Skocz do zawartości

Random Sanity

  • wpisy
    387
  • komentarzy
    1419
  • wyświetleń
    255596

O blogu

~monkey coding since 1994~

Wpisy w tym blogu

Let's Play Unreal - część 2

Nieco szybciej niż pierwotnie zamierzałem, ale cóż. [media=] Kwestii technicznych ciąg dalszy - hud Action! znikał mi po quicksave, dlatego w jednym miejscu pod koniec pierwszego poziomu stanąłem w miejscu na dłuższą chwilę (sprawdzałem, czy na pewno się nagrało). Ponadto drugi poziom nagrywałem wyjątkowo jakiś czas później, dlatego występuje mała nieciągłość dźwiękowa w tym miejscu. Niemniej uważam, że przy takim bitrate nagrania w mniejszej rozdziałce wyglądają lepiej, teksty na translatorze

Rankin

Rankin

Let's Play Unreal - część 1

DigSh.umx [media=] W przypadku Unreala postawię na odcinki krótsze (15-20 minut, albo 1-2 poziomy), ale za to publikowane częściej. Dość ważna kwestia techniczna: ten filmik nagrywałem w 1024x768, ale okazało się, że aby plik nie wysyłał się pół roku (wina kiepskiego upstream mojego dostawcy) musiałem iść na poważny kompromis w kwestii bitrate, co objawia się pewnym klatkowaniem. W następnym filmiku spróbuję zmniejszyć rozdzielczość, co w teorii poprawi znacznie framerate, kosztem, cóż, rozdzie

Rankin

Rankin

Let's Play Perihelion: The Prophecy - Część 5, ostatnia

Six souls defied a god. [media=] Komentarz jest trochę cichszy chyba, a to dlatego, że dla odmiany nagrałem go w movie makerze. Parę słów na zakończenie - w Periheliona ostatni raz grałem ładnę parę lat temu. Nagranie tego let's playa pozwoliło mi odświeżyć sobie tę grę w pamięci, dlaczego ją tak lubię (klimat, lore, wyzwanie), oraz dlaczego nie gram w nią częściej (miejscami komiczny writing, ogromna zależność od wylosowania dobrych statystyk). Niemniej skłamałbym gdybym powiedział, że nie mia

Rankin

Rankin

Let's Play - Perihelion: The Prophecy część 4

UAE się zbiesiło i urwało kilka minut filmu. Oh well. Spośród dostępnych portretów nie widziałem nic przypominającego kobietę, chyba że u jaszczurów albo owadów, but let's don't go there. Przypuszczalnie dlatego, że nie nie jest dobrym wojownikiem. Mirach też został eksplodowany raczej dlatego, że z jednej strony dopiero co wilkołaki spuściły mu łomot, z drugiej za karę. Unborn też jeszcze nie jest aż tak potężny - wesoły goth był od razu nam wrogi, a także miał pretekst, więc przypuszczalnie by

Rankin

Rankin

Crusaders - A90

Gdy mowa o Amigowych demkach z lat 90 niezmiennie przychodzą mi na myśl dwa tytuły - jednym z nich jest Desert Dream, drugim jest właśnie A90 grupy Crusaders. Wypuszczone pod koniec roku 1990 wyróżniało się dwoma elementami - pierwszym z nich był/jest genialny utwór Upon Me autorstwa Bjorn Lynne'a (później długo komponował dla Team 17), drugim jest nieco nowatorski chwyt - zamiast wrzucać tony fajerwerków (są skromne - ot, scroller, wirujące A90 i wirująca gitara), Crusaders postawili na absolut

Rankin

Rankin

Let's Play - Perihelion: The Prophecy część 3

Hey Algol wanna yiff? No niestety ozdoby są minimalne, chyba całe miejsce na dyskach poszło w unikatowe ściany dla każdej lokacji i pola bitwy. Twórcy przynajmniej byli tego świadomi i zaimplementowali detektory "organizmów" i "obiektów/sieci", które piskają i wskazują kierunek, gdy jedno lub drugie jest w pobliżu. Gdy sobie przypomnę niektóre inne RPGi, gdzie trzeba było przeczesywać każde pole i jeszcze obracać się w każdym kierunku, bo skryptowane encountery oczekiwały, że spojrzysz w okre

Rankin

Rankin

Let's Play - Perihelion: The Prophecy część 2

[media=] Perilous Adventures In Postapocalyptic Areas Sprawy techniczne: ten flimik był de facto sklejany z kilku segmentów tak, że każdy segment rozpoczynał się walką. Zrobiłem tak ze względów praktycznych; bitwy są z jednej strony dość długie, z drugiej na tyle niebezpieczne, że każdą (poza ostatnią) musiałem robić kilka razy - taki zabieg pozwolił mi na w miarę płynne sklecenie przebiegu gry bez pokazywania wczytywania za każdym razem, jak ktoś zginie. Ponadto gdzieś w połowie filmiku, chwi

Rankin

Rankin

Let's Play - Perihelion: The Prophecy część 1

Six souls to defy a god Paru osobom odgrażałem się, że to zrobię. I zrobiłem. Nagranie obejmuje intro oraz pierwszą lokację. Przed nami Midlight; w następnych filmikach zwiedzimy Watchtower, kopalnie uranu, wieżę Neon. a także kilka innych równie ciekawych miejsc. Midlight jest głównie labiryntem miasta w którym mamy parę encounterów i jedną, względnie długą walkę. Watchtower będzie z jednej strony krótsze, z drugiej dużo bardziej, hm, niebezpieczne. Najwredniejszą lokacją będą kopalnie SoulT

Rankin

Rankin

[Mały chemik] Fun with orbitals, czyli krótko o wiązaniach

Dzisiejszy Fajny Wpis Jest Sponsorowany Przez... Tebeg Fun Size Family Pack! A zatem wiązania. Podstawa chemii. O co chodzi? No cóż, żeby to wyjaśnić, trzeba nieco wprowadzenia. Atomy, widzicie, składają się z mniejszych cząstek składowych, zwanych elementarnymi ("podstawowymi"). Cząstkom tym poświęcony jest obszerny dział fizyki, ale nas interesują tylko jedne z nich - najbardziej zewnętrzne elektrony. Elektrony krążą wokół jądra atomu, posegregowane w orbitale* i powłoki, a na każdej z nich mo

Rankin

Rankin

[Mały chemik] Wszystko płynie, czyli o równowadze chemicznej słów kilka

Witam w nowym minicyklu poświęconym różnym, mniej lub bardziej ciekawym, zagadnieniom chemicznym. Postaram się pisać tak, aby teksty były zrozumiałe dla laika, redukując wzory i równania do minimum, a skupiając się raczej na praktycznych konsekwencjach danego tematu. Na pierwszy ogień postanowiłem wyciągnąć zagadnienie, które wpojono nam na pierwszym roku studiów, choć może niektórzy mieli je już w liceum - ja nie. O co chodzi zatem w równowadze chemicznej? Ano o to, że calutka chemia opiera się

Rankin

Rankin

Kane (Karl Edward Wagner)

Żywot antybohatera fantasy nie jest lekki. Trzeba w końcu skądś czerpać źródło wiecznego bólu egzystencjalnego, powody do krwawych zemst i rozpaczań nad grobem bliskich. Co gorsza, przydatne jest wiarygodne uzasadnienie posiadania przez bohatera zarówno kondycji fizycznej, jak i wiedzy magicznej, czy innej, a także tej szczypty oryginalności, dzięki której wybijemy się w tłumie innych so edgy antyherosów. Kane, postać stworzona przez Karla Edwarda Wagnera, posiada to wszystko, na dodatek jest by

Rankin

Rankin

Krótki (lol) Gameplay: Dark Souls (PC)

Siadłem sobie wczoraj do DS i pomyślałem, że mógłbym nagrać trochę gry, coby różni Lordowie mogli przyjrzeć się, jak gra normalny człowiek. I tak oto nagle z krótkiego gameplaya z komentarzem zrobiło się pół godziny z komentarzem, a byłoby więcej, gdyby nie skończyło mi się miejsce na HD. Mam nadzieję, że komentarz stoi na wyższym poziomie, niż ostatnio, a jeśli będą chętni do oglądania, być może udokumentuję moje utarczki z następnym bossem, kimkolwiek by on nie był. Chwalmy Słońce! (Ocena:

Rankin

Rankin

Królowa Słońca - 1955 - 1969, Andre Norton

Niewiele jest książek sci-fi, które darzę prawdziwym sentymentem. Planeta Śmierci, Diuna, Ku Gwiazdom... i w zasadzie tyle. Acha, no i bohater tego wpisu - cykl Królowa Słońca - cykl autorstwa Andre Norton, pisarki znanej być może bardziej ze swoich serii fantasy (Świat Czarownic). Jest to seria o tyle nietypowa, że nie skupia się na jakichś międzygwiezdnych intrygach czy (super)bohaterach - Królowa Słońca jest statkiem handlowym, nie szuka problemów (choć zazwyczaj w jakieś się pakuje), a stara

Rankin

Rankin

Starbound - pierwsze pięć minut gry.

Odpaliłem pierwszy raz grę... i zaraz zacząłem nagrywać. Podczas gdy filmik wysyłał się na youtube, zatakowała i zabiła mnie para stworów rzygających krwią. Potem znalazłem okno z logami, poczytałem o interfejsie i skrótach i załapałem wreszcie, jak działa centralne R/L. Potem postawiłem ognisko i stół roboczy. Potem ustrzeliłem ptaka i usmażyłem jego mięso. W międzyczasie zaczął padać deszcz. Aktualnie mam proste zaczątki lokalnej bazy, tylko muszę ogarnąć budowanie ścian w tle. Okrutnie pod

Rankin

Rankin

Dungeons of Avalon I PL

No cóż, pora podzielić się ze światem własną robotą, a mianowicie spolszczeniem Dungeons of Avalon. Czym jest DoA? Gra ta, wydana wieki temu wyłącznie na coverdiskach do amigowych magazynów, jest prostym dungeon crawlerem, czerpiącym głównie z Might and Magic - ruchy wieży szachowej, walki turowe. Wyróżnia ją spora przystępność i całkiem ładna, jak na rok wydania to już w ogóle, oprawa graficzna i dźwiękowa. Dlaczego w ogóle Dungeons of Avalon 1? Bo potrafiłem (a przynajmniej tak mi się zdawało)

Rankin

Rankin

Abordaż w próżni - Space Pirates And Zombies

W dalekiej, dalekiej przyszłości, choć w sumie całkiem niedaleko, grupka zdeterminowanych naukowców, mechaników i pilotów odpala po raz pierwszy Zębatkę, statek międzygwiezdny własnej roboty. Pierwsza próba kończy się małą katastrofą, ale naszych bohaterów to nie powstrzymuje - dokonują napraw i remontów po raz kolejny... i tym razem wszystko idzie gładko, mogą zatem rozpocząć swoją podróż ku niezmierzonym bogactwie. Otóż cały handel galaktyczny, oraz wszelka technologia, szczególnie podróż międ

Rankin

Rankin

Bit.Trip Beat - Growth - gameplay

Finalny rozdział podróży ku życiu, zarazem mój ulubiony gameplayowo poziom w całej serii. Co nie oznacza, że w nim nie nubię. Enjoy! [media=]

Rankin

Rankin

×
×
  • Utwórz nowe...