Skocz do zawartości
Gość kabura

Diablo (seria)

Polecane posty

Parapa the rapper dalej wygląda całkiem nieżle a przecież grafikę to ma obrzydliwą jak na dzisiejsze standardy. Diablo 3 też ma podobnie ale tutaj grafika jednak jest znacznie lepsza i na poziomie.

Gra żeby dobrze wyglądać nie potrzebuje wcale dobrej grafiki :)

BTW nie sądzicie, że, podobnie jak w Silent Hillu pierwszym, ta mroczność i ciemność jedynki była wywołana w równej mierze ograniczeniami technologicznymi?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@aliven

O tym właśnie mówię. Dzięki lekko komiksowej grafice gra jeszcze długo będzie wyglądała dobrze, mimo że już na starcie była cofnięta technicznie. A jak technologia pójdzie mocno do przodu to zamiast wrzucać całkiem nowy silnik wystarczy zwiększyć rozdzielczość tekstur i dać nowe modele i będzie git. Tak jak w innych grach od Blizzarda w ostatnich latach.

Nie. Silent Hill dział się w pełnym 3D + miał niby otwarte lokacje, co wykręcało kiszki układowi graficznemu PSX. Diablo nie potrzebowało takiej mocy obliczeniowej do renderowania w 2D, tam ta ciemność i mroczność była celowym zabiegiem. Piekielnie udanym swoją drogą. Jak sobie przypomnę te odgłosy kozłoludów (część soundtracku katakumb) to do dziś mnie dreszcze przechodzą.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro już mówimy o grach Blizzarda, to należałoby wspomnieć także o Starcrafcie. Przecież jak wychodził te kilkanaście lat temu, to już w momencie premiery pojawiały się zarzuty o to, że grafika jest przestarzała. Jednak ten swoisty styl znakomicie się wybronił i nawet obecnie grając w SC1 mogę uczciwie powiedzieć, że wciąż cieszy oko. W przypadku Diablo III ten styl po prostu mi nie przypadł do gustu. Dodając do komiksowej otoczki drętwe, czasem wręcz komiczne dialogi mam wrażenie jakby to był jakiś sitcom. Właśnie przez to różne lokacje, w których jesteśmy raczeni makabrycznymi widokami wcale tak nie przerażają. Ma się wrażenie pewnej sztuczności. Przynajmniej tak jest w moim przypadku.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja myślę, że to wszystko przez infantylność i styl w jakim fabuła jest nam podana.

W poprzednich częściach było 100 razy mniej informacji fabularnych i był to dobry kierunek.

Teraz mamy podane na tacy wszystko jak w bajeczce dla dzieci, zero domysłów i teorii.

Po prostu za dużo tego.

Teraz jak książki z dialogami gdzieś leżą to się klika i leci dalej.

Gdyby zrobili system z jedynki i dwojki ze stacjonarnymi księgami to zupełnie inaczej.

Przechodziło się grę kilka razy aż w końcu odwiedzało lokacje tylko po to by w spokoju poczytać :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie te książki to świetny pomysł, a gdy je podnoszę to nigdy nie "przeklikowuję" narratora. Losowe rozmieszczenie pudełek z notatkami (zwłaszcza w Akcie I) nadaje takiego klimatu tajemniczości i daje satysfakcję z jego odkrywania.

A ja już sobie od wtorku "pykam" w Diablo III - Ultimate Evil Edition. Co za miód! Ponoć wersja na konsole nowej generacji ma być równolegle wspierana z pecetową. Sam to sprawdziłem - i rzeczywiście - zaraz po zainstalowaniu gry mamy wersję 2.01. Przy pierwszym uruchomieniu ściąga się patch 2.06, czyli to, co mamy teraz na PC. Już zapowiadają 2.1, czyli Głębokie Szczeliny, Skarbiec Goblinów, klejnoty legendarne.

I love Blizzard ;) .

Edytowano przez Wuwu1978
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie silnik od początku był problemem. Ten zastosowany w Diablo 3 jest strasznie mało wydajny i żeby nie podbijać jeszcze bardziej wymagań (i tak już za dużych jak na taką jakość) Blizzard był zmuszony zastosować tekstury w mniejszej rozdzielczości i mniej dokładne modele postaci i przeciwników. Tym samym musieli zastosować komiksową stylistykę całości i pod nią dopasować resztę gry i cały kierunek artystyczny (modele zbroi, kolorystyka itd.). Żeby wyglądało to sensownie, a zarazem nie brzydko. Zresztą, sam Wilson przyznał że nie udałoby im się osiągnąć takiej stylistyki i cieniowania jak na photoshopowych screenach które pojawiły się w sieci niedługo po gameplay trailerach.

Interesujące, ale nieco rozmijasz się z prawdą co do przyczyn. Otóż w D3 celowo wybrali kreskówkową grafikę (bardziej niż w D2), żeby gracz mógł lepiej ustalać swoje priorytety w walce i pod ten kierunek dobrali silnik. Gdy już to zrobili "nie było już odwrotu" (i to sprawiło, że screeny od graczy stały się nieistotne). Zatem to nie silnik jako taki stanowił problem, tylko chęć osiągnięcia innego efektu, który z kolei wynikał z założeń projektowych leżących u podstaw rozgrywki. Pamiętasz jak dobierano silnik pod Dooma 3?

Edytowano przez Holy.Death
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc to nie grałem już jakieś 5 tygodni, więc pewnie wrócę znowu na dłużej jak po premierze RoS-a. Mam nadzieję, że zmiany wprowadzane w patchu będą strzałem w "dziesiątkę". Pożyjemy, zobaczymy, ale szerzej o zmianach wypowiem się po kilku godzinach obcowania z Diablo.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem czemu twórcy gier w dzisiejszych czasach - Poza CDproject RED - nie starają się robić gier, które zmiotą konkurencje :(

Wyobraźcie sobie połączenie Linage Eternal, Path of Exile i Diablo 3 :)

Mam sporą nadzieję, że ten patch zadziała pozytywnie i przykuje do monitora bo o ile PoE jest genialne o tyle mechanika walki jest tak sztywna, że nie ma się ochoty grać. Ważne by blizzard nie odpuścił wsparcia po patchu i nie zostawił graczy do czasu następnego dodatku.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kurczaki, to już dzisiaj? Patrzcie jaki suprajs!

Miałem sobie tworzyć jakąś nową postać, ale czekałem z tym właśnie na ten nowy patch i tryb sezonowy, ale nie spodziewałem się go jakoś wcześniej niż, ja wiem, na początku roku? XD

Tylko pytanie, czy taki mało hardkorowy gracz w Diablo jak ja, będzie miał czego szukać w sezonach? Wiadomo, że w tym trybie liczyć się będą rankingi i to jak długo kto nolajfi. Niby mógłbym siedzieć przy grze kilkanaście godzin na dobę, ale aż takim fanem tego tytułu nie jestem. ;) Ktoś mógłby mi powiedzieć, czy grając swoim spokojnym tempem będę mógł znaleźć w trybie sezonowym coś dla siebie?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem czemu twórcy gier w dzisiejszych czasach - Poza CDproject RED - nie starają się robić gier, które zmiotą konkurencje :(

Ty w ogóle masz pojęcie jak wygląda produkcja gier od kuchni? Ile trzeba ludzi, doświadczenia, umiejętności i pieniędzy włożyć, by to wyglądało jak obecnie wygląda? I to coraz szybciej, bo lud jest głodny i wymaga i mu rosną coraz większe wymagania.

Wkurza mnie takie gadanie, nawet nie masz pojęcia jak to trudny proces jest przy tak ogromnej konkurencji i takich wymaganiach.

Czy to prawda, że od tego patcha będzie trzeba mieć tylko jeden fragment klucza, żeby wejść do rifta?

Tak, ale nie ma znaczenia czy to ty, czy kto inny otwiera Szczeline, koszt ten sam.

Tylko pytanie, czy taki mało hardkorowy gracz w Diablo jak ja, będzie miał czego szukać w sezonach?

Tak, poza rankingiem dla głupich, w sezonach będą wypadać ekskluzywne legendarki i sety, które nigdzie indziej Ci nie wypadną do końca sezonu. Dopiero po jego zakończeniu, przeniosą się do ogólnej pulli dropów, ale wtedy będą nowe exclusivy w kolejnym sezonie itd.

Wszystko jest ładnie i po koleji rozpisane tutaj: http://www.diablofans.com/news/48184-2-1-releases-tomorrow-patch-2-1-roundup

Edytowano przez Deathdealer
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem czemu twórcy gier w dzisiejszych czasach - Poza CDproject RED - nie starają się robić gier, które zmiotą konkurencje sad_prosty.gif

Ty w ogóle masz pojęcie jak wygląda produkcja gier od kuchni? Ile trzeba ludzi, doświadczenia, umiejętności i pieniędzy włożyć, by to wyglądało jak obecnie wygląda? I to coraz szybciej, bo lud jest głodny i wymaga i mu rosną coraz większe wymagania.

Wkurza mnie takie gadanie, nawet nie masz pojęcia jak to trudny proces jest przy tak ogromnej konkurencji i takich wymaganiach.

Szanowny Pan ma pojęcie jakimi funduszami dysponuje blizzard a jakimi grinding gear games?

Irytuje mnie odpowiadanie w sposób sugerujący iż pewne rzeczy są tak skomplikowane i nieosiągalne, że nie można się wypowiadać na ich temat.

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież tu nie chodzi tylko o pieniądze. Im większa gra i większy zespół, tym trudniej zrealizować pewną wizję. Twoje pytanie było naprawdę naiwne. "Dlaczego producenci nie starają się zrobić gry, która zmiecie konkurencję?" A czemu wytwórnie filmowe nie robią samych filmów oskarowych? Czemu co roku wychodzi mnóstwo szajsu? Odpowiedź prosta: bo zrobić dobry produkt to nie tylko suma umiejętności twórców.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież tu nie chodzi tylko o pieniądze. Im większa gra i większy zespół, tym trudniej zrealizować pewną wizję. Twoje pytanie było naprawdę naiwne. "Dlaczego producenci nie starają się zrobić gry, która zmiecie konkurencję?" A czemu wytwórnie filmowe nie robią samych filmów oskarowych? Czemu co roku wychodzi mnóstwo szajsu? Odpowiedź prosta: bo zrobić dobry produkt to nie tylko suma umiejętności twórców.

@mef666

A cd projekt red zrobił grę, która zmiotła konkurencję? A jaką jak mogę spytać?

Tak, uważam, że wiedźmin w większosci aspektów góruje nad konkurencją.

Tak uważam, że gdyby grinding gear games miało budżet taki jak blizzard to zrobili by grę bijącą diablo 3 i resztę H&S na glowę.

Diablo praktycznie konkurencji nie ma dlatego rozwija się tak jak rozwija.

A to, że patch wnosi pewne funkcje, które były w PoE od początku swiadczy tylko o tym, że można tylko pytanie czemu tak pozno.

Tak więc frywolnie twierdzę że można zrobić grę mającą kilka elementów sprawdzonych w innych grach nie lamiac przy tym karku i nie bankrutujac.

Taki shadow of mordor czerpie wiele z najlepszych i bedzie gra bijaca konkurencje ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Papercat - tak się składa, że ostatnio to farmiłem i nie było tragedni. Drop jest niezmienny, za to zmienił się procent pojawiania samego Elite stworka - nie wiem ile on wynosi, ale nie zdarzyło mi się, by moba w jaskini nie było, te zaś same pojawiały się 3 razy na 5 przypadków. Po ok 20 runach, itemek mi wypadł, wiec nie ma tragedi.

@mef666 - swoją odpowiedzią na mój post, udowodniłeś, że nie masz pojęcia jeżeli całą sprawę sprowadzasz do pieniędzy, ale to nie miejsce by rozkładać to na czynniki pierwsze. Jeżeli zależało by to tylko od funduszy, to mielibyśmy hit, za hitem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mef666 - swoją odpowiedzią na mój post, udowodniłeś, że nie masz pojęcia jeżeli całą sprawę sprowadzasz do pieniędzy, ale to nie miejsce by rozkładać to na czynniki pierwsze. Jeżeli zależało by to tylko od funduszy, to mielibyśmy hit, za hitem.

To prosze powiedz mi od czego zalezy czy gra jest na poziomie wyzszym od konkurenji czy nie?

Bo jezeli nie od pieniedzy to ja juz nie wiem jak dziala ten paradoksalny system.

Moze jestem za stary ale moge szczerze powiedziec ze blizzard albo wlozyl za malo kasy albo w zly zespol by nie zmiesc konkurencji.

PoE jest gra - uwaga - darmowa i gdyby nie braki w animacjach i grafice to miecie konkurencje az milo.

Problem w tym, ze blizzard ma teraz jedynie na celu utrzymanie marki za wszelka cene, dlatego dokladaja finansowo z budzetu na patche zmieniajace rozgrywke bo musza zrobic podklad pod marketing dla nastepnego dodatku, na prawde ktos moze myslec ze to jest dla fanow?

Problem blizzarda polega na tym, ze maja do wydania dodatek i musi on cos zawierac - ulepszac rozgrywke, dlatego diablo rozwija sie tak powoli bo nie moga dac nam wszystkiego od razu, to jest jak pociecie gry na dlc tylko, ze opinia publiczna tego nie zobaczy :P

Pomijajac powyzsze , mysle, ze sezony dodadza wiele ale sa zle zrobione, i znow musze sie odniesc do PoE bo to od nich jest to zaczerpniete.

musi byc jakis konkretny ladder oparty o randomowosc bo ro bienie nawet super-hipoer greater riftow sie znudzi.

Jak dla mnie kampania powinna odgrywac wieksza role i tak samo boss encounters.

bez tego ta gra robi sie monotonna bo w riftach nic nie ma to jak farmienie prosiakow w wowie a do H&S nie przystoi

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...