Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

RoZy

Heroes of Might & Magic (seria) v.2

Polecane posty

1. Muzyka może być w formacie MIDI lub Audio CD. Poszczególne motywy mogą być różne dla każdego formatu.

2. Podstawka (The Succesion Wars) może się różnić muzycznie od wersji Gold (z dodatkiem Price of Loyalty).

3. W grze możesz ustawić np. Audio CD z lub bez opery - to też może wpływać.

4. Z krótkiej wymiany komentarzy z gościem, który wrzucał niektóre kawałki z OSTu HoMM2 wynika, że różne wydania gry mogą mieć różny soundtrack.

EDIT: Z komentarzy pod podlinkowanym filmikiem wynika, że w niektórych wersjach gry pojawił się babol podmieniający utwory (np. motyw Czarnoksiężnika leci w mieście Nekromanty).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź, czy masz czystą płytę. Miałam podobną sytuację z Sagą Heroes I-III z Extra Klasyki Gold (wydanie ok. 2009) - w HoMM2 nie działała muzyka Audio CD. Musiałam wtedy odgrzebać starszą płytkę (dołączoną do premierówki Heroes 4), na której wszystko działało elegancko.

A, korzystanie z Audio CD wydłuża nieco przejścia między np. ekranem miasta a mapą przygody. Gra musi wtedy odczytać z płyty odpowiednią ścieżkę (mój upośledzony napęd zaczyna wtedy hałasować w charakterystyczny sposób), przez co zalicza kilkusekundowe "zwiechy". Pozostałe odgłosy (np. odwiedzanie budynku, zbieranie surowców etc.) i muzyczka MIDI są odczytywane z dysku twardego i nie powodują spowolnień.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś jeszcze tutaj gra w Horn of the Abyss (mod do Heroes III)? Ostatnio sobie ściągnąłem, bo mnie zaciekawił, i dzięki niemu znów mam ochotę cisnąć w Heroesy. smile_prosty.gif A warto zobaczyć, ponieważ wprowadza do gry trochę nowości, z nowym miastem (Cove, czyli Zatoką) na czele. Wprawdzie mod ma jeszcze pewne problemy (czasami zdarza mu się wywalić do pulpitu), ale widać, że twórcy się napracowali, zwłaszcza po sprite'ach jednostek miasta piratów, które nie są po prostu inaczej pokolorowane jak w WoG-u, tylko stworzone od zera i idealnie wkomponowane w klimat oraz grafikę. Próbowałem nawet przejść kampanie, ale kiedy okazało się, że jedna jest dla mnie za trudna (i to raczej w nieuczciwy sposób), na razie dałem sobie spokój.

Gdyby ktoś był ciekaw, mod można pobrać stąd.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popykałam, popykałam... i poszłam w końcu przejść kampanię HoMM5. Jakoś nigdy nie mogę się wciągnąć w H3...

Co do samej kampanii - gram w zmodowane ToE 3.1 (mod na wszystkie kampanie + kilka pomniejszych, bez patcha AI Advanced), poziom trudności Normal. O dziwo, kampania Inferno z podstawki nie sprawia mi żadnych problemów - przez pierwsze dwie misje przebiłam się momentalnie (dużo Bramy, a w misji 2 - Widmowe Zastępy i ostrożne wybieranie, z kim warto się tłuc o złoto i artefakty, a kogo ominąć), w trzeciej zaszłam całkiem daleko - podbiłam pierwsze elfickie miasto, załatwiłam Gilraena i druidów, rozbudowałam w pełni swoje miasto... Problemem stały się dopiero pokaźne straty (Cerbery i Chowańce padają jak muchy, wróg zdołał też wytrzebić Zmory i zabić mi trochę Sukkubów - nie mieszam jednostek Inferno i Sylvan) oraz odwieczna taktyka naspamowania siedemnastu bohaterów z małymi armiami, którzy zawsze, ale to ZAWSZE pojawią się tam, gdzie Agraela akurat nie ma. Whelp.

Tym razem konstruowałam swój build pod kątem ostatniej misji - zamiast Machin Wojennych (przydatnych w misjach 3-4, gdzie mamy dostęp do Kuźni i podbijamy elfickie zamki, jednak niekoniecznie w M5, gdzie takich budowli, o ile pamiętam, brak) wzięłam Talent Magiczny - niższa cena czarów (Widmowe Zastępy kosztują tylko 14 many) i szybsza regeneracja many oraz Kapryśna Mana losowo obniżająca koszt czaru - zestawiony z Logistyką (Nawigacja + Szybka Brama) i Szczęściem (Tłum u Bram - waham się powiędzy Klątwą Umarlaka a Odpornością na Magię) daje całkiem niezły zestaw, wspomagany dodatkowo Magią Zniszczenia i domyślnym Atakiem (Szał Bitewny, Łucznictwo i Moc Prędkości). Boli brak Magii Mroku (Hipnoza, Szał, klątwy i debuffy) czy Dowodzenia (Odźwierny w połączeniu z Tłumem u Bram byłby potencjalnie zabójczy, biorąc pod uwagę moją taktykę spamowania Bramy) - jednak moim skromnym zdaniem obecny zestaw (+ odpowiednio rozbudowane Gildie Magów w misjach 3-4 i odpowiednio wysoka Wiedza/Siła Czarów) powinien sprawdzić się w trudniejszych sytuacjach i doprowadzić mnie do kampanii Necropolis.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja wczoraj odpaliłem sobie III-kę do później nocy ją grałem. Stwierdzam, że III-ka jest mega trudna, jeżeli wybierzemy oczywiście ostatni poziom. Włączyłem sobie mapkę M i przeciwnicy są mega mocni, trudno im się przeciwstawić. Z tego co pamiętam jak grałem w 5-ke i trochę w 6-kę to jakby łatwiejsze było przejście nawet na ostatnim poziomie...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W piątce AI oszukuje :P. Nival miał chyba problemy z zaprogramowaniem kompetentnego komputera i zamiast tego dorzucił masę ułatwień typu budowanie dwa razy na turę w jednym mieście czy zniżki na budynki - co nie zmienia faktu, że jedyna taktyka sztucznej "inteligencji" (przynajmniej na Normal) to stworzyć armię gazyliarda herosów biegających po mapie, przejmujących nam kopalnie i ogółem bawiących się w kotka i myszkę... dopóki na skutek jakiegoś kiksu nie zatrzymają się w miejscu. Wtedy można ich dogonić, zmasakrować i wynająć w karczmie.

W misji 4 kampanii Inferno zdobyłam w ten sposób dwóch bohaterów zielonego (Dirael na 17 i Wyngaala na 19). Starczyło wyposażyć ich w małą armię (ok. 2-3 tygodnie przyrostu z bonusem od Zamku i siedlisk na mapie) i posłać na wojaże po mapie. AI skupia się na odbijaniu kopalni i siedlisk, zamiast na atakowaniu bezbronnych lub wyposażonych w niewielki garnizon miast.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, zaopatrzyłem się w Heroes 3 Gold Edition, ale słabo to ogarniam. Gram pierwszą misję z kampani Armagedon, ale jednak już teraz się czasami męczę z przeciwnikiem. Trudna jest czy to wina mojego "skilla"?

Jak się zdobywa jednostki? Tylko rekrutowanie z mapy?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że nie miałeś z HOMM 3 styczności wcześniej? Zacznij od kampanii "Restoration of Erathia" ("Odrodzenie Earthii") - jest to kampania wersji podstawowej, Armageddon jest już add-onem i ma trochę wyższy poziom trudności.

Jednostki... to tak:

- kupowanie w zamku

- kupowanie w siedliskach na mapie

- neutralne armie mogą się przyłączyć od czasu do czasu (skill bohatera "dyplomacja" poprawia szansę na zgarnięcie takowych)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W grze powinna być mapa-samouczek - wejdź w New Game i wybierz opcję Training (lub coś w ten deseń, nigdy nie miałam kontaktu z anglojęzyczną trójką). Misja tłumaczy wszystko krok po kroku za pomocą kolejnych okienek z tekstem.

Co do kampanii - zgodnie z tym co napisali moi poprzednicy, zacznij od Restoration of Erathia. Trzy dostępne kampanie pozwolą ci zapoznać się zarówno z samą grą, jak i częścią frakcji (Castle, Stronghold, Citadel, Inferno, Dungeon) we względnie komfortowy sposób. Kampanie Armageddon's Blade i Shadow of Death zostaw sobie na później.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siódemka? Ktoś w ogóle się zainteresował tym wyssanym trupkiem wyglądającym jak popłuczyny po piątce i szóstce? Bo ja straciłam zainteresowanie po pierwszych dwóch minutach gameplay'u z Gamesconu.

Nie zapominajmy o szopce z "nie stać nas na wprowadzenie wszystkich fakcji, wy wybierzcie które zostaną wprowadzone w płatnych DLC EEE WYCIĘTE"

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...