Minamir

Forumowicze
  • Zawartość

    734
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Minamir

  • Tytuł
    Elf
  • Urodziny 30.04.1992

Informacje profilowe

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Warszawa

Dodatkowe informacje

  • Ulubione gry
    Seria The Elder Scrolls, Falcon BMS, Il-2 Sturmovik 1946, Flight Simulator X, seria Mass Effect
  • Ulubiony gatunek gier
    RPG
  • Konfiguracja komputera
    Intel I5-4570 3.2GHz
    8GB Crucial 1600MHz Crucial Ballistix
    MSI GTX 760 TwinFrozr
    AsRock B85 Pro4
    Seagate 1TB
    Thermaltake Smart SE 530W
    Zalman Z3 Plus
    Samsung P2270
    Saitek X52 Pro

Ostatnie wizyty

5095 wyświetleń profilu
  1. Na początek specyfikacja: CPU: I5-4570 GPU: MSI GTX 760 MOBO: AsRock B85 Pro4 PSU: Thermaltake SE 530W RAM: 8GB Crucial Ballistix Sport (2x4GB) HDD systemowy: Seagate ST1000DM003 HDD dodatkowy: Samsung HD502HJ OS: Windows 10 Home, wersja 1703, kompilacja 15063.608 Od jakiegoś czasu "nawiedza" mnie problem całkowitych freezów komputera. Freeze poprzedzony jest zawsze bardzo dużym spadkiem responsywności (na pulpicie) lub klatek (w grach). Problem pojawiał się już w różnych sytuacjach, np. podczas grania, podczas uruchamiania gry, przy pobieraniu gry w tle czy ogólnie na pulpicie. Kiedy problem się pojawia, wszystko wolno się wczytuje lub klatkuje przez kilka, kilkanaście sekund po czym obraz całkowicie zamiera w bezruchu. Przez nawet kilkanaście minut słychać pracę dysków, potem milkną. Brak jakichkolwiek reakcji na kombinacje z klawiatury, nie zapalają się nawet Caps/Num Locki, a urządzenia USB, po ich odłączeniu i ponownym podpięciu, nie włączają podświetlenia. Konieczny jest twardy reset przyciskiem z obudowy, po którym komputer i sam system uruchamiają się bez żadnych problemów. Systemowy podgląd zdarzeń nie wskazuje żadnych problemów, alertów lub ostrzeżeń z momentu wystąpienia freeza. Dołączam odczyt z CrystalDiskInfo. SeaTools od Seagate nie wykrył błędów na dysku systemowym przy testach "SMART test", "Short Drive Self Test" oraz "Short Generic". Benchmark w HDTune wykazał bardzo duży spadek - do wartości rzędu kilku MB/s - 2 lub 3 miejscach na dysku (spadek wykresu w dół, i prawie od razu powrót do normy) ale przy ponownym uruchomieniu testu nic takiego już nie było, może więc coś przeszkodziło w tle. Jestem zaniepokojony, bo te freezy zbytnio mi przypominają problemy, które kilka lat temu miałem z takim samym dyskiem (aktualny jest właśnie z wymiany w ramach gwarancji). Też następowały freeze systemu i gier, tyle że wtedy widoczne były uszkodzone i realokowane sektory. Z góry dziękuję.
  2. Sprawdź jeszcze raz w Rejestrze, w HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\WOW6432Node\Bethesda Softworks (zakładając że masz system 64 bitowy) jeśli tam są to usuń całe klucze Morrowind, TES Construction Set oraz TES3 Editor. Jeśli instalator odpali, NIE instaluj gry w Program Files (x86) lub podobnych chronionych folderach, może to przeszkodzić poprawnym działaniu modów. Przy okazji - Overhaul bez sporej ilości roboty nie uruchomi się na polskiej wersji gry, ba, może się nawet nie zainstalować poprawnie. Trzeba edytować pliki instalacyjne paczki, konwertować angielskie mody i ewentualnie rekompilować skrypty i na koniec podmienić niektóre pluginy na ich polskie odpowiedniki.
  3. Nexus oferuje większą ilość modów niż Bethesda.net. Dodatkowo mody pobierane ręcznie lub przez menedżer modów zapewniają większą nad nimi kontrolę. Tak, można mieszać mody z różnych źródeł. Wciąż oczywiście należy pamiętać o odpowiedniej kolejności i ewentualnych konfliktach.
  4. W przypadku, kiedy wiele modów edytuje ten sam rekord, w grze znajdą się zmiany dotyczące danego obiektu wprowadzone tylko przez mod wczytywany jako ostatni. Często mody edytują naprawdę dużo, przy czym kilka z nich pokrywa się tylko częściowo. Odpowiednia kolejność ładowania, czyli Load Order, pozwala uniknąć błędów, konfliktów między modami czy nieścisłości.
  5. Imperial Slaves najlepiej szukać w systemach kontrolowanych przez... Empire, oczywiście, ale czasem także u anarchistów i dyktatorów. Tylko uważaj gdzie ich potem sprzedajesz, zwykle taka misja polega na przeszmuglowaniu ich z Imperium (gdzie są legalni) do systemu, gdzie takie "dobro" jest nielegalne (Illicit Cargo) i należy unikać skanowania przez służby. Nie mylić ze zwykłymi niewolnikami "Slaves" ci są nielegalni w większości cywilizowanych systemów. Piraci też lubią atakować, widząc sporo warte cargo. Przydatną stroną jest Elite: Dangerous Database, znajdziesz tam informacje o systemach, dobrach, intratnych szlakach handlowych itp. W sytuacji którą opisujesz, dajesz Find Commodity, wybierasz Imperial Slaves oraz system w którym się znajdujesz. Na tej samej stronie wyszukasz także miejsca do kopania asteroid czy stacje posiadające konkretny statek lub moduł na sprzedaż.
  6. @Tesu W 2013 kupowałem X52 Pro, dopiero 4 egzemplarz był wolny od wad fabrycznych (od niekontaktujących przycisków po szwankującą elektronikę), więc tego modelu też nie ominęła klątwa DOA, ale fakt że każdy kolejny model borykał się z problemami spowodowanymi designem i produkcją, a nie wybiórczymi wadami fabrycznymi, kończąc na kilkukrotnym odgrzaniu niemal takiego samego sticka (nieruchomy X65F, X55 i X56). Od tamtego czasu egzemplarz ten śmiga bez problemów. Z drugiej strony znam właścicieli drogiego przecież Warthoga, które to także trafiały się fabrycznie wadliwe. Ciekawe co zrobi Logitech z przejętą marką, jak dotychczas wydali tylko nowe wersje sterowników do niektórych kontrolerów. @Writer W Elite Dangerous wg. mnie najwygodniej grać z joystickiem posiadającym większą niż Hotas X ilość przycisków oraz grzybków, niemniej jednak na pewno po pewnym czasie wykombinujesz co i pod jakim przyciskiem przypisać, a sama obecność oddzielnej przepustnicy to bardzo duży plus względem małego suwaka czy pokrętła. Cała ta seria Thrustmastera bazująca na tym samym designie - czyli aktaulne Hotas 4/X, czy starsze Top Gun Afterburner, zawsze miały opinię niezłego sprzętu, wpasowującego się akurat pomiędzy tańsze joysticki a droższe zestawy HOTAS. Sprzęt takiej klasy sprawdzi się także w symulacjach lotniczych jak seria IL-2 czy wszelkie symulatory "cywilne", a brak większej ilości przycisków i osi mógłby doskwierać dopiero w przypadku zaawansowanych symulacji współczesnych maszyn bojowych, jak Falcon BMS czy A-10 do DCS - w ich przypadku nawet X52 Pro nie wystarcza pod względem ilości fizycznych przycisków, jeśli chcemy odwzorować pełne działanie realnych kontrolerów, przez co trzeba stosować oprogramowanie profilujące które pozwala na "shiftowanie" buttonów. Właściwie jedyne, czego należałoby kategorycznie i bezwzględnie unikać, to najtańsze tandetne modele no name, chińskie podróbki itp. Każdy model jednego ze znanych producentów zapewni nieporównywalnie przyjemniejszą rozgrywkę niż klawiatura + mysz (o ile gra je w ogóle obsługuje, co w przypadku hardcorowych simów nie jest oczywiste), a z pewnymi wadami i niedogodnościami będzie trzeba się pogodzić nawet w przypadku najdroższych modeli. Joysticki działają na szczęście zwykle przez wiele lat, a najczęstszym problemem jest po prostu zużywanie się potencjometrów - dlatego od pewnego czasu producenci wprowadzają w wybranych modelach technologie bezstykowe (magnetyczne czujniki Halla), które się w teorii nie zużywają.
  7. Steam co jakiś czas może zapytać o zebranie informacji nt. konfiguracji sprzętowej komputera, ale można z tego zrezygnować. - Gry instalujesz do tzw. "bibliotek", w których umieszcza już foldery poszczególnych gier. Biblioteki możesz dowolnie konfigurować (ilość, gdzie i na którym dysku itp) ale nie da się tworzyć dedykowanego folderu dla każdej gry. Możesz przed instalacją każdej gry zrobić nową bibliotekę, ale w każdej bibliotece jest kilka folderów i plików Steama, sama gra znajduje się dopiero parę folderów głębiej. - Możesz używać trybu offline, nie logować się do Znajomych, ustawić profil jako prywatny, chmurę czy nawet nakładkę także możesz wyłączyć. - Co do achievementów nie jestem pewien, ale z tego co czytam wynika, że acziki powinny zsynchronizować się po zalogowaniu online, ale różnie z tym bywa. - Steam nie widzi żadnych innych gier, niż te które przypisałeś do konta. Możesz dodać "grę spoza Steam", co pozwoli na używanie nakładki w czasie gry, ale nie jest to dodanie gry do konta, a tylko skrótu. Dodawanie starszych, nie-Steamowych bezpośrednio do konta gier poprzez CD-Key zależy już od samej gry, wydawcy itp.
  8. Wersja Special Edition również posiada mody, wiele zostało przekonwertowanych z oryginalnej wersji, nieraz można to nawet samemu zrobić. Na razie brakuje jednak SKSE, czyli rozszerzenia możliwości skryptowych gry, co pozwalało na tworzenie do oryginalnej wersji naprawdę ciekawych i pomysłowych modów, niemożliwych do napisania używając wyłącznie oryginalnych komend. Nie wiadomo, kiedy pojawi się wersja po SE. Poza tym, nowe wydanie jest stabilniejsze, nieco ładniejsze nawet bez modów (promienie światła, głębia ostrości itp) a 64-bitowy .exe pozwala na "zajęcie" przez grę większej ilości pamięci, co ma duże znaczenie używając modów. Wersja na PS4 jest w przypadku modów bardzo ograniczona, nie zezwala na jakiekolwiek zewnętrzne assety, więc zapomnij o nowych/poprawionych modelach czy teksturach a nawet skryptach, nowa zawartość może wykorzystywać tylko to co znajduje się w grze.
  9. Kupiłeś grę, dodatki lub całość (Legendary) w jakimś sklepie z samymi kluczami, pokroju G2A? Jeśli tak to pewnie trafiłeś na klucz który nie ma przypisanego polskiego języka w przypadku dodatków, co powoduje crash gry zaraz po pojawieniu się loga gry.
  10. To zapewne GeForce Experience i funkcja nagrywania w tle - "natychmiastowa powtórka", dawniej znana jako tryb cienia. W ustawieniach udostępniania możesz edytować wyświetlane elementy bądź działanie samej funkcji (łącznie z pozostawieniem nagrywania wyłącznie na żądanie bądź całkowitym wyłączeniem).
  11. Usuń pliki FPS Limitera i spróbuj z ENB.
  12. V-sync jet domyślnie włączony, sek w tym że synchronizuje się (oraz limituje) właśnie do tych 144Hz zamiast do 60. Spróbuj użyć TEGO pliku. Jeśli będziesz planował używać jakichś ENB, to one także mają możliwość ustawienia limitu klatek.
  13. Wersja zwykła czy Special Edition? Oczywiście w plikach konfiguracyjnych nic nie mieszanie? Masz monitor o odświeżaniu wyższym niż 60Hz? Skyrim ma "wrodzone" problemy z fizyką uwidaczniające się po tym, jak ilość klatek/s przekroczy 60. Rozwiązaniem powinno wtedy być zewnętrzne wymuszenie limitu do max. 60 klatek/s.
  14. Sprawdź w ustawieniach, w Advanced Settings, jak masz ustawione poszczególne opcje "Compatibility". Ponoć często pomaga odznaczenie HW Vertex Processing. U mnie, również na GTX 760 i Win10 to jednak nie pomogło. Aktualnie mam wszystkie suwaki na max, zaznaczone Manual Compatibility a tam zaznaczone wszystko oprócz Multi Vertex Stream, W Buffer oraz Autogen Mipmap. Dodatkowo w panelu sterowania Nvidii ustawioen dla gry: Synchronizacja pionowa - włącz, Wygładzanie krawędzi, tryb - zastąp oraz wygładzanie krawędzi, ustawienia - 8x. Pograłem nieco na takich ustawieniach i było dobrze zarówno pod względem wydajności, jaki i braku artefaktów, z którymi także się borykałem (zanim doszedłem do ustawień u mnie działających, miałem albo dobrą wydajność plus artefakty, albo słabe klatki bez artefaktów).
  15. @Amigos Dawno już nie konwertowałem TR,a od tamtego czasu wyszło sporo aktualizacji, ale z tego co pamiętam MG_Konwerter nie do końca dawał sobie radę z tak dużym modem, szczególnie z tematami dialogów. Ostatnio ukazał się nowy konwerter, który ponoć radzi sobie nawet z TR, ale wymaga obu wersji językowych gry do przygotowania słowników.