Skocz do zawartości
Smuggler

The Elder Scrolls (seria)

Polecane posty

To akurat problem dotyczący chyba wszystkich oblivionowych scen militarnych. Ilość obserwowanych żołnierzy trzeba w myślach zwiększyć kilkukrotnie, dopiero wtedy wszystko nabiera więcej sensu.

Jeszcze sceny tupu

obrona brumy w 15 osób czy zamykanie bramy w 4

jakoś da się przeboleć, to ci pojedynczy legioniści mnie strasznie kłują w oczy. Wystarczy, że wyskoczy 2 bandytów, jeden go walnie młotkiem, drugi złapie od tyłu i po strażniku. A że tereny i tak doczytują się dopiero gdy się do nich zbliżamy, to mogli dać 3 osobowe patrole.

Na podstawie tego tematu mogę śmiało stwierdzić, że czasami niegranie we wszystkie cześci cyklu może wyjść człowiekowi na dobre (zwłaszcza w zakresie zdrowia i podwyższonego ciśnienia). Swego czasu postawiłem na serię Gothic, w którą wsiąkłem bez końca, a do Morrowinda nigdy nie potrafiłem się przekonać. Potem przeszedłem Obliviona, który mi się spodobał. Efekt jest taki, że teraz na Skyrim czekam ze spokojem, ponieważ wszystko zapowiada się bardzo dobrze.

Z ust mi to wyjąłeś :) Ja swojego czasu Morrowinda kupiłem (inspirowany Gothicem i tym że niby to miała być podobna gra) i to w wersji z oboma dodatkami, do dzisiaj nie udało mi się pograć w niego więcej niż kilka godzin...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swego czasu postawiłem na serię Gothic, w którą wsiąkłem bez końca, a do Morrowinda nigdy nie potrafiłem się przekonać.

A ile czasu zdecydowałeś się poświęcić tej grze? Pamiętam, że gdy pierwszy raz uruchomiłem Morrowinda nie zrobił on na mnie szczególnie pozytywnego wrażenia, a wręcz przeciwnie - niezbyt dobrze zrealizowana forma dialogów, wypełniony jałowymi pustkowiami ze śladową ilością rachitycznej roślinności ascetyczny świat, niesprawiający w żadnym wypadku wrażenia tętniącej życiem krainy, słabe animacje walki (mocno odbijające się na ogólnej ocenie tej kwestii), źle wykonana struktura dziennika zadań etc. Takie odczucia miałem przez kilka pierwszych godzin rozgrywki - później ten świat mnie zaintrygował i zacząłem dostrzegać zalety tego tytułu: niezwykłość rzeczonego uniwersum, ładny koncept graficzny, zindywidualizowane lokacje, zróżnicowanie poszczególnych regionów Vvardenfell, świetne udźwiękowienie, liczbę frakcji oraz czekających na gracza zadań i przygód, fajny system magii i rewelacyjny klimat, będący składową wspomnianych aspektów. W przypadku obydwóch dodatków można dodać do tego również znakomitą fabułę (dużo lepszą niż w podstawowej wersji gry), chociaż nie tylko. Dlatego też polecam ściągnąć i zainstalować Morrowind Overhaul, MGE oraz Morrowind Code Patch, a następnie spróbować zagrać w TES III jeszcze raz. :)

Edytowano przez Murezor
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Murezor - a wiesz może, jak duży wpływ na wymagania sprzętowe ma Morrowind Overhaul? Widzę tam sporo znajomych modów, ale części nigdy nie próbowałem...

Swego czasu postawiłem na serię Gothic, w którą wsiąkłem bez końca, a do Morrowinda nigdy nie potrafiłem się przekonać.

Nic dziwnego. Podejście do Morrowinda po Gothicu bardzo prawdopodobnie może się zakończyć rozczarowaniem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Murezor - a wiesz może, jak duży wpływ na wymagania sprzętowe ma Morrowind Overhaul? Widzę tam sporo znajomych modów, ale części nigdy nie próbowałem...

Póki co dokładnie na to pytanie nie odpowiem, ponieważ właśnie pobieram tę kompilację i własnymi spostrzeżeniami na jej temat podzielę się dopiero za jakiś czas - gdy już ją ściągnę i zainstaluję. Poczytałem za to trochę na ten temat na forum Bethesdy, oraz na oficjalnym forum projektu i z tego, co tam piszą, wpływ tej kompilacji na wydajność gry jest duży. Na przykład komputer o następującej specyfikacji: Intel Core2Duo 2.4, 4 Giga Ramu, GeForce 8800GTS 320MB, Windows 7 64 bit zapewnia około 16-18 FPS podczas gry... Trzeba jednak uwzględnić fakt, iż może to być przede wszystkim skutek działania wyjątkowo "sprzętożernego" MGE, i bez niego wydajność będzie trochę lepsza...

Edytowano przez Murezor
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego też polecam ściągnąć i zainstalować Morrowind Overhaul, MGE oraz Morrowind Code Patch, a następnie spróbować zagrać w TES III jeszcze raz. :)

W sumie to też dam mu chyba jeszcze jedną szansę. Pytanie odnośnie tych modów, wszystkie 3 są ze sobą kompatybilne? I czy da się zastosować nie wszystkie mody zawarte w Overhaulu?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, Morrowind Code Patch jest nawet częścią tej kompilacji (nie trzeba go pobierać osobno), z MGE również nie powinno być żadnych problemów. I nie, nie trzeba używać wszystkich modyfikacji wchodzących w skład Morrowind Overhaul - po instalacji możesz aktywować poszczególne pluginy wedle preferencji.

Edytowano przez Murezor
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nic, pograłem już trochę w Morrka z zainstalowanym Morrowind Overhaul (oraz MGE), i muszę przyznać, że jest to najlepiej jak dotąd wykonana tego typu kompilacja. Na taką ocenę składają się przede wszystkim dwa czynniki - znakomity dobór modów oraz przejrzyste konfigurowanie i indywidualizowanie poszczególnych ustawień. Już w czasie instalacji możemy z góry określić wygląd pewnych aspektów (głównie oprawy wizualnej i interfejsu), a następnie - jak wspominałem wyżej - wybrać te pluginy, z których efektów chcemy korzystać w grze. Pominę kwestię, jak prezentują się zmiany w grafice po zastosowaniu tej kompilacji, ponieważ tutaj najlepiej po prostu obejrzeć sobie

filmik; co do wpływu tych modów na wydajność, to w zasadzie jestem pozytywnie zaskoczony - poziom FPS nie spada poniżej 20, czego np. po opisach z forum Bethesdy wcale bym się nie spodziewał. Należy zresztą pamiętać, iż największy wpływ na zagadnienie wydajności ma tu MGE, więc nawet jeśli ktoś ma komputer o słabszej specyfikacji, to używanie MO nie wyklucza w takim wypadku możliwości komfortowej rozgrywki... Na samym początku gra nie wyświetlała polskich znaków, ale dość szybko dałem sobie z tym radę, instalując dodatkowy plugin. Sporo czasu zajęło mi również konwertowanie poszczególnych modyfikacji i rekompilacja skryptów, ale ostatecznie było warto... Edytowano przez Murezor
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już dawno otrząsnąłem się po szoku, jaki zapewnił mi kontakt z TES4, które kupiłem za ciężkie pieniądze w dniu premiery, że nawet jeśli będzie to kolejne action adventure pozbawione jakiejkolwiek warstwy lore poza skopiowanymi książkami z części trzeciej, to spokojnie przyjmę to do wiadomości i odsprzedam swoją kopię na allegro. Chyba, że pudełko, jak w przypadku Oblivion będzie prezentowało się okazale na tyle, by sobie leżało obok poprzednich części.

Podobnie jak w ostatnich tygodniach miałem z Dragon Age - odżałuję te 50 zł na przyszłość na przestrogę, by gier BioWare spod znaku "RPG" nie kupować, a i ładny box zasili półkę.

Ja sięodbiłem od TES3, jakoś wielkie grzybki jak ze snu szalonego narkomana mnie nie przekonały... W TES4 grałem z przyjemnością, ale nie przeszedłem, choć planuję to w nieodległej przyszłości. Za to Dragon Age był naprawdę dobrą i udaną grą, ostatnio tak dobrych RPG ze świecą szukać... ALe w tym roku czeka nas kilka naprawdę niezłych premier. :)

Jeszcze sceny tupu

obrona brumy w 15 osób czy zamykanie bramy w 4

jakoś da się przeboleć, to ci pojedynczy legioniści mnie strasznie kłują w oczy. Wystarczy, że wyskoczy 2 bandytów, jeden go walnie młotkiem, drugi złapie od tyłu i po strażniku. A że tereny i tak doczytują się dopiero gdy się do nich zbliżamy, to mogli dać 3 osobowe patrole.

A co? Legionista miał zostać zaskoczony w plecy ciosem młota i przeżyć? Jak to sobie wyobrażasz?! Brawa dla tego pana! Jeśli można się do czegoś takiego przyczepić, to np. do tankowania na zardzewiały miecz trolaa, bo takie rzeczy to tylko w Gothicu. :P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo czasu zajęło mi również konwertowanie poszczególnych modyfikacji i rekompilacja skryptów, ale ostatecznie było warto...

Dla tego właśnie powodu sprawiłem sobie zeszłego roku angielską wersję TESM. Z o ile lżejszym sercem instaluje się setki modów na kolejną trzynastogodzinną sesję zakończoną uninstallem jak wcześniej nie trzeba poświęcać drugie tyle na mordercze bitwy z MG_Konwerterem! :trollface:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu na Steamie była promocja, podczas której można było kupić Morrowinda (wersję angielską) z dodatkami za parę dolarów - cały czas żałuję, że się nie zdecydowałem... A tak na marginesie - instalacja Morrka oraz pobieranie modyfikacji dla trzynastogodzinnej rozgrywki, w czasie której trudno chyba zdobyć więcej niż 12 poziom doświadczenia postaci - what can I say?... :P

Edytowano przez Murezor
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co? Legionista miał zostać zaskoczony w plecy ciosem młota i przeżyć? Jak to sobie wyobrażasz?! Brawa dla tego pana!

?

Miało ich być dwóch albo trzech, szerloku.

Jeśli można się do czegoś takiego przyczepić, to np. do tankowania na zardzewiały miecz trolaa, bo takie rzeczy to tylko w Gothicu. :P

Gothic nie próbuje imitować realizmu. Jeśli ktoś robi świat tak ogromny i pusty jak w TES, to powinien zadbać też o takie szczegóły, które niwelują wrażenie tego świata.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem, wnerwiało mnie to, że o każdym twoim przęstępstwie dowiadywali się strażnicy, którzy stoją 100 m dalej za jakimś budynkiem i to, że kiedy znikne im z oczu i schowam się za budynkiem to oni i tak mnie znajdą! Mistrzowie pościgów!

Z niecierpliwością czekam na Skyrim! Jest on na mojej liście gier 2011 roku, które muszę mieć

:aniolek:

Na tej liście jest jeszcze:

1.Wiedźmin

2.Prototype 2

3. L.A. Noire

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Morrowind to bezapelacyjnie najlepsza część cyklu. Rozumiem, że ludziom wychowanym na nowoczesnej grafice i systemach ciężko się przyzwyczaić do trochę archaicznej gry, ale warto. To jest gra-cudo. Nigdy nie zapomnę podróżowania po tak ogromnym świecie, gdzie nigdy nie wiesz na co trafisz (płyniesz sobie a tu pod wodą dwemerowe ruiny, na odludziu możesz spotkać daedryczne kaplice). Niby świat nie jest zbyt żywy, ale wszędzie można znaleźć wszystko. Nieopisane jest uczucie, kiedy przemierzając pustkowie i walcząc z hordami wrogów natrafimy na kogoś przyjaźnie nastawionego, czekającego z jakąś misją bądź po prostu zagubionego. Oblivion może Morrowindowi stopy lizać.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up

Lol :) Przecież ovlivion to dokładnie to samo, tylko pozbawione wielkiego halo na lore, za to z dialogami które nie wyglądają jak encyklopedia i światem, który mimo wielkości nie razi wszechogarniającą pustynią.

Oblivion jest po prostu lepszą wersją swojego poprzednika i nie chodzi tu o grafikę - w Tes3 grałem kiedy było to niemal graficzne cudo (woda :wub: ) a mimo to odbiłem się.

Teraz dam mu jeszcze jedną szansę na modach (chociaz pewnie nie ma moda, zmieniającego tragiczny system dialogów, opisów dojścia na miejsce, okna ekwipunki itd...), ale trochę na nią musi poczekać - w końcu właśnie wyszedł rpg roku :)

Edytowano przez SplaTt333
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@SplaTt333

Dyskusji na temat wyższości Morrowinda nad Obkiem (i odwrotnie) było już mnóstwo, więc nie ma sensu znowu poruszać tego tematu. Zwróć tylko uwagę, że dla niektórych (w tym mnie samego) właśnie owe "wielkie halo na lore" stanowiło różnicę. Być może dla Ciebie nie miało wielkiego znaczenia, ale dla innych owszem, a biorąc pod uwagę ilość lore w Morrku, Oblivion wydawał się wręcz ubogi. Twoim zdaniem też Oblivion nie raził pustością świata, a ja twierdzę że było dokładnie odwrotnie. Przy całej mojej niechęci do korzystania z opcji szybkiego podróżowania, po kilku godzinach zrezygnowałem z samodzielnej wędrówki, ponieważ oprócz wspaniałych widoków zwyczajnie NIC się w jej czasie nie działo. A dialogi?. Trudno je uznać za WIELKI krok w przód w stosunku do TES III. Może były mówione, i miały formę podobną do innych gier z gatunku, ale to moim zdaniem jedyna zmiana na lepsze.

Tak więc wybacz jeśli się czepiam, ale przed stwierdzeniem o "lepszości" Obliviona powinieneś dopisać krótkie "IMO" :).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na www.skyrim.pl jest ciekawa data. Ktoś wie o co kaman?

Co doświata w Morrowindzie: Jego pustość, a nie brzydka grafika mnie odrzuciły... NIGDY nie znalazłem w nim niczego o czym mówi Cmb. Ideałem w tej kwestii są dla mnie nowe Fallouty. Iliczę, że Skyrim je przebije :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIGDY nie znalazłem w nim niczego o czym mówi Cmb.

Akurat pisze on prawdę, zaś ty słabo szukałeś - w Morrowindzie faktycznie można znaleźć takie rzeczy. Nie ma jednak ich zbyt wiele, a na pewno nie jest tak, jak w Gothicu (2), gdzie eksploracja zawsze przynosiła jakieś efekty (czy to jaskinię z fajnym lootem, czy to trzy szkielety robiące z (_!_) jesień średniowiecza). Żeby w Morrowindzie znaleźć "coś", trzeba przemierzyć przynajmniej kilkanaście minut "niczego", albo niczego ze skrzekaczami, ew. niczego podczas okrążania kupy piachu imitującej górę. Ze skrzekaczami.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Morrowindzie wystarczy czasem otworzyć jeszcze jedne drzwi albo porostu zejść do kanałów aby znaleźć coś ciekawego i człowiek się zastanawia: czego ja sto razy obok przechodziłem tamtędy i się wcześniej nie zainteresowałem tą klapą za drzwiami w magazynie? Dotego jest cała maa postaci, które nie pilnują wartościowych fantów. Można dobić do 30 poziomu wyłącznie korzystając z nauczycieli i walcząc co najwyżej ze skrytobójcami nasłanymi na playera przez H.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Rankin - i to mnie właśnie zraziło głównie do gry w Morrowinda. Gothic był zdecydowanie lepiej zaprojektowany. Widzę że się rozumiemy w tej kwestii :)

@Artemis - wszystko możliwe, ale chyba nie ma co się na zapas martwić. Jakkolwiek ja mam nowy system 64 bitowy, wiec się nie przejmuję :P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Borwol

Proszę ja Ciebie? Gothic był nie tyle zdecydowanie lepiej, co zdecydowanie inaczej zaprojektowany. Nie ma jednego szablonu, którego twórcy muszą się trzymać. Mi osobiście o niebo bardziej przypadł do gustu Morrowind, w którym ciągle zostało mi jeszcze milion różnych miejscówek do zwiedzenia, G. uważam za zbyt... mały. Niezależnie, o której części mówimy.

@Artemis

Pewnie tak. Po prawdzie jednak, nie interesuje mnie to: gdy gra w końcu wyjdzie, od 11 dni będę studiował medycynę;) Poza tym, gdy widzę dzisiejszą tendencję do równania cen gier na PC i koncole... dziękuję, poczekam na obniżkę i masę modów, które uczynią Skyrim grywalnym.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc wybacz jeśli się czepiam, ale przed stwierdzeniem o "lepszości" Obliviona powinieneś dopisać krótkie "IMO" :).

Hehe, sorry, może rzeczywiście napisałem to trochę jednoznacznie i jednostronnie, ale tylko odbiłem piłeczkę kolegi wyżej, który napisał dokładnie to samo ale w 2 stronę :)

Że niby ekwpiunek w Oblivionie z konsolowymi tabami i wielką czcionką jest lepszy od Morrowinda, gdzie mamy wszystko ładnie i przejrzyście na jednym ekranie? Mocno kontrowersyjna opinia:)

No cóż, takie moje odczucie - w morrowindzie zawsze miałem problemy ze znalezieniem czegoś, szczególnie kiedy musiałem przewijać to okienko. No i masakryczne ekwipowanie postaci, szukanie elementów seta... W oblivionie wszystki jest przejrzyście, przewija się tylko z góry na dół i mamy jedną kolumnę dla każdego typu itemów, trudno się pogubić. Do tego o ile pamietam wszystko poukladane alfabetycznie, wiec przeważnie części tego samego seta były obok siebie itd.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...