Skocz do zawartości
Gość kabura

Baldur´s Gate (seria)

Polecane posty

Chyba dwa najbardziej drażniące moje uszy podkłady były autorstwa Imoen i Aerie. Pierwsza brzmiała jak denerwujące dziecko (choć i tak lepiej niż w pierwszej części), a druga cały czas piszczała i denerwowała infantylnością. Jeszcze z tekstów wyróżniłbym Korgana "Trzy razy zatańczę na ich grobach" i Edwina "seria: Małpoludy".

Oj, naprzeklinałem się ja na Aerie i Imoen i to nie raz. Cały czas miałem wrażenie, że któraś z nich mi się tu rozpłacze. Nie podobała mi się transformacja Imoen ze złodziejki w maga - co czyniło ją w dużym stopniu postacią bezużyteczną. Jedyny złodziej możliwy do zrekrutowania w połowie gry

zdradza nas i umiera

. Jeśli jedna rzecz nie została w BG dopracowana, to klasy NPCów. Nie ma ani jednego barbarzyńcy, ani półorka. Jest trzech magów, dwóch łowców, jeden druid, dwóch kapłanów, dwóch wojowników, trzech wieloklasowców (kapłan/mag, złodziej/mag, wojownik/druid) i jeden bard. Możliwe, że kogoś pominąłem, ale nie zmienia to faktu, że trzeba się pogodzić z brakiem skrytobójców (słabiutkie ataki z zaskoczenia wielo- i dwu-klasowców? Podziękuję) a i zwykłe kradzieże/włamania mogą być problemem dla wszystkich poza Janem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja tam bardzo lubiłem ten infantylizm Aerie :D. Od samego początku sprawiała wrażenie osoby dobrodusznej i naiwnej, a teksty tylko to potwierdzały. Nie każdemu musiało się to podobać, ale dla mnie to była taka "duszyczka" którą reszta "doświadczonych przez życie twardzieli" musiała się na każdym kroku opiekować. Ma specyficzny urok :P. Za to u Imoen denerwowało mnie (poza wspomnianą transformacją w maga), że z w gruncie rzeczy sympatycznego łobuziaka, stała się skrytą, jakby zalęknioną pesymistką. Zabrakło mi tego wesołego "Hej, to ja, Imoen!"

Edytowano przez Dexter666
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabrakło mi tego wesołego "Hej, to ja, Imoen!"

Zapomniałeś o tym ostrym rosyjskim akcencie... Swoją drogą, pamiętam że gdy za pierwszym razem odpaliłem BG1 i usłyszałem Imoen, to aż musiałem wziąć do ręki pudełko z grą i upewnić się, że to nie jest jedna z tych słynnych 'pirackich' lokalizacji naszych braci ze wschodu...

Rozumiem też, że to była jedna z pierwszych (może nawet pierwsza?) w pełni zlokalizowana gra w Polsce. Ale niestety, większość aktorów dubbingowych była po prostu żałosna.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Lord - miałem w podstawówce/gimnazjum/LO koleżankę, która miała identyczny "ostry rosyjski akcent". Rdzenna Polka, jej rodzina chyba nigdy nie była nawet za granicą. : )

A ja tam bardzo lubiłem ten infantylizm Aerie. Od samego początku sprawiała wrażenie osoby dobrodusznej i naiwnej, a teksty tylko to potwierdzały

O, to, to! Aerie to jedna z moich ulubionych postaci w serii z prozaicznego powodu - nie jest sztampowo nudna. A przy okazji jest naprawdę dobrym dodatkiem do drużyny - połączenie kapłan/mag jest, moim zdaniem, rzeczą absolutnie fantastyczną w tylnych szeregach.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz słynnego "Przed wyruszeniem w drogę należy zebrać drużynę" pamiętam dobrze inny tekst Fronczewskiego: "Z zasadzki zaatakowali cię wrogowie. Musisz się bronić". Na szczęście nie pojawiał się on w grze aż tak często.

W ogóle w polskiej wersji Baldur's Gate pełno było takich tekstów, denerwujących a jednak zapadających w pamięć. Moje ulubione to te wypowiadane przez ogry: "Ja zgnieść, zgnieść na miazgę" oraz "Ja zmiażdżyć, twoja pysk". Niezwykle charakterystyczne jest również "Ejże!"wypowiadane przez jedną z postaci w BG2.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż dziwne, że taka cisza na temat tej strony, która niedawno pojawiła się w sieci.

W źródle strony można znaleźć kilka ciekawych tekstów.

<!-- January 19, 2012 -->
<!-- Shadowy Figure- Raise Dead : Infinity Engine -->
<!-- Live by the sword, live a good looooooooooooooooooooooooooooooooong time. -->

<!-- February 13, 2012 -->
<!-- Shadowy Figure- Raise Dead : Infinity Engine -->
<!-- oh dear it's coming soon -->

<!-- February 28, 2012 -->
<!-- Shadowy Figure- Raise Dead : Infinity Engine -->
<!-- You haven't guessed it yet! -->

<!-- Pore over the tapestries and works of art hanging from our walls if you wish, Child of Bhaal... perhaps you will find a clue. But patience, ah... patience would reveal it all. -->

<!-- As the silver moon waxes and wanes, so too does life. -->

Dodam, ze właścicielem domeny jest Trent Oster, który jest developerem Bioware i pracował nad Baldurami. ;)

Odświeżone logo z pierwszej części, w tle portrety z jedynki, dodatkowo muzyka z menu tejże... Hm, remake? Reboot? Kolejna część? Podpucha? ;)

Podziękowania dla Suiseiseki z Insimilionu za info!

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli byłby remake, to czy spełniałby wymagania zatwardziałych oldschoolowców? To pytanie mnie nurtuje. No i czy po odświeżonej grafice Baldur's Gate zachowa klimat, dzięki któremu był tak wciągający? Na razie za bardzo nie wiem, co o tym myśleć

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt...spekulować można najróżniejsze rzeczy, ale nie ma chyba na razie większego sensu. Aż się zastanawiam, czy nie smażą nam jakiegoś smacznego kąska?. Moim życzeniem była by cała saga w wersji "zremasterowanej". Znaczy dalej Infinity i stara mechanika, ale odświeżona kosmetycznie + "wmontowana" w starą, nowa zawartość (questy, przedmioty, lokacje itd.). Ehhh...można pomarzyć, nie? ;)

Edytowano przez Dexter666
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Meh, ja tam nie podzielam entuzjazmu niektórych. BG wcale takiej złej grafiki nie miał, jedynie interfejs można by zmienić (ja chcę możliwość podświetlenia obiektów w 'jedynce'!). Poza tym, jak chciałem zagrać, to zagrałem w oryginał, bo w sumie nie przeszkadza mi zła grafika w grach. Podsumowując: mnie tam wszystko jedno, oby tylko nie zniechęcili ludzi do marki.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli o mnie chodzi, to grafiki tez mogli by w ogóle nie ruszać. No ale jeśli już ktoś miał by serie odświeżać, to podejrzewam że bez tego się nie obejdzie. No i fakt faktem, że (choć ładna), grafika w pierwszej części mocno odbiega od dwójki. Mogli by ją przynajmniej do poziomu znanego z Cieni Amn podreperować.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytawszy newsa o tym, że zamierzają naprawić grafikę w BG i co nieco usprawnić ucieszyłem się. Przyznam się, że nie ukończyłem żadnej części grałem tylko chwilkę ale byłem wtedy za młody na takie gry. To teraz z chęcią kupię, skończę i poznam dlaczego od kilkunastu lat, jest uważana za najlepszego rpg'a ever. Dlatego nie mogę się doczekać takiej edycji :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...] To teraz z chęcią kupię, skończę i poznam dlaczego od kilkunastu lat, jest uważana za najlepszego rpg'a ever. Dlatego nie mogę się doczekać takiej edycji :)

Stwierdzenie, że Baldur's Gate, to pozycja kultowa, to jest za mało powiedziane. Ta gra, to objawienie :trollface: .

Też byłem na tej stronce i gdy zobaczyłem to logo, cytat mędrca Alaundo z Candlekeep i do tego z przygrywającą muzyką z głównego menu, to aż mnie ciarki przeszły po plecach ;) . Jak będzie stał duży budżet za tą pozycją, to może być bardzo dobrze...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli o mnie chodzi, to grafiki tez mogli by w ogóle nie ruszać. No ale jeśli już ktoś miał by serie odświeżać, to podejrzewam że bez tego się nie obejdzie. No i fakt faktem, że (choć ładna), grafika w pierwszej części mocno odbiega od dwójki. Mogli by ją przynajmniej do poziomu znanego z Cieni Amn podreperować.

Są na to odpowiednie dodatki: BG Trilogy czy ten drugi, który mam, ale nazwy niestety zapomniałem. :unsure: Bardzo dobre. Trochę kłopotliwe w instalacji, ale jak mi się udało, to powinno udać się każdemu. :wink:

Bardzo czekam na tę pozycję. Mam nadzieję, że nie będzie to rozdrabnianie serii, a jeśli już, to porządny, pełnoprawny tytuł. Albo rimejk, nawet z grafiką trójwymiarową (acz taką, jak np w Dragon Age) z nowymi questami, postaciami...

Edytowano przez Elano
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up

Tak, o tych modach wiem. Już z nich korzystałem. No ale fajnie by było, gdyby powstała "oficjalna" wersja BG, z od razu zaimplementowanymi zmianami (a przynajmniej z opcją wyboru, w czasie instalacji). Od tak, żeby nie trzeba było się w owymi modyfikacjami zmagać.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie wiadomość o remake'u, chyba w ogóle nie jara. Prawdopodobnie może być to konwersja na iUrzędzenia, co mnie wykreśla na starcie, gdyż takiego nie posiadam i nie zamierzam posiąść. Baldur's Gate nadal ma IMO, dość ładną grafikę, a jeśli zrobią to w 3D to gra straci cały swój urok wizualny. Interfejs, owszem jest dość toporny, ale już się do niego przyzwyczaiłem kilka lat temu. Innymi słowy, jeśli nie jest to pełnoprawna "trójka", to projekt mnie w ogóle nie jara, a szanse na to, że to będzie kontynuacja Wrót jest bardzo mała, a nawet jeśli, to bałbym się o jej jakość, gdyż studio swoją wielkością (z tego co pamiętam) nie poraża...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszą myśl jaka przeszła mi przez głowę ktoś zdążył ładnie podsumować takim oto rage-comiciem http://imgur.com/O96sQ. Nic dodać, nic ując. Jeśli miałby to być remake mam nadzieję, że nie zostałoby zmienione nic poza takimi technikaliami jak pathfinding wsparcie dla współczesnego sprzętu etc, bo niestety odpalanie BG na win7 64bit zbyt przyjemne nie jest. W sumie miło by było zobaczyć trójwymiarowe modele postaci, bo o ile rysowane ręcznie tła wciąż prezentują się przepięknie, to paskudne sprite'y psują nieco ogólne wrażenie w obecnych czasach.

Na jakąkolwiek kontynuacje nie ma raczej szans (na szczęście). Takich gier już się obecnie nie robi, chyba że w postaci pociętej na trylogie, dlc czy inne duperele. Z drugiej strony pewnie dałoby się godnego następcę Baldurów stworzyć. Przynajmniej pod względem dialogów i fabuły, bo staroszkolnych rpg już nie zobaczymy. A na pewno nie w wykonaniu Bioware, ostatnim przedstawicielem gatunku pozostanie zapewne DA:O, seria obrała niestety kierunek Mass Effectowy, ale to juz OT.

Btw - fajny akcent na stronie promocyjnej baldursgate.com. "Ukryta" wiadomość w kodzie źródłowym strony to żadna tajemnica, z tym, że jest ona co jakiś czas zmieniana, obecnie wygląda tak:

<!-- February 29, 2012 -->

<!-- Shadowy Figure- Raise Dead : Infinity Engine -->

<!-- Take heart fellow adventurers, for you have curried the favor of Boo, the only miniature giant space hamster in the Realm! -->

<!-- I can teach you how to use your wrath. -->

Edytowano przez Spender
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę, że może wyjść kolejna część, ale na pewno nie w takiej formie, jak poprzedniczki. Po prostu to by się dziś nie sprzedało. Teraz większość chce efekciarskich wybuchów, akcji itd, fabuła schodzi na drugi plan, a już gameplay to w ogóle najlepiej, żeby się klikało jak w jakimś hack'n'slashu. O ile dobrze pamiętam, pierwszy Dragon Age jakiejś furory wielkiej nie zrobił, głównie ze względu na swoją oldskulowość, toteż BW w drugiej części poszedł w akcję... szkoda tylko, że zapomniał o fabule itd. Generalnie nie zdziwiłbym się, gdyby BG3 był zrobiony na modłę Dragon Age II i w sumie jakoś specjalnie by mi to nie przeszkadzało, tylko niech fabuła będzie porywająca, lokacje itd., a nie fuszerka jak w DAII.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli faktycznie coś dłubią przy Wrotach na PC, to mam nadzieję że będą to tylko kosmetyczne zmiany. Nie pogniewał bym się, gdyby wydano całą sagę na silniku dwójki, z opcjonalną możliwością zainstalowania najlepszych modów. Ewentualnej kontynuacji mówię stanowcze nie, ponieważ historia dla mnie skończyła się wraz z Throne of Bhaal i niech tak zostanie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieje się ostatnio w temacie BG, oj dzieje: dzisiaj powstało tworzone przez 4 lata spolszczenie do BG1 NPC Project. Jest to mod dodający postaciom w pierwszej części różne wtrącenia do dialogów, własne dialogi z naszą postacią, romanse itp. Osobiście czekałem na to spolszczenie już od jakichś dwóch lat, więc jestem teraz wniebowzięty :D.

Nie jestem pewien czy mogę dać linka, więc jak coś, to wpiszcie po prostu BG1 npc project pl w google'a.

A, mod został stworzony pod Baldur's Gate Trilogy, czyli wymaga posiadania wszystkich części BG.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli faktycznie coś dłubią przy Wrotach na PC, to mam nadzieję że będą to tylko kosmetyczne zmiany. Nie pogniewał bym się, gdyby wydano całą sagę na silniku dwójki, z opcjonalną możliwością zainstalowania najlepszych modów. Ewentualnej kontynuacji mówię stanowcze nie, ponieważ historia dla mnie skończyła się wraz z Throne of Bhaal i niech tak zostanie.

Jeśli powstanie kolejna część, użycie silnika Infinity jest tak prawdopodobne, jak to, że u mnie w mieszkaniu wyląduje Boeing 747. No chyba, że stworzą jego drugą czy którąś tam wersję. Żeby sobie u graczy za bardzo nie nagrabić, mogliby ewentualnie pójść w mechanikę Neverwinter Nights - inaczej tego nie widzę. Ale pewnie i tak by z tego wyszedł jakiś Action RPG w stylu DA II. A co do historii, od razu mówię, że w żadną część BG nie grałem (byłem za młody i nie czaiłem mechaniki tej gry, może teraz bym zagrał, w końcu obydwa NWN i Dragon Age: Początek jakoś przeszedłem, więc czemu nie BG), ale moim zdaniem nie ma takiej historii, której nie można by w jakiś sposób wskrzesić. Nie znam fabuły BG, jak i zakończenia Tronu Baala, ale stawiam dolary przeciwko guzikom, że i tę historię można w jakiś sposób pociągnąć dalej. Jednym z lepszych przykładów na to np. Diablo III. Byłem święcie przekonany, że Diablo po "dwójce" definitywnie poszedł do piachu, a tu co się dzieje? Kometa spada na ziemię i diabełek ożywa...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie, że historię można pociągnąć. Rzecz w tym, żeby ją pociągnąć SENSOWNIE i z klasą, by nie byłoby znowu czegoś w stylu 'bohater budzi się z amnezją, tracąc wszystkie swoje umiejętności po przegranej walce z olbrzymim, paskudnym potworem. Teraz musi się zemścić!'. Takie zagrania nie mają kompletnie sensu.

Poza tym w grze osiągamy naprawdę wysoki level (sam miałem 26), co samo w sobie utrudnia sensownie rozwinąć fabułę. Znowu byłaby tak epicka jak w NWN: HotU, a to nie każdemu przypadło do gustu. No i trzeba by było odwiedzić jakieś miejsca poza Faerunem, a seria BG jest silnie złączona z tym światem...

Co jak co, ale IMO nie da się z klasą zrobić trzeciej części dla postaci z 'jedynki' i 'dwójki'. Ale mogę się mylić... Jeśli to będzie następna część, to mam nadzieję, że będę miło zaskoczony.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem akurat tej historii nie da się kontynuować. No chyba że posunięto by się do absurdów, w stylu wspomnianej przez kolegę wyżej amnezji, ciężkiego pobicia, lub (tu uwaga bo spoiler)

ingerencji innych bogów

. Chyba nie będzie grzechem, jeśli napiszę że dalsze losy głównego bohatera, po zakończeniu Tronu Bhaala mogą potoczyć się na dwa sposoby. Oba zostały w finale dość "stanowczo" określone, przez co dopisywanie kolejnych jej rozdziałów to zwyczajne dorabianie ogona wężowi. W każdym razie, był by to wybieg bardzo, ale to bardzo naciągany. Oczywiście, każdą opowieść da się jakoś pociągnąć dalej. Pytanie brzmi jednak, czy jest w tym jakikolwiek sens?.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem trochę o Wrotach Baldura na wiki i wynika z tego, że to jakieś miasto. Wobec tego w zasadzie nic nie stoi na przeszkodzie, żeby powstał np. jakiś spin-off. Nie kontynuacja lecz inna historia, być może powiązana w jakiś sposób z wydarzeniami z poprzednich części, opisująca losy jakiegoś innego bohatera.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...