Skocz do zawartości
Gość kabura

Diablo (seria)

Polecane posty

Nie czuć w tym absolutnie niczego, ani epickości, ani tajemnicy, ani dramatyzmu.

Nie mogę się zgodzić, gdyż Diablo 3 było zdecydowanie najbardziej dramatyczną grę, jeśli porównać do Diablo i Diablo 2.

Twórcy wyraźnie skupili się na dramatach zwykłych ludzi i nie tylko. O Lei już dużo pisałem, ale chociażby w V akcie gra miała również depresyjny klimat.

Pamiętam chociażby taką scenę w mieście na początku V aktu jak wchodziło się do domów ludzi. Była taka szlachcianka, która zamieniła się w demona po czym zostawiła za sobą list.

Pamiętacie to? Nie do końca wiadomo o co w tym chodziło.

Belial, władca kłamswt, który przejął tożsamość cesarza Kaldeum. Tak na prawdę brak jakiejkolwiek niepewności odnośnie tego gdzie się ukrywa i co planuje.

W ogóle nie było wiadomo kim jest Belial i gdzie jest. Końcówka II aktu była bardzo zaskakująca.

Edytowano przez mishiu
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, 7 letni cesarz wyskakujący z pupy przez pół aktu jest bardzo zaskakujący. Prawie tak jak główny motyw fabularny w KOTOR I (szczerze, nie znam nikogo kto by się nie domyślił przed opuszczeniem Taris). V akt jest klimatyczny, ale tylko klimatyczny. Fabułę Blizzard stworzył albo w pośpiechu albo byleby coś było.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, 7 letni cesarz wyskakujący przez pół aktu jest bardzo zaskakujący.

On wyjaśniał dlaczego pojawiał się w kilku różnych miejscach. Te wyjaśnienia były przekonujące.

według niego Diablo 3 jest mistrzostwem, tylko permanentna śmierć Lei sprawia, że Diablo 3 jest beznadziejne.

Bądź tak miły i nie pisz głupot. Zresztą zawsze pisz za siebie, a nigdy za kogoś innego.

Przeczytaj jeszcze raz minusy gry, które wymieniłem bo chyba o nich zapomniałeś.

nawet muzyka jest słyszalna tylko od czasu do czasu i klimatu dużego nie buduje.

W V akcie muzyka była rewelacyjna. Bardzo ładna i tworzyła świetny klimat.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja właśnie nie. Skoro rada raz zadecydowała żeby nie zabijać ludzi, to nie widzę logicznego sensu żeby Malthael miał szukać wśród nich sprzymierzeńców, zwłaszcza że miał pomysł i możliwości żeby ten cel osiągnąć samemu.

Po pierwsze - mówimy o szaleńcu, czy nie (stąd moje podkreślenie)?

Po drugie - połowa Rady była za zniszczeniem ludzkości. Co prawda potem ludzkość uratowała Niebiosa, ale z drugiej strony gdyby nie ludzkość, to nie byłoby przed czym ratować Niebios, bo śmiertelne zagrożenie dla Aniołów wynikało z działań ludzkości. Zatem w tym szaleństwie byłaby logika.

W ogóle nie było wiadomo kim jest Belial i gdzie jest. Końcówka II aktu była bardzo zaskakująca.

Akurat to było dla mnie oczywiste. Ze względu na małą liczbę postaci, które przewijały się przez fabułę. Tak samo jak oczywista była zdrada Kulla. Choćby przez ton głosu. Może celem była budowa pewnych oczekiwań, ale niespecjalnie to wyszło, bo brakowało przez to zwrotów akcji. Dla mnie jedynym [pozytywnym] zaskoczeniem było rozwiązanie zagadki Spadającej Gwiazdy. Dobrze też wyszła śmierć Caina, ale nie w sposobie wykonania (Mahda teleportująca się z miejsca na miejsce zdążyła mi obrzydnąć), tylko na filmiku. Może dlatego, że Caina znam od jedynki, więc przywiązałem się do niego bardziej niż do innych postaci.

Edytowano przez Holy.Death
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On wyjaśniał dlaczego pojawiał się w kilku różnych miejscach. Te wyjaśnienia były przekonujące.

Wyjaśnienia mogły sobie i być przekonujące, ale ani nie sprawiły, że choć przez chwilę nie uważałem go za Beliala, ani nie byłem wielce zaskoczony jego ujawnieniem. Zostało to poprowadzone tak, że w sumie Belial mógł być choćby babcią klozetową w karczmie. Emocje z ujawnienia jego tożsamości byłyby podobne. No może nawet trochę większe, bo przynajmniej bym śmiechnął

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak samo jak oczywista była zdrada Kulla. Choćby przez ton głosu.

To było tak oczywiste, że zacząłem sądzić iż tak nie będzie. smile_prosty.gif Potem się zawiodłem, że to takie wszystko proste.

Jednak to tylko Diablo, czyli fabuła mało ambitna.

Dla mnie jedynym [pozytywnym] zaskoczeniem było rozwiązanie zagadki Spadającej Gwiazdy.

A ja na początku byłem zszokowany tym co zobaczyłem. Gwiazdą

okazał się jakiś murzyn. smile_prosty.gif

Może dlatego, że Caina znam od jedynki, więc przywiązałem się do niego bardziej niż do innych postaci.

Lubiłem go, ale już samo jego istnienie w Diablo 3 mnie zaskoczyło.

Smutniejsze to niż gdyby umarł pomiędzy Diablo 2, a Diablo 3.

Ale i tak co innego ktoś taki stary, a co innego Lea.

Wyjaśnienia mogły sobie i być przekonujące, ale ani nie sprawiły, że choć przez chwilę nie uważałem go za Beliala, ani nie byłem wielce zaskoczony jego ujawnieniem.

Sądziłem, że dziecko cesarz

żyje. Nie spodziewałem się, że już od dawna jest martwy.

Edytowano przez mishiu
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądziłem, że dziecko cesarz

żyje. Nie spodziewałem się, że już od dawna jest martwy.

Według mnie tak do końca nie wiadomo, czy on jest

martwy

, ponieważ pod koniec aktu II,

w gospodzie w Kaldeum, czytając ostatnie notatki Abd-Al Hazira, dowiadujemy się że Asheara wraz z młodym

cesarzem zabiorą się za odbudowę miasta. Chyba, że chodzi o Hakkana III, który dopiero co ma zostać wybrany na następcę.

Ale się tu wszyscy rozpisali o fabule, a przecież to niby zwykły hack 'n' slash... Mnie się tam ona podoba.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo to chodzi o to, że Blizzard spuścił z tonu - w końcu ich gry słynęły z naprawdę niezłych opowiadanych historii - Warcraft III, Diablo 2, StarCraft 1 i 2 (HotS już trochę mniej) a ta w D3 jest chyba najgorsza ze wszystkich, co nie znaczy, że jest tragiczna. Mam nadzieję, że w Legacy of Void wymyślili coś dobrego, trzymam kciuki za nich.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dobrze rozumiem śmierć starszej osoby jest mniej bolesna od śmierci młodej osoby?

Zależy kto umiera, dlaczego i w jaki sposób. Chyba nie muszę ci wyjaśniać, że nie każdej postaci będzie tak samo żal, a decyduje o tym mnóstwo czynników.

Według mnie tak do końca nie wiadomo, czy on jest

martwy

, ponieważ pod koniec aktu II,

w gospodzie w Kaldeum, czytając ostatnie notatki Abd-Al Hazira, dowiadujemy się że Asheara wraz z młodym

cesarzem zabiorą się za odbudowę miasta. Chyba, że chodzi o Hakkana III, który dopiero co ma zostać wybrany na następcę.

Chyba oczywiste, że był naczyniem dla Beliala, więc w takim wypadku nie mógł przeżyć.

Bo to chodzi o to, że Blizzard spuścił z tonu - w końcu ich gry słynęły z naprawdę niezłych opowiadanych historii - Warcraft III, Diablo 2, StarCraft 1 i 2 (HotS już trochę mniej) a ta w D3 jest chyba najgorsza ze wszystkich, co nie znaczy, że jest tragiczna. Mam nadzieję, że w Legacy of Void wymyślili coś dobrego, trzymam kciuki za nich.

Jeśli chodzi o Diablo to Diablo 3 ma akurat najlepszą fabułę.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o Diablo to Diablo 3 ma akurat najlepszą fabułę.

Problem tkwi nie w samej fabule, a w sposobie jej przedstawienie, a w tym wypadku Diablo jest to jedna wielka klisza. Przy każdej walce z bossem mamy te same motywy. Demon zauważa, że doszliśmy tak daleko, tylko po to, żeby zginąć. Za 5-6 razem ma się już po prostu dość tych dialogów.

Świetnym przykładem jest Niebo, gdzie Diablo raz po raz mówi, że nam się nie uda. Wcześniej w kółko ględzi tak Azmodan w III akcie.

W Diablo I było znacznie więcej mroku, niedopowiedzenia. Nie wiedzieliśmy co może nas spotkać w katakumbach, a elementy lore były zaprezentowane w sposób klimatyczny za pomocą ksiąg. Diablo III to takie Diablo Light, jakby skierowane dla młodszych odbiorców.

  • Upvote 1
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, zmieńmy trochę temat (choć nadal będziemy mówić o Diablo III trollface.gif ).

Co jakiś czas Blizzard Entertainment przedstawia na swoim kanale You Tube, tak zwane Tavern Talks. Developerzy

w ciekawy sposób przedstawiają kulisy pracy nad Diablo III, swoje osobiste przeżycia z grą oraz plany na

przyszłość. W ostatnim odcinku padło pytanie od jednego z fanów, czy planują wprowadzić coś jeszcze mocniejszego

od legendarnych przedmiotów starożytnych. Padła zdecydowana odpowiedź, że nie. Co możemy wywnioskować z tego krótkiego wytłumaczenia? Moim zdaniem to, że nadchodzący dodatek podniesie poziom przedmiotów do 80, a one same z kolei także będą miały podział na zwykłe legendarki, jaki i ich starożytne wersje.

Co poza tym? Patche mają się pojawiać w przerwach pomiędzy sezonami, a nie w czasie ich trwania. Co prawda, mnie jako osobie grającej na PlayStation 4 to ani ziębi, ani grzeje, lecz rzuca to jakieś światło na proces wspierania gry. W dłuższej perspektywie wygląda mi to na kilka sezonów poprzeplatanych większymi łatami (oczywiście z dodatkową zawartością), podczas gdy inna ekipa spokojnie będzie pracowała nad dodatkiem. I teraz powiem coś, co może niektórych zaskoczyć. NIE BĘDZIE NOWEJ KLASY. Tak przypuszczam. To by zachwiało równowagę "siła / zręczność / inteligencja". Jakoś nie widzę tutaj "siódmego koła u wozu". Może jakis motyw z Wyspami Skovos? Ale chciałbym się mylić...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Diablo I było znacznie więcej mroku, niedopowiedzenia. Nie wiedzieliśmy co może nas spotkać w katakumbach, a elementy lore były zaprezentowane w sposób klimatyczny za pomocą ksiąg. Diablo III to takie Diablo Light, jakby skierowane dla młodszych odbiorców.

A w Diablo I ten mrok nie wynikał z "jakości" grafiki? Dobra i bardziej kolorowa grafika nie zawsze korzystnie wpływa na klimat.

Diablo 3 to jak widzę gra przeznaczona dla osób od 16 lat.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie. Zobaczcie sobie na change loga patcha 2.2, który już jest na Publicznym Serwerze Testowym. Jak przebudowano Zestaw Nieśmiertelnego Króla - co za miazga:

Zew Nieśmiertelnego Króla

Zestaw został przeprojektowany.

Premia za zebranie 2 elementów zestawu

Działanie Zewu Starożytnych nie kończy się.

Premia za zebranie 4 elementów zestawu

Ataki wręcz wykonywane podczas trwania Zewu Starożytnych zadają 600% obrażeń od broni w promieniu 15 metrów.

Premia za zebranie 6 elementów zestawu

Nowa premia za zestaw.

Czas trwania Gniewu Berserkera zostaje wydłużony o 0,25 sek. za każdym razem, kiedy jeden ze Starożytnych zadaje obrażenia przeciwnikowi.

Do tego nowe Bryczesy Mortika, gdzie Gniew Berserkera zyskuje efekty wszystkich run i już Barbarzyńca robi się przyjemną klasą smile_prosty.gif .

Wreszcie zrezygnowano z flaszek leczących. Koniec z podnoszeniem tego śmiecia. Legendarne Mikstury Leczące pozostają bez zmian. Dary Ramaladniego w jednym stosiku - mniam.

Jeżeli chodzi o Demon Huntera, to jak ładnie zestaw Natalki przeprojektowali. Teraz wszyscy bedą spamować Deszczem Zemsty trollface.gif .

Zmian i nowości jest cała masa. Link: http://eu.battle.net...-pst-26-02-2015 .

Całość zapowiada się świetnie.

Edytowano przez Wuwu1978
  • Upvote 1
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Wuwu1978

Nie chce być czarnowidzem ale mi się wydaje, że nie będzie w ogóle nowego dodatku.

@2real4game

Zręczność - Mnich/Łowca Demonów, Siła - Barbarzyńca/Krzyżowiec, Inteligencja - Czarodziej/Szaman.

Aczkolwiek mam wrażenie, że to był jakiś żart, którego nie załapałem.

@Patch 2.2

Fajne zmiany, mam nadzieję, że będzie tego więcej, bo nie kazda klasa ma nowy zestaw

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tak gadu gadu o grafice to sprawa wygląda tak samo z S2. IMO wszystko przez WoW'a. W3 wyglądał jeszcze jako tako chociaż kierunek graficzny już poszedł w stronę "okrągłości" oraz "lekkości". I to samo potem zrobili z serią SC oraz Diablo. Zamiast zostawić "poważność" i "surowość" grafiki to Blizz postanowił wszystko...nie wiem..."zaokrąglić". Wszystko wygląda bardziej cukierkowato i bardziej obło przez co grafika straciła swoją poważną nutę i tą lekką "brutalność". Idealnie to widać w przypadku budynków protosów albo choćby baraków terran

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@2up

Ogolnie to nic nie wiem

Chodzi mi o zmiany po aktualizacjach itp.

Napiszcie mi wszystko czego sie nie dowiem z recek premierowych.

Najlepszy hack and slash jaki istnieje. Jak lubisz ten gatunek to kupuj. Gra jest usprawniana cały czas chociaż wolno im to idzie.

http://eu.battle.net/d3/pl/game/patch-notes/ tutaj masz aktualizacje jakie się pojawiły

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję że przyszłe zmiany rzucą trochę świeżości na itemizację - sam czekam na zmiany w Natalii bo deszcz zemsty był moim ulubionym skillem DH ale niestety do sentry się póki co nie umywał, jeżeli będzie chociaż w jakimś stopniu porównywalny z m6 to wywalam ten chłam, czas skończyć erę wartownika.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...