Gameplay z adnotacjami z pierwszego poziomu Bit.Trip Beat. Jakość odrobinę słabawa; wersja HD zajmowała 1,5 GB i wysyłałaby się kilka dni. Nadal eksperymentuję z jakością, a tymczasem - enjoy
Męczę ostatnio wszystkie odsłony F.E.A.R. i jakoś naszła mnie refleksja - te gry nie są straszne. Nawet nie są specjalnie, hm, wstrząsające, jak Dead Space, mimo powtarzających się opinii, że to jedne z najlepszych horrorów growych. "Czemu tak jest" - zapytałem siebie, po czym poszedłem po rozum do głowy. Razem wychyliliśmy jednego, potem drugiego i doszliśmy do prostej refleksji - jest to dlatego, że jest to FPS, na dodatek taki, w którym amunicja nigdy się nie kończy, a wrogów eksterminuje się
Like a gale! Xabungle, Xabungle! Ta planeta nazywa się Zora. Jednak ludzie dawno już zapomnieli tę nazwę... Wśród ludności tego świata można z łatwością wskazać dwie dominujące i całkiem odmienne grupy: twardych Cywili i zaawansowanych technicznie Niewinnych. Młody Cywil imieniem Jiron Amos trafia na grupkę młodocianych bandytów i przy ich pomocy odbija maszynę bojową zwaną Xabungle. Okazuje się, że chce on zrobić rzecz niesłychaną - złamać odwieczne prawo Niewinnych i zemścić się za krzywdę wy
Jak już napomknąłem parę razy, Thomas Biskup, samotny i samodzielny twórca Ancient Domains of Mystery, jednego z trójcy wielkich roguelike'ów (pozostałe dwa to Nethack i dziś już nieco zapomniany Angband), od dłuższego czasu pracuje nad ADOM II (dawniej JADE). Ponieważ tym samym porzucił prace nad pierwszym ADOMem (ostatnia oficjalna wersja ADOM, 1.1.1, ma już circa 12 lat, nad JADE pracuje nawet dłużej), wszystkich zaskoczyła crowdsourcingowa kampania, jaka miała miejsce w połowie 2012 roku...
FTL: Faster Than Light był być może pierwszym growym sukcesem Kickstartera. Unikatowy miks losowo generowanej treści z bitwami graniczącymi z łamigłówkami okazał się być niespodziewanym hitem. Czy samodzielnie utworzy nowy gatunek gier - dopiero się okaże, na razie możemy zagrać w Star Command, grę, która pozornie wydaje się być bardzo zainspirowana FTL - ale tak naprawdę jest samodzielnym tworem, z własnymi pomysłami i rozwiązaniami. Dawno, dawno temu, w odl- wróć, nie ten serial. Kosmos, os
Wpis popełniony na KGB#2. Warning: maximum Youtube inside W latach osiemdziesiątych muzyka w grach nie była niczym nowym. Były nawet dość sławne oprawy muzyczne, ale na domowym sprzęcie byliśmy ograniczeni do syntezy dźwięku za pomocą wbudowanych układów. Nie umniejszając potęgi legendarnego SIDa, to jednak nie było to. Sytuację zmieniła (przełomowa i na innych polach) Amiga, za sprawą Pauli, swojego układu dźwiękowego, który oferował cztery ośmiobitowe kanały PCM, a co za tym idzie - dźwięk cyf
Chodzą sobie po świecie różne ludzie i ludziska spragnione atencji. Ludziska i ludzie sfrustrowane tym, że na nich nikt uwagi nie zwraca, że traktuje je tak, jak innych, bez jakichś taryf ulgowych mimo ich ewidentnej jaśniepańskosci. Buntują się dzielnie przeciw potwornym normom, ale nikt im nie przyklaskuje. W internetach? Panie! Jeszcze gorzej! Nikt tam się nie pyta o to, czy jesteś ateistą (jesteś), feministą (a jakże!), czy straciłeś cały żywot na walkę z niesprawiedliwością społeczną (no ja
Oto i ostatni odcinek trylogii przedstawiającej klasyki gatunku FPS w różnym, mniej lub bardziej pozytywnym świetle. Wymienianie wszystkich wydanych gier FPS mija się, rzecz jasna, z celem i ideą tej serii, a jednocześnie trochę żal zakończyć bez wspominania wyczynów CryTek czy obśmiania Call of Doge... Ech. Początek XXI wieku nie wyróżniał się specjalnie od lat poprzednich, aczkolwiek dał parę nowych franczyz i parę innych rozdął do rangi powerhouse'ów. Nievątpliwie najviększym novum był Red Fa
Po latach przerwy ponownie zająłem się Terragenem. Do tego po raz pierwszy wygenerowałem coś w miarę sensownego w TG2. 20 minut renderowania w rozdziałce 800x600 (maksimum w darmowej wersji) #todo: >ogarnąć lepsze parametry dla powierzchni trawiastych >ogarnąć porządne parametry dla powierzchni mchopodobnych >ogarnąć porządne parametry dla gołej skały >wywalić populacje kamieni i traw, te opcje ssą
Ostatnią (i pierwszą zarazem) odsłonę cyklu zakończyliśmy na Quake'u, który doszczętnie przemeblował scenę FPSową. Przeglądając annały FPSowe dla odświeżenia pamięci nie mogę nie wspomnieć, co prawda głównie z kronikarskiego obowiązku, iż na konsolach również pojawiały się gry FPS. Najbardziej sławnymi pozycjami są playstationowe Medal of Honor, jak również Goldeneye 007 i seria Turok wydana na konsole Nintendo. Ponieważ jednak niżej podpisany mimo wielu prób niezbyt sobie radzi z graniem w FPSy
Nie będę ukrywał, że FPS jest moim ulubionym gatunkiem gier, zaraz po RPG - a czasem nawet zdaje mi się, że jest na odwrót. Nie ma też co ukrywać, iż znajomość klasyków gatunku kuleje u wielu, nawet odpowiednich wiekiem stażem graczy. Pozwolę sobie zatem za małe przedstawienie: Czytelniku, oto Podróż. Podróży, oto Czytelnik. Czytelniku, zasiądź wygodnie, wlepiając swoje narządy postrzegawcze w ekran. Podróży po czasach, grach i zwłokach, czas Cię rozpocząć! ...z małym zastrzeżeniem - poza paroma
Po ponad półrocznej ciszy Team Hawken wypuszcza wreszcie olbrzymie patch notes do następnej aktualizacji - w najbliższym patchu będzie wszystko, od trywialnych optymalizacji i bugfixów po kompletne przebudowanie mechaniki. klik tl;dr: Wszystkie przedmioty - używane i pasywy - zostają pozmieniane w działaniu Wszystkie mecha mają pozmieniane parametry i umiejętności. W szczególności turret mode powinien być dużo bardziej użyteczny Dawny system optymalizacji zostaje zastąpiony systemem tuningu -
Powinienem napisać i wydać książkę "Mam zawsze rację." Jak Dead Space 2 w bundlu nie było, tak nadal nie ma. Jakem was przestrzegał, że EA nie jest firmą, która by dawała więcej bonusów niż jest to absolutnie niezbędne, wszyscy nagle byli fanami EłA (EwwA). A w rzeczywistości? Wszyscy, co kupili bundla mają po ułamku kilku (najlepszych?) serii od I Ej i muszą resztę dokupić, jeśli ich zainteresowały. Boosh! Also, rozważam powrót do robienia renderów w Terragenie (1/2). Sprzęt mam o kilka(naście)
A co gdyby Resident Evil skrzyżować z GTA? Zaczęło się niewinnie. Wściekły pies ugryzł listonosza. Listonosz... ugryzł właściciela psa. Infekcja rozwija się, policjanci i bojówki zaczynają walczyć między sobą, zwykli ludzie starają się w tym wszystkim przeżyć, zdobyć zapasy, a może nawet zbadać dziwne, tajemnicze fenomeny. Postać gracza zabarykadowała się w domu na wiele tygodni, lecz w końcu musiała go opuścić... I w tym miejscu rozpoczyna się gra. Jak łatwo się domyślić, SCZ jest grą traktując
Z serią Gwiezdne Wilki jestem za pan brat. O ile jednak część pierwszą swego czasu chwaliłem (za wszystko), to część drugą przyszło mi ganić (też za wszystko). Mimo to sam koncept serii podoba mi się na tyle, że absolutnie nie żal mi było kupować trzecią odsłonę, w którą gram już dłuższy czas. Za wcześnie co prawda na recenzję, ale na wrażenia spisywane "na gorąco" zawsze jest pora . Co trzeba wiedzieć o serii zwanej Star Wolves / Gwiezdne Wilki? Po pierwsze - jest to seria rosyjskich gier z gat
"A Zew Prypeci wygląda tak" To jednak zabawne, w jakim tempie twórcy potrafią pompować kolejne sequele do swojego hitu. Rok po premierze tworzonego wiele lat pierwszego STALKERa wyszedł Clear Sky, pozycja ciekawa, ale... diablo zabugowana. Dlatego też gdy znowuż rok po premierze Clear Sky wyszła trzecia część, STALKER: Zew Prypeci, wszelki sceptycyzm mógł być jak najbardziej uzasadniony. A w rzeczywistości... Otwieramy trzeci doroczny sezon safari w Zonie! Od czasu wydarzeń z Cienia Czarnoby