Jump to content

Blogs

 

Growa niania

Witajcie po wakacjach! Tuż przed przerwą pisałem o głupim AI towarzyszących nam postaci. Tym razem wątek będzie podobny, ale o ile w tamtych przypadkach mieliśmy jakiś wpływ na naszych kompanów (chociażby czy ich brać ze sobą), tak tym razem skupię się na postaciach, które musieliśmy niańczyć. Pierwsze, co przychodzi na myśl to misje eskortowe z World of Warcraft. O Innosie, jakie to jest złe! O ile na serwerach PVE jest to w miarę grywane (o ile NPC się nie zgubi), tak na PVP… Cóż, myślę,

MajinYoda

MajinYoda

Która z nich była dziewicą? - czyli o Until Dawn i Dziś w lesie nie zaśnie nikt

Która z nich była dziewicą? - czyli o Until Dawn i Dziś w lesie nie zaśnie nikt

Pierwszy polski slasher, czyli W lesie dziś nie zaśnie nikt, wypadł znacznie lepiej niż przypuszczałem. Zrobiony po amerykańsku, w nieco parodiowej konwencji, z dużą liczbą brutalnych scen i schematycznych zagrań, które weszły już do kanonu. Uprawiasz seks na odludziu? Giniesz. Rozdzielacie się? No to już po was. Jesteś dziewicą i uosobieniem wszelakich cnót? W pojedynkę pokonasz wszystkich uzbrojonych po zęby psycholi, którym Arnold Schwarzenegger nie dałby rady. I tak dalej. Oczywiście nie ma

fanthomas212

fanthomas212

Tłumacząc 4-godzinny film o Wiedźminie

Tłumacząc 4-godzinny film o Wiedźminie

Sorry, ale o The Laście naprawdę będzie za tydzień. 6 kwietnia youtuber nazwiskiem Joseph Anderson opublikował ponad czterogodzinną analizę pierwszej gry o Wiedźminie, zatytuowaną The Beginning of a Monster. 11 sierpnia wrzucił drugą, pięciogodzinną część, jak się okazało, cyklu filmów. Wcześniej nie znałem gościa, ale zaimponował mi już w pierwszych minutach filmu. Jak twierdzi, na tę serię analiz poświęcił ponad 5000 (!) godzin, ale to jeszcze nic. Mój największy podziw wzbudziło

Przemyslav

Przemyslav

Grzybobranie drugie [2/2], czyli ciąg dalszy nastąpi

Grzybobranie drugie [2/2], czyli ciąg dalszy nastąpi

Ze spoilerami, czyli co nieco o fabule. Wielokrotnie obejrzałem sobie na necie kilka wyjątkowo ciekawych scen z Part II i przejrzałem trochę komentarzy. Nie jestem do końca pewien i mogę się mylić, ale większość kontrowersji związanych z grą wynika (pomijając wątek LGBT i transpłciowe dziecko) z tego, że nie miała ona historii takiej, jak miały to sugerować zwiastuny. Chodzi o Joela i Abby. Ja tam nie oglądałem tylu zwiastunów i chyba nie wyrobiłem sobie takich ścisłych oczekiwań co

Przemyslav

Przemyslav

Ciężki żywot złodzieja, czyli Thief

Ciężki żywot złodzieja, czyli Thief

Złodzieje nie mają lekko. Nikt ich nie lubi, a do tego wykonują mocno stresującą robotę. A już kompletnie przerąbane, gdy muszą rabować w mieście o nazwie Miasto, ponurym niczym Gotham i pełnym strażników z wyjątkowo niską tolerancją wobec przestępców. To mój pierwszy Thief, dlatego też pewnie jestem daleki od plucia jadem w kierunku tej części. Czytałem różne opinie, głównie negatywne. Według mnie to całkiem udana skradanka z mrocznym klimatem. Do tego tania jak zupka z proszku. Oczywiście ni

fanthomas212

fanthomas212

Grzybobranie drugie [1/2], czyli o czym szepczą grzyby

Grzybobranie drugie [1/2], czyli o czym szepczą grzyby

Bez spoilerów. W końcu mogłem przekonać się, skąd biorą się te całe kontrowersje, rozstrzał ocen i opinii oraz osławione eksperymenty narracyjne. W końcu położyłem ręce na The Last Of Us Part II. Po kolei. Nie będę pisał o tych całych kontrowersjach, rozstrzale ocen i opinii oraz osławionych eksperymentach narracyjnych… Dzisiaj. Aby poznać historię „dwójki”, nie trzeba koniecznie przejść „jedynki”, ale bez nadrobienia historii doświadczenie jest dużo uboższe. Joel i Ellie wiele ra

Przemyslav

Przemyslav

Taki lepszy Uncharted, czyli Rise of the Tomb Raider

Taki lepszy Uncharted, czyli Rise of the Tomb Raider

Aż do premiery zrebootowanego Tomb Raidera nie byłem fanem przygód panny Croft, żenskiej wersji Indiany Jonesa z piersiami w rozmiarze XXL. W końcu jednak przyszedł ten dzień, gdy skuszony krwawymi trailerami i przykuwającą oko grafiką oraz ładną buzią głównej bohaterki trafiłem do tropikalnego raju dla kanibali i innych dziwolągów. Jak się okazało mroczniejszy klimat i zwrot w kierunku unchartedowej widowiskowości był strzałem w dziesiątkę. Taki był Tomb Raider, a jak sprawy aię mają z kontynua

fanthomas212

fanthomas212

Assemble!

Assemble!

Z cyklu: „Czasem zdarza mi się napisać coś na czasie” #1 Normalnie pewnie bym nie zagrał, ale skoro otwarto darmową betę Marvel’s Avengers, nie mogłem sobie odmówić. Grę rozpoczynamy na znanym ze zwiastunów A-Day, gdzie gramy każdym (oprócz Ms. Marvel) Avengerem po kolei. Szczerze mówiąc, nie było w tej misji niczego, co zrobiłoby na mnie większe wrażenie, za to od czasu do czasu pojawiły się QTE – co prawda banalne, ale co do zasady ich nie lubię. Thor jest nieślubnym dziecki

Przemyslav

Przemyslav

Typy osobowości a gry

Typy osobowości a gry

Jak twoja osobowość określa to, w co lubisz grać? Czy w ogóle? Jakiś czas temu natrafiłem na badania o typach osobowości graczy. Nie miałem w sobie tyle zaparcia, by przeczytać je całe, ale zapoznałem się z tą częścią o moim typie osobowości – INTJ, tak zwanym architekcie. Po pierwsze (według badania), analitycy (do których należą też architekci) to grupa najchętniej grająca w gry – ponad 61% twierdzi, że gra ponad trzy godziny tygodniowo. Znajduję się w tych 61% bez problemu.

Przemyslav

Przemyslav

Zmierzch i zmartwychwstanie gier wideo

Zmierzch i zmartwychwstanie gier wideo

Rok 1982 był to dziwny rok, w którym rozmaite znaki na niebie i ziemi zwiastowały jakoweś klęski i nadzwyczajne zdarzenia. Współcześni kronikarze wspominają, iż z wiosny gry w niesłychanej ilości wyroiły się od niezależnych producentów i zniszczyły zaufanie sprzedawców, co było przepowiednią upadku wiodących prym konsol. Latem zdarzyła się wielka premiera, a wkrótce potem PC-ty pojawiły się w domach. W Nowym Meksyku widywano też pod ziemią kardridżów mogiłę i straty ogniste w księgach notowane;

Yoorko

Yoorko

Reventure – niekończąca się opowieść… I bigos.

Reventure – niekończąca się opowieść… I bigos.

Reventure to taka gra, w której musimy uratować księżniczkę z zamku Tego Złego Gościa, po drodze skacząc po platformach i zbierając power-upy. Brzmi znajomo? Jeśli jednak znudziliście się ciągłym odsyłaniem do kolejnego zamku, chwyćcie miecz i sprawdźcie, jak zareaguje Król, kiedy zamiast księżniczki przyniesiecie mu… bigos. Bo prawdziwe gry poznaje się nie po tym jak zaczynają… Pamiętam do dziś ogólnointernetowy hejt na trzecią odsłonę serii Mass Effect. Jak to — nasze wybory, cała droga

Yoorko

Yoorko

Najlepszy battle royale, czyli Realm Royale

Najlepszy battle royale, czyli Realm Royale

Czasem przy kawie, papierosie i alkoholu nachodzą mnie różne dziwne refleksje. Na przykład dlaczego jedne tytuły zdobywają światowy rozgłos, a inne przepadają w otchłani niepamięci. Odłóżmy te przemyślenia na bok i skupmy się na grze, która pojawiła się na moim dysku znikąd, a została na bardzo długo. Zainstalowałem ją na próbę, bo ważyła tylko sześć gigabajtów. Chciałem dowiedzieć się w końcu, gdzie tkwi cała magia gatunku battle royale. I wpadłem, przepadłem. Od dawna wiedziałem, że najwięks

fanthomas212

fanthomas212

umysl_kontrola_usun_powtorz

umysl_kontrola_usun_powtorz

SUPERHOT Team dało nam inne podejście do strzelanek. Zamiast ogromnego rozmachu – minimalizm. Zamiast szerokiego spektrum barw – trzy kolory. Zamiast bezmyślnego koszenia wszystkiego co się rusza – uważne planowanie każdego (dosłownie) kroku. Mind Control Delete jest rozwinięciem genialnej formuły Superhota w niemal wszystkich aspektach. Arsenał broni rozrósł się o noże, shurikeny i coś na kształt rayguna. Mamy cały stos map – w sumie chyba 32. Moim osobistym faworytem jest Disco, bo

Przemyslav

Przemyslav

Filary gameplayu kontra otwarty świat

Filary gameplayu kontra otwarty świat

Czym jest otwarty świat? Jest to mechanika, w której twórcy gry pozwalają graczowi na dowolne poruszanie się po całym świecie gry, w zasadzie bez ograniczeń. Oczywistość. Dzisiaj niemal wszyscy twórcy chcą mieć otwarty świat, bo gracze to kupują lubią. Nawet jeśli sam gameplay nie do końca wpasowuje się w otwarty świat. Weźmy takiego Batman: Arkham Asylum. Jego gameplay na dwóch filarach stoi: trybie łowcy oraz walce. Oba zrealizowane świetnie, oba najlepiej sprawdzające się w

Przemyslav

Przemyslav

Jak wprowadzić nowego protagonistę gry

Jak wprowadzić nowego protagonistę gry

Gdy gram w grę, zawsze staram się zobaczyć coś, pewien szczegół, który wyróżnia ją na tle innych, który inni developerzy powinni bez wyrzutów sumienia podpatrywać i implementować w swoich grach. Choć z początku myślałem, że Darksiders to tylko strawny miks akcji, platformera, zagadek, RPG-a, metroidvanii i postapo, rzuciła mi się w oczy szybka podróż. Ta nie teleportuje twojej postaci od razu w nowe miejsce, ale rzuca ją do innego wymiaru, w którym trzeba przejść kawałek do portalu telepor

Przemyslav

Przemyslav

Jak to jest grać w Darksiders, dobrze?

Jak to jest grać w Darksiders, dobrze?

Wiecie, to nie ma tak, że dobrze, albo że niedobrze. Gdybym miał powiedzieć, co cenię w Darksiders najbardziej, powiedziałbym, że walkę. Eee… Walkę, która rozwiała nudę, kiedy miałem dość, kiedy byłem sam. I co ciekawe, to właśnie przypadkowe spotkania z demonami wpływają na nasze życie. Chodzi o to, że kiedy szuka się pewnych przedmiotów, nawet pozornie użytecznych, bywa, że nie znajduje się dusz, które by tak rzec, które pomagają się nam rozwijać. Ja miałem szczęście, by tak rzec, ponieważ nie

Przemyslav

Przemyslav

Co ty tutaj robisz

Co ty tutaj robisz

Max, co ty robisz we filmie? Nieszczęśliwie, pod wpływem niedawnego przejścia „trójki”, obejrzałem film „Max Payne”. Plusy? Mroźna sceneria Nowego Jorku robi wrażenie, tak samo efekty specjalne skrzydlatych demonów (gdy te już się pojawiają) oraz samego piekła. Kilka scen akcji pod koniec też wyglądało nieźle. O minusach nie mam ochoty pisać… Dość powiedzieć, że twórcy mieli taki materiał źródłowy, że trzeba by się postarać, by go zepsuć. Niestety twórcy starali się bardzo. W

Przemyslav

Przemyslav

Negan kontra Bruce Lee, czyli Tekken 7

Negan kontra Bruce Lee, czyli Tekken 7

Na pierwszy rzut oka można by sądzić, że to dziwna bijatyka, w której naprzeciw siebie stają niedźwiedź i panda z torebką na ramieniu. Po zagłębieniu się w niuanse systemu walki, stwierdzam jednak, że pod wieloma względami to lepsza gra od Mortala i Injustice. I najgrzeczniejsza, pomimo obecności Negana i jego pały oraz podskakujących kobiecych piersi.  Zacznijmy od multiplayera, czyli głównego dania większości bijatyk. Nie jest tu tak kolorowo jak sugerowałoby menu główne. Mamy co prawda t
Klimat na Maxa

Klimat na Maxa

Tak to się zaczęło. Zabawne, ale choć historia Maksa Payne’a jest tragiczna, nie mogę powstrzymać się od uśmiechu na samo jej wspomnienie. Pierwsza część kazała Payne’owi walczyć z całym złem tego świata w zasypanym śniegiem mieście. W drugiej, stojąc w strugach deszczu, zmierzył się z fatalnym zauroczeniem. Trzecia rzuca go do skąpanej w słońcu Brazylii, ukazując jego opowieść w nowym… świetle. Kapitalne w Max Payne 3 jest to, że mimo tej zmiany, gra jest nadal mroczna. Nie potr

Przemyslav

Przemyslav

 

Niech żyje Król!

Mimo wakacyjnej przerwy od pisania na blogu muszę odnieść się do informacji, którą przeczytałem dziś rano - Wy zapewne także . "CD-Action" ma nowego inwestora/wydawcę. I choć zwątpiłem jakiś czas temu w możliwość przetrwania CDA na rynku to dziś biję się w pierś i piszę - bardzo dobrze, że CDA przetrwa! Teraz jeszcze muszę poczekać na informacje dotyczące Forum oraz Blogosfery. Dopóki nie będę miał pewności utrzymuję przy życiu oba adresy - ten oraz na Bloggerze. W razie potrzeby ten drugi

MajinYoda

MajinYoda

Postęp i piaski

Postęp i piaski

Słyszałem dużo dobrego o Prince of Persia z 2008 (i w ogóle całej serii), więc postanowiłem sprawdzić, w czym rzecz. Szkoda, że przeszkadzała w tym polska wersja językowa, której oczywiście nie da się zmienić, bo PO CO.  Nie pomagał fakt, że gra posiada nie tylko polskie napisy, ale też dublaż. O ile głosy do postaci dobrano dobrze, tak w porównaniu do grającej muzyki mało je było słychać, z czego nawet się cieszyłem i nie zamierzałem tego zmieniać w ustawieniach. Naprawdę chciałem usłyszeć
 

Uderzenie Microsoftu w lipcu - czyli co zobaczymy na konferencji "zielonych"?

Firma Sony podczas swojej konferencji zaprezentowała zarówno ciekawe gry niezależne, jak i mocne tytuły first party na swoją PS5. Microsoft póki co pokazał gry od studiów trzecich, ale nie zapominajmy, że prawdopodobnie pod koniec lipca ujrzymy gry z rodziny Xbox Games Studios, zatem przyjrzyjmy się, co nas czeka wg studiów i potencjalnych nowych członków rodziny giganta z Redmond. 1. Playground Games - ten zespół rozrósł się w ostatnim czasie, podzielono go na dwa zespoły, jedna dłubie prz

goliat

goliat

Koniec gry #64 - Helltaker

Koniec gry #64 - Helltaker

Helltaker Data pierwszej sesji: 28.06.2020 r. Data ostatniej sesji: 29.06.2020 r. Czas gry: 2 dni. Osiągnięcia: 8/8 Opis krótki, jak sama gra. Nie ma nic do dodania, a przy samej grze dość skisnąłem. Z jednej strony szkoda, że była taka krótka, z drugiej dobrze, że nie była za długa, bo nie zdążyła się znudzić. Jak dla mnie tak powinny wyglądać gry na smartfony, a nie jakieś paywalle. :V

SerwusX

SerwusX

×
×
  • Create New...