Skocz do zawartości
Smuggler

The Elder Scrolls (seria)

Polecane posty

Alfa? Jakim cudem to może być alfa, jeżeli za nieco ponad 5 miesięcy premiera? Swoją drogą, jestem bardzo ciekaw, jak Beth się zachowa. OK, uproszczenia mechaniki mogą być, w końcu gra musi być wystarczająco przystępna. Z drugiej strony, jeżeli zrobią coś w stylu DA2, będę musiał grze podziękować. Chciałbym, by nowy TES był wystarczająco złożony, by i ktoś, kto lubi czytać, zwiedzać i wykonywać milion zadań znalazł tu coś dla siebie. Taki ktoś, kto niekoniecznie przepada za zabijaniem przeciwników.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, puki co z tego co mogliśmy się dowiedzieć, zdążyli już usunąć rozmowy z "nie istotnymi" NPC, nie będzie ich można zapytać nawet jakie błotne kraby są ohydne. Czyli coś jak w gothicu, będą tylko gadać jakieś randomowe kwestie. No ale jeżeli dzięki temu miasta mają być bardziej zaludnione, to jestem za. Walka może wyglądać świetnie, jeżeli rzeczywiście mają zamiar wdrożyć pomysły które opisywali, z drugiej strony jednak nie chciałbym aby walka polegała wciąż na finisherach, ładnie z animowane też potrafią się znudzić po pewnym czasie. Grafiką jest dla mnie nieistotna, gorsza niż w obku raczej być nie powinna, a taka jaka była w IV mi odpowiada, na poszczególnych artach widziałem że bardziej wrócili do morrkowej zbroi deadrycznej niż tej, z obliviona.

Zastanawiam się nad miastami w zimowej prowincji, opisali ze będzie pieć miast? Przecież w skyrim jest osiem miast, no nic, może pozostałe trzy będą kwalifikowały się jako wieś :P, nie interesowałem się historią skyrim dlatego nie wiem jak wyglądają w niej miasta.

No to teraz czekać tylko do e3.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dla mnie mogą być i 3miasta byle wielkości Vivek albo większe :P no dobra, chociaż jedno żeby było takie wypasione ^^ Graficznie na pewno się nie zawiedziemy, TES zawsze zachwycał tym aspektem akurat :P za każdym razem była rewolucyjna i przyjemna dla oka jak na swoje czasy. Teraz będzie im trudniej zrobić rewolucję graficzną, ale prawdę mówiąc, nikt takowej nie potrzebuje ;] Byle gra była rozbudowana, bez śmiesznych bitew 8vs8demonów :happy:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie, co pan? Usunięto rozmowy z przygodnymi NPC? Skyrim zostało właśnie wykreślone z mojej listy zakupów. Tak do końca nigdy na niej nie było z uwagi na premierę w czasie roku akademickiego, ale z całą pewnością zaznajomiłbym się z tym tytułem na kolejne wakacje. No nic. Pozostaje mi wrócić do Morrowinda. Chyba jestem jakimś reliktem, ale nie chce mi się wierzyć, że tylko ja wolę ścianę tekstu, nawet w formie encyklopedii, z TES III od "pełnoprawnych wypowiedzi" z TES IV. O, tak. Co jak co, ale wypowiedzi, opisy i charakterystyki w Morku mogę czytać cały czas.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie samo "kolekcjonowanie" nawet nieistotnych informacji w Morrowindzie dawało frajdę. Po części rozumiem swoiste "upraszczanie" bądź okrawanie gry z różnych elementów, które były obecne wcześniej, gdyż technologia idzie do przodu i chcąc dotrzymać jej kroku trzeba pójść na jakieś ustępstwa, aby prace nad tytułem nie trwały wieki. Mimo wszystko marzy mi się gra wielka jak Morrowind (a nawet bardziej różnorodna :P) w oprawie Skyrima.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak rozmowy z NPC? I bardzo dobrze. Nie będzie sucharowych dowcipów o mudcrabach, nie będzie mdłych, paragrafowych grafomanii encyklopediopodobnych. Mi tam najbardziej pasował format z Daggerfalla, gdzie taki NPC z ulicy mógł najwyżej drogę czy pracę wskazać (albo i zwyzywać), co odpowiada z dość oczywistych powodów - w Morrowindzie świat tak skarlał, że o drogę pyta się tylko przy pierwszej grze (zresztą IIRC pytania o drogę są w większości doczepione do wypracowań questowych), a NPCów jest tak mało, że można każdego ręcznie przepytać o robotę. Jak będą książki - będzie w porządku, bo to książki są głównym źródłem lore i, o dziwo, dotąd były napisane jakoś lepiej od wpisów TESM - to pewnie dlatego, że większość jest przekopiowana jeszcze z pierwszych TES i grafomania ich nie dotknęła.

Co jak co, ale wypowiedzi, opisy i charakterystyki w Morku mogę czytać cały czas.

Małe wymagania, małe...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile dobrze się orientuję, to w The Elder Scrolls V: Skyrim dialogi są w przydzielane do NPC w sposób dynamiczny (przynajmniej w pewnym stopniu), przez czuwający nad przebiegiem rozgrywki system Radiant Story. Z drugiej jednak strony informacje udzielane przez Bethesde na ten temat są dość ogólnikowe, więc póki co nie traktowałbym ich jako całkowicie pewnych.

Z najnowszego wywiadu z Toddem Howardem można dowiedzieć się o kilku interesujących kwestiach związanych z The Elder Scrolls V. Niestety, miasta będą miały strukturę zamkniętą, wbrew temu, co zapowiadano wcześniej... Natomiast, co ciekawe, w grze mają pojawić się konflikty na tle rasowym. Ponadto, ponownie będzie istniała możliwość wykonywania zadań dla deadrycznych Książąt; pewne zmiany dotknęły też system alchemii, a eksploracja połowy dostępnych w grze podziemi oraz lochów (w których natkniemy się na rozliczne zagadki przestrzenne ? zapewne przypominające te z Dragon Age'a) ma wymagać nawet do dwóch godzin grania...

Poza tym ? cieszy mnie fakt, iż do realizacji podkładu głosowego tej produkcji zaangażowano znacznie więcej aktorów, niż w przypadku poprzednich gier Bethesdy. Dla części osób zamierzających grać w Skyrim na konsolach nie bez znaczenia będzie też zapewne to, że fanowskie modyfikacje ? dotychczas dostępne tylko dla wersji PC ? prawdopodobnie będą mogły działać na wszystkich platformach.

Edytowano przez Murezor
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miło słyszeć news o tych lochach. W Morrowindzie sam łaziłem godzinami byle natknąć się na nowe ruiny (nie chodziło jedynie o zysk), zaś w Oblivionie gdy się na jakieś natknąłem to niechętnie zapuszczałem się wgłąb. Nie wspomnę o dodatkowych bramach oblivionu, które omijałem szerokim łukiem.

Deaderyczni książęta dają przyjemne misje, które sowicie nagradzają, jednak liczę że tym razem misje będą trudniejsze to raz, a dwa żeby nagrody dawały prawdziwego kopa, albo dawały nam poczucie, że jesteśmy prawdziwymi bohaterami, a nie kolejnymi łowcami nagród, bo tego motywu to mam już dość.

Struktura zamknięta - szkoda, ale będzie to miało swoje plusy np. miasta będą mogły być większe, niż gdyby były strukturą otwartą. Przynajmniej logika nakazuje w to wierzyć. (zmniejszenie wymagań itd.)

Edytowano przez ArdatYakshi
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego niby mają być zamknięte miasta? Przecież świat i tak jest doczytywany w pewnej odległości, wystarczyło w obrębie miasta tą odległość znaczco zmniejszyć...

Myślę, że mogą być ku temu tylko 2 powody - albo miasta są naprawdę ogromne (co było by na +, albo wymagania są i tak ogromne.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamknięte miasta

=

bye bye levitation.

<- Ditzy Doo is not amused.

Im więcej newsów, tym gorzej gra wygląda. Dobrze chociaż, że zdobywają się na w pewnym sensie uczciwość, nie obiecując gruszek na wierzbie, których od samego początku nie mają zamiaru w grze umieszczać i traktują swoje słowa jedynie jako lep dla much.

Patrząc też na jeden z trailerów, zacząłem się zastanawiać, czy nasza postać nie będzie miała przypadkiem 100% resa na ogień. To by było dosyć... interesujące, może by nawet dodali identyczny system god-mode rodem z ostatniego Prince of Persia, gdzie nie można zginąć nawet gdy z premedytacją chciałoby się popełnić samobójstwo :trollface:

@bot

http://www.determinismsucks.net/archive/1291924007436s.jpg

Edytowano przez Imachuemanch
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gra wygląda świetnie, coraz gorzej musi wyglądać tylko dla hardkorowych fanów Morka. Ja (na szczęście?) się do nich nie zaliczam. Zarówno w Morrowindzie, jak i w innych grach RPG najbardziej liczy się dla mnie klimat, świat przedstawiony, historia i eksploracja. Wszystko wskazuje na to, że Skyrim "dostarczy" tego wszystkiego na najwyższym poziomie. Cyferki, liczba skilli, czy będzie jakaś umiejętność, która była wcześniej, czy inne drobnostki - whatever.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gra wygląda świetnie, coraz gorzej musi wyglądać tylko dla hardkorowych fanów Morka.

Morrowind to jeden z moich ulubionych tytułów (nie tylko spośród cRPG, ale gier w ogóle), ale Skyrim bynajmniej nie wygląda dla mnie coraz gorzej; przede wszystkim cieszy mnie to, iż z zapowiedzi można wywnioskować, że będzie to produkcja o wiele bardziej dopracowana i przemyślana od Obliviona (taka kwestia jak np. zredukowanie liczby umiejętności względem TES IV raczej mnie nie martwi, ponieważ większa część z nich była praktycznie bezużyteczna), więc chociaż nie urzeknie mnie zapewne tak jak Morrek, to przynajmniej nie będzie przypominał słabego Obliviona. Widać, że Bethesda wyciągnęła wnioski z najgorzej zrealizowanych aspektów w Oblivionie, dzięki czemu w kontynuacji mają być one lepiej wykonane i zbalansowane (modyfikacje w mechanizmach walki, magii i skalowania zostały już dość dokładnie scharakteryzowane; alchemia i zaklinanie też mają być ulepszone, chociaż zbyt wiele na ten temat jeszcze nie wiadomo).

Mam także nadzieję, iż występującym w grze konfliktom na tle rasowym będzie towarzyszyć odpowiednia liczba odcieni szarości (jak np. w Wiedźminie)...

Co do "zamkniętej" struktury miast, to wydaje mi się, że wynika to z ich wielkości (przekładającej się na płynność rozgrywki, szczególnie na konsolach posiadających ograniczoną ilość pamięci RAM) ? według zapowiedzi miasta w Skyrim to prawdziwe tętniące życiem metropolie.

Edytowano przez Murezor
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up

Jak na razie jedyne "tętniące życiem" miasta widzialem tylko w AC, gdzie jakoś nie bylo potrzeby zamykania miast czy poszczególnych dzielnic, mimo że "ludzi" można by na ulicy liczyć w setkach lub nawet tysiącach. Z tego co nam wiadomo, z nieistotnymi NPC w TESV i tak nie będzie możliwości rozmowy, więc nie widzę różnicy. Możliwe, że jest to podyktowane możliwościami konsol, jednakże można było w takim wypadku umożliwić wolne wejście do miasta chociaż na PC - zapewne i tak powstaną takie mody, nie lepiej żeby udostępnili nam to twórcy od razu?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odbiłem się od Morrowinda - po prostu nie pasował mi klimat. Oblivion podobał mi się bardziej, ale zbyt długo w niego nie pograłem z różnych powodów. Mimo to na Skyrim czekam niecierpliwie jak na żadną inną tegoroczną premierę(prócz Wiedźmina. Może by zrobić drugie podejście do wcześniejszych serii? ^^

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie jedyne "tętniące życiem" miasta widzialem tylko w AC, gdzie jakoś nie bylo potrzeby zamykania miast czy poszczególnych dzielnic, mimo że "ludzi" można by na ulicy liczyć w setkach lub nawet tysiącach.

Słabe porównanie, biorąc pod uwagę, że cała właściwa akcja serii Assassin's Creed rozgrywa się właśnie w wybranym mieście, podczas gdy w Skyrim miasta będą tylko częścią większego obszaru świata, który można będzie eksplorować.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zasypiecie mnie setką postów, że rzeczona gra jeszcze się nie ukazała, słowo wyjaśnienia. Otóż ja wiem, że premiera TES V będzie miała miejsce 11 listopada tego roku. Zakładam, że polonizacją tej gry ponownie zajmie się Cenega(więc i pewnie kolekcjonerkę też jakąś przyszykują). Stąd moje pytanie:

Jaki gadżecik chcielibyście w takowej edycji zobaczyć ? Ja osobiście mam kilka pomysłów(jednak w 3/4 nierealne, no ale za marzenia jeszcze nie karają wink.gif ). Oto one:

1.Koszulka z logiem Bethedy, napisem The Elder Scrolls V Skyrim oraz wielkim napisem FUS RO DAH !

2. Hełm postaci ukazanej w gameplayu(marzenie w 100% nierealne, ale może jednak happy.gif )

3.Pluszowego Akatosha(jw)

4.Wielka mapa krainy Skyrim (łeee huh.gif )

5.Słownik polsko-smoczy(marzenie każdego poligloty tongue.gif )

No to by było tyle. Pewnie i tak skończy się na jakiejś figurce (nie, żeby mi to przeszkadzało, osobiście jestem szczęśliwym->gdyby tylko udało mi się ją okiełznać na moim lapku to byłoby git-> posiadaczem edycji kolekcjonerskiej Fallouta 3 z figurką Vault Boya, która teraz jest nieodzownym elementem mojego biurka).

No a teraz wasza kolej.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to w ogóle mam nadzieję, iż punkty 4 oraz 5 będa obecne w standardowej edycji Skyrim. Mapa była już w Oblivionie, więc i powinna być obecna tutaj. Co do większych dodatków... To myślę, że fajnym bonusem byłaby figurka jakiegoś smoka do postawienia na biurku. To by było coś :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słabe porównanie, biorąc pod uwagę, że cała właściwa akcja serii Assassin's Creed rozgrywa się właśnie w wybranym mieście, podczas gdy w Skyrim miasta będą tylko częścią większego obszaru świata, który można będzie eksplorować.

Dobre porównanie, biorąc pod uwagę, że w TESIV w wielkim imperialnym mieście, stolicy królestwa na ulicach możemy spotkać od 2 do 6 NPC, w tym 2 strażników a miasta i tak są pozamykane.

Przecież ten "wiekszy obszar świata" i tak nie "zyje" w całości, a ożywa dopiero kiedy podejdziemy na odpowiednią odległość. Jaki problem zrobić tak, że po przekroczeniu progu miasta poza nim nie ma praktycznie nic bez niepotrzebnego ekranu ładowania ... ?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie chodzi o ilość enpeców, tylko wielkość samego obszaru, który w TESach jest łącznie o wiele bardziej rozległy niż w AC, tylko o to mi chodzi. Skoro twórcy zamykają obszar miast, to raczej nie robią tego złośliwie, tylko muszą mieć konkretne powody, nie sądzisz?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sondze, już o tym pisałem.

@up

Możliwe, że jest to podyktowane możliwościami konsol, jednakże można było w takim wypadku umożliwić wolne wejście do miasta chociaż na PC - zapewne i tak powstaną takie mody, nie lepiej żeby udostępnili nam to twórcy od razu?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak rozmowy z każdym NPC? Zamknięte miasta? Inne techniczne pierdoły? Whatever. Tak długo jak - a zresztą powtórzę tutaj za ZdeniO (nie wiedziałem jak odmienić ;P) - elementy dotykające gracza w RPG jak przedstawiona historia, świat w jakim jest umieszczona a najlepiej fun płynący z produkcji to nie mam zamiaru wieszać psów na proces, który pewnie w słowach "tru" fanów zaczął się na Planescape: Torment (a żeby nie było niedomówień - casualizacja and joke ;]). Szczerze to mało mnie obchodzi czy gra będzie miała tysiąc NPCtów (chyba, że będą zarzynały mojego PCta), miliard opcji dialogowych ("poprawa stosunków: dowcip, samuraj, 10m przed tobą...") czy co tam jeszcze pokroju setek cyferek. Tak długo jak będzie można przy niej komfortowo i bez zgrzytania zębów pograć tak długo jestem na tak (oczywiście bugi w odbiorze gry dosyć przeszkadzają więc liczę tutaj na doszlifowanie produktu ;))

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre porównanie, biorąc pod uwagę, że w TESIV w wielkim imperialnym mieście, stolicy królestwa na ulicach możemy spotkać od 2 do 6 NPC, w tym 2 strażników a miasta i tak są pozamykane.

Ale co to właściwie ma do rzeczy, bo chyba nie do końca rozumiem?...

Poza tym ? "zamknięta" struktura metropolii w Skyrim nie musi wcale przypominać tej z Obliviona. Nie jestem całkowicie pewien, ale obszar wewnętrzny miast ma być chyba doczytywany na bieżąco, bez ekranów ładowania podczas wchodzenia do środka. Todd Howard ujął to w mniej więcej taki sposób:

So our bigger cities still have walls that load you... but at the end of the day the experience is kind of the same, as you'll just be walking smoothly into that city, as opposed to clicking a door, waiting for a load, and then going in.
Edytowano przez Murezor
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obszar wewnętrzny miast ma być chyba doczytywany na bieżąco, bez ekranów ładowania podczas wchodzenia do środka.

No to właśnie o to mi chodziło, takie rozwiązanie jest jak najbardziej O.K.

@Black Shadow

Wiadomo, głodny naje się zarówno suchym chlebem jak i soczystym kotletem. Jednak jeśli oba są w takiej samej cenie, to chyba lepiej wybrać to smaczniejsze.

Natomiast osoba najedzona, która będzie jadła tylko dla przyjemności suchego chleba już nie ruszy.

Nie chcę też przesadzać w żadną stronę, ale techniczne aspekty każdej gry są ważne. Jeśli chodzi o ilość NPC, to czasy "metropolii" posiadających kilkunastu mieszkańców mamy już za sobą, w dzisiejszych (a już na pewno w przyszłych grach) chcę zobaczyć tych ludzi na ulicach a nie tylko sobie wyobrażać, że gdzieś tam sobie są, chodząc po pustych lokacjach.

IMO jeśli chodzi o możliwość dużego zaludnienia przy dzisiejszych PC-tach zapewniają 2 rozwiązania - rozwiązanie ala AC - bezimienni npc spawnujący się losowo i wykonujący jakieś zaplanowane czynności aż gracz przestanie ich "widzieć", lub rozwiązanie ala DA2 - npc widmo, bezimienne kukiełki które robią za "wypełniacz" ilości npc między prawdziwymi NPCami, z którymi rozmawiamy, handlujemy itd.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słucham sobie podcastu PC Gamera (http://mos.futurenet.com/video/pcgamer/podcast/PCGamerPodcastNo53.mp3), rozmawiają m.in. o Skyrim. Ciekawostka, która zwróciła moją uwagę - możemy np. zniszczyć tartak w pobliżu miasta X, a wtedy różne interesy związane z drewnem w okolicy będą miały przechlapane. Na przykład nie będziemy mogli kupić strzał, albo produkty z drewna będą droższe i trudno dostępne. Małe, a cieszy :P

Dobrze też wiedzieć, że podobno łuk jest w końcu wygodny w użyciu.

Edytowano przez ZdeniO
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Up - Świetne info, właśnie coś takiego w grach cenię, kiedy można wpływać na środowisko, a patrząc na powyższe szykuje się coś dużego.

Jak się ma klasa zwiadowcy/zabójcy? Bo w Obku nie była raczej zbyt skuteczna...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...