Niniejszym rozpoczynamy trzecią edycję głosowania na blogowy wpis miesiąca! Zasady nominacji:
- Do konkursu kwalifikują się tylko wpisy zamieszczone na blogach FA, opublikowane od 27 września do końca nominacji, czyli 28 października
- W nominacji podajemy nick autora, tytuł wpisu i opcjonalnie link,
- Każdy ma prawo do nominowania maksymalnie 3 tekstów,
- Do finału zakwalifikuje się 10 najczęściej nominowanych (bądź więcej - w przypadku remisu),
- W finale mogą się znaleźć Maksymalnie 2
Roguelike'i są specyficznym odłamem cRPG. Rozdętą fabułę i indywidualne starcia z grupkami wrogów zamieniły na starcia taktyczne na mapie przedstawionej z góry, oraz losowo generowaną zawartość, od itemków po całe mapy. Do tego należy dołożyć permadeath, czyli niemożność kontynuacji po śmierci postaci (sejwy są kasowane przy wczytywaniu, a gra zamyka się po zapisaniu), oraz niesamowitą złożoność interakcji między graczem, podziemiami, a przeciwnikami, dzięki czemu przebieg gry jest za każdym raz
Oto i (przed)ostatni odcinek Tour de cRPG, kończący serię ze względów sprzętowych; po prostu bardziej sprzętożernych pozycji nie mam na czym uruchomić. Przynajmniej na razie...
Gothic 2
2002 Piranha Bytes
System: Windows
Gatunek: TPP cRPG
Przystępność: duża
Brutalność: powyżej przeciętnej (po zainstalowaniu Nocy Kruka - chora)
Oprawa: bardzo dobra
Za co: niezrównana frajda z odkrywania zakamarków i tajemnic, trzy różne ścieżki, solidne cRPG z niemieckiej szkoły
Nie ulega wątpliwości, że
Tytuły wczesnych lat dwutysięcznych kontynuowały trend rozpoczęty przez Fallouta - więcej dialogów, mniej trudności. 3D przeżywało rozkwit, a jego zastosowanie już rzadko kiedy kłuło po oczach...
Icewind Dale
2000 Black Isle
System: Windows
Gatunek: cRPG/hack'n'slash
Przystępność: przeciętna
Brutalność: powyżej przeciętnej
Oprawa: przeciętna
Za co: najlepsza i najbardziej grywalna pozycja na Infinity Engine
Icewind zjawia się jako jedyna z gier na IE, a to dlatego, że jest po prostu n
Po latach cRPGowej obfitości nastąpiły czasy suche i choć horyzont przecinała czasem gwiazda pokroju Fallouta czy Diablo, nie sposób było nie dostrzec ciemnych chmur gromadzących się w przestworzach. Starzy herosi - Ultima i Wizardry - zdali się opuścić brać cRPGową na dobre, ostawiając M&M samotnie, a nowi byli niewymagający, prymitywni, albo li tylko szafujący dobrym wyglądem... Poważnie. O ile w poprzednich wpisach musiałem ciąć po tytułach, w tym odcinku musiałem poszerzyć ramy czasowe,
Oto i prezentuję drugi etap małego Tour de cRPG, tym razem bogatszy w gry, hm, fabularne, oraz sandboxy.
Dark Sun World: vol.I: Shattered Lands
1993 SSI
System: PC/DOS
Gatunek: cRPG
Przystępność: przeciętna
Brutalność: powyżej przeciętnej
Oprawa: przeciętna
Za co: tą grą bardzo mocno byli zainspirowani twórcy Baldur's Gate; unikalny świat
Dark Sun jest grą osadzoną w świecie AD&D o tej samej nazwie; jest to też chyba najwcześniejszy okaz typu RPG rozpowszechnionego dopiero później
Welcome to Tour de cRPG! Jest to pierwszy wpis z - mam nadzieję - całej serii poświęconej cRPGom, które uważam z tego czy innego powodu za godne uwagi i zagrania, a przynajmniej wspominki. Na pierwszy ogień idą tytuły stare - może nie archaiczne DOSówki pracujące w trybie tekstowym, ale...
Kilka słów na początek
Po pierwsze - kryteria. Jest w zasadzie tylko jedno - moje widzimisię podparte znajomością gatunku. Mało? Ujmę to tak - każda z pozycji, które opiszę, jest mi znana. Nie z opisów, nie
Walka jest, garść broni i niemilców też jest. Jednocześnie jednak SSRL przestaje być głównym projektem, a raczej poważną wprawką w rogalowaniu. Aktualny główny projekt na razie zostanie owiany tajemnicą, aczkolwiek na teraz mogę powiedzieć, że będzie nieco bardziej, hm, klasyczny w podejściu.
Pobieranie
Ech... co za pogoda.
Postępów nie było zbyt wiele, a to za sprawą dwóch rzeczy: ostrego nawrotu uzależnienia od Touhou (heh), a także dlatego, że bardzo, bardzo nie lubię działać z wektorami i liniami.
Niemniej, na dzień dzisiejszy:
potwory kierują się wzrokiem i słuchem (jak już dojdę do rakietnic, hałas będzie wyjątkowo generowany przez eksplozję, a nie gracza) walka wręcz działa, można niemilców ubijać (na razie są tylko dwie bronie, ale przed kolejnym release'm dodam więcej), dokładne sz
Zrobione:
*system HP/EN/statystyk
*doświadczenie (do tego co można zrobić) i awanse
*zarządzanie itemkami
*zbroje i stimy
*para broni i para (nieagresywnych i nietykalnych) potworów
Niezrobione:
*wszystko inne
Aktualnie robione:
*mózgi potworków
*walka wręcz
Archiwum: kod źródłowy, plik wykonywalny, proste narzędzia do importu grafiki, klawiszologia, plany
http://www.4shared.com/file/bNUn6BE0/Shado...L_10072011.html
W zasadzie miałem w planach obszerny wpis, może nie analizę społeczno-historyczną twórczości Victora Hugo, ale coś dłuższego niż dwa akapity, ale ostatecznie będzie krótko. Raz: właśnie przeczytałem "Nędzników". Dwa: powieść wymiata. Nie mam pojęcia, skąd u Francuzów (Dumas!) się to bierze, ale płynność, giętkość prozy, żywość wydarzeń, obrazów, postaci, stoi tu na niesamowitym poziomie.
Ludzie, którzy nie znają jeszcze tej perełki - nie bójcie się! Ta książka naprawdę nie jest mdłym przyciskie
Newsflash at 11!
Tales of Middle Earth, w skrócie TOME, nie jest wcale już o Middle Earth. Powody tej zmiany są mi nieznane, teorii jest kilka. Aktualna nazwa tego grubego (70 MB downloadu) RL to Tales of Maj'Eyal. Strona projektu została również całkiem zmieniona i zawiera m.in. globalne statystyki graczy. Sama gra osiągnęła wersję Beta 15b, która mi niestety nie działa z dziwnych powodów. Link
Rogue Survivor, zombie-survival-roguelike, jest w stadium Alpha 5. Nowością jest tryb ożywieńca (ta
I na Telesfora czasem przychodzi pora (por?!?), a co tu dopiero mówić o takich tam rankinach - wewnętrzny mus jest, wyjścia nie ma, trzeba znów zawziąć się co nieco i napisać w blogu o friłerach. A zatem! W dzisiejszym odcinku tekstów o fajnych, a darmowych pozycjach: survivalówka, turówka, klon Elite i garść roguelike'ów. Na pierwszy ogień - Under the Garden!
A je on
UTG jest grą-survivalówką, to jest za cel nadrzędny i jedyny stawiającą przeżycie. Nie ma tu misji, questów, limitu czasu, je
Czyli prosta wariacja na temat klasycznego dania
Składniki na danie dla 4-6 osób:
Kotlety:
80 dag mięsa mielonego 2 jajka Bułka tarta (ok. 1/2 - 1 szklanka) majeranek sól, pieprz Sos:
dwie paczuszki sosu pomidorowego w proszku (ja używam tego z Cykorii) 20 dag sera
Ponadto: (szklana) brytfanna żaroodporna
Przygotowanie:
Składniki kotletów dodać do miski, a następnie dokładnie, ręcznie wymieszać. Ulepić małe (np. 3 cm) kulki kotletów, usmażyć na patelni do zbrązowienia i układać w brytfan
Witam! Dziś odkopuję dawno pewnie zapomnianą kategorię blogu z dawno znanym mi przepisem, o którym dawno już miałem napisać. . Cóż to takiego? Krótko mówiąc, biszkopt z gęstym, kawowym kremem i czekoladową posypką
Składniki (pojedyncza porcja, ja zazwyczaj robię 1,5 porcji) są następujące:
Biszkopt:
6 jajek 3/4 szklanki cukru 1/4 szklanki mączki ziemniaczanej 1/2 szklanki mąki Proszek do pieczenia Szczypta soli, łyżeczka octu
Krem:
Po tabliczce czekolady gorzkiej i mlecznej 1/2 paczuszk
Wszystko zaczęło się gdzieś w 2001 roku, kiedy to na cover CD CDA trafiło demko o tajemniczym tytule "Solaris". Demo owo było małe (jeden statek i jeden poziom, kopalnie), ale zawierało wielkie pokłady grywalności, świetną - jak na tamte czasy - grafikę oraz wpadającą w ucho oprawę muzyczną. Parę miesięcy później demko pojawiło się na cover cd ponownie, tym razem w wersji PL (inny poziom - pustynia). I tu grywalność była spora, a gdy do tego doszły bardzo pozytywna recenzja w samym CDA i śmieszn
Wychodząc z założenia, że dobrych roguelike'ów nigdy za wiele, przygotowałem ten oto trzeci wpis z cyklu rogalikowego. Ostatnie parę miesiąców było dość powolne (nie licząc Triangle Wizarda, który z swoimi cotygodniowymi update'ami jest ewenementem), ale wyszło jednak parę pozycji godnych uwagi, w tym powroty starych projektów
Po pierwsze, po trzyletniej (!) hibernacji wyszła nagle nowa wersja AliensRL, gry twórcy znanego i lubianego DoomRL. Szczególnie polecam ją wszystkim, którzy miło wspomi
By popular (heh) demand - jeśli ktoś (tak jak ja) ma problemy z mtxowym pobieraniem albo też nie może się połączyć z mektekiem (przypomina się 1 kwietnia na bay12games :]), niech skorzysta z tych plików .torrent:
http://www.4shared.com/file/hwGdJdh1/torrents.html
http://www.4shared.com/file/ZsAvPuBg/mechw...ies5103010.html
pobierają się pliki .mtx, które następnie należy otworzyć w programie metkek x (bardziej szegółowe instrukcje tu)
Obszerniejsze info w poprzednim wpisie na tym blogu. W sk
http://www.mektek.net/projects/mw4/
Po wielu, wielu miesiącach wyczekiwania i klęcia opieszałości Microsoftu (aczkolwiek sporo opóźnień wywołała zmiana zarządu) MekTek udostępnił wreszcie ostatnią - jak dotąd - część Mechwarriora, MW4 Mercernaries, do darmowego pobrania. Gra jest pełna, można grać w single i multiplayer, zawiera oba oficjalne mech packi oraz fanowski mekpak w wersji 3.1, dodający dziesiątki nowych robotów do wyboru i poprawiający ich grafikę.
MW4 Mercs to gra akcji w której gr