Dexter666 Napisano Październik 9, 2011 Zgłoś Share Napisano Październik 9, 2011 Moim zdaniem TESIV był pod tym względem bardzo niedopracowany. Wszystko, od lasów, po ulice miast robiło na mnie wrażenie klinicznie sterylnych, pustych i ogólnie pozbawionych "jaja". Kwestia gustu, ale uważam że rozmiar świata był w przypadku Obliviona prawdziwą wadą. Przez pierwszych kilka godzin podziwianie widoków ze szczytu góry dawało sporo przyjemności (przyznaję...), ale ile można biegać po lesie w którym (oprócz okazyjnego stadka wilków rzucających się na śmierć) nic się nie działo?. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Minamir Napisano Październik 9, 2011 Zgłoś Share Napisano Październik 9, 2011 Wielkość świata w Skyrim będzie porównywalna do tej z Obliviona, ale bardziej górzysty, Bethesda nigdy w grach nie trzymała się proporcji wielkości z oficjalnych map. Dungeonów ma być 150, nad którymi pracuje 8 artystów, a nie jeden tak jak w TESIV. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NielichaZosia Napisano Październik 9, 2011 Zgłoś Share Napisano Październik 9, 2011 @Minamir skoro naprawdę tak jest, to aż się doczekać nie mogę. A jak jeszcze dodadzą do tego bardziej górzysty świat, to będzie to prawdziwy hit! Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arturano Napisano Październik 10, 2011 Zgłoś Share Napisano Październik 10, 2011 Moim zdaniem TESIV był pod tym względem bardzo niedopracowany. Wszystko, od lasów, po ulice miast robiło na mnie wrażenie klinicznie sterylnych, pustych i ogólnie pozbawionych "jaja". . Tu się z tobą nie zgodzę- eksploracja Cyrodill do dziś sprawia mi przyjemność. Design świata jest dla mnie fantastyczny, a niektóre miejscówki takie jak zaśnieżona Bruma zapamiętam na długo. Oblivion wprowadzał w dniu premiery nowe, świeże rozwiązana, np. szybką podróż i chyba to samo chce zrobić Skyrim (automatyczna regeneracja). I znowu będą długie rozmowy, czy to dobrze czy źle. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rankin Napisano Październik 10, 2011 Zgłoś Share Napisano Październik 10, 2011 Oblivion wprowadzał w dniu premiery nowe, świeże rozwiązana, np. szybką podróż Sorry ta break it to ya, kid, ale szybka podróż była obecna w TES (a także niektórych innych RPG) od zawsze, tylko Morrowind był za mały, aby miała ona jakiś sens. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arturano Napisano Październik 10, 2011 Zgłoś Share Napisano Październik 10, 2011 Ale czy np. w Morrowindzie mogłeś będąc na polance wybrać mapę i wybrać się do każdego zaznaczonego na mapie miasta? W Morrowindzie mogłeś przemieszczać się szybko poprzez łaziki albo teleporty w gildiach. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dexter666 Napisano Październik 10, 2011 Zgłoś Share Napisano Październik 10, 2011 (edytowany) @Rankin przecież w Morrowindzie też znalazła się opcja szybkiej podróży...tyle że zastosowana w trochę "naturalniejszy" sposób (moim zdaniem nawet BARDZO). Prawie wszędzie można było się dostać za pomocą łazików, łodzi, gildii magów czy w ostateczności czarów (Interwencja Bóstw/Almivssi, Oznaczenie/przeniesienie). No ale rację przyznaję. Vvanderfell miało powierzchnię na tyle małą, że po pewnym czasie (gdy już uda się wytrenować atletykę na odpowiednio wysoki poziom) przemieszczanie się z miejsca na miejsce nie sprawiało większego problemu. Pytanie tylko co kto woli. Ciaśniejszy i bardziej "upakowany" obszar Morrka, czy wielkie, piękne i stosunkowo puste przestrzenie Obka... Edytowano Październik 10, 2011 przez Dexter666 Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rankin Napisano Październik 10, 2011 Zgłoś Share Napisano Październik 10, 2011 Dlatego właśnie piszę, że Morrowind był zbyt skarlały na taki fast travel. [edit]tyle że zastosowana w trochę "naturalniejszy" sposób Cha. Cha. Ani trochę naturalniejszy. Normalny FT polega na tym, że postać normalnie szła (bądź wędrowała np. koniem) do celu, tylko, że my tego nie widzimy, bo to ma być FAST. Morrowindowy FT polega na tym, że trzeba dowlec się do łazika, bo... co? Bo postaci połamały by się nogi gdy gracz nie patrzy? Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dexter666 Napisano Październik 10, 2011 Zgłoś Share Napisano Październik 10, 2011 @up ...bo klimatyczniejsze jest rzucenie czaru grając magiem, poproszenie innej postaci o "podwózkę" łazikiem lub łodzią. W każdym razie dla mnie jest to dużo naturalniejsze niż "przekliknięcie" z punktu A do B. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rankin Napisano Październik 10, 2011 Zgłoś Share Napisano Październik 10, 2011 Cóż, kwestia gustu. Osobiście, jakbym chciał klimat, to bym z żadnego ft nie korzystał, a przewędrował piechotą, co też zresztą robiłem, i do czego w mojej opinii głównie nadawał się Morek. Jak już się przełknie te kupy brązowych tekstur robiące za góry. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arturano Napisano Październik 10, 2011 Zgłoś Share Napisano Październik 10, 2011 Tu się z szanownym kolegą zgadzam. Opcje szybkiej podróży wg mnie zabijają całą magię Morrowinda i Obliviona, którą najłatwiej odkryć dzięki samotnej eksploracji. Wtedy przestaje się zwracać uwagę na grafikę, a gracza ogarnia ciekawość, co kryje się tam dalej. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Borwol Napisano Październik 10, 2011 Zgłoś Share Napisano Październik 10, 2011 @Arturano: Jak opcje szybkiej podróży mogą zabijać klimat? To tylko OPCJE. Nie trzeba ich używać. Jeśli chcesz wszędzie chodzić- proszę bardzo. Nie trzeba korzystać z wozów czy łazików. A jeśli chodzi o szybką podróż z Obliviona, to powtarzam: nikt nade mną z toporem nie stał, żebym jej używał, a można jej było używać tylko w miejscach już odkrytych podczas pieszej lub konnej eksploracji, więc argument z zabijaniem ciekawości, co kryje się dalej jest z deka nie trafiony. I tak musiałeś tam dojść z buta zanim użyłeś fast travel, żeby tam się dostać. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Amigos Napisano Październik 10, 2011 Zgłoś Share Napisano Październik 10, 2011 Może i jest to tylko opcja, ale człowiek jest z natury leniwy, i jak ma możliwość ułatwienia sobie życia, skorzysta z niej. Sam jak grałem 1 raz w Obliviona, nawet nie wiedziałem o istnieniu tej całej szybkiej podróży i zwyczajnie jeździłem z miejsca na miejsce. Mniej więcej w połowie gry odkryłem tę funkcję, trochę czasu mi oszczędziła, ale mimo wszystko mam wrażenie, że reszta gry byłaby ciekawsza, gdybym nadal o istnieniu szybkiej podróży nie wiedział. Transport w Morrowindzie to było imo bardzo dobre rozwiązanie (mogliby coś takiego zrobić w Obku), osobiście podniósłbym tylko ceny biletów, żeby początkujący gracz był zmuszony chodzić na własnych tylnych kończynach. Zresztą, do tych najciekawszych w Morrku miejsc (daedryczne ruiny, dunmerowe forty itd) nie dało się dotrzeć inaczej jak na nogach. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rumbur Napisano Październik 10, 2011 Zgłoś Share Napisano Październik 10, 2011 Osobiście jestem za opcją szybkiej podróży, bo jeśli mam po raz n-ty iść przez ten sam las tą samą drogą, na której już nic nowego nie zobaczę ani nie zyskam, to mnie od razu kusi wcisnąć alt-f4. Z drugiej strony uważam że z zawodowej ciekawości należałoby się do nowych miejsc udać pieszo. Nigdy nie wiadomo co człowieka może spotkać na drodze Z innej beczki, nie wiem dlaczego ale odniosłem wrażenie że w Morrowindzie było więcej jaskiń, lochów, itd.. do zbadania niż w Oblivionie, może zbytnie nie szukałem, a po drugie, może to trochę stare pytanie, ale czym wyjaśniono w Oblivionie brak lewitacji? Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dexter666 Napisano Październik 10, 2011 Zgłoś Share Napisano Październik 10, 2011 Jedno z oflicjalnych wyjaśnień było równie (za przeproszeniem) debilne, co wytłumaczenie braku włóczni w grze. Że niby nikt tego i tak nie używał . Innym wytłumaczeniem może być fakt, że stosując lewitację można by było zamykać bramy Oblivionu w zaledwie kilka minut, ignorując wysokie schody i wrogów czających się po drodze... Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NielichaZosia Napisano Październik 10, 2011 Zgłoś Share Napisano Październik 10, 2011 Wybór szybkiej podróży zawsze zależał od odległości, jaką przemierzamy. Czasami trzeba było przemieścić się z Brumy do Anvil, no to gdzie będziemy przez całą mapę jechać.. Ale osobiście uwielbiam takie miejsca zwiedzać i pokręcić się po mapce. Jakie to zadowolenie jak wszystkie punkciki do ekplarowania odwiedzisz Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LiOx Napisano Październik 10, 2011 Zgłoś Share Napisano Październik 10, 2011 Mi w Oblivionie brakowało 3ciego oznaczenia na lokacjach - były 2: - lokacje, które wiemy gdzie są ale nigdy tam nie byliśmy - lokacje które odwiedziliśmy Problemem było to, że tak samo były oznaczone zarówno lokacje, które już spenetrowaliśmy i te, które tylko minęliśmy w pobliżu... Szkoda. Jak pojawiło się ich na mapie sporo, to ciężko było zapamiętać gdzie jeszcze można by się udać... pewnie tego nie zmienią, tak samo jak klawiszy skrótów - 8 to za mało - mi się marzyło, by pierwsze naciśnięcie cyfry wybierało kategorię (np. 1 - broń biała, 2- łuki, 3 - czary leczące / wspomagające, 4 - czary defensywne, 5 - mikstury, 6 - sprzęt) a drugie konkretny przedmiot przypisany uprzednio (11 - główny miecz , 12 - dobry młotek na umarłych, 13 - poręczny sztylet, 61 - młotek płatnerski, 62 - alchemia, 63 - pochodnia.. itd...) Dobrze się tym posługując nie trzeba by tak często korzystać z tego okropnie niewygodnego menu i poszukiwać potrzebnego klamotu.... Zwłaszcza gdyby nie wciśniecie drugiej cyfry w ciągu 2 sekund skutkowałoby wybraniem przedmiotu z pozycji x1. I już. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Borwol Napisano Październik 11, 2011 Zgłoś Share Napisano Październik 11, 2011 (edytowany) Eh. Co do włóczni to może jeszcze je wprowadzą w dodatku? Wiem, że to prawie nierealne ale fajnie by było. Nie przepadam za Morrowindem. Wolę Obliviona, ale nie podoba mi się ile umiejętności i rodzajów uzbrojenia z niego wywalili. Czemu np nie mamy kusz? Tego nie rozumiem. Brak włóczni można tłumaczyć brakiem czasu, bo włócznia wymusza nowe animacje i dodatkowy styl walki, ale broń miotana np? Nie rozumiem tej decyzji i smuci mnie brak wyboru broni dystansowej w Obku no i w Skyrim. btw. Zauważyliście, że na tej mapce jest kilka krzyżyków? Np. we wschodniej marchii. Ciekawe co to. Może smocze ruiny. Edytowano Październik 11, 2011 przez Borwol Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JediMati Napisano Październik 12, 2011 Zgłoś Share Napisano Październik 12, 2011 Wiecie może czy główny bohater otrzyma głos czy, będzie to raczej jak w poprzednich częściach i ktoś wie jak będą wyglądać dialogi? Bo chciałbym i to bardzo żeby to naprawili. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Murezor Napisano Październik 12, 2011 Zgłoś Share Napisano Październik 12, 2011 (edytowany) Bohater będzie niemy, podobnie jak w poprzednich grach z serii TES, tj. nie będzie żadnych kwestii mówionych z jego udziałem. Jedynym wyjątkiem są tu Smocze Okrzyki. To, w jaki sposób będzie działał system dialogowy można zobaczyć np. na ostatnim gameplay'u. Edytowano Październik 12, 2011 przez Murezor Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NielichaZosia Napisano Październik 12, 2011 Zgłoś Share Napisano Październik 12, 2011 Hm.. szkoda, bo faktycznie mogliby dodać kwestie dialogowe głównego bohatera. Właściwie to chyba była największa wada. Jak mój mały kuzyn zobaczył "że niby mówie" ale nic słychać nie było, to zapytał - "a ona nie potrafi mówić?". Przez to chyba tak bardzo z postacią się nie zżyłam, jakby... nie istniała, choć była. Nie było czuć rzadnych emocji (no chyba że okrzyki walki, no ale co to jest..). Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hariboms Napisano Październik 12, 2011 Zgłoś Share Napisano Październik 12, 2011 Dokładnie. Nieraz jest to przydatna opcja ale nikt nikogo nie zmusza do jej używania @Arturano: Jak opcje szybkiej podróży mogą zabijać klimat? To tylko OPCJE. Nie trzeba ich używać. Jeśli chcesz wszędzie chodzić- proszę bardzo. Nie trzeba korzystać z wozów czy łazików. A jeśli chodzi o szybką podróż z Obliviona, to powtarzam: nikt nade mną z toporem nie stał, żebym jej używał, a można jej było używać tylko w miejscach już odkrytych podczas pieszej lub konnej eksploracji, więc argument z zabijaniem ciekawości, co kryje się dalej jest z deka nie trafiony. I tak musiałeś tam dojść z buta zanim użyłeś fast travel, żeby tam się dostać. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Amigos Napisano Październik 12, 2011 Zgłoś Share Napisano Październik 12, 2011 Hm.. szkoda, bo faktycznie mogliby dodać kwestie dialogowe głównego bohatera. Właściwie to chyba była największa wada. Jak mój mały kuzyn zobaczył "że niby mówie" ale nic słychać nie było, to zapytał - "a ona nie potrafi mówić?". Przez to chyba tak bardzo z postacią się nie zżyłam, jakby... nie istniała, choć była. Nie było czuć rzadnych emocji (no chyba że okrzyki walki, no ale co to jest..). Moim zdaniem nie jest to wada. TES to nie Gothic, w którym mamy z góry narzuconego bohatera. Nie każdemu musiałby pasować taki, a nie inny głos dla jego bohatera, którego wszak stworzył od podstaw. Zawsze możesz sobie, klikając na opcje dialogowe, wyobrazić jak brzmiałaby dana kwestia wypowiedziana przez Twoją postać. Możesz też sama je czytać, ja np. często tak robię Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Murezor Napisano Październik 12, 2011 Zgłoś Share Napisano Październik 12, 2011 Zgodzę się z przedmówcą, co do mówionych kwestii protagonisty można mieć różne odczucia, bo w takim wypadku ? bądź co bądź ? musimy zdać się na interpretację aktora, co w przypadku specyfiki gatunku cRPG nie musi być dla wszystkich zaletą. Przy okazji, Pete Hines ogłosił na Twitterze, iż wymagania sprzętowe dla TES V zostaną podane w przyszłym tygodniu. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti Napisano Październik 12, 2011 Zgłoś Share Napisano Październik 12, 2011 Kwestia gustu. Mi akurat brak dialogów nie przeszkadza, dzięki temu mogę lepiej wczuć się w postać: czytanie w myślach tekstu "wypowiadanego" przez głównego bohatera pozwala mi na dokładniejsze wczucie się w bohatera. W Kotorach na ten przykład też nie było słychać głosu głównego bohatera, i jakoś nikt nie narzekał Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polecane posty
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.