Skocz do zawartości
Gość Razomak

Dark Souls (seria)

Polecane posty

Miałem czekać z Dark Souls 2 do czasu kupna PS4, ale niestety nie mam aktualnie kasy... Więc po prostu wymieniłem się za inną grę i tyle. DS II będę miał jutro ale poczekam chyba parę dni bo ma wyjść jakiś duży patch do niej. Ogólnie strasznie się cieszę, że w końcu zagram w jedną z najlepszych gier ostatnich lat. Pierwsza część co prawda zabrała mi dużo nerwów i bez pomocy Abbysa raczej bym jej nie skończył, ale i tak było warto. Najlepsza gra w jaką w ogóle grałem, a level design to mistrzostwo świata. Jestem teraz ciekaw jak z trudnością w Dark Souls 2, jak się prezentują lokacje w stosunku do pierwszej części. Czy aktualnie dużo osób gra na PS3, bo jak bym gdzieś utknął to ciekaw jestem jak szybko znajdę pomoc ;) Nie mniej bardzo czekam na listonosza, i nie mogę się doczekać aż w końcu dorwę grę ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedziałbym, że jest odwrotnie - gram w DS2 na PS3 od grudnia i jak dotąd nikt mnie nie najechał ( :( ), za to znaki przyzwania widuję dość często. Gdybyś potrzebował pomocy z jakimś bossem, JediMati, to jestem do usług. ;)

  • Upvote 1
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DS2 nie dorasta do pięt DS1. Ma więcej zawartości: broni, zaklęć, lokacji, dlc, bossów, jest dłuższa i zdecydowanie bardziej przyjazna (reset punktów umiejętności, możesz grać kim chcesz) i ma stabilny tryb online.

Jest jednak niesamowicie tania i to ją przekreśla. Bossowie nie byli projektowani z myślą o byciu wymagającymi i satysfakcjonującymi. Mieli po prostu być trudni i są, bo mają biliony hp i absurdalnie tanie ataki (wirujący strażnik ruin, doskakująca z powietrza grzesznica, odbierający człowieczeństwo atak prześladowcy), walczy się z nimi w tanich lokacjach i na tanich warunkach (żelazny król i wysepka 2m kwadratowe, wokół lawa; trucizna, spawnujące się pomniejsze stwory w rodzaju pająków, dojście do bossa w dlc i magiczne konie). Przeciwników jest mnóstwo, atakują z każdej strony i to aż czuć, że ktoś dostał polecenie zrobienia trudnej gry, bez względu na odbiór całości. Będąc w połowie gry zdałem sobie sprawę, że moje 6 zgonów to 3 przepaście (kolejnym kwiatkiem są wybuchający przeciwnicy, którzy odrzucają do tyłu. Najwięcej ich jest nad przepaściami) i 3 tanie sztuczki bossów.

Kilka razy podejmowałem się no death/no bonfire run. Za każdym razem ginąłem, spadając w przepaść. To kolejny tani sposób na utrudnienie gry. W każdej lokacji oprócz drogi między majulą a warownią aldii da się spaść. Liczba miejsc bez barierek, wąskich kładek, zniszczonych etc. jest absurdalna.

Generalnie rzecz biorąc, DS2 do wspaniała gra dla kogoś, kto lubi wyzwania, lubi uważać i sprawia mu przyjemność parcie do przodu. Fani DS1 nie mają tu czego szukać, bo to jakby karykatura pierwotnych założeń, czyli trudno, ale sprawiedliwie. Tu jest bezsensownie trudno i co za tym idzie, niesprawiedliwie. Co do lokacji. Są ze sobą połączone w niemożliwy sposób. Widzisz przed sobą młyn. W młynie jest winda, która wjeżdżasz do zamku. Albo ktoś buduje zamek na młynie (zamek jest niewidzialny; staje się widoczny, gdy jest się wewnątrz), albo ktoś zagina czasoprzestrzeń. Tak samo ruiny latarni na wodzie (ledwo widoczne z majuli, po przejściu tunelem okazuje się, że są 30 metrów obok) czy smocza warownia (niewidzialna, wybudowana na niewidzialnych słupach) i tak dalej.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wyszedł ten nowy patch do DkS2, który ma "dużo" zmienić. Grał ktoś już? Jak prezentują się te nowe elementy fabularne? Sam bym sprawdził, ale znowu zacząłem przechodzić część pierwszą i jakoś odechciało mi się grać w Dark Souls 2.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabularne elementy to tak naprawdę ten jeden NPC, który pojawia się przy trzech okazja i nikt nie nagrał mu głosu tylko jakieś mamrotanie. Nie wiem jeszcze czy mówi coś ciekawego, bo nie dotarłem do żadnego z nich. No i jeszcze opisy niektórych przedmiotów. Teraz np. opis duszy zaginionego giganta ewidentnie wskazuje, że był on ich królem.

Znacznie lepsze są te bajery usprawniające trochę rozgrywkę jak np. pierścień pochłaniający dusze żeby się pozbyć trochę irytującego soul memory.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet zagrałbym w DS. Mam ochotę trochę poszatkować smile_prosty2.gif

Dla wyjadaczy tej serii. Jest ona rzeczywiście tak trudna jak ją opisują?

Jak wygląda kwestia sterowania? Czy na mysz+ klawiatura dam radę komfortowo grać?

Edytowano przez grz
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie i nie. Soulsy nie są w połowie tak trudne, jakimi prasa usiłuje je malować. Jedyne czego ta seria wymaga to zdrowy rozsądek i nauka na błędach, więc jak tego nie masz to jasne, że będzie podchodził do Asylum Demona siedem razy, jak pewien znany wszystkim SamotnyKamulec2000. Za każdym razem jak czytam "X jest trudne jak coś w Soulsach" jedynie wywracam oczami. To dobrze, że skończyłem Ninja Gaiden, które jest przynajmniej dwukrotnie trudniejsze, ale jakoś nikt o tym nie mówi, nie?

Sterowanie w Soulsach jest niemożliwe bez pada, bo pod pada było robione i nikt mi nie powie nic innego. Kiedy w twojej grze są cztery przyciski ataku, to sterowanie na myszcze i klawiaturze jest z góry niemożliwe. Bez pada nie podchodź, bo to porównywalne z graniem w Street Fightera na kierownicy.

Jak to w końcu wygląda z tym patchem? Mam czekać na jakiś upgrade wersji PC z obsługą tej większej ilości graczy, czy to już zostało zaimplementowane?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem dziś pobrać aktualizacje na PS3. Zostawiłem na parę godzin, przychodzę i wita mnie radosny komunikat o błędzie i potrzeba ponownego pobierania. :/ Spróbuję jutro, bo od 23 do 11 mam podwojoną prędkość pobierania.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla wyjadaczy tej serii. Jest ona rzeczywiście tak trudna jak ją opisują?

Jak wygląda kwestia sterowania? Czy na mysz+ klawiatura dam radę komfortowo grać?

Zdrowy rozsądek to akurat ostatnie co promuje Dark Souls: więcej tu miejsca dla cierpliwości i kucia na blachę. Gra nie jest trudna, jest utrudniana: a to nie to samo. Jak rozgryziesz w jaki sposób devi rzucają ci kłody pod nogi, to robi się banalnie. Oczywiście wszystkiego nie dopilnujesz, bo np bugi są nieprzewidywalne, ale wiedząc co i jak poszło nie tak już nie będziesz się tak spinał gdy"You Died"

Na K+M jak najbardziej można komfortowo grać. Porównania z padem nie zrobiłem, ale dyskomfort pojawiał się tylko w dwóch sytuacjach:

1. Gra nie uznaje myszy - trzeba robić robotę klawiaturą

2. Mashowanie kilku akcji na raz - cóż, może po prostu unikaj pochwycenia przez mimic'a i będzie OK ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na K+M jak najbardziej da się grać i porównywanie tego z grą w Street Fightera na kierownicy jest bardzo głupie. Ostatnio jednak przesiadłem się na pada i gra mi się dużo przyjemniej kontrolerem. Na klawiaturze będziesz po prostu potrzebował jeszcze więcej cierpliwości :D.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już od wczoraj sobie gram w Dark Souls 2 i powiem, że czuć ducha pierwszej części. Jestem zaledwie na początku ale gra się nieziemsko przyjemnie. Zresztą przejście Dark Souls 1 bardzo dużo mi pomogło, bo gra się znacznie lepiej. Jak sobie przypominam moje początki w Under Bug to się uśmiecham wink_prosty.gif Wracając do 2 części to jest dobrze a nawet bardzo dobrze, ale zobaczymy jak skończę całość. Co mi się podoba na początku? Na pewno dużym ułatwieniem są od razu dostępne Podróże po Ogniskach, za to należy się im ogromny plus. Co do wyzwań to podejrzewam, że będzie ciężko i to bardzo hehe. Tak w ogóle co zdążyłem zauważyć, że po śmierci od razu nie stajemy się nie umarłym. Tylko po powoli się przemieniamy, jak dla mnie bomba. Jeszcze zobaczyłem, że Human Effigy zastąpiło Humanity? To by było jak na razie tyle, teraz wracam do Drangleic ;)

Edytowano przez JediMati
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

porównywanie tego z grą w Street Fightera na kierownicy jest bardzo głupie

Jeśli przez "głupie" rozumiesz "adekwatne", to tak. Jasne, możesz w to grać i nikt ci nie zabroni. Ktoś w końcu skończył Dark Souls na gitarze od Rock Banda. Do diabła, raz nawet ktoś napisał , że Revengeance ma wygodne sterowanie na klawiaturze, po czym wybuchnąłem śmiechem, ponieważ mimo całej mojej miłości do tej gry nie dałem rady skończyć poziomu z takim sterowaniem. Po co grać na kontrolerze, do którego gra jest nieprzystosowana, a potem pisać jakie to sterowanie w Dark Souls jest niewygodne? To wyłącznie twoja wina, w tą serię gra się na padzie, bo pod niego była robiona.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co grać na kontrolerze, do którego gra jest nieprzystosowana, a potem pisać jakie to sterowanie w Dark Souls jest niewygodne? To wyłącznie twoja wina, w tą serię gra się na padzie, bo pod niego była robiona.

Posłużę się tu starym, wytartym argumentem: bo się nie ma pada, a nie kupuje się kontrolera dla jednej gry(chyba, że ta gra to Die by the Sword khe, khe, he he ;)). Zwłaszcza, że obsługa standardowych na PC kontrolerów to psi obowiązek autorów portu. Nikt tu nikomu łaski nie robi: jak nie pasi konieczność dostosowania gry do warunków PC, to wypad z rynku PC.

To wyłącznie twoja wina, w tą serię gra się na padzie, bo pod niego była robiona.

Taa, a w FPS-y tylko myszką ;)

Jak ktoś portuje grę na PC i leje na lokalne standardy za przeproszeniem emulując pada na K+M, to jest to jego wina, nie konsumenta. A skoro już gra łaskawie obsługuje te K+M, to K+M ma działać. Jak to jest, że gdy Diablo III albo Modern Warfare trafia na konsole to nikt nie wysuwa takich argumentów, a gdy coś nie tere w porcie na PC to zaczynają się połajanki userów?

Ale to nie ważne, bo DS na K+M działa jak należy - tylko trzeba paru modów by to wymusić.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dosłownie nie możesz sprawić, żeby port jakichkolwiek Soulsów działał dobrze na klawiaturze i myszce, no chyba że masz myszkę z czterema przyciskami, po jednym na każdy rodzaj ataku. A jako że myszka ma dwa przyciski, trzy jeśli liczysz gałkę, to fizycznie nie możesz sprawić, żeby w tą serię grało się dobrze na takim kontrolerze. I żadne narzekanie na port w tym momencie nie ma sensu, bo tak wygląda natura tej gry. Możesz grać na klawiaturze, ale to wyłącznie twoja wina, że wybrałeś zły kontroler.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pad Tracera. Leży na dnie szafki. Wolę grać w gry na klawiaturze plus myszka. Nawet FIFA World gram na klawiaturze.

Zobaczę jak się gra na M+K, a jak nie będzie mi odpowiadało sterowanie to podłączę pada.

Tak się pytam o poziom trudności, bo nie lubię ginąć np. 7 razy podczas 15 minut gry smile_prosty2.gif.

Edytowano przez grz
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

porównywanie tego z grą w Street Fightera na kierownicy jest bardzo głupie

Jeśli przez "głupie" rozumiesz "adekwatne", to tak. Jasne, możesz w to grać i nikt ci nie zabroni. Ktoś w końcu skończył Dark Souls na gitarze od Rock Banda. Do diabła, raz nawet ktoś napisał , że Revengeance ma wygodne sterowanie na klawiaturze, po czym wybuchnąłem śmiechem, ponieważ mimo całej mojej miłości do tej gry nie dałem rady skończyć poziomu z takim sterowaniem. Po co grać na kontrolerze, do którego gra jest nieprzystosowana, a potem pisać jakie to sterowanie w Dark Souls jest niewygodne? To wyłącznie twoja wina, w tą serię gra się na padzie, bo pod niego była robiona.

Gadanie.

Da się komfortowo grać na klawiaturze z myszką, tylko trzeba skorzystać z pomocy modderów, bo twórcy są tutaj po prostu nieudolni i tyle. Są gry, które wyszły na konsole i jakoś dało się zrobić bardzo przyjemne sterowanie pod PC. Tylko trzeba chcieć i umieć. Dlatego pisanie, że sterowanie w Dark Souls jest niewygodne jest jak najbardziej zasadne. Tak, dało się to zrobić lepiej. Napis o zalecanym padzie mówi tylko: "Byliśmy zbyt leniwi/nieudolni, żeby zrobić porządny port." Znaczące, bo zwłaszcza w przypadku Dark Souls 1 niedoróbki techniczne naprawiali właśnie modderzy.

Edytowano przez Holy.Death
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pad Tracera. Leży na dnie szafki. Wolę grać w gry na klawiaturze plus myszka.

To pierwsze zdanie wyjaśnia to drugie.

Są gry, które wyszły na konsole i jakoś dało się zrobić bardzo przyjemne sterowanie pod PC.

Ile z nich ma cztery przyciski ataku? Jestem pierwszym kolesiem do wypominania kiepskich portów, nawet DMC3 nie jestem w stanie polecić na PC (a DMC3 to moja najukochańsza gra), ale w tym wypadku nie ma na co narzekać, to po prostu niemożliwe.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dosłownie nie możesz sprawić, żeby port jakichkolwiek Soulsów działał dobrze na klawiaturze i myszce, no chyba że masz myszkę z czterema przyciskami, po jednym na każdy rodzaj ataku. A jako że myszka ma dwa przyciski, trzy jeśli liczysz gałkę, to fizycznie nie możesz sprawić, żeby w tą serię grało się dobrze na takim kontrolerze. I żadne narzekanie na port w tym momencie nie ma sensu, bo tak wygląda natura tej gry. Możesz grać na klawiaturze, ale to wyłącznie twoja wina, że wybrałeś zły kontroler.

1. Nie 4 tylko 2 ataki. Chyba, że liczysz Blok i Parowanie.

2. Zdajesz się zapominać, że obok stoi takie płaskie ze 104przyciskami -z czego 1/4 masz w bezpośrednim sąsiedztwie.

Ogólnie, w regularnej grze, potrzebne jest 14 klawiszy: 3 klikacze (Atak, Silny Atak, Sprint/Przewrót/Krok w tył...), dla chętnych także roll Up/Down ( Change Spell, Change Item -ja używam, ale rzadko) - to już 5 akcji, na samej myszce. Do tego 4 kursory (Bieg Przód/Tył/Prawo/Lewo), Shift (modyfikator Chód/Bieg), Ctrl (Parowanie), Num 0 ( Blok), Delete (Użycie przedmiotu), Page Down (Zmiana trzymania Jedną/Dwoma rękami). Ja tak gram i wszędzie sięgam - wokół WSAD pewnie było by jeszcze ciaśniej upakowane.

3. Tu pochwalę, dla odmiany, From, za umożliwienie, co za magia

! przypisywania akcji kombinacji klawiszy.

PS Akurat moja myszka ma 6 klawiszy, ale używam tylko standardowych ;)

Psi obowiązek? Od kiedy? Mogą wymagać, czego im się podoba. Szczególnie, że ceny padów do PCta są żadne.

Od kiedy chcą mi coś sprzedać. A cena urządzenia nie ma nic do rzeczy: pad może być nawet dodawany do płatków, ale ja nie mam obowiązku się na niego przesiadać grając na PC.

Poza tym zanim grę się kupi, to należy przeczytać wszystko co było w opisie gry. Na pudełku jest informacja, że kontroler jest zalecany. Na steamie:

"Microsoft Xbox 360? Controller for Windows? (or equivalent) is strongly recommended.".

Jeżeli ktoś jest leniem, albo ma problemy z czytaniem to tylko jego problem.

A tekst z FPSami nietrafiony. Jakoś nie kojarzę, żeby PCtowe FPSy były portowane na współczesne konsole, na prośbę graczy konsolowych. Natomiast Dark Souls to była odpowiedź na życzenie graczy. Poza tym na przykład taki Wiedźmin 2, wcale nie miał dobrego sterowania na konsoli biggrin_prosty.gif

1.Ja też mogę sobie napisać na mojej grze: co prawda konwertuję grę na PC, ale proszę się zaopatrzyć w kontroler konsolowy. KoA: Reckoning, SW. The Force Unleashed, Nightmare Creatures, XMO: Wolverine, Fable, Borderlands, trylogia Prince of Persia, Lost Planet, Tomb Raider, GTA i GTA 2, nawet głupi Spiderman - jakoś w ich przypadku standardowe kontrolery PC się sprawdzają. To nie ja tu jestem leniem, tylko ekipa od konwersji.

2.Współczesne Metro Redux, Counter Strike Global Offensive i nie tylko -i tak wszystkie gry robi się na PC- np Metro 2033, Half-Life, Doom, Duke Nukem, czy nawet techniczny bubel (nic nowego) Operation: Flashpoint. Czy zawierały na opakowaniu zalecenia kupna klawiatury i myszy? Przecież są myszki i klawiatury dla konsol. Dlaczego przy przenoszeniu gry na konsolę -rzadka rzecz w dzisiejszych czasach- pierwsze o czym się myśli to dopasowanie gry do kontrolera, a nie na odwrót? Czyżby twórcy rozumieli argumentację o niekupowaniu kontrolera pod grę?

3. Petycja mogła co najwyżej zwrócić uwagę Namco Bandai na zapotrzebowanie rynkowe - a jakby naprawdę liczono się ze zdaniem PC-towców, to w DS nie byłoby GfWL! :P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Nie 4 tylko 2 ataki. Chyba, że liczysz Blok i Parowanie.

Chyba że masz broń dwuręczną. Albo dwie bronie. Albo używasz czarów. Albo masz w drugiej ręce cokolwiek innego niż tarczę. A i to nie zawsze, bo niektóre tarcze mają ataki.

2. Zdajesz się zapominać, że obok stoi takie płaskie ze 104przyciskami -z czego 1/4 masz w bezpośrednim sąsiedztwie.

Załóżmy, że dwa dodatkowe ataki dasz na Shift + LPM/PPM. Gorsze rozwiązanie od triggerów, mniej wygodne. Q i E? Gorsze rozwiązanie od triggerów, mniej wygodne. Jedyne w miarę normalne rozwiązanie tutaj to znaleźć myszkę z czterema przyciskami, powodzenia.

dla chętnych także roll

Przez "dla chętnych" rozumiesz "najbardziej niezbędny defensywny manewr w grze"?

Edytowano przez zoldator
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dark Souls, da się grać na K+M, ale warto zainstalować wtedy mod, który jest w sieci i usprawnia sterowanie, aczkolwiek uważam, że do takich gier nie powinno się podchodzić bez pada, bo pad dobrze dostosowany do dłoni gracza zapewnia mu szybszy czas reakcji, a mniejsza ilość przycisków to ułatwia (a poza tym, tę wspaniałe wibracje Pada podczas gry :) )

Napis o zalecanym padzie mówi tylko: "Byliśmy zbyt leniwi/nieudolni, żeby zrobić porządny port." Znaczące, bo zwłaszcza w przypadku Dark Souls 1 niedoróbki techniczne naprawiali właśnie modderzy.

Nie. Po prostu wskazuje, że najlepsze doświadczenie z gry będzie się miało używając wygodnego pada, co moi zdaniem jest prawdą (w South Park wygodniej grało mi się padem).

Tak się pytam o poziom trudności, bo nie lubię ginąć np. 7 razy podczas 15 minut gry smile_prosty2.gif.

Wiesz, w tej grze jak giniesz to jest to wyłącznie twoja wina, bo za bardzo parowałeś do przodu, czy wyczułeś zły moment.

Ta gra ma coś w sobie, że chcesz ciągle próbować, bo wiesz że jesteś w stanie to zrobić, tylko trzeba uważać na to i na to.

Trochę się denerwowałem, gdy ginąłem raz za razem walcząc z Zabójcą Smoków i Egzekutorem, ale jak ich ubiłem po 4 godzinach, to nigdy nie czułem takiej satysfakcji przy grach.

Gdy opanujesz parę prostych rzeczy, to będziesz rozwalał bossów bez problemów. A jakby co to zawsze Ci pomożemy, bo to jest gra w którą warto zagrać.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...