Jump to content

Blogs

Niech żyje nam!

We wtorek, 29 listopada, minie dokładnie 50 lat od premiery jednej z najważniejszych gier w historii branży – PONGa. Dla uczczenia tej ważnej rocznicy postanowiłem napisać „krótką historię gier”. Przy czym, oczywiście, zdaję sobie sprawę, że nie wymieniłem wszystkiego. Na wstępie warto zaznaczyć, że trudno jest określić, która gra komputerowa była chronologicznie pierwsza. Jak zauważa Mirosław Filiciak: „kandydatów do miana pioniera jest kilku” [7]. Przykładowo za taką grę można uznać Catho

MajinYoda

MajinYoda in Inne

Ruchy oporów

Niedawno, czując potrzebę zrobienia rozwałki, odpaliłem Just Cause 3. Jedną z najważniejszych aktywności w tej produkcji (jak i innych gier z tej serii, tak w sumie) jest współdziałanie z miejscowym ruchem oporu i odbijanie różnej maści miejsc (baz wojskowych, miast itp.) z rąk lokalnego tyrana. Jednak zauważyłem coś, co sprawiło, że zacząłem się zastanawiać. Przyjrzyjmy się typowej dla gier sytuacji: na ogromnej wyspie gdzieś w tropikalnym rejonie świata władzę przejmuję wstrętny Dyktator.

MajinYoda

MajinYoda in Przemyślenia

Dlatego nie lubię prequeli

Jakiś czas temu recenzowałem anime od Netfliksa pt. Kakegurui. Obejrzałem wówczas dwa sezony i wystawiłem im zbiorczą ocenę 5,5. Za szczególnie udany uważam pierwszy sezon, ale drugi też był całkiem niezły. Nie mam zatem pojęcia co kierowało twórcami, że wypuścili takie coś. Sześcioodcinkowy (!) trzeci sezon o podtytule Twin przedstawia wydarzenia toczące się rok przed przybyciem Yumeko Jabami do Hyakkaou Private Academy. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że jest to na podstawie mangi, ale oce

MajinYoda

MajinYoda in recenzja

Nowoczesna spychologia cz. 2

W drugiej części wpisu o tekście prof. Piotra Gindricha dowiecie się bardzo wielu pożytecznych rzeczy, więc kajeciki w dłonie i notujcie. Szczególnie jeśli studiujecie pedagogikę – będziecie wiedzieli jak nie należy uprawiać tej dyscypliny. A przynajmniej nie chwalić się tym publicznie. Za chwilę Autor opisze te mechanizmy – u niego jest to zrobione w formie śródtytułów. Ja po prostu postawię dwukropek po każdej nazwie – będzie czytelniej. Ale najpierw – rozwaliły mnie słowa „twierdzi się

MajinYoda

MajinYoda in MSM

Nowoczesna spychologia cz. 1

Zacznę nietypowo, bo od genezy znalezienia przeze mnie tego tekstu. Otóż, przeszukując internet natrafiłem na stronę, która wyglądała jak zrobiona w HTML (tu się chyba nie pomyliłem) przez jakiegoś gimnazjalistę/licealistę (tu się mocno pomyliłem). Po przejrzeniu treści uznałem, że to dobry materiał do MSMa, ale najpierw sprawdziłem Autora… I mnie lekko zmroziło. Przed Wami tekst pt. WPŁYW AGRESYWNEJ TEMATYKI GIER VIDEO I GIER KOMPUTEROWYCH NA OSOBOWOŚĆ JEDNOSTKI - PRZEGLĄD LITERATURY, auto

MajinYoda

MajinYoda in MSM

Zabójczo dobre

W ostatnim czasie obejrzałem sporo anime, ale żadne nie zrobiło na mnie takiego wrażenia jak to, którego recenzję właśnie zaczęliście czytać. Ku mojemu zdumieniu, Lycoris Recoil, którego ostatni (trzynasty) odcinek został wyemitowany 24.09.2022 roku, okazało się moim numerem jeden wśród tegorocznych japońskich produkcji. Ale po kolei. Źródło Prawdomówny rząd Akcja tego anime toczy się w nieodległej przyszłości w Japonii. W niewyjaśnionych okolicznościach rząd tego kraju

MajinYoda

MajinYoda in recenzja

Rybka lubi pływać

Gdy piszę te słowa szum wokół dziwnej sytuacji na Odrze dopiero się rozkręca, a gdy je czytacie - temat zniknął. Niemniej, cała sprawa przypomniała mi o pewnej mechanice w grach, której szczerze nienawidzę -łowienie ryb. Byłem kilka razy z kumplem-zapalonym wędkarzem „na rybach”. Rozumiem, że w rzeczywistości ludzie to lubią z różnych powodów. Szanuję to. Nie wiem jednak dlaczego twórcy gier z maniakalnym uporem wpychają tę, pożal się Innosie, mini-gierkę do swoich produkcji. Chyba jedyny r

Déjà vu

Przeszukując internet w poszukiwaniu tekstów na bloga znalazłem bardzo interesujący artykuł prof. Henryka Nogi pt. „Poziom postaw twórczych a uczestnictwo w grach komputerowych”, który został opublikowany na łamach ukraińskiego czasopisma Actual Problems of Psychology in Educational Institutions w 2020 roku. Jednakże, nie rok publikacji mnie zainteresował, lecz treść. Żeby zrozumieć o co mi chodzi najpierw proponuję przeczytać mój poprzedni wpis dotyczący tekstu prof. Nogi z 2010 roku. Wtedy zro

MajinYoda

MajinYoda in MSM

O Szpiegu, który ma Rodzinę

Witajcie po wakacyjnej przerwie! Udało mi się napisać nieco tekstów na zapas, więc wracam do cotygodniowych wpisów :). Fakt, pojawi się na moim blogu sporo recenzji anime (tak jak dzisiaj :P), ale spokojnie – nie tylko to będzie, obiecuję :). Przechodząc do meritum – uwielbiałem filmy o Jamesie Bondzie. Niegdyś namiętnie oglądałem jak Sean Connery, Roger Moore i reszta pokonuje kolejnego superzłoczyńcę. Twórcy tegorocznego Spy x Family chyba także uwielbiali przygody agenta 007, bo w tym an

MajinYoda

MajinYoda in recenzja

"Malefactor" - moja gra tekstowa, symulator Władcy Ciemności

„Malefactor” to RPG/strategiczna gra tekstowa, w której gracz wciela się we Władcę Ciemności w stylu Saurona, mając za cel podbicie świata. Będzie realizował swoje plany podejmując różne decyzje. Będzie budował swoją armię i wysyłał ją do bitew, snuł intrygi i podstępy, tworzył tajne siatki szpiegowskie i sekciarskie kulty, werbował agentów i dowódców, korumpował przedstawicieli Wolnych Ludów i siał między nimi niezgodę, gromadził magiczne artefakty i przeprowadzał złowieszcze rytuały. Uwaga – j

Gedeon

Gedeon in Gra tekstowa

"Malefactor" - moja gra tekstowa, symulator Władcy Ciemności

„Malefactor” to RPG/strategiczna gra tekstowa, w której gracz wciela się we Władcę Ciemności w stylu Saurona, mając za cel podbicie świata. Będzie realizował swoje plany podejmując różne decyzje. Będzie budował swoją armię i wysyłał ją do bitew, snuł intrygi i podstępy, tworzył tajne siatki szpiegowskie i sekciarskie kulty, werbował agentów i dowódców, korumpował przedstawicieli Wolnych Ludów i siał między nimi niezgodę, gromadził magiczne artefakty i przeprowadzał złowieszcze rytuały. Uwaga – j

Gedeon

Gedeon in Gra tekstowa

Koniec gry #73 - Cuphead

Cuphead Statystyki z Gameplay Time Trackera: Czas gry: 21 dni. Osiągnięcia:  Wszyscy bossowie oraz run'n'gun zrobione na przynajmniej -A. Liczba śmierci: 144. Wszystkie monety zdobyte. Wszystkie przedmioty wykupione. Poniżej zrzuty ekranu (spojlery dotyczą nazw bossów).  

SerwusX

SerwusX in Koniec Gry

Nie wszystek umarłem

Miejsce wydaje się być równie zaludnione, co obecne serwery gry MMO starającej się konkurować z WoW na przełomie wieków. Nie ukrywam, że ciężko mi tutaj zaglądać. Tym nie mniej - mam wrażenie, że jest tu kilka naprawdę wartościowych osób, których zdanie jest dla mnie znaczące. Dlatego pod wpływem impulsu wrzucam tu coś co zrobiłem i mam nadzieję, że wam się chociaż trochę spodoba.     

SanchoPansa

SanchoPansa in z

Play MORE #2 - Cowabunga

Produkcja Tribute Games unowocześnia klasyczną bijatykę, zachowując jednocześnie jej 16-bitową esencję oraz wciągająca rozgrywkę. Tytul nie jest kontynuacją żadnej wydanej wcześniej gry, a jego oprawa graficzna przypomina starą zręcznościową bijatykę Turtles in Time od KONAMI, jednak historia nie ma żadnych powiązań. Gra zawiera tylko dwa tryby rozgrywki: Arcade oraz Story. Tryb zręcznościowy został zaprojektowany tak, aby wrażenia z gry odzwierciedlały, jak najwierniej odczucia zabawy

Jak oni jeżdżą?

Dawno nie przyglądałem się życiu NPCków, więc czas to nadrobić :). W zeszłym tygodniu Epic Games Store dał za darmo grę Car Mechanic Simulator 2017. Wprawdzie nie jest to mój ulubiony gatunek i kompletnie nie znam się na samochodach (choć oglądałem „Fanów czterech kółek” i „Top Gear” ), ale – muszę przyznać – przyjemnie podłubać sobie przy wirtualnym aucie :D. Ale nie o tym chciałem. Ta produkcja nasunęła mi ciekawą myśl – chodzi o NPCków i ich styl jazdy. Wszyscy to znamy, choćby z GTA – t

Mobilnie

Ostatnio miałem niewiele czasu, by grać na moim PC, więc uznałem, że czas przyjrzeć się poważniej grom mobilnym :D. I, szczerze pisząc, nie jestem zachwycony… Dobra, może jestem zbyt wybredny – szukałem gry na Androida, single player, offline, reklamy mogą być, ale nie 10 sekund na minutę grania. Nie potrzebuję ani wypasionej grafiki (choć moja Motorola One Action sobie nieźle radzi), ani dźwięków (i tak 99% czasu spędzam z nim wyłączonym). I udało mi się znaleźć tylko trzy ciekawe produkcj

Zagraj to jeszcze raz, Spychologu

Dawno nie było MSMa na łamach mojego bloga. Nawet przez jakiś czas sądziłem, że nie uda mi się znaleźć nic porządnego. A tu nagle – jest! Wprawdzie nie jest to poziom innych tekstów, które czytałem, ale sposób opisania gier jest tu haniebny i nie byłbym sobą, gdybym to przemilczał . Przed Wami dr Monika Lewicka i jej artykuł pt. „Media – wartości – rodzina. Możliwości pedagogicznego wsparcia”, opublikowany na łamach Przeglądu Pedagogicznego w numerze 1/2021 – czyli tekst jest świeżutki (jeg

MajinYoda

MajinYoda in MSM

Dark Souls 3 - czy można grać w grę po 100%?

Wymaksowanie osiągnięć w Dark Souls 3, wbrew pozorom nie jest aż takie trudne. Wymaga cierpliwości. Aby zdobyć 100 % należy między innymi odkryć wszystkie trzy zakończenia (no dobra, są 4 ale jedno nie ma osiągnięcia) - czyli przejść grę 3 razy. Zaklęcie broni w każdy możliwy rodzaj ulepszenia wymaga jedynie trochę dusz i odpowiednich kamieni, więc da się to zrobić podczas jednego przejścia. Trudniejsze natomiast może się okazać odnalezienie wszystkich czarów z trzech szkół (bo niektórzy

Arry

Arry in Gry

Dark Souls 3 i koniec (świata)

Wejść do drugiego DLC w DS3 można poprzez użycie jednego z teleportujących ognisk w ostatniej lokacji z podstawki lub na arenie gdzie pokonało się Friede z Ariandelem - zatem już samo to sporo mówi o poziomie wyzwania. W piewszej kolejności zwiedza się Dreg Heap, który jest połączeniem pewnych elementów Dark Souls 2 z wszechobecnym pyłem końcówki DS3. No i jest oczywiście trujące bagno. W zasadzie dość szybko można się natknąć na coś co wygląda jak niepokojący anioł, jest nieśmiertelne

Arry

Arry in Gry

Pętla

Oglądając pewne anime o tematyce VRMMORPG (recenzję napiszę jak znajdę trochę czasu :D) zdałem sobie sprawę z pewnego ciekawego elementu, który pojawia się w większości RPGów i dotyczy NPCów - zapętlania się po zakończeniu dialogów. Rozumiem sam zamysł - NPC jasno daje do zrozumienia “nie mam nic więcej do powiedzenia”. Tylko, za każdym razem, zastanawiam się czy nie prościej byłoby gdyby miał 1-2 zdania tego typu zamiast powtarzać w kółko tę samą informację dotyczącą questa? Miało to sens

Dark Souls 3 - gra po grze i mroźny (kraj)obraz

Czekając na wyjście zbiorcze DLCków postanowiłem zabawić się w cosplay. Komponując pełną zbroję rycerza z hełmem wojownika oraz mieczem i włócznią, które można wyfarmić z rycerzy Lothric pałętających się po pierwszej lokacji uzyskujemy set, który wygląda bardzo podobnie do rycerza Gondoru z filmów Petera Jacksona. Jest nawet do znalezienia tarcza z drzewem Gondoru! Toczyłem także walki PvP w lokacji za Sulyvahnem. Kiedy jednak wyszedł Season Pass, zagłębiłem się moim pierwszym wojem w m

Arry

Arry in Gry

Dark Souls 3 - pierwsze podejście i koniec (cz. 3)

Wpis będzie może trochę dłuższy, ale nie chcę go dzielić. Zatrute bagno w grach From Software to już swego rodzaju mem. Niestety za każdym razem jest to lokacja męcząca, trudna do nawigacji i wysysająca zasoby niczym kolejne rządowe opłaty i składki. Na szczęście po przebrnięciu przez tą lokację w końcu można stoczyć bitwę z Abyss Watchersami. Po raz pierwszy, z tego co kojarzę pojawiła się mechanika wielu pasków życia - tzn po pokonaniu bossa ten wchodzi w drugą fazę i ma nowe HPki. Doszed

Arry

Arry

×
×
  • Create New...