Skocz do zawartości
RoZy

Gothic (seria) v.2

Polecane posty

Obozów jest więcej. Można jeszcze dołączyć do pradawnych i fanatyków. Mod ma tylko jedną wadę - jest za prosty. :P 250 siły w trzecim rozdziale bez używania kodów, to stanowczo za dużo. Manę też miałem wtedy coś koło 270, a co ciekawe, nie przeznaczyłem na nią ani jednego punktu. Po prostu jest tak dużo miksturek zwiększających manę.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gothic jest gra ktora powstajac bala nam duzo godzin dobrej zabawy . Szkoda tylko ze tworcy tak slabo przylorzyli sie do wykonczenia czesci trzeciej . Moim zdaniem 3 nie jest zla ale te bugi i bledy AAAAAAHH !! .Czas najwyzszy aby nowi tworcy gothica powrocili do starych dobrych pomyslow wczesniejszej ekipy .Mam nadzieje ze gothic 4 nie bedzie wpadka .

:o

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to Cię rozczaruję, bo Gothic 4 prawdopodobnie będzie miał tylko nazwę podobną do poprzednich części. Nie będzie się grać Bezim. Jak poczytałem o liście zmian, to odechciało mi się czekania na kolejną część serii... Poza tym gra będzie spaczona i przerobiona na potrzeby amerykańskiego rynku. Mam tylko nadzieję, że nie powtórzy się typowy, amerykański schemat - "główny bohater jest przeciętnym nastolatkiem, który jest prześladowany w szkole. Wkrotce dowie się o swoich niesamowitych mocach itp itd"...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkich zainteresowanych najnowszą częścią Gothika zapraszam do przeczytania mini zapowiedzi na GOL-u. Wystarczy kliknąć TUTAJ!

W telegraficznym skrócie:

- drzewa dzięki tysiącom zdjęć wykonanych przez Spellbound mają wyglądać niezwykle realistycznie, a przez liście będą przebijać się promienie światła

- nadal nie jest pewne, czy bohaterem gry pozostanie Bezi

- bohater będzie się męczył przy ciągłym bieganiu i przy dłuższym celowaniu z łuku

- intensywne opady spowodują powstanie kałuż, które z każdą minutą deszczu będą wzrastać, a po ustaniu powoli wyparują

- istotną rolę w grze odegra tawerna, w której gracz dowie się o czyhających w pobliżu potworach, o miejscach wartych odwiedzenia, być może też otrzyma informacje niezbędne do wykonywania questów

- pojawi się Lester

- będzie HDR, czyli efekt oślepienia przy wyjściu z ciemnych pomieszczeń na otwarte i oświetlone

Od siebie napiszę, że bardzo boję się o wymagania sprzętowe oraz mam obawy, czy aby Spellbound nie za bardzo skupiło się na grafice zamiast popracować nad esencją gry - przygodą!

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do grafiki - na screenach wygląda niesamowicie, więc podzielam obawy Tratata - będzie ciężko, szykuje się upgrade kompa za 5-6 tys ;) Podoba mi się ten patent z męczeniem się bohatera. Podobno system walki ma być bardziej RPGowy niż zręcznościowy - zwiększy się wpływ parametrów - to dobra wiadomość. Czekam na pierwsze filmy z gameplaya :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Od refleksu gracza w klikaniu lewym przyciskiem myszy większe znaczenie będą miały statystyki postaci czy chociażby zdolności we władaniu zaklęciami"

Znowu walka polegajaca na klikaniu jednym klawiszem myszy?? W gothicu sprawie rozwiazana tak aldnei po co to psuja?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to Cię rozczaruję, bo Gothic 4 prawdopodobnie będzie miał tylko nazwę podobną do poprzednich części. Nie będzie się grać Bezim. Jak poczytałem o liście zmian, to odechciało mi się czekania na kolejną część serii... Poza tym gra będzie spaczona i przerobiona na potrzeby amerykańskiego rynku.

A moim zdaniem bardzo dobrze, że nie będziemy grać Bezim i historia nie będzie kontynuowana. Piranha od początku planowała serię na 3 części i tak powinno pozostać. Jeśli G4 będzie zupełnie nową opowieścią, mającą po prostu miejsce w świecie gothica, to będę w pełni usatysfakcjonowany.

Btw, czy to nie czasem Gothic 4 ma powstać w dówch wersjach (czy też pomieszało mi się z jakimś innym tytułem?) - jednej - bardziej kolorowej, bajkowej i "lżejszej" klimatycznie - przeznaczonej na rynek amerykański, i drugiej - zdecydowanie mroczniejszej - przeznaczonej na rynek europejski, tak by każdy kontynent dostał to, co lubi.

"Od refleksu gracza w klikaniu lewym przyciskiem myszy większe znaczenie będą miały statystyki postaci czy chociażby zdolności we władaniu zaklęciami"

Znowu walka polegajaca na klikaniu jednym klawiszem myszy?? W gothicu sprawie rozwiazana tak aldnei po co to psuja?

Nie koniecznie, może dostaniemy coś na wzór dwóch pierwszych części, gdzie kolejne stopnie rozwoju umiejętności władania bronią pozwalały na składanie coraz to bardziej skomplikowanych kombosów etc. A to bardzo by mi odpowiadało.

Druga możliwość - intensywne skupienie się na statystykach - zmuszałoby to do inteligentnego rozwoju postaci (ten ma być zdecydowanie bardziej złożony), od którego zależał by, tak na prawdę, wynik starcia. Wciąż odpowiada mi to dużo bardziej, niż bezmyślna klikanina z G3. Zbliżanie się do rasowych cRPG, a nie action cRPG mi osobiście pasuje. ;)

Co do wymagań. Nie wydaje mi się, żeby wyjechali z czymś przewyższającym to, co zaprezentował Crysis. Spellbound to nie Piranhie i optymalizacja nie jest im obca. Szczególnie, że pracują na silniku, przy pomocy, którego już wcześniej stworzyli inny tytuł, a ich wcześniejsze gry zwykle prezentowały na prawdę wysoki graficznie poziom (jak na swoje czasy), nie miażdżąc przy tym minimalnymi czy maxymalnymi specsami.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie to samo co oferował crysis - przepiękna grafika ale skichana grywalność. No, ale jak chcą walczyć z crysisem o pierwsze miejsce na najpiękniejszą grę na peceta. . . to powodzenia. B)

Nooo jak ja lubię pozytywne myślenie naszych rodaków :D .

Niech sobie grafika będzie jakakolwiek byleby reszty Gothica nie skopali. A może być i nawet taka, tylko żeby engine był dobrze zoptymalizowany, a nie tak jak w GIII to źle nie będzie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, szukam wśród fanów Gothica osoby która chciała by zostać redaktorem powstającej strony o Gothicu. Więcej informacji pod numerem GG: 947021

A co do tematu, ludzie... wierzycie że gothic 4 może być równie dobry jak kiedyś, za czasów pierwszych dwóch części?

Nie, to niemożliwe, musiałby się stać cud.. jeszcze jak przeczytałem "gdzieś" że twórcy stawiają przede wszystkim na oprawę graficzną...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do tematu, ludzie... wierzycie że gothic 4 może być równie dobry jak kiedyś, za czasów pierwszych dwóch części?

Nie, to niemożliwe, musiałby się stać cud.. jeszcze jak przeczytałem "gdzieś" że twórcy stawiają przede wszystkim na oprawę graficzną...

To "gdzieś" to może być forum/strona antyfanów. ;) Można podać wiele przykładów gdzie piękna oprawa graficzna idzie w parze ze świetną grywalnością np. Far cry, Call of duty 2,4 itd. Na razie czekajmy - jak gra wyjdzie to dopiero wtedy będzie można tak powiedzieć.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam gdzie to przeczytałem, ale było to albo gothic.phx lub gothic.gram

i zobaczyłem coś w stylu "SpellBound skupia się GŁÓWNIE na oprawie audiowizualnej".

Jak dla mnie takie podejście oznacza porażkę.

I nadal czekam na redaktorów... pisać na GG chętni współtworzenia portalu o Gothicu

Edytowano przez Bartas01
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lord Nargogh - Odnosząc się do Wiedźmina - ja mocno ubolewałem nad faktem, że wcielamy się w nim w samego Geralta, a nie (jak miało początkowo być) w innego wiedźmina. Po prostu był on postacią tak specyficzną, że pozostawienie odgrywania go graczowi i uzbrojenie całości w parę opcji dialogowych sprawy nie ratowało. Czułem się, jakbym po prostu Geraltem nie grał i tyle.

Zaś to, iż nie będzie bezimiennego? Nie utożsamiałem się z nim. Nie wiem, jak było w ogóle można coś takiego zrobić, zważywszy an to, że często zachowywał się skrajnie różnie. Dlatego brak jego osoby mnie nie mierzi. Może nawet lepiej.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zachowywał się skrajnie różnie? Oportunista, ot co. Albo kilka różnych możliwości grania. Przede wszystkim był to jednak osobnik bystry, łapiący okazje, jak by to powiedzieli anglicy, "streetwise" - dlatego też nie ma do rozwoju statystyki "inteligencja" ani "mądrość" (jakbym miał zgadywać... 14-16 w systemie DnD?). Sam również się z nim nie utożsamiałem (ale że najpełniejsze utożsamianie miałem z więźniem Vortex Rikers więc mogę być nieco dziwny pod tym względem), mimo to słuchałem go z przyjemnością. Z drugiej strony, kolejnego resetu postaci bym nie zdzierżył. Pora przekazać pałeczkę komuś nowemu!

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech sobie grafika będzie jakakolwiek byleby reszty Gothica nie skopali. A może być i nawet taka, tylko żeby engine był dobrze zoptymalizowany, a nie tak jak w GIII to źle nie będzie.

Szczerze mówiąc wydaje mi się że za ładna grafika nie zawsze pomaga w budowaniu klimatu. Mam nadzieje że nie zobaczymy takich pięknych i rajskich klimatów jak w Crysysie bo to do gry zupełnie nie pasuje. Chociaż wszystkie obrazki z gry to jak na razie arty nawet te które mają wyglądać niby jak gra więc nie wiadomo jaką grafike będzie miała czwórka

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podzielam twoje obawy. Ostatnio twórcy gier RPG straszne zwaracają uwagę na grafikę kosztem klimatu i grywalności. Dla mnie gothic I był czymś niepowtarzalnym i wart był zwrócenia uwagi. Część druga była również świetna chociaż nieco traciła na fabule. Gdy pojawiły się zapowiedzi o G3 ucieszyłem się na tę myśl. Po premierze otrzymaliśmy produkt przeciętny i pełen bugów, które do dziś w większości nie zostały wyeliminowane. Klimat i grywalność spadła o 100% w porównania do poprzednich części( mimo pięknej grafiki). Właśnie dlatego obawiam się powtórki z historii.( Oby nie).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak myślisz jak wielu nas jest na świecie( graczy nie zwracających uwagi na grafikę tylko na treści przekazane przez twórców?). Bo ja myślę , że jesteśmy gatunkiem skazanym na wyginięcie i rychły koniec. Dzisiaj gracze wolą odpalić tandetną bezmózgą grą tylko aby miała grafikę na czasie. Taka jest smutna prawda i nic jej nie zmieni... <_< ...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak myślisz jak wielu nas jest na świecie( graczy nie zwracających uwagi na grafikę tylko na treści przekazane przez twórców?). Bo ja myślę , że jesteśmy gatunkiem skazanym na wyginięcie i rychły koniec. Dzisiaj gracze wolą odpalić tandetną bezmózgą grą tylko aby miała grafikę na czasie. Taka jest smutna prawda i nic jej nie zmieni... <_< ...

Dokładnie. Ale zobacz, ja mam potężnego kompa (Assasin's Creed full detale) ale wolę spędzić czas pykając w M&M VI albo Thief I. Te gry (jak np. Gothic I) Mają coś, czego te dzisiejsze nie mają - KLIMATU!!!! Co z tego, że na przykład gra jest super ładna, jak jest tak zabugowana i nawet liczne patche nie ułatwiają rozgrywki( vide Gothic 3) do tego stopnia, że się odechciewa grać. To smutne, ale taka jest mentalność graczy... :huh:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesadyzmu panowie. Grafika MUSI się rozwijać. Poza tym od grafiki w grach są graficy, a od pozostałych elementów zgoła inni ludzie. Dlatego myślę, iż gadanie, że dany produkt jest ubogi pod pewnymi względami na rzecz grafiki jest trochę bez sensu. IMO problem polega na tym, żeby dobrać odpowiednią ekipę, która nie dość, że uraczy nas ładnymi pikselami, to jeszcze zawojuje w sferach fabularnych itp. Grafika gna do przodu, ale wymyślić coś, czego jeszcze nie widzieliśmy, jeśli chodzi o sposób prowadzenia rozgrywki, jest już trudniej.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesadyzmu panowie. Grafika MUSI się rozwijać. Poza tym od grafiki w grach są graficy, a od pozostałych elementów zgoła inni ludzie. Dlatego myślę, iż gadanie, że dany produkt jest ubogi pod pewnymi względami na rzecz grafiki jest trochę bez sensu. IMO problem polega na tym, żeby dobrać odpowiednią ekipę, która nie dość, że uraczy nas ładnymi pikselami, to jeszcze zawojuje w sferach fabularnych itp. Grafika gna do przodu, ale wymyślić coś, czego jeszcze nie widzieliśmy, jeśli chodzi o sposób prowadzenia rozgrywki, jest już trudniej.

Ale przyznasz iż takie gry zdarzają się coraz rzadziej, hę? Zgoda, jest pewnym wyzwaniem skomponować grę tak, aby była i ładna i ciekawa pod względem fabuły i rozwiązań. Jednak to musi być rzetelna i solidna produkcja, a nie "odwalanie" gry byle jak, byle tylko zdążyć z zabugowanym półproduktem na czas premiery i wyciągnąć od nas kasę. Kiedyś gry tworzono z myślą o graczach, a dzisiaj z myślą o forsie...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...