Jump to content
RoZy

Heroes of Might & Magic (seria) v.2

Recommended Posts

Witam. Planuję zakup Heroes VI jednak jako, że bardzo często mój laptop jest pozbawiony dostępu do internetu nie wiem czy to się opłaca. Chodzi mi dokładnie o te całe bronie rodowe itp. Czy gra bez tego bardzo traci na swojej grywalności? Planuję grę głównie w trybie offline (zwykła kampania i hot seat). Heroes VI po spatchowaniu bardzo mi się podoba (miałem okazję chwile pograć) jednak obawiam się głownie o to całe CONFLUX itp.

Edited by fangtasan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co zauważyłem w trybie online dostajesz np. bonusowo dodatkowe złoto/zdolność/stwora itp. Grałem i w trybie online i w trybie offline i powiem Ci, że praktycznie żadnej różnicy w tym nie ma. Oczywiście jeśli grasz online, to masz zapisane w tym trybie zapisy rozgrywki, a offline już ich nie ma (i na odwrót). Wybór przejścia kampanii i stany zapisu należą do twojej decyzji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego tematu wyczytałem, że "szóstka" do udanych nie należy, to także stwierdziłem po zapoznaniu się z kilkoma filmami. Tak więc kieruję się z pytaniem. Opłaca się w ogóle do niej zabierać, czy kontynuować grę w "piątkę"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fan serii Heroes of might & magic jakoś przetrwa rozgrywkę w szóstej części. Jeśli jesteś jednym z nich, to możesz zagrać ;). Kilka miesięcy po premierze również poczytałem wiele niedobrego na temat najnowszej części, a z racji z tego, że jestem trochę uparty, to zakupiłem ją z małym niepokojem. Szóstkę bym określił połączeniem piątej części z czwartą (Tak mi to jakoś ona przypomina :P).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnio włączyłem sobie właśnie ten soundtrack i może mi ktoś wyjaśnić jak to jest możliwe, że ten soundtrack jest inny od tego który ja mam w grze ( 2 mam z gry extra z 2006 więc nie żaden tam pirat ;) )?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Muzyka może być w formacie MIDI lub Audio CD. Poszczególne motywy mogą być różne dla każdego formatu.

2. Podstawka (The Succesion Wars) może się różnić muzycznie od wersji Gold (z dodatkiem Price of Loyalty).

3. W grze możesz ustawić np. Audio CD z lub bez opery - to też może wpływać.

4. Z krótkiej wymiany komentarzy z gościem, który wrzucał niektóre kawałki z OSTu HoMM2 wynika, że różne wydania gry mogą mieć różny soundtrack.

EDIT: Z komentarzy pod podlinkowanym filmikiem wynika, że w niektórych wersjach gry pojawił się babol podmieniający utwory (np. motyw Czarnoksiężnika leci w mieście Nekromanty).

Edited by Ylthin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź, czy masz czystą płytę. Miałam podobną sytuację z Sagą Heroes I-III z Extra Klasyki Gold (wydanie ok. 2009) - w HoMM2 nie działała muzyka Audio CD. Musiałam wtedy odgrzebać starszą płytkę (dołączoną do premierówki Heroes 4), na której wszystko działało elegancko.

A, korzystanie z Audio CD wydłuża nieco przejścia między np. ekranem miasta a mapą przygody. Gra musi wtedy odczytać z płyty odpowiednią ścieżkę (mój upośledzony napęd zaczyna wtedy hałasować w charakterystyczny sposób), przez co zalicza kilkusekundowe "zwiechy". Pozostałe odgłosy (np. odwiedzanie budynku, zbieranie surowców etc.) i muzyczka MIDI są odczytywane z dysku twardego i nie powodują spowolnień.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś jeszcze tutaj gra w Horn of the Abyss (mod do Heroes III)? Ostatnio sobie ściągnąłem, bo mnie zaciekawił, i dzięki niemu znów mam ochotę cisnąć w Heroesy. smile_prosty.gif A warto zobaczyć, ponieważ wprowadza do gry trochę nowości, z nowym miastem (Cove, czyli Zatoką) na czele. Wprawdzie mod ma jeszcze pewne problemy (czasami zdarza mu się wywalić do pulpitu), ale widać, że twórcy się napracowali, zwłaszcza po sprite'ach jednostek miasta piratów, które nie są po prostu inaczej pokolorowane jak w WoG-u, tylko stworzone od zera i idealnie wkomponowane w klimat oraz grafikę. Próbowałem nawet przejść kampanie, ale kiedy okazało się, że jedna jest dla mnie za trudna (i to raczej w nieuczciwy sposób), na razie dałem sobie spokój.

Gdyby ktoś był ciekaw, mod można pobrać stąd.

Edited by Knight Martius

Share this post


Link to post
Share on other sites

Popykałam, popykałam... i poszłam w końcu przejść kampanię HoMM5. Jakoś nigdy nie mogę się wciągnąć w H3...

Co do samej kampanii - gram w zmodowane ToE 3.1 (mod na wszystkie kampanie + kilka pomniejszych, bez patcha AI Advanced), poziom trudności Normal. O dziwo, kampania Inferno z podstawki nie sprawia mi żadnych problemów - przez pierwsze dwie misje przebiłam się momentalnie (dużo Bramy, a w misji 2 - Widmowe Zastępy i ostrożne wybieranie, z kim warto się tłuc o złoto i artefakty, a kogo ominąć), w trzeciej zaszłam całkiem daleko - podbiłam pierwsze elfickie miasto, załatwiłam Gilraena i druidów, rozbudowałam w pełni swoje miasto... Problemem stały się dopiero pokaźne straty (Cerbery i Chowańce padają jak muchy, wróg zdołał też wytrzebić Zmory i zabić mi trochę Sukkubów - nie mieszam jednostek Inferno i Sylvan) oraz odwieczna taktyka naspamowania siedemnastu bohaterów z małymi armiami, którzy zawsze, ale to ZAWSZE pojawią się tam, gdzie Agraela akurat nie ma. Whelp.

Tym razem konstruowałam swój build pod kątem ostatniej misji - zamiast Machin Wojennych (przydatnych w misjach 3-4, gdzie mamy dostęp do Kuźni i podbijamy elfickie zamki, jednak niekoniecznie w M5, gdzie takich budowli, o ile pamiętam, brak) wzięłam Talent Magiczny - niższa cena czarów (Widmowe Zastępy kosztują tylko 14 many) i szybsza regeneracja many oraz Kapryśna Mana losowo obniżająca koszt czaru - zestawiony z Logistyką (Nawigacja + Szybka Brama) i Szczęściem (Tłum u Bram - waham się powiędzy Klątwą Umarlaka a Odpornością na Magię) daje całkiem niezły zestaw, wspomagany dodatkowo Magią Zniszczenia i domyślnym Atakiem (Szał Bitewny, Łucznictwo i Moc Prędkości). Boli brak Magii Mroku (Hipnoza, Szał, klątwy i debuffy) czy Dowodzenia (Odźwierny w połączeniu z Tłumem u Bram byłby potencjalnie zabójczy, biorąc pod uwagę moją taktykę spamowania Bramy) - jednak moim skromnym zdaniem obecny zestaw (+ odpowiednio rozbudowane Gildie Magów w misjach 3-4 i odpowiednio wysoka Wiedza/Siła Czarów) powinien sprawdzić się w trudniejszych sytuacjach i doprowadzić mnie do kampanii Necropolis.

Edited by Ylthin

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja wczoraj odpaliłem sobie III-kę do później nocy ją grałem. Stwierdzam, że III-ka jest mega trudna, jeżeli wybierzemy oczywiście ostatni poziom. Włączyłem sobie mapkę M i przeciwnicy są mega mocni, trudno im się przeciwstawić. Z tego co pamiętam jak grałem w 5-ke i trochę w 6-kę to jakby łatwiejsze było przejście nawet na ostatnim poziomie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

W piątce AI oszukuje :P. Nival miał chyba problemy z zaprogramowaniem kompetentnego komputera i zamiast tego dorzucił masę ułatwień typu budowanie dwa razy na turę w jednym mieście czy zniżki na budynki - co nie zmienia faktu, że jedyna taktyka sztucznej "inteligencji" (przynajmniej na Normal) to stworzyć armię gazyliarda herosów biegających po mapie, przejmujących nam kopalnie i ogółem bawiących się w kotka i myszkę... dopóki na skutek jakiegoś kiksu nie zatrzymają się w miejscu. Wtedy można ich dogonić, zmasakrować i wynająć w karczmie.

W misji 4 kampanii Inferno zdobyłam w ten sposób dwóch bohaterów zielonego (Dirael na 17 i Wyngaala na 19). Starczyło wyposażyć ich w małą armię (ok. 2-3 tygodnie przyrostu z bonusem od Zamku i siedlisk na mapie) i posłać na wojaże po mapie. AI skupia się na odbijaniu kopalni i siedlisk, zamiast na atakowaniu bezbronnych lub wyposażonych w niewielki garnizon miast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć, zaopatrzyłem się w Heroes 3 Gold Edition, ale słabo to ogarniam. Gram pierwszą misję z kampani Armagedon, ale jednak już teraz się czasami męczę z przeciwnikiem. Trudna jest czy to wina mojego "skilla"?

Jak się zdobywa jednostki? Tylko rekrutowanie z mapy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozumiem, że nie miałeś z HOMM 3 styczności wcześniej? Zacznij od kampanii "Restoration of Erathia" ("Odrodzenie Earthii") - jest to kampania wersji podstawowej, Armageddon jest już add-onem i ma trochę wyższy poziom trudności.

Jednostki... to tak:

- kupowanie w zamku

- kupowanie w siedliskach na mapie

- neutralne armie mogą się przyłączyć od czasu do czasu (skill bohatera "dyplomacja" poprawia szansę na zgarnięcie takowych)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, nie miałem.

A jak ich z zamku przenieść do bohatera? Bo kupować to umiem, ale jeśli się nie mylę to po zakupie zostają w zamku w przypadku ataku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na stronie GOGu powinna być instrukcja. Wejdź w szczegóły gry tak jakbyś chciał ją ściągnąć...tam będzie jakiś souindtrack zapewne, dodatki różne i instrukcja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W HOMM 3 przenosisz jednostki w ten sposób:

1) masz w zamku bohatera

2) klikasz na jednostkę będącą w garnizonie zamku

3) klikasz na pole na prawo od fotki bohatera.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

W grze powinna być mapa-samouczek - wejdź w New Game i wybierz opcję Training (lub coś w ten deseń, nigdy nie miałam kontaktu z anglojęzyczną trójką). Misja tłumaczy wszystko krok po kroku za pomocą kolejnych okienek z tekstem.

Co do kampanii - zgodnie z tym co napisali moi poprzednicy, zacznij od Restoration of Erathia. Trzy dostępne kampanie pozwolą ci zapoznać się zarówno z samą grą, jak i częścią frakcji (Castle, Stronghold, Citadel, Inferno, Dungeon) we względnie komfortowy sposób. Kampanie Armageddon's Blade i Shadow of Death zostaw sobie na później.

Edited by Ylthin
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co pamiętam tutorialowa mapa została upchnięta w mapach z nowej gry, aby zrobić miejsce na ikonki kampanii (ale mogę się mylić, dawno nie grałem).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@up - Nay. Po kliknięciu Nowej Gry przycisk Trening wyświetla się tuż pod Kampanią - wybór między kampaniami RoE, SoD i AB uzyskuje się dopiero po wybraniu Kampanii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

... prawda, widać już dawno nie grałem ^^

I wiem z czym mi się pomyliło - WoG podmieniał oryginalną kampanię na swoją. Sorki za wprowadzenie w błąd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...