Jump to content
  • entries
    59
  • comments
    882
  • views
    92,770

About this blog

Pseudofilozoficzne banały gościa o dziwnym nicku

Entries in this blog

 

Cofnęliśmy się w rozwoju

Już za dwa dni miejsce będzie miała premiera ostatniego sezonu House of Cards. Cały sezon zostanie udostępniony wszystkim subskrybentom Netflixa i będą mogli go oni obejrzeć jednego dnia albo rozłożyć sobie na tyle czasu ile uznają za słuszne. Wczoraj premierą swoją miał Resident Evil Revelations 2, który został podzielony na cztery epizody, z których każdy będzie ukazywał się co tydzień... I nie jest to wcale nic nowego, ani - co dziwniejsze - niezwykłego. Gracze jakimś dziwnym trafem przyzwycz

Abyss

Abyss

 

#ElliotRodger

Lubie czytać o strasznych morderstwach. Lubie spekulować co myślał morderca: czy był zupełnie szalony czy może jego plan był kalkulowany na chłodno, jaki miał motyw, co nim kierowało, co zostawił za sobą i kim był, a wreszcie kim byli ci których zabił i co mogli mieć przed sobą. Lubię wreszcie czytać reakcje ludzi po każdej masakrze w szkole. Wszystkie te reakcje sąsiadów mówiących, że ten czy inny chłopak który wpadł gdzieś z karabinem to w sumie spokojny gość, a to że tamten który kogoś zadźga

Abyss

Abyss

 

We only want to socialize...

Gry ostatnio stały się bardziej społecznym zjawiskiem niż kiedykolwiek. Gra coraz więcej osób, coraz więcej osób o nich mówi i reklamuje, podejrzewam też że prawie każdy kto to czyta ma konto na Steamie i w tej czy innej społeczności graczy się udziela. A jeśli wam powiem, że musimy brnąć w to jeszcze dalej? No dobra, ale o co właściwie chodzi? Ostatnio Kazunori Sugiura zajmujący się w Capcomie aplikacjami społecznościowymi i grami stwierdził, że w wszystkie gry niedługo będą społeczne w mniejsz

Abyss

Abyss

 

Dobre wymysły mijającej generacji: achievements

Jako, że generacja konsol już właściwie za nami i wszędzie widać różnorakie podsumowania gier, dobrych rzeczy i złych rzeczy jakie przyniosły ostatnie lata ja też postanowiłem zająć się jedną ciekawą funkcją, która pojawiła się wraz z nadejściem poprzedniej już generacji, a często jest w zestawieniach pomijana - achievementy i trofea. Achievementy, czy też po naszemu osiągnięcia mimo iż istniały już wcześniej w menusach kilku gier głównie jako mały unlock dla prawdziwych zapaleńców "nową" oraz

Abyss

Abyss

 

Fabuła, której nie było

Achtung! Achtung! Wpis zawiera spoilery dotyczące fabuły Dark Souls i kilku innych indyczych gier, które i tak was pewnie nie interesują. Jak chyba każdy lubię gry z dobrą historią, niespodziewanymi zwrotami akcji, milionem zakończeń i angażującym scenariuszem. Są jednak takie produkcje, przy recenzji których zaskakująco często przy pojawiają się stwierdzenia o tym, że fabuła właściwie nie istnieje albo nie ma żadnego znaczenia. Sądzę, że część z tych gier ma właśnie najciekawsze historie. Nie

Abyss

Abyss

 

I wish Shepard-kun would notice me

Czasem gdy przyjrzymy się uważnie jednej z lubianych przez nas rzeczy po czasie i z dystansu, zaczynamy dostrzegać, że tak naprawdę nasz niegdyś ulubiony i niemalże doskonały obiekt ma więcej wad niż jesteśmy w stanie zliczyć. Przykładem takiej rzeczy jest na pewno Mass Effect i studio Bioware, a konkretnie romanse jakie pojawiły się na przestrzeni serii i w grach ogólnie. Wspomniane wątki romansowe są chyba jednymi z najbardziej lubianych ostatnio w grach RPG. Oczywiście pojawiały się one znac

Abyss

Abyss

 

Ko-ko-co - Kojima, kobiety i cosplaye

Hideo Kojimę i Metal Gear Solid zna prawdopodobnie każdy szanujący się gracz, a jeśli nie zna to możliwe, że udaje, aby wypaść na bardziej alternatywnego niż jest. Ostatnio twórca MGSa stwierdził, że chce uczynić swoje postaci bardziej ''erotycznymi", głównie po to, aby figurki sprzedawały się dobrze, a faceci ślinili się trochę bardziej na widok cosplayerek obecnych na rozmaitych konwentach i innych wydarzeniach gamingowych. Chodzi oczywiście o Quiet - niemą snajperkę z Metal Gear Solid V, bę

Abyss

Abyss

 

Chińskie porno-bajki #4 Serial Experiments Lain

Gdybym poprosił o pierwsze skojarzenie do słów: cyberpunk i anime, to z pewnością większość odpowiedziałby chórem: Ghost in the Shell, ale Ghost to zbyt pospolity tytuł dla takiego hipsterskiego slowpoke'a jak ja. Innym anime, które moim zdaniem natychmiast powinno się kojarzyć z cyberpunkiem i jest warte zapamiętania jest Serial Experiments Lain. Mamy rok 1998, cud zwany internetem staje się coraz bardziej popularny wśród pospolitego ludu, a Ueda Yasayuki, który jest znany obecnie w niektórych

Abyss

Abyss

 

Krótka historia o tym, jak Valve po raz kolejny nie zapowiedziało Half Life 3

Dzisiaj wyjdę trochę naprzeciw nieco powolnej naturze mojego bloga i odstawię na moment Slowpoke'a jako maskotkę. Napiszę o małej paranoi jaka wybuchła dzisiaj w nocy. Wszystko zaczęło się od zwykłej aktualizacji do Half Life 2... Zgodnie ze swoją rutyną prawdziwego leniwca usiadłem wczoraj w późnych godzinach wieczornych przed monitorem, aby chłonąć dziwy internetu i może nawet w coś zagrać. Najdziwniejszym co mnie spotkało nie były jednak przygłupie obrazki z przeróżnych imageboardów, a Steam,

Abyss

Abyss

 

Glorious PC Gaming Master Race w czasach zarazy

Każdy chyba chociaż raz spotkał się z tym terminem. Wielka i potężna rasa graczy PC i brudni konsolowi wieśniacy. Dzisiaj mówi się już właściwie wyłącznie o kolejnej generacji konsol, a ja chciałem sobie zarówno przypomnieć jak i zwrócić uwagę co się dzieję teraz po obu stronach fikcyjnej barykady. Ponarzekać, histeryzować i gdybać, może nawet kogoś wkurzyć. Generalnie cokolwiek z tego wywnioskujecie jest wasze. Najpierw jednak odrobina historii. Możliwe, że wiele osób nie wie o tym, że mem jaki

Abyss

Abyss

 

Hitman: Absolution - Gdzie się schował stealth? #11

Powrót starej marki po kilku latach zawsze jest problemem. Na Hitmana Absolution przyszło nam czekać aż 6 lat, oczywiście przez ten okres w branży zmieniło się bardzo wiele, zwłaszcza jeśli chodzi o podejście do gatunku do jakiego należy gra o agencie 47. Czy nowy Hitman to rzeczywiście rozgrzeszenie czy może przydadzą mu się z trzy zdrowaśki w ramach pokuty? Jedną z głównych zmian w tej odsłonie cyklu miał być większy nacisk na fabularny aspekt całej rozgrywki. W poprzednich częściach fabuła r

Abyss

Abyss

 

Television, Go Home

Ten tydzień minął pod znakiem Xboxa One i szumu jaki wywołała konferencja na której został zaprezentowany. Jej głównym punktem była oczywiście telewizja, telewizja i jeszcze raz telewizja. Nie zostało to oczywiście przyjęte ze zbyt wielkim entuzjazmem, ale skłoniło mnie do małego namysłu, bo chciałbym żeby i u nas coś w końcu zrobiono z telewizją. Nie oglądam jej praktycznie w ogóle, naprawdę ciężko tam znaleźć coś ciekawego w nielicznych godzinach, w których zdarza się usiąść i bezrefleksyjnie

Abyss

Abyss

 

Splinter Cell not so black(list) - Gdzie się schował stealth? #10

Od czasu prezentacji Splinter Cell Blacklist na ostatnich targach E3 minął już niemalże rok, a premiera zbliża się wielkimi krokami. Przez ten czas wokół gry zdążyło już nagromadzić się trochę ciekawych informacji. Ku mojemu wielkiemu zaskoczeniu niektóre z nich okazały się całkiem pozytywne. Dziesiątą część cyklu poświecę więc wróżeniu z fusów i poszukiwaniu promyczka nadziei. Nie wiem czy kiedyś jakiś developer rozczarował mnie bardziej niż Ubisoft Toronto na ubiegłorocznym E3. Z pewną dozą

Abyss

Abyss

 

Hipsteria ostateczna - Thomas Was Alone

Thomas jest naprawdę ciekawy świata. Jest dobry w obserwacji, spadaniu i skakaniu, uwielbia także towarzystwo oraz eksploracje. W pewnym momencie czuje się przytłoczony nieustanną samotnością, więc rusza na poszukiwanie przygody oraz towarzystwa. Najbardziej zaskakujące w Thomasie jest jednak to, że jest on prostokątem. Tak, zgadza się. Thomas Was Alone, to gra w której jednym z głównych bohaterów jest prostokąt, a ściślej rzecz ujmując: AI obdarzona charakterem i umiejętnością skakania. Na pier

Abyss

Abyss

 

We want to sell 7 million copies!

Ostatnio dużo się słyszy i czyta o biednych wydawcach niezadowolonych ze sprzedaży swoich gier AAA. A to Tomb Raider sprzedaje się ilości "zaledwie" ponad 3 milionów egzemplarzy, a to na dno idzie Dead Space i Medal of Honor nie wyrabiające napompowanej do granic absurdu normy zarobkowej. Najnowszym biednym i niezadowolonym w ostatnich dniach stał się Capcom... Okazuje się, że wydawca z Japonii obniża przewidywane wyniki sprzedaży swoich gier i planuje w najbliższym okresie przeprowadzić restru

Abyss

Abyss

 

Chińskie porno-bajki #3 Kapitan Pałkarz

Według popularnego stwierdzenia wraz z naszym wiekiem zmienia się również perspektywa. Czasem jedzenie, filmy lub gry, których nie lubiliśmy kiedyś, kilka lat później mogą nam się wydać zaskakująco atrakcyjne i nieco bardziej zrozumiałe. Tak właśnie było w przypadku moich dwóch spotkań z anime Satoshiego Kona pod tytułem Paranoia Agent. Paranoia Agent określany jest jako kryminał lub thriller psychologiczny z elementami "supernatural". Wszystko więc zgodnie z oczekiwaniami rozpoczyna się tutaj

Abyss

Abyss

 

Conviction Destruction - Gdzie się schował stealth? #9 i 3/4

Wprost nie mogłem się doczekać aż zabiorę się za prawie jubileuszową część cyklu o skradankach, dziś z okazji rzeczonego jubileuszu opisze moją ulubioną część serii Splinter Cell - Conviction Dobra, skoro prima aprilisowy żart mamy już zaliczony to możemy jechać dalej. Historia tej części rozpoczyna się w roku 2007, kiedy to rozczarowany swoim poprzednimi dokonaniami francuski gigant Ubisoft postanowił poprowadzić serię w zupełnie innym kierunku. Najwidoczniej poprzednia część serii o podtytule

Abyss

Abyss

 

Naznaczony Ninja - Gdzie się schował stealth? #8

Gdyby ktoś po premierze pierwszego Shanka powiedział mi, że panowie z Klei Enterteinment stworzą jedną z lepszych skradanek ostatnich lat chyba przyjąłbym tą informację z dość mocnym niedowierzaniem. Wyobraźcie sobie moja reakcje, gdy dowiedziałem się, że tak się jednak stało. Mark of the Ninja, to naprawdę ciekawy eksperyment. Gra wcześniej wydana wyłącznie w wersji cyfrowej na Xboxa i w zeszłym roku udostępniona do sprzedaży na Steam jest bowiem dwuwymiarową skradanką niewątpliwie bardzo mocn

Abyss

Abyss

 

Chińskie porno-bajki #2 Hip-hop Samurai

Powoli zbliża się wiosna, postanowiłem więc troszkę przybliżyć nieco weselszą i bardziej kolorową produkcje z gatunku chińskich porno-bajek. Z pozoru na wskroś japońską, jednak nie do końca. Samurai Champloo to kolejna produkcja reżyserowana przez Schinichiro Watanabe, któremu chyba niedługo postawię jakiś mały ołtarzyk zaraz obok tego dla Hideo Kojimy i Quentina Tarantino. Wszyscy bowiem uwielbiają bawić się konwencją i nie boją się tego pokazać w swoich produkcjach, zacznijmy jednak od począt

Abyss

Abyss

 

Coś co popsuje wam wieczór - Depression Quest

Gry zostały stworzone głównie dla rozrywki, niektóre dla bardziej wymagającej i angażującej, inne natomiast dla prostej nieskrępowanej niczym zabawy. Odstrzel parę głów, przeskocz parę bloczków, wszyscy to znamy. Depression Quest nie pasuje do żadnej z tych dwóch kategorii i z pewnością nie jest dobrą formą rozrywki jeśli planujemy przyjemny wieczór. Klimatyczne zjęcia i muzyka ułatwiają wczucie się w historię Nie wiem tylko czy określenie ''gra" jest w tym przypadku odpowiednie. Depress

Abyss

Abyss

 

Wiedzieliście, że was nienawidzę?

And now for something completely different... Nie sądziłem, że siedzenie za biurkiem może być takie męczące. Dzisiaj bez większych wpisów postaram się podrzucić wam małą dawkę humoru i prawd życiowych. Pamiętacie może jak voda22 w jednym ze swoich nieco humorystycznych wpisów posłużył się mną jako przykładem hejtera? Well... Lecz hejterów - hejtuj L4D i Valve Nie muszę się nawet wypowiadać w newsie żeby dostać wzmiankę w komentarzu Heada - największego inkwizytora będącego lekarstwem na n

Abyss

Abyss

 

Chińskie porno-bajki #1 Kosmiczny kowboj, jazz i miksowanie

Ostatnio strasznie dużo narzekania na blogach, dla odmiany moja krótka seria nazwana nieco prześmiewczo i z dystansem, choć dla niektórych pewnie dalej prawdziwie. Część osób już z pewnością doskonale wie dokąd zmierzam, możliwe również, że inna część dopiero się dowie. Wybieram się w krótką i nieco nostalgiczną podróż w kosmos razem z klasykiem gatunku - Cowboyem Bebopem. Okay, 3...2...1 Let's jam! Jakieś 11 lat temu, kiedy to w końcu udało mi się dorwać do kablówki i jedynego obecnie Polskiego

Abyss

Abyss

 

Dead Space powinno być już martwe

Nawet lubiłem serię Dead Space. Pierwsza cześć była całkiem porządnym survival horrorem, niekiedy przewidywalnym lecz także potrafiącym raz na jakiś czas zjeżyć włosy na głowie. Druga część kierowała się już chyba bardziej w stronę szokowania brutalnością i rozgniataniem nekromorfich niemowlaków pod kosmicznym buciorem, była niezła, choć czasami za bardzo przypominała prostego TPSa. Trzecia część po zagraniu w demo przypomina mi trochę ułomne dziecko Capcomu i EA, nie wiem czemu się urodziło. Ża

Abyss

Abyss

 

Wycieczka po Lordran ze śmiercią jako przewodnikiem

Z reguły uważam, że recenzje są słabe. Można rozpisywać się o każdym jednym drobnym elemencie, o każdej ścianie, teksturze, postaci, ale idee samej gry znacznie lepiej oddają wrażenia graczy, którzy gdzieś po forach sobie je polecają lub odradzają. Mniej więcej w taki sposób trafiłem właśnie na Dark Souls, która mimo iż wysoko oceniania na przeróżnych śmiesznych serwisach gromadzących oceny od 80% w górę, to bardziej wybiła się dzięki samym fanom niż recenzjom. Postanawiam więc spisać na próbę w

Abyss

Abyss

 

Steampunk klasyczny - Gdzie się schował stealth #7

Wraz z tą częścią cyklu postanowiłem przenieść się z dżungli do mrocznego, steampunkowego miasta, znanego z chyba największego klasyka wśród wszystkich skradanek - Thiefa. Ciężko zaprzyjaźnić się z złodziejem po takim okresie czasu, ale gdy już się uda, to droga do bogactwa stanie przed nami otworem. Dawno dawno temu, dokładnie w poprzednim stuleciu, w roku 1998, kiedy to benzyna była jeszcze tania, a World Trade Center ciągle stało Looking Glass Studios postanowiło wypuścić grę dla nieco dziwny

Abyss

Abyss

×
×
  • Create New...