Skocz do zawartości

Nowy Kącik Yody

  • wpisy
    281
  • komentarzy
    402
  • wyświetleń
    28881

O blogu

Blog dotyczy głównie spraw związanych z grami komputerowymi (choć nie tylko). Najczęściej zamieszczam swoje felietony i przemyślenia. Poza tym pojawiają się rozmaite "mądrości" pisane o grach w książkach, na stronach internetowych itd.

Wpisy zamieszczone na blogu są pisane przeze mnie i wyrażam w nich moją opinię na rożne tematy. W przypadku chęci skorzystania z fragmentu lub całości wpisu proszę o zaznaczenie źródła i informację na PW. Zachęcam także, oczywiście, do komentowania i oceniania wpisów. Mile widziane są także wiadomości prywatne :).

Logo bloga oraz poszczególnych kategorii zostały stworzone przeze mnie z wykorzystaniem programu "GIMP".

Przytaczane fragmenty publikacji należą do ich prawnych właścicieli i zostały wykorzystane wg prawa cytatu (art.29 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

Blog ma charakter rozrywkowy i nie ma na celu ośmieszenia lub obrażenia jakiejkolwiek osoby.

Wpisy w tym blogu

Top 5 miejsc z gier, w których chciałbym się teraz znaleźć

Za oknem upał taki, że wytrzymać nie można. Dlatego przy włączonym wiatraku zacząłem się zastanawiać – w których miejscówkach z gier byłoby teraz najprzyjemniej? I choć wpis miał być o czymś innym, pomyślałem, że ten będzie o wiele ciekawszy. Miejsce 5 – Empire Bay zimową porą Jedno z najlepiej wyglądających miast, które zimową porą można zwiedzić w grach. Do tego ten klimat lat 40, muzyka i wszechobecny śnieg. Szkoda, że ta sekwencja jest relatywnie krótka i stanowczo zbyt szybko

Śnięta Pirania

W tym tygodniu pojawiła się informacja o zamknięciu studia Piranha Bytes [link do CDA!]. Postanowiłem napisać szybki wpis na temat moich wrażeń po ich grach. Rzecz jasna, najbardziej wartościową serią gier tego studia jest Gothic. Można się spierać, która część jest najlepsza, ale trzeba zwrócić uwagę na jedno – wszystkie trzy nie były produkcjami najwyższych lotów. Reszta wpisu jest dostępna na moim blogu na PPE. Zapraszam do głosowania nad przyszłością bloga na Forum Actionum po

Znalezione – ukradzione

Jedną z dziwniejszych mechanik w grach (szczególnie RPG) jest wszelkiej maści złodziejstwo. Praktycznie w każdym aspekcie coś zwykle nie gra. Z grubsza, w grach są trzy rodzaje złodziejstwa: 1. kradzież kieszonkowa, 2. kradzież przedmiotu „wolnostojącego”, 3. kradzież ze skrzyni. W pierwszym przypadku różnice między grami bywają spore. W Skyrim trzeba się podkraść, wyczuć odpowiedni moment i zajrzeć do kieszeni ofiary, licząc, że będzie miała coś wartościowego. Do tego każdy przedmiot ma sz

Wszystkie dzieci nasze som

Jak pamiętacie, wpis z zeszłego tygodnia dotyczył matek, które pojawiają się w grach wideo. Korzystając z tego, że dziś przypada Dzień Dziecka, postanowiłem pójść za ciosem. Dziwnym trafem, pierwszą serię gier, która przyszła mi do głowy w tym temacie są Pokemony, Przecież protagonistą(ką) chyba każdej z gry tej serii (grałem tylko w REDa i GO, więc mogłem przeoczyć jakiś wyjątek :P) są nastolatki, które dostają do wyboru jednego stworka z trzech i muszą dokonać niemożliwego – zebrać wszyst

Kładzenie się cieniem

W środę Ubisoft zaprezentował zwiastun nowej gry z serii Assassin’s Creed o podtytule Shadows. Dyskusja na jego temat przetoczyła się przez internet, więc postanowiłem także coś napisać „od siebie”. Zacznę, tradycyjnie, od samego filmiku Przede wszystkim, zwróciłem uwagę na setting – Japonia z końca XVI wieku. Okres znany mi właściwie tylko z Shoguna 2, więc jest dla mnie nieco tajemniczy, a przez to bardziej interesujący. Szczególnie, że seria znana jest z zabawy faktami i fantazjami.

Niby-władza

Niedawno postanowiłem odświeżyć sobie Dragon Age Inquisition. Ogrywając, przypomniałem sobie o mechanice, która już wcześniej mnie zastanawiała – Bohater, który zostaje przywódcą. Uwaga – spoilery! Skoro już zacząłem od DAI to zostanę na chwilę przy tej produkcji. Dość szybko Bohater zostaje tu przywódcą inkwizycji, czyli dość siły militarnej i politycznej w krainie. Jak na taką potęgę przystało, wpływamy na to, co się dzieje wokół. A to na przywództwo w Cesarstwie Orlais, a to na wybór now

Dożyłem tego!

Nie spodziewałem się, że to stanie się jeszcze za mojego życia. Na szczęście, Rockstar w końcu oficjalnie podał konkrety dotyczące szóstej części serii GTA. Nie byłbym sobą, gdybym nie skomentował tutaj tego wiekopomnego wydarzenia. Przyznam szczerze, że wcześniejsze doniesienia traktowałem z przymrużeniem oka. Aczkolwiek, swoje „życzenia” dotyczące zawartości zamieściłem na tym blogu – do tego był to mój pierwszy wpis na PPE :). Niemniej, teraz, gdy dostaliśmy konkrety od twórców, mogę nap

MajinYoda

MajinYoda in Przemyślenia

Zdrajca!

Gdy pojawia się temat „zdrad w grach” wszystkim nam stają przed oczami oczywistości – Big Smoke, Mercer Frey, Sam Trapani… i wiele, wiele innych. Z jakiegoś powodu jednak jedna grupa postaci jest pomijana w takich zestawieniach – sami bohaterowie. Spoiler alert! Pierwszą zdradą, która przyszła mi na myśl była ta dokonana przez Tommy’ego Angelo w pierwszej Mafii. Były taksówkarz, obecnie żołnierz Rodziny Salieri od samego początku gry opowiada swoją historię detektywowi Normanowi. Tym samym,

MajinYoda

MajinYoda in Przemyślenia

Look how they massacred our boys

Miałem naszykowany inny wpis na dzisiaj, ale wczoraj spadła taka bomba, że nie mam wyboru i muszę o tym napisać. W końcu zapowiedź nowej serii anime Dragon Ball to coś, na co czekałem od 2016 roku. Przed obejrzeniem teasera nie czytałem żadnych opinii na ten temat. Wiem, że był tekst na ten temat m.in. na PPE, ale nie chciałem się zrażać – bo po co? Niestety, póki co jestem bardzo mocno zawiedziony. I tak, będę marudził, choć krótko, bo pisałem to na szybko. Najpierw przedmiot dyskusji:

MajinYoda

MajinYoda in Przemyślenia

Zaraza z tymi MSMami

Jak pisałem w zeszłotygodniowym wpisie, pracuję nad kolejnym MSMem. Niestety, natrafiłem na "ścianę", przez którą nie mogę dokończyć tekstu. Dlatego na początku chcę zwrócić się do Was z prośbą: jeśli ktoś z Was ma dostęp do tekstu zatytułowanego Właściwości psychometryczne Kwestionariusza do Badania Uzależnienia od Gier Internetowych (KBUGI), autorstwa Beaty Pawłowskiej i Emilii Potembskiej z 2014 roku to proszę o kontakt przez Prywatną wiadomość ;). Żeby jednak pozostać w klimatach, posta

MajinYoda

MajinYoda in Przemyślenia

Ruchy oporów

Niedawno, czując potrzebę zrobienia rozwałki, odpaliłem Just Cause 3. Jedną z najważniejszych aktywności w tej produkcji (jak i innych gier z tej serii, tak w sumie) jest współdziałanie z miejscowym ruchem oporu i odbijanie różnej maści miejsc (baz wojskowych, miast itp.) z rąk lokalnego tyrana. Jednak zauważyłem coś, co sprawiło, że zacząłem się zastanawiać. Przyjrzyjmy się typowej dla gier sytuacji: na ogromnej wyspie gdzieś w tropikalnym rejonie świata władzę przejmuję wstrętny Dyktator.

MajinYoda

MajinYoda in Przemyślenia

Rybka lubi pływać

Gdy piszę te słowa szum wokół dziwnej sytuacji na Odrze dopiero się rozkręca, a gdy je czytacie - temat zniknął. Niemniej, cała sprawa przypomniała mi o pewnej mechanice w grach, której szczerze nienawidzę -łowienie ryb. Byłem kilka razy z kumplem-zapalonym wędkarzem „na rybach”. Rozumiem, że w rzeczywistości ludzie to lubią z różnych powodów. Szanuję to. Nie wiem jednak dlaczego twórcy gier z maniakalnym uporem wpychają tę, pożal się Innosie, mini-gierkę do swoich produkcji. Chyba jedyny r

MajinYoda

MajinYoda in Przemyślenia

Mobilnie

Ostatnio miałem niewiele czasu, by grać na moim PC, więc uznałem, że czas przyjrzeć się poważniej grom mobilnym :D. I, szczerze pisząc, nie jestem zachwycony… Dobra, może jestem zbyt wybredny – szukałem gry na Androida, single player, offline, reklamy mogą być, ale nie 10 sekund na minutę grania. Nie potrzebuję ani wypasionej grafiki (choć moja Motorola One Action sobie nieźle radzi), ani dźwięków (i tak 99% czasu spędzam z nim wyłączonym). I udało mi się znaleźć tylko trzy ciekawe produkcj

MajinYoda

MajinYoda in Przemyślenia

Pętla

Oglądając pewne anime o tematyce VRMMORPG (recenzję napiszę jak znajdę trochę czasu :D) zdałem sobie sprawę z pewnego ciekawego elementu, który pojawia się w większości RPGów i dotyczy NPCów - zapętlania się po zakończeniu dialogów. Rozumiem sam zamysł - NPC jasno daje do zrozumienia “nie mam nic więcej do powiedzenia”. Tylko, za każdym razem, zastanawiam się czy nie prościej byłoby gdyby miał 1-2 zdania tego typu zamiast powtarzać w kółko tę samą informację dotyczącą questa? Miało to sens

MajinYoda

MajinYoda in Przemyślenia

Smoczymony

Nieco ponad dwa tygodnie temu pojawiła się oficjalna zapowiedź najnowszego dodatku do World of Warcraft. Uznałem jednak, że nie będę pisał na gorąco i o Dragonflight napiszę, gdy kurz już lekko opadnie. O ile w ogóle jakiś był… Przyznam szczerze, że ostatnie dwa dodatki do WoWa (czyli Battle for Azeroth i Shadowlands) uważam za najsłabsze, jakie kiedykolwiek powstały. Mam tu na myśli zarówno rozgrywkę (przynieś, wynieś, pozamiataj, powtórz jutro i za tydzień), ale także nudę fabularną. Szcz

MajinYoda

MajinYoda in Przemyślenia

Obstawiamy

Podczas oglądania Kakegurui i pisania recenzji tego anime zacząłem się zastanawiać nad grami hazardowymi w grach. Oczywiście, nie mam tu na myśli ani loot boksów, ani gier zawierających tylko hazard – lecz minigry. Jako pierwszy przyszedł mi do głowy rodzimy Wiedźmin. W dwóch pierwszych częściach można było zagrać w kościanego pokera (o Innosie, jak ja tej gry nienawidziłem), zaś w trójce – w bardzo ciepło przyjętego przez społeczność gwinta. Ba, nawet kupiłem fizyczne karty do tej gry (nie

MajinYoda

MajinYoda in Przemyślenia

Co to był za tydzień!

Do niedawna myślałem, że w najbliższym czasie czekam tylko na czwartego Dragon Age’a (o którym wciąż niewiele wiadomo…). Tymczasem najpierw pojawiła się informacja o GTA VI (pisałem o tym), a w tym tygodniu doszły dwa kolejne tytuły. I aż zacieram ręce na myśl o nich. Niestety, tekst pisałem na szybko i nie miałem czasu zagłębić się w informacje o nich, więc wpis będzie bardzo krótki . Pierwszym jest Hogwarts Legacy, gra w uniwersum, do którego odczuwam pewien sentyment. Początkowo nie napa

MajinYoda

MajinYoda in Przemyślenia

Przepotężne Przedmioty?

Dzisiaj chciałbym podzielić się z Wami pewnymi Przemyśleniami. Otóż, ogrywając Skyrim AE dotarła do mnie dziwaczna prawda – teoretycznie najpotężniejsze przedmioty, jakie istnieją w Tamriel (czyli artefakty) wcale nie są takie najlepsze. Spójrzmy na daedryczne artefakty - są silne, zgadam się. Ale po pewnym czasie trzeba je albo ulepszać przez system kowalstwa… albo zawiesić na ścianie i nosić coś o wiele mocniejszego. Ale w takim razie – czemu one służą? Wiem, że taka jest mechanika RPGów,

MajinYoda

MajinYoda in Przemyślenia

Co chciałbym dostać w GTA VI

Przedsłowie Witajcie po długiej przerwie. W tym roku nastąpią pewne zmiany dotyczące funkcjonowania mojego bloga: 1. nowe wpisy będą się pojawiały co dwa tygodnie (z przyczyn osobistych, muszę zrezygnować z publikowania raz w tygodniu); 2. tutejsza blogosfera umiera, więc postanowiłem pójść śladem @Przemyslav i zacząć publikować też na PPE. Co z tego wyjdzie? Zobaczymy . /Przedsłowie Czwartego lutego Rockstar Games potwierdziło, że tworzy nową odsłonę serii GTA. Ponieważ

MajinYoda

MajinYoda in Przemyślenia

Skyrim – dekadę później

Piąty TES to niekończąca się opowieść – piszę tu o grze, która wyszła już chyba na wszystkie możliwe sprzęty elektroniczne (ktoś wie czy była już wersja na pralki?). I jednocześnie produkcja, którą albo się znienawidzi przez błędy albo pokocha pomimo błędów. Siedząc nad tym wpisem i czytając moje poprzednie teksty o tej grze co chwilę rzucam okiem na kilka zeszytów leżących na półce obok mojego biurka. To właśnie w nich rodzą się moje postacie do Skyrima – opisuję ich pochodzenie, historię,

MajinYoda

MajinYoda in Przemyślenia

Ranking Asasynów

Niedawny wpis @Przemyslav uświadomił mi, że powinienem zrobić prywatny ranking gier z serii Assassin’s Creed. Oto i on. Oczywiście, brałem pod uwagę tylko te produkcje, które ukończyłem. Uwaga – będą spoilery! 11. Assassin’s Creed Unity Ta część może nie była jakaś super słaba, ale coś musi znaleźć się na dnie listy, prawda? Szczególnie, że w tej części ani protagonista (czyli Victor Arno Dorian – samo jego imię mnie z jakiegoś powodu irytuje ) ani fabuła nie były jakoś pociągają

MajinYoda

MajinYoda in Przemyślenia

0k0ń

Przy okazji ogrywania Watch Dogs: Legion (którego recenzję zamieściłem tydzień temu) zastanowiłem się nad tajnymi organizacjami, które pojawiają się w grach. I wydaje mi się, że londyński DedSec jest dobrym punktem wyjścia. Ostrzegam jednak, że w tym wpisie pojawi się kilka spojlerów z różnych gier . Zaczynając od hakerów – sposób, w jaki pozyskują nowych agentów był dla mnie kuriozalny. Gdyby na ulicy podszedł do mnie typek, twierdząc, że należy do organizacji hakerów i przydałyby im się m

MajinYoda

MajinYoda in Przemyślenia

Kaboom?

Jeśli czytacie mnie regularnie to wiecie, że jedną z moich ulubionych mechanik w grach jest budowanie. Uwielbiam to – niezależnie od tego, co buduję. Stąd zapewne moja miłość do Fallout 4 .  Jednakże, ostatnio naszła mnie ochota na coś zgoła przeciwnego – destrukcję. Długo zastanawiałem się nad właściwą grą, ale – zainspirowany kilkoma filmikami znalezionymi na YouTube – kupiłem grę Teardown. Nie będę jej tu jednak recenzował, bo na to za wcześnie – nie ukończyłem jeszcze głównej kampanii .

MajinYoda

MajinYoda in Przemyślenia

Do broni!

Ogrywając AC: Valhalla (trochę mi wolno idzie, wiem) zwróciłem uwagę na pewną rzecz – od dłuższego czasu korzystam z tej samej broni – miecza kupionego za Opale (czyli tak jakbym kupił je ze sklepu Ubisoftu). Nie byłoby w tym nic dziwnego (w końcu przedmioty z shopa zawsze są lepsze), ale uderzyło mnie coś innego – przeciwnicy atakują mnie rozmaitym orężem, które po ich śmierci staje się dla mnie bezużyteczne. I nie mówię tu tylko o statystykach, lecz o braku możliwości nawet podniesienia i sprz

MajinYoda

MajinYoda in Przemyślenia

Gdzie jest złoto?

Ogrywając AC: Valhalla (trochę mi wolno idzie, wiem) zwróciłem uwagę na pewną rzecz – napadając na kolejne klasztory ani Eivor ani żaden z jej podwładnych nawet nie wyciągnął ręki, by ukraść stojące wokół złote kielichy. Zdziwiło mnie to i zacząłem się zastanawiać nad tą kwestią nieco bardziej. Uświadomiłem sobie, że taka „dziwność” towarzyszy Asasynowi od „dwójki”, gdy pojawiły się pieniądze. Można otwierać skrzynie, zbierać ukryte skarby i otwierać tajemnie przejścia, ale nigdy bohaterowi

MajinYoda

MajinYoda in Przemyślenia


×
×
  • Utwórz nowe...