Uwielbiam mobilne Fallout Shelter, odkąd tylko powstało. Mimo upływu lat, dodania reklam i mikropłatności, wciąż uważam, że jest to jedna z najciekawszych gier na smartfony. Budowanie kolejnych (acz niemal identycznych) Krypt chyba nigdy mi się nie znudzi.
Gdybym miał dać FS ocenę to byłoby to solidne 8/10. I choć powstało wiele klonów tej gry, oryginał jest wciąż bardzo grywalny.
Ale nie o tym dzisiaj chciałem pisać, lecz o "Fallout Shelter w świecie TES", czyli wydanej we wrześniu te
Czy mieliście kiedykolwiek wrażenie, że serial, który oglądacie nie rozwija się? I, że jedyne, czego mu tak naprawdę trzeba to film kinowy?
Cóż, osobiście nigdy nie miałem takich myśli. Choć, przyznaję, filmy DB są całkiem niezłe i stanowią interesujące rozwinięcie tego samego, co w anime. Niestety, w przypadku Spy x Family: Code White nie mogę napisać tego samego.
Znowu z tym szpiegiem?
Nie widzę sensu w przedstawianiu protagonistów, bo robiłem to już poprzednio. I tak jak pisałe
Pisząc niedawną recenzję anime wspomniałem o tym, że zdolność protagonisty do odczytywania statystyk innych postaci wygląda jak z jakiejś gry. Jednakże, zacząłem się zastanawiać – czy statystyki w grach mają sens?
Nie mam tu, oczywiście, na myśli Bohatera, który musi się jakoś rozwijać. A to wzmocni swoje zdolności mordowania wrogów dwuręcznym toporem. A to ulepszy sobie zdolność obserwacji świata przy pomocy orła. Albo przynajmniej będzie miał lepszego bica, by szybciej biegać. To wszystko
Zbliżający się początek roku akademickiego uświadomił mi, że skoro zrobiłem wpis to uczniach to wypadałoby napisać też coś o żakach. Niestety, nie miałem czasu przygotować prezentacji, jak ostatnio, więc musicie się zadowolić zwykłym wpisem. Oczywiście, wpis ma charakter żartobliwy :).
Zawsze przygotowany - chyba najbardziej przydatny typ studenta i jednocześnie bardzo rzadki - szczególnie, gdy zbliża się sesja i potrzebne są notatki. Dlatego sądzę, że Khadgar z WoWa byłby tu najlepszym prz
Jak wspominałem kilka tygodni temu, niedawno obejrzałem dwa tegoroczne anime z motywem reinkarnacji. Poprzednie dostało ode mnie okrągłą 8. W tym przypadku jednak nie jest tak kolorowo.
Bowiem, niestety, As a Reincarnated Aristocrat, I'll Use My Appraisal Skill to Rise in the World jest do bólu sztampowym przedstawicielem gatunku isekai. Do tego stopnia, że nie wiem czy nie prościej byłoby to nazwać: Everything You Have Already Seen in Isekai, Mixed and Packed into Yet Another Reincarnation
Już jutro 1 września, który, tradycyjnie oznacza początek roku szkolnego. Oczywiście, formalnie zaczyna się pojutrze, ale uznałem, że to szczegół :).
Z tej okazji przygotowałem „klasę” złożoną z postaci z gier. Najpierw chciałem zrobić prostą listę, ale potem postanowiłem coś przetestować. Pod tym tekstem powinna znaleźć się prezentacja stworzona z użyciem genial.ly. Testowałem to, ale, niestety nie działa :(. Choć na podglądzie wygląda jak należy to nie da się z tym nic zrobić.
Wobec
Dziś miał być zupełnie inny wpis. Ale podczas Gamescomu pojawiły się dwie „bomby”, o których nie mogłem nie napisać.
Zacznę od mniejszej – czyli Mafia: The Old Country. Poniekąd, spodziewałem się, że nowa gra z tej serii kiedyś powstanie. Nie spodziewałem się jednak, że będziemy mogli odwiedzić Sycylię z początku XX wieku. Cóż, zapowiada się nieźle – szczególnie, że jak do tej pory ta seria nie miała słabej odsłony (tak, „trójka” też mi się podobała, co nawet opisałem w recenzji). Oczywiści
BioShock Infinite: Burial at Sea (1+2)
Data pierwszej sesji: 01.04.2024 r.
Data ostatniej sesji: 15.08.2024 r.
Czas gry: 136 dni.
Czas spędzony w grze: 8h
Poziom trudności: normalny.
Liczba osiągnięć w momencie ukończenia gry: 49/80 (z czego 36 pochodzi z podstawki, zatem w dodatkach zdobyto 13 osiągnięć).
Czasy poniżej trochę się różnią z uwagi na to, że po przejściu obu części Burial at Sea wszedłem też na chwilę zobaczyć czy warto ograć Clas
Co trochę mam wrażenie, że nie znajdę już żadnego ciekawego MSMa. A jednak, zawsze uda mi się coś wygrzebać z czeluści internetu. Zadziwiające, ile tego typu tekstów wciąż powstaje.
Przed Wami tekst pt. “Środki masowego przekazu a problem przestępczości” autorstwa Andrzeja Bałandynowicza i Jarosława Michalskiego, który został opublikowany na łamach czasopisma The Prison System Review w 2023 roku (nr 120). I, przyznam szczerze, co trochę zerkałem na początek artykułu, by upewnić się, że fakt
W tym miejscu miał być inny wpis, ale muszę go przesunąć na przyszły tydzień. A skoro w tym roku obejrzałem dwa anime z motywem reinkarnacji to pierwsze z nich, o sezon starsze, postanowiłem zrecenzować dzisiaj.
Ogólnie, od czasu drugiego sezonu BOFURI trzymałem się z dala od wszelkiej maści isekai. Tym bardziej zaskoczyła mnie jakość The Weakest Tamer Began a Journey to Pick Up Trash. Długi tytuł i opis sugerowały typowego przedstawiciela tego gatunku. I, choć faktycznie tak jest, to nie
Już różne teksty spychologiczne opisywałem na moim blogu. W większości dotyczył one gier, ale pojawiły się też wątki anime czy Harry’ego Pottera. Dzisiaj znowu mam dla Was coś „niegrowego”.
Niemniej, uznałem, że tekst jest ciekawy i „godny” znalezienia się w dziale MSM. Przed Wami dr hab. Tomasz Sahaj i jego artykuł pt. Przemoc wobec postaci z niepełnosprawnościami w animowanych serialach telewizyjnych „dla dzieci”, który został opublikowany na łamach czasopisma SOCIETAS/COMMUNITAS w 2022 r
Za oknem upał taki, że wytrzymać nie można. Dlatego przy włączonym wiatraku zacząłem się zastanawiać – w których miejscówkach z gier byłoby teraz najprzyjemniej?
I choć wpis miał być o czymś innym, pomyślałem, że ten będzie o wiele ciekawszy.
Miejsce 5 – Empire Bay zimową porą
Jedno z najlepiej wyglądających miast, które zimową porą można zwiedzić w grach. Do tego ten klimat lat 40, muzyka i wszechobecny śnieg. Szkoda, że ta sekwencja jest relatywnie krótka i stanowczo zbyt szybko
Dark Messiah of Might and Magic
Data pierwszej sesji: 28.06.2024 r.
Data ostatniej sesji: 14.07.2024 r.
Czas gry: 16 dni.
Czas spędzony w grze: 13h
Poziom trudności: normalny.
Wszystkie misje poboczne wykonane.
Dobre zakończenie.
Postać rozwijałem jako czystego maga mniej więcej do 3/4 gry, następnie wstawiłem punkty w łuki, a na koniec w walkę. Tutaj kilka zrzutów ekranu z moim ekwipunkiem i zdolnościami:
Tak na margi
W tym tygodniu pojawiła się informacja o zamknięciu studia Piranha Bytes [link do CDA!]. Postanowiłem napisać szybki wpis na temat moich wrażeń po ich grach.
Rzecz jasna, najbardziej wartościową serią gier tego studia jest Gothic. Można się spierać, która część jest najlepsza, ale trzeba zwrócić uwagę na jedno – wszystkie trzy nie były produkcjami najwyższych lotów.
Reszta wpisu jest dostępna na moim blogu na PPE.
Zapraszam do głosowania nad przyszłością bloga na Forum Actionum po
Przyznam szczerze, że od czasu wymiany zdań pod postem @SerwusX myślałem nad zakończeniem pisania bloga na Forum Actionum. Jednakże, póki co, postanowiłem tego nie robić.
Dlatego postanowiłem przekierować "ruch" (czy raczej, to co z niego zostało) stąd na PPE. Jednakże, nie wiem czy takie rozwiązanie jest dobre. Dlatego, dzisiejszy wpis traktujcie jako testowy i dajcie znać w ankiecie czy tak może być.
Link do najnowszego wpisu: https://www.ppe.pl/blog/93393/346421/spychologia-razy-trz
Wakacje za pasem, pora pomyśleć nad idealną lokalizacją.
Z pomocą przychodzi biuro turystyczne
„MAJINYODA Tur” sp. b.j.o.
Tylko teraz, wszystkie nasze oferty z rabatami nawet do 100%*!
Nasza oferta:
Andorhal – królewski spichlerz
Cena: 1000k gold 10k gold (-99%)
Jest to piękne miasto, zajmujące się głównie rolnictwem. Jest to idealne miejsce na agrowczasy. Szczególnie polecamy pieczywo, które powstaje dzięki lokalnemu zbożu. Jest to nie lada okazja, bowi
Elden Ring
Data pierwszej sesji: 1.11.2023 r.
Data ostatniej sesji: 23.06.2024 r.
Czas gry: 236 dni.
Czas spędzony w grze: 144h
Osiągnięcia: 36/42 (86%)
Klasa postaci: Bohater
Poziom postaci: 174
Poniżej brakujące osiągnięcia w momencie końca gry:
A tutaj statystki z Gameplay Time Trackera:
A tutaj czas gry ze steama. Kilka dodatkowych godzin wynika z potrzeby pokonania pozszywanego potomka na początku gry, a
Ponieważ jutro Dzień Ojca, czas rzucić okiem na growych tatusiów. Zadziwiające, ilu ich było.
Tym razem spojrzymy na to z perspektywy Stanleya, ksywka „Sukces”. Kilku jego ojców nigdy się nie pojawiło w jego życiu. Nikt nie wie co się z nimi stało, ani czy w ogóle istnieli. To trochę tak, jakby Stanley pojawił się na tym świecie z powietrza. Ale to, jak wiemy, nie jest prawdą, bowiem Stalney ma całe tabuny ojców.
Źródło
Problem w tym, że niektórzy jego tatusiowie całkowicie
Ten sezon anime mnie nieco rozczarowuje. Co zacznę jakąś produkcję to rzucam ją po kilku odcinkach. Dlatego postanowiłem obejrzeć serial, który miał swoją premierę wcześniej w tym roku.
I, przyznam szczerze, początkowo byłem zainteresowany, bowiem Metallic Rouge ma bardzo ciekawe założenia i niezły początek. Szkoda, że tylko to, ale „nie uprzedzajmy faktów”
Źródlo
Trans-for-macja
Akcja serialu toczy się w przyszłości, głównie na skolonizowanym przez ludzi Marsie. Główną
Jedną z dziwniejszych mechanik w grach (szczególnie RPG) jest wszelkiej maści złodziejstwo. Praktycznie w każdym aspekcie coś zwykle nie gra.
Z grubsza, w grach są trzy rodzaje złodziejstwa: 1. kradzież kieszonkowa, 2. kradzież przedmiotu „wolnostojącego”, 3. kradzież ze skrzyni. W pierwszym przypadku różnice między grami bywają spore. W Skyrim trzeba się podkraść, wyczuć odpowiedni moment i zajrzeć do kieszeni ofiary, licząc, że będzie miała coś wartościowego. Do tego każdy przedmiot ma sz
Jak pamiętacie, wpis z zeszłego tygodnia dotyczył matek, które pojawiają się w grach wideo. Korzystając z tego, że dziś przypada Dzień Dziecka, postanowiłem pójść za ciosem.
Dziwnym trafem, pierwszą serię gier, która przyszła mi do głowy w tym temacie są Pokemony, Przecież protagonistą(ką) chyba każdej z gry tej serii (grałem tylko w REDa i GO, więc mogłem przeoczyć jakiś wyjątek :P) są nastolatki, które dostają do wyboru jednego stworka z trzech i muszą dokonać niemożliwego – zebrać wszyst
Już jutro przypada Dzień Matki. Z tej okazji pomyślałem nad tym, jakie rodzicielki spotykamy w grach.
Wbrew logice, zacznę od „złych” matek. Wydaje mi się, że dobrym przykładem jest tutaj Nora z Fallout 4. Zastanówmy się nad tym – jej roczny syn Shaun został porwany, męża zamordowali a ona co? Zamiast ruszyć w pościg zajmuje się odbudową kolejnych osad, które „potrzebują Twojej pomocy”. Co gorsza, gdy już znajduje syna to w 3 przypadkach na 4 całkowicie niszczy dorobek jego życia. Wstyd!
W środę Ubisoft zaprezentował zwiastun nowej gry z serii Assassin’s Creed o podtytule Shadows. Dyskusja na jego temat przetoczyła się przez internet, więc postanowiłem także coś napisać „od siebie”.
Zacznę, tradycyjnie, od samego filmiku
Przede wszystkim, zwróciłem uwagę na setting – Japonia z końca XVI wieku. Okres znany mi właściwie tylko z Shoguna 2, więc jest dla mnie nieco tajemniczy, a przez to bardziej interesujący. Szczególnie, że seria znana jest z zabawy faktami i fantazjami.