Co się odwlecze, to nie uciecze. klik Screeny są dziwnie zalignowane, wynik użycia automatycznego konwertera bbcode do html. Ew. może obczaję wordpress, ale... Disclaimer: wpisy będą się pojawiać i tu. Albo raczej "i tam", zobaczę, jak będzie wygodniej pisać. [bREAKING NEWS] wordpress alternative durr hurr - jeszcze trzeba nad nim sporo roboty, ale... P.S. by popular request
Disclaimer: nie będzie żadnej liryki. Złamałem się. Zainstalowałem HoMM3 na kolejnym komputerze. Poprawiłem modem HD. Jak do tego doszło? Otóż najpierw pewien super mod spamował obrazkami z gry. Potem nawiązała się dyskusja z pewnym(i) zielonym(i) na temat zamków z HoMM3. Niby nic. Ale jakiś czas potem trafiłem przypadkiem na jeden z utworów z gry - to był początek końca. Sam już wyguglowałem to:
Youtube Video ->
Oryginalne wideo
Ostatnia kropla - wczoraj trafiłem na freda poświęconeg
Z prawdziwą przyjemnością ogłaszam Kwantowy Zjazd Czytelników CDA. Zjazd odbędzie się, albo i nie* gdzieś w pustce, z której jest złożona materia, i będzie trwał tak długo, jak długo będzie pod ścisłą obserwacją. W koty zaopatrujemy się we własnym zakresie. *chyba, że będzie interferencja. Za splątanie nie odpowiadamy
Są tylko trzy RTSy, które uwielbiam: The Settlers 2, Total Annihilation i Ground Control 2. Nie, dzisiaj nie będzie obszernego tekstu, po prostu muszę się w jakiś pozbyć tego z głowy:
Youtube Video ->
Oryginalne wideo
Może coś napiszę później.
Welcome to Tour de wbijanie szpil! Jest to pierwszy wpis z - mam nadzieję - całej serii poświęconej szpilom, które uważam z tego czy innego powodu za godne uwagi, a przynajmniej wspominki. Na pierwszy ogień idzie starożytność. O pierwszych szpilach niewiele wiadomo - archaiczne zapiski są niekompletne, a ryciny przedstawiające prawdopodobne reakcje ofiar wbić i przebić w znacznej części się zatarły. Najstarszą stuprocentowo zidentyfikowaną szpilą jest co w wolnym tłumaczeniu przekładamy na "Thi
Disciples 3: Reincarnation (PC) Jak zapewne większość ludzi, którym truję i spamuję w tej sprawie zdążyła zauważyć, od dłuższego czasu gram namiętnie w Disciples: Reincarnation. Co to jest Disciples: Reincarnation? tl;dr version - Disciples 3 without all the suck. A pełnym zdaniem... ...a nawet od samego początku. Disciples: Sacred Lands było strategią turową z dość mocno zaznaczonymi elementami RPG. Było grą znikąd, a jednak stworzoną z tym mitycznym sercem - choć modele jednostek były, eee,
Disclaimer: wpis - filler. Wypada się wreszcie przyznać. Technologia mnie kręci. Elektronika (a także, do pewnego stopnia elektryka) mnie rajcuje. Na widok wybebeszonego sprzętu robi mi się gorąco. Ale... [censored] ...nie jest to elektronika nowoczesna. Google Glass wywołuje u mnie napady ziewania. Tablety i inne iPady omijam szeroko. Telefon mam stary, klapkowy, a miałym jeszcze starszy, gdyby nie utrata poprzedniego (RIP Nokia 3100). Nie czuję potrzeby posiadania najpotężniejszego sprzętu
Disciples 3 Renaissance - podstawka Disciples 3 Resurrection - dodatek Disciples 3 Rebirth - dodatek z drobnymi poprawkami i dodatkami Disciples 3 Reincarnation - remake od innych ludzi Pierwsze trzy wersje są złe, czwarta jest genialna. So there you have it. Idźcie w pokoju i kupcie Reincarnation. Są z tego profity.
Dość tego. Lękliwe pytanie forumowicza, czy przypadkiem w Wizardry 8 nie ma level scalingu, było ostatnią kroplą. Ostatnimi czasy mam wrażenie, że level scaling od czasu średniawej - nie złej, co najwyżej średniawej! - implementacji w Oblivionie urosło do rangi największego problemu RPG i demona straszącego biednego współczesnego gracza, wychowanego na Baldurach (raczej Dark Alliance), Falloutach (BoS) i innych wieśminach. A przecież level scaling sam w sobie nie psuje gry. Co więcej, w niektóry
THIS IS IT Wizardry 6-8, czyli kolejno oldschoolowy dungeon crawler, GIGANTYCZNY RPG-crawler, oraz jeden z najlepszych RPG w historii dostępne są już na GOG.com. Wszystkie są kompatybilne z nowymi systemami, a Wizardry 7 jest dostępne zarówno w wersji klasycznej, jak i Gold. A MUST HAVE. http://www.gog.com/gamecard/wizardry_6_7 http://www.gog.com/gamecard/wizardry_8 w ramach odświeżenia pamięci Also, od miesiąca z hakiem System Shock 2 dostępny jest na gog (który o kilka tygodni wyprzedził steam
Pod koniec kwietnia wyszedł Arx Libertatis, open source'owy i multiplatformowy port silnika Arx Fatalis, nieco zapomnianego ale całkiem zacnego klona Ultimy Underworld. W obecnej wersji - 1.0.3 - port jest wiernym przeniesieniem oryginału na nowoczesne systemy (+Linux i Mac), następne odsłony skupią się na modernizacji silnika i dodaniu wsparcia dla modów. Arx Fatalis dostępne jest od dość dawna na gog.com; osobiście uważam, że powinien zapoznać się z nim każdy fan Grimrocka i... Morrowinda (a c
Parę lat temu świeżuchna australijska grupka młodzieży z aspiracjami ogłosiła na świecie swój pierwszy projekt - Dustforce. Już nie pamiętam, jak o nim się dowiedziałem, w każdym razie gdy grupa wypuściła demo technologiczne zawierające kilka poziomów i edytor plansz, nie ociągałem się z pobraniem i wypróbowaniem. Co prawda, dużo mi to nie dało - tech demo miało straszną optymalizację i na moim ówczesnym sprzęcie wyciągało jakieś 15 FPS - ale zrelaksowany klimat i koncept sprawiły, że mimo wszys
...są... I właśnie poznałem limit tagów na wpis Jak wspomniałem w komentarzach do poprzedniego wpisu, niechcący pominąłem w nim parę tytułów, o których również warto wspomnieć. A są to... Robinson's Requiem - po prawdzie sandbox nieco naciągany, RR jest bardziej symulatorem survivalu na planecie, gdzie wszystko cię nienawidzi, z twoim komputerem włącznie. Niemniej, w ramach voxelowo generowanej grafiki RR oferuje całkiem rozległy świat bez przymuszania gracza do robienia czegokolwiek (poza prze
Sandbox, czyli piaskownica - co to właściwie jest? Wikipedia zapytanie o growy sandbox przekierowuje do terminu "Otwarty świat". Dwa słowa niby wiele mówiące, ale jednocześnie dość ogólnikowe. Zapraszam więc na krótką (ha ha) podróż przez historię... Na początek wypada ustalić jedną kwestię - sandbox jako samodzielny gatunek praktycznie nie istnieje. Jest to jedynie modyfikacja, tudzież dookreślenie zasad panujących w grze: mamy sandbox RPG, sandbox TPP, sandbox FPS, sandbox space sim, itp. itd
Interphase jest pozycją dość ciekawą - jest to symulator... hakera. Zadaniem gracza jest dostanie się do "dreamscape" (cyberprzestrzeni) złej korporacji i systematyczne rozbrajanie blokad i zabezpieczeń, podczas gdy dziewczyna bohatera infiltruje budynek w poszukiwaniu pewnego chipa. 3D jest zaskakująco płynne, do sterowania starczy mysz (choć klawiatura też się przyda), jedynie gameplay taki trochę monotonny - znajdź następne zagrożenie, rozwal je, znajdź przedmiot, podnieś, i tak w kółko.
...a Kryzysa przerobili na grę. Nie wiem na ile można to wyczuć z filmiku, ale gra jest trudna, wredna, złośliwa, paskudna. Niecelne bomby + spora bezwładność statku (grałem wyjątkowo z klawiatury, bo inaczej nie szło) + śmierć po dotknięciu czegokolwiek, nawet eksplozji. Ale przynajmniej muza jest fajna.
Tym razem nawet nie ma co udawać, że to dobra gra. Po prostu kiedyś w to grałem i z jakiegoś powodu zapamiętałem. One hundreee! Następny tytuł w kolejce: Cash Crisis.
No! Wreszcie namierzyłem to tałatajstwo. Egipski bałns. Also, suchar na dziś, do tego podkradziony: byli sobie dwaj bracia, Ramzes i Kryzys. Ramzes poprosił o bana...
Squaresoft debiutowało na nowiutkiej podwówczas konsoli Nintendo bombastycznym Final Fantasy IV. Gra ta zajmowała się poważnymi tematami - zdrady, odkupienia, nienawiści i zazdrości, a także zemsty. Ze względu jednak na ograniczone miejsce (i nowość technologii) i spowodowaną nim ograniczoną animację większość emocji w scenach musiał przekazywać tekst i oprawa dźwiękowa. Być może dlatego przy tworzeniu następnej odsłony serii postacie bohaterów, a raczej ich sprite'y zostały obdarzone bardzo sze
Od czasu, jak Atari wydało w latach 70 Breakout, w zamierzeniu singleplayerową wersję Ponga, powstało milion i jeden klonów oraz wariantów tej gry, z których najsławniejszym był chyba stary Arkanoid. Czy w takim tłoku i po tylu latach można wypuścić coś oryginalnego i interesującego? Najwyraźniej tak myślało Sidhe Interactive, wydając w roku 2009 (Playstation Store) Shatter. Rok później wyszła wersja PC, zaś w 2012 - porty na linuxa/osx/ios. Ucieczka z Kinetic Harvest Rdzeń rozgrywki pozostał
MechWarrior Tactics to najnowsza (tj. nadal w fazie zamkniętej bety) gra taktyczna osadzona w uniwersum Battletech i w zasadzie ostatnia szansa fanów na dobrą odsłonę serii po tragedii zwanej MWO. Czy jednak wydawca, IGP, skopie i ten, zdawałoby się, pewnik? Czas pokaże. Póki co został ogłoszony Founder's Program. Biorąc pod uwagę, co ten pomysł w wykonaniu IGP przysporzył Mechwarriorowi (hint: hordę "fanów" z kompleksem wyższości, "bo ja zapłaciłem"), na horyzoncie zbierają się chmury...