Skocz do zawartości

Polecane posty

@Ferrou: Bo porównując do cen naszych sklepów, kupując na Steamie przepłacasz 100 złotych.

Wracając do tematu następcy legendarnego XCOMa to mam....mieszane uczucia. Sam ze sobą, biję się o to, czy zamawiać pre-order czy też nie, Sam aspekt taktyczny gry (chociaż po tym co zobaczyłem w demie) wygląda jak najbardziej "przyzwoicie". Powiem szczerze, że nie wiem, czy nie bawiłem się lepiej niż przy pierwszym XCOM'ie. Problem tylko w tym, że mało wiem (i mało też jest informacji) o aspekcie strategicznym. Zastanawiam się, czy znowu będzie "przechwytywanie" ufo oraz interwencje na miejscu jego katastrofy. Jest to (dla mnie, osobiście chyba najbardziej charakterystyczny punkt XCOMa i szczerze powiedziawszy, nie wyobrażam sobie gry bez niego. Druga sprawa to rola badań, oraz jakie będą możliwości wytwarzania broni/pancerzy. Czy będzie tego dużo i będzie można obrać różne ścieżki rozwoju, czy zostanie to potraktowane jako marginalny element gry.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

b4ry, Dedexus:

Za to kupując w Steamie, zwłaszcza w preorderze, mam szansę na Civ5 dorzucone do pakietu (a jeszcze nie mam, więc byłoby miło). Co więcej, nie muszę zawracać sobie głowy ewentualnymi opóźnieniami w wydaniu edycji pudełkowej ani jakością jej polonizacji. Jestem jak najbardziej skłonny dopłacić te 100 zł, żeby nie musieć się martwić, czy moja wersja będzie obsługiwać DLC, czy nie będzie trzeba do niej pobierać specjalnych patchy PL i takie tam...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@XanderMorhaime: Z żadną grą Firaxis nie było problemów, jeśli chodzi o DLC i ich dystrybucje. Większość sklepów (np. gram.pl) dostarcza przesyłkę jeszcze dzień przed premierą, tak też, nie widzę powodów do kupowania XCOM'a na Steamie. Rozumiem jednak twoje obawy i w zasadzie kupowanie gier w dystrybucji elektronicznej (dotyczy tych, które w opakowaniu maja tylko płytę i kod, lub nawet nie to) jest po prostu wygodniejsze. Wolałbym chyba jednak za te 200 złotych kupić edycją kolekcjonerską XCOM'a. Jakkolwiek słaba i nie warta swojej ceny by nie była, to dla mnie to i tak korzystniejszy zakup niż standardowa wersja XCOM'a za 50 funtów ;).

Jeśli kogoś by to interesowało, to tak, po zestrzeleniu UFO należy wysłać ekipę która zbada sprawę. Po "mini-gierce" symulującej bitwę powietrzną wyświetli nam się informacja: "Surveillance indicates alien crew moving at the crash site" oraz miejsce katastrofy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Demko za dużo mi nie powiedziało o grze, ale kilka rzeczy zwraca uwagę:

+++

Piękna grafika - ten styl, te zmiękczenia... Absolutna rewelacja

Intuicyjne sterowanie - przynajmniej na razie

No i atmosfera niczego sobie

---

Mechanika trochę szwankuje, perspektywa uniemożliwia chwilami dobrą ocenę sytuacji na mapie (dość powiedzieć, że władowałem swoją postać pod ogień wroga, bo daszek, na który chciałem ją posłać, był narysowany w sposób uniemożliwiający określenie jego dokładnego położenia - zamiast na zewnątrz był wewnątrz budynku, co zupełnie popsuło mi plany...)

Ale może da się do tego przyzwyczaić, albo jakoś to usprawnią do premiery - póki co rewelacja, która trafiła na moją steamową listę życzeń.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@UP

Jak wolisz placic gruba forse za gry, ktore mozesz miec niemal dwa razy taniej. Nawet, jak nie dobijesz do trzeciego progu, to dostaniesz to samo, co ludzie z preorderem z allegro. Moze oprocz czapek ;-).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak na gram.pl, ale na Empiku i tak czy siak pre-order kosztuje ponad sto złoty, więc nie sądzę, że ktoś przepłaca kupując grę na Steamie i jeszcze zapewniając sobie darmową kopię Civ5 =] Właśnie zerknąłem, że wszystkie progi na pre-ordery zostały osiągnięte :D

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj premiera w USA. Portal "Game Trailers" właśnie zrecenzował grę i ocenił na 9.1/10. Czyli jest co najmniej bardzo dobrze. Zwracają uwagę na kilka baboli, ale wciągająca rozgrywka i tak wszystko przyćmiewa. Widać, że Firaxis (dawne MicroProse) pamięta o swoich fanach i wydaje produkt, którzy docenią zarówno starzy wyjadacze, jak i nowy narybek strategów ;) .

Pewny kandydat, może nie na Grę Roku 2012, ale już na Stategię Roku 2012, to jak najbardziej.

Teraz tylko, żeby nasza doba nie trwała 24 godziny, a 48 godzin :trollface: .

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam komentarze grających na poziomie trudności Classic i wygląda na to, że duch starego UFO nadal żyje. Nasi pudłują, kosmici walą crity z daleka, jest ich sporo i ogólnie trzeba się mocno nagimnastykować, aby oczyścić ufo. Narzekanie jest na ograniczenie w ilości żołnierzy na misję (nie można bawić się w mięso armatnie) i na to, że nie można podnosić przedmiotów z trupów...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nosz kurczęta pieczone!!!. Czekałem na premierę z niecierpliwością i drżeniem rąk, a w jej dniu...spaliła mi się płyta główna!. Zły omen, czy jak?. A tak odnośnie gry, to mi osobiście akurat nie przeszkadza brak taktyki "mięcha armatniego". Jakoś nigdy nie potrafiłem pogodzić się ze śmiercią podwładnych.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jestem biiiiiiipppppppppp! Cenega anaulowała część zamówień na "Xcom Enemy Unknown Special Edition" - oczywiście ja się załapałem na anulowanie zamówienia.klnie.gifklnie.gifklnie.gif A dlaczego - bo przyjmowała na nie zamówienia ponad to co miała dostać i liczyła na to, że wydawca jej dośle!klnie.gifklnie.gifklnie.gif Miły pan z muve mnie kilka minut temu o tym poinformował - zgodziłem się na zmianę na zwykłą edycję - gratis dostanę koszulkę z gry Xcom (pewnie kolejna "elka"). A było zamawiać na amazonie. klnie.gifklnie.gifklnie.gifklnie.gifklnie.gif

  • Upvote 2
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ech, wczoraj nie dotrzymałem do odblokowania gry i w sumie dobrze, bo samo rozpakowywanie trwało bite pół godziny (a wczoraj pobierał się gigantyczny patch). Dziś zdążyłem przejść ledwo pierwszą misję tutoriala (można ominąć, ale nie skorzystałem z tej opcji)... Oczywiście gram na poziomie trudności Classic. Ale ja nie o tym miałem; ponieważ nie śledzę żadnych newsów, press releasów, recenzji itp., miło zaskoczyła mnie opcja Multiplayer. Montaż oddziału, warunki, rankin-gi - powinno być ciekawie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pograłem przez 5 godzin w UFO. Musze się zgodzić z recenzjami, że gra jest świetna....ale, no własnie jest kilka ale.

-System "paniki". Nie wiem kto go wprowadził i kto na nim pracował, ale powinien wylecieć z pracy. Nie przesadziłbym, gdybym powiedział, że przez ww. system gra momentami jest niegrywalna. O co chodzi? Pierwsze co to podatność. To są zawodowi żołnierze, weterani, nie cywile! Pierwsza lepsza śmierć towarzysza kończy się paniką. Czasami nawet rana czy zatrucie kończy się wyłączeniem danego żołnierza na całą misję. Dobra, ktoś wpada w panikę, leży na ziemi i nic nie robi. Nie wiem jednak, kto wymyślił, że ktoś wpadający w panikę oddaje przypadkowe strzały. Teraz opiszę sytuację, która w pełni oddaje to co się dzieje przez taki system. Mam żołnierzy A,B,C,D. żołnierze A,B i C są za osłonę obok siebie, żołnierz D 3 kratki obok też za osłoną. Żołnierz A jest zatruty, więc wpada w panikę na początku tury. Oddaje przypadkowe strzały które zabijają żołnierza B (jest koło niego). Żołnierz D to widząc wpada w panikę i oddaje strzały które ranią/zabijają żołnierza A. Żołnierz C pod wpływem tej reakcji zabija żołnierza D. Jak widać, żeby pozbyć się wojaków XCOM'a niepotrzebni żadni kosmici.

Interfejs to kolejna sprawa. Widać, że był robiony pod kompatybilność z konsolą. Pod kompatybilność NIE pod konsolę (to wielka różnica). Czasami jest nieczytelny lub nadczuły co powoduje, że żołnierz przemieszcza się w złe miejsca. Ogólnie da się z tym żyć.

Poziom trudności. To miało być trudne, nie frustrujące. Nie wiem jak mam nazwać moment w którym widzę, że z stacji benzynowej wybiega 20 kosmitów, po prostu nie wiem. Jak mam niby ich pokonać 4 wojakami z podstawowym sprzętem? Kolejna sprawa to to, że kosmici porzucili konwencjonalne sposoby pojawiania się, a przyjęli te od Space Marine. Na autostradzie egipskiej miałem sytuacje, w której 3 kosmitów wylądowało idealnie za moimi oddziałami i zabiło mi 2 wojaków, i kolejnego jednego przy próbie pozbycia się ich. Death from above, można by powiedzieć. Problem tylko w tym, że jak się gra na IronMan to można pozbyć się w całkowicie nielogiczny sposób kilku ważnych żołnierzy.

Oprócz ww. punktów nie mam grze nic do zarzucenia. Nie liczyłem, że nowy XCOM będzie dobry, na szczęście się pomyliłem. Chyba zacznę nową grę na trybie Ironman, jednak na poziomie trudności "Normal". Jeśli ktoś grał, to może powiedzieć, jak mniej więcej się na tym poziomie gra? Czy gra nie jest za łatwa?

  • Upvote 1
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-System "paniki".

Był w starym X-Com. Fajnie, że wrócił. Mniej fajnie, że nie dotyczy wrogów (czy może?)

Interfejs to kolejna sprawa.

Absolutnie się zgadzam. Idzie się przyzwyczaić, ale bez pada lepiej nie tykać.

Nie wiem jak mam nazwać moment w którym widzę, że z stacji benzynowej wybiega 20 kosmitów, po prostu nie wiem.

A ja wiem. "Witamy w X-Com, do serca przytul Snakemana, na kolana weź Chryssalida."

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był w starym X-Com. Fajnie, że wrócił. Mniej fajnie, że nie dotyczy wrogów (czy może?)

Ogólnie system paniki chyba nie dotyczy kosmitów, ale AI myśli. Tutaj muszę dopowiedzieć coś o sztucznej inteligencji, aby post był wartościowy i rozjaśnić wszelakie wątpliwości. Nowy XCOM posiada cholernie dobre AI. Ono po prostu myśli. Nie jest tak, że nadrabia wszystko cyferkami (no dobra, kosmici są wytrzymalsi, celniejsi oraz liczniejsi od nas więc w zasadzie tak jest), ale AI naprawdę działa rozsądnie. Mając pięciu "podwładnych" nie jest tak, że ustawiają się w szeregu i robią "First Rank Fire, Second Rank Fire" a la XVIII wiek i czekają, aż żołdacy XCOM'a wystrzelają ich co do jednego. Szukają osłony, dzielą się na grupy, flankują, szykują pułapki oraz rozmaite inne sztuczki, aby utrudnić życie. System AI naprawdę robi wrażenie. System "paniki" więc wrogów nie dotyczy, ale jeśli będziemy wygrywać starcie, to pozostało "ufoludy" nie będą czekać na śmierć, a wycofają się do pobliskich oddziałów. Rzekł bym, że wygląda to bardziej naturalnie niż jakiś system paniki. Zabiciem 2 wrogów, można ich "zmusić" do cofnięcia się na dalsze pozycje, aby mieć czas na przeładowanie/pierwszą pomoc/przegrupowanie się.

Absolutnie się zgadzam. Idzie się przyzwyczaić, ale bez pada lepiej nie tykać.

W ostatecznych rozrachunku system nie jest wspaniały, ani na padzie, ani na klawiaturze i myszce "bo jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego"). Imho nie wyobrażam sobie kierowania drużyną na padzie i trafiania w te "kwadraciki". Wydaję mi się, że dużo lepiej gra się na klawiaturze.

A ja wiem. "Witamy w X-Com, do serca przytul Snakemana, na kolana weź Chryssalida."

Nawet nie pamiętam, kiedy ostatnio grałem w oryginalnego XCOM'a, a dzisiejsze gry przyzwyczajają ludzi do przewagi nad przeciwnikiem wink_prosty.gif. Im więcej o tym jednak myślę, tym bardziej poziom trudności (czasem wręcz abstrakcyjny) nowego XCOM'a traktuje jako gigantyczny plus.

Edytowano przez Dedexus
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem już potwierdzenie wysłania gry właśnie z Muve.pl. Sprawa z DLC też mnie zaciekawiła. Zatarabaniłem tam i facet powiedział, że klucz do DLC będzie albo w pudełku z grą lub zostanie dosłany na maila.

Dziś odebrałem paczkę i u mnie był w pudełku z grą po prostu :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, na plus system walki, muzyka, grafika w zasadzie dla mnie znaczenia nie ma; na MINUS: LINIOWOŚĆ, LINIOWOŚĆ, LINIOWOŚĆ, PIERWOWZÓR OFERUJE O WIELE WIĘCEJ ZABAWY NIŻ NIEUDOLNY "REMAKE", MAM WRAŻENIE, ŻE RESZTA ELEMENTÓW PIERWOWZORU MIAŁA SIĘ W GRZE ZNALEŹĆ, ALE ZABRAKŁO KASY LUB CZASU. Pierwowzór oceniam na 9,5; nieudany "remake", pozbawiony 70% elementów pierwowzoru na 6,5; xenonauts zmiecie tę grę z powierzchni ziemi, liczyłem na rozwinięcie rozgrywki o nowe elementy, a dostałem część taktyczną w nowej oprawie graficznej, to chyba za mało. Dobrze, że nie wydałem zbyt wiele, bo 89 pln za preordera + Civ V PL. Bez tej promocji chłopaki byliby w plecy. Recenzenci gry mają chyba "prikaz" - którą grę, jak oceniać.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...