Skocz do zawartości
Gość CRD

Fallout (seria)

Polecane posty

Przy dzisiejszych standardach obowiązujących w mediach growych zaryzykowałbym bardziej stwierdzenie, że to są słabe oceny, a nie w drugą stronę. Patrząc na to, jak rzadko na tych wszystkich portalach pokroju IGN czy Gamespot można spotkać sensowną krytykę dużych tytułów, metascore 90 dzień przed premierą, kiedy to z reguły pojawiają się te najbardziej przehype'owane recenzje, to żaden szał. Raczej zwiastun dobrej gry, która nagle świata gier nie zmieni. A teraz pomilczę następne 1,5 roku, bo wcześniej niż w promocji za 30zł tego nie kupię. W przeciwieństwie do Skyrima tu nie zdołali mnie przed premierą porwać niczym zupełnie. Nawet trailery były nudne.

  • Upvote 1
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie żeby gra z tak zwanego "przemysłu AAA" dostała niżej 90 musiałaby zwyczajnie nie działać, albo być tak zabugowana, żeby nie dało się grać, jak Assassin Creed Unity, czy nowy Batman. Obecnie mniej niż 85 to już "mieszanie z błotem".

Polecam oglądanie streamów z gry.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest tytuł, który czeka na swoją kolej, ale dopiero na święta, bo ważniejsze od Fallouta jest FM 16. Czytałem wiele opinii i zapowiada się obiecująco, ale nie zamierzam oglądać ''let's playów'', bo po co? Psuje się obraz gierkowy i znika ciekawość samego przechodzenia gry.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do mojego poprzedniego postu i entuzjazmu związanego z ocenami - to nie tak, patrząc na oceny nie uważam, że Fallout 4 nagle zmieni świat gier. Patrząc na te przeważające dziewiątki i czytając recenzję wiem, że wyszła dobra gra w moich ulubionych klimatach. Nie oczekuję od tej gry niczego więcej niż tego czego oczekiwałem po Fallout 3 - dobrej zabawy przez wiele godzin.

W przypadku F3 się udało, a patrząc na recenzję widzę, że i tym razem będzie podobnie. Wszystko ponad będzie dla mnie miłym zaskoczeniem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi się marzy jakiś build na Stealth - skradanie i uberkrytyki z jakiejś kosy abo z cichej broni zasięgowej... Realne w F4, jak myślicie? W poprzednich sobie nie przypominam by jakoś zachwycało - nie było tej satysfakcji co zabawy z łukiem lub nożem w Skyrim...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki, rzeczy zauważone do tej pory:

1. Podobnie jak w Skyrimie bronie mogą być "zaklęte" co daje im specjalne możliwości. Nie są to żadne unikaty, są zwyczajnie generowane na "bossach". Zgaduje że im dalej w grze tym będą potężniejsze.

2. Bronie brzmią całkiem nieźle.

3. Elementy pancerzy wspomaganych są powszechne, i można je znaleźć nawet na bandytach

4. Crafting jest identyczny jak w Skyrimie.

5. Magazyny dają teraz stały bonus np. +5% obrażeń w nocy, +5% do obrażeń krytycznych z broni palnej etc.

6. Wbrew przewidywaniom zapowiedziom, pipboy dalej służy za aktywną pauzę w czasie walki

7. Poprawiono skakanie, jeśli da się na czymś stać, da się od tego odbić. Można też skakać w czasie sprintu.

8. Towarzysze maja telltale'owy wskaźnik czy coś im się podoba czy nie. Miejmy nadzieję że służy to czemuś więcej niż "romansowanie"

9. Sandboxowe gadanie NPC'ów jest identycznie irytujące jak w Skyrimie. Cholipa, w Fallout 3 chociaż dokańczali zdania.

10. Kucanie ciągle nie pomaga we wciśnięciu się między stertę gruzu a niski sufit. Poważnie, myślałem że chociaż TO poprawią.

11. Przedmioty niewątpliwie wykonane po wojnie (jak domowej roboty broń) w zardzewiałym sejfie zamkniętym od 200 lat...

12. Podobnie jak w Skyrimie, potwory i NPCe mogą zrobić fatality na graczu. Nice.

13. Deathclawy to nie mięczaki z F3. Graczy, którzy próbowali do nich strzelać z 9mm w NV czeka paskudne deja-vu. diabelek.gif

14. Towarzysz gracza tez zdaje się mieć z milion HP, kiedy stoi w miejscu i strzela z lasera do Deathclaw'a zadającego mu cios za ciosem. Nieśmiertelny?

15. Za to mutanty padają od klapsa...

16. Przeciwnikom ciągle zdarza się stać w miejscu, zbierać razy i zastanawiać, co to właściwie mieli robić?

17. Ciągle zdarza się graczowi utknąć. TCL wiecznie żywe.

18. Dlaczego karabiny powtarzalne maja rączkę zamka po LEWEJ stronie? Przeładowywanie wygląda zwyczajnie idiotycznie.

Edytowano przez kireta
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam przeczytać post Crossa na FB odnośnie F4.

Jak dla mnie typowe płacze fana dwóch pierwszych cześci, że gra już nie jest RPG'iem.

Po pooglądaniu streamów, jestem na grę jeszcze bardziej napalony. Nowy system perków wypada świetnie, dźwięki broni, ich modele i sam feeling strzelania jest bardzo dobry, a ten system budowania to coś, nad czym się będzie siedzieć grubymi godzinami. Już sie nie moge doczekać.

  • Upvote 2
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję komuś tam pomysłu, aby sprzedawać grę w pudełku, która instaluje jedynie 5GB gry, a resztę trzeba pobrać. Po prostu chłopaki stoją na bardzo wysokim i profesjonalnym poziomie. Mam nadzieje, że przy kolejnym "The Elder Scrolls" w formie oszczędności dadzą nam płytę CD, która zainstaluję 20mb zawartości ze 100GB.

Plus znów śmieszny i mylący bonus jak przy "Skyrim". Ścieżka dźwiękowa, która zawiera, aż...4 kawałki, no świetnie, zmarnować płytę na jakąś muzykę to mogą, a na pliki z grą to już oszczędzać muszą i tłumaczyć się aby źli piraci, którzy od tygodnia pewnie już grają, nie mogli dorwać gry.

Tak jestem zły, nie mam szybkiego Internetu, dobrze, że chociaż się ogarnąłem i po grę do Warszawy pojechałem z samego rana, przynajmniej przez ten czas pogram w "Stacrafta".

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Także ten, kupiłem Fallouta 4 na płytce (pc). Skopiowałem na innym komputerze pliki z płyty na pena (bo mój napęd w pc nie czyta dvd), gra się instaluje, dochodzi do lekko ponad 5gb i zaczyna od tego momentu ściągać się do 23,9 gb, o co kaman?:o

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Także ten, kupiłem Fallouta 4 na płytce (pc). Skopiowałem na innym komputerze pliki z płyty na pena (bo mój napęd w pc nie czyta dvd), gra się instaluje, dochodzi do lekko ponad 5gb i zaczyna od tego momentu ściągać się do 23,9 gb, o co kaman?:o

No i tak ma być. Bethesda wypaliła na płycie tylko 5,3 gb danych, więc resztę trzeba ściągnąć z neta. Uprzedzali o tym już 2 tyg przed premierą.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ech wywaliłem 170 zł na niedokończony bubel który wysypuje się w launcherze (przypadłość niewyjaśniona do tej pory chociaż sądząc po reddicie i forum steama sporo osób ma z tym problem) Próbowałem coś z tym zrobić cały dzień ale nic nie pomaga, jestem sfrustrowany, swoją drogą cały ten cyrk z częścią gry do ściągnięcia przez steam miał być zabezpieczeniem antypirackim a gierka już dostępna wiadomo gdzie. Stanowoczo stwierdzam że to jest moja ostatnia gra od Bethesdy którą zakupiłem, już przy wersji Skyrima na PS3 straciłem mnóstwo nerwów, ale tutaj przeszli samych siebie. Zastanawiam się nad zwrotem gry ewentualnie wymianią na inny tytuł, 170 zł to nie jest mały hajs, zwłaszcza w tym kraju.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, na razie dużo narzekań na download, bugi itp., to ja może coś na temat obserwacji z pierwszych dwóch godzin zabawy. To oczywiście niedużo jak na takiego kolosa, ale parę spostrzeżeń już udało mi się poczynić. Wypunktuję:

1. Bethesda nie słynie z wybornych fabuł, ale ta akurat jest bodajże pierwszą, która ma świetny wstęp i daje nadzieję na coś naprawdę ciekawego - chociaż to Bethesda, więc pewnie będzie jak zwykle. Niemniej postęp jest, bo do tej pory we wszystkich ich grach przechodziłem początek a potem się bawiłem jak chciałem. Tutaj mam ochotę zobaczyć, co będzie dalej. Podoba mi się pomysł z pewnego rodzaju odwróceniem wątku fabularnego jednej z poprzednich części cyklu (spoiler z prologu).

Poza tym w prologu jest zasugerowane, że bohater nie wyruszył w pościg za porywaczami od razu. Nie wiemy ile trwało drugie zahibernowanie naszego bohatera. Znamy tylko łączny czas 210 lat - więc poszukiwane dziecko może być dalej niemowlęciem, może mu przybyć parę lat, może być starsze od ojca, a może być już starcem. To daje spory potencjał do zrobienia czegoś ciekawego.

Druga rzecz z prologu - mam wrażenie, że tym razem nasz bohater też jest kimś konkretnym, a nie typowym no name z gier Bethesdy. Bodajże jeszcze nigdy w grach Beth nie był udźwiękowiony główny bohater i zdziwiłbym się, gdyby z tego nie skorzystano. Poza tym z dialogów po części wynika, że to ktoś konkretny.

2. Technologicznie jest mocno przeciętnie. Ultra detale są ultra tylko z nazwy. Graficznie to tak naprawdę Fallout 3 poszerzony o wolumetryczne oświetlenie, parę drobnych efektów itp. Zdaję sobie sprawę, że pewnie zapamiętałem F3 jako ładniejszą grę, niż w rzeczywistości i w bezpośrednim porównaniu różnic znalazłoby się więcej. Niemniej dość słabo. W lokacjach z zawiązania akcji jest ładniej, niż później w otwartym świecie.

3. Widać, że gra potrzebuje paru łatek, ale nie tragizowałbym tak strasznie. Nie zaobserwowałem dropów - na maks detalach stabilne 60 fps - ale na konfigu z spełniającym wymagania rekomendowane, więc się nie wypowiadam. Gra ma za to problemy z rozdzielczościami. Wszystko inne niż 1080p trzeba wymuszać zmianą wartości w notatniku. Raz przy wczytywaniu sejva wylądowałem też w wielkim basenie. Fizyka zaszalała i wrzuciła mnie pod mapę. Poza tym nie zaobserwowałem tej awaryjności o której opowiada internet. Gra ma też problem z rozpoznawaniem na raz dwóch kontrolerów. U mnie jest tak, że jak przez pomyłkę wykonam choćby drobną akcję w menu klawiaturą to żeby grać na padzie muszę zrestartować grę - i odwrotnie.

4. Interfejs jest ewidentnie zrobiony pod pada, widać to już na ekranie tworzenia postaci. Ogólnie jak nie boicie się celowania gałkami to będzie jednak dużo wygodniej. Zwłaszcza biorąc pod uwagę to, że celownik zachowuje się typowo konsolowo - pływa po ekranie jak w jakimś kisielu.

5. Mam na razie wrażenie, że to bardziej shooter, niż RPG. Fani Fallouta teraz akurat płaczą, ale osobiście bardzo się z tego cieszę, bo nie lubię jak elementy losowe czy związane z levelem odgrywają znaczącą rolę w grę zręcznościowej. Od Borderlandsów i Fallouta 3 odbiłem się np boleśnie dlatego, że nieraz zdarzały się absurdalne sytuacje, kiedy waląc same heady nie zabierałem przeciwnikowi ani trochę życia, bo level. To nie jest trudność tylko głupota wink_prosty.gif.

6. FATALNY pomysł z kołem dialogowym.

Edytowano przez otton
  • Upvote 4
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...