Skocz do zawartości
Gość kabura

Warcraft (seria)

Polecane posty

Oficjalnie zapowiedziano remaster Warcrafta 3 o podtytule Reforged! Pakiet oprócz podstawki ma zawierać dodatek Frozen Throne. Jeszcze jakby zapowiedzieli odświeżenie dwóch pierwszych odsłon Warcrafta oraz pierwszego Diablo to byłbym w siódmym niebie. Trailery oraz gameplaye z rozgrywki bez problemu hulają już na youtubie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Tesu napisał:

No i to jest druga najlepsza wiadomosc, jaka Blizzard mogl oglosic. Pierwsza bylaby oczywiscie zapowiedz Warcrafta 4, ale jej nigdy sie pewnie nie doczekam. 

Nigdy to być może zbyt mocne słowo.

Jestem zdania, że największą przeszkodą stojącą przed twórcami ewentualnego Warcrafta IV jest nie tyle wymyślenie nowej formuły rozgrywki, ale strona fabularna oraz chronologiczna. Ściślej - umieszczenie wydarzeń w kontekście całości uniwersum tak aby miało to sens, a jednocześnie stanowiło dobrą podstawę dla kolejnego konfliktu między rasami.

Przecież historia Warcrafta składa się przecież już nie tylko - jak kiedyś - z serii strategicznej, ale także z serii World of Warcraft. To sprawia, że znacznie łatwiej jest im odświeżyć stare niż stworzyć coś nowego. Z drugiej strony, jeżeli remaster Warcrafta III będzie dużym sukcesem to niewykluczone, że Activision Blizzard może pójść za ciosem i zobaczymy Warcrafta IV za naszego życia.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Holy.Death

Oj tam, oj tam. A coz takiego do lore Warcrafta od swojej premiery wprowadzil WoW? Przeciez mowa tylko o ponownym otwarciu Dark Portal i skopaniu Illidana, pokonaniu Lich Kinga, Deathwinga, pojawieniu sie Pandarii, o wbiciu przez Sargerasa miecza w Azeroth i kolejnej wielkiej wojnie miedzy Sojuszem i Horda. Plus o kilku roszadach personalnych wsrod elit Azeroth i pojawieniu sie kilku nowych ras zamieszkujacych ten swiat. Czyli w zasadzie nic, z czym by sobie scenarzysci Blizzarda nie poradzili. Wedlug mnie najnowszy dodatek do WoWa moglby byc dla serii RTS punktem zwrotnym jesli chodzi o warstwe fabularna. Wszystko to, co wydarzylo sie miedzy The Burning Crusade i Legionem, pozostawic tak jak jest i nie wracac do tego w RTS, a jesli juz to nie inaczej jak w postaci jakichs luznych nawiazan podczas dialogow, a za punkt zaczepienia wziac obecna wojne. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to przeszkoda nie do przeskoczenia, ale stworzenie następcy jest mimo wszystko bardziej skomplikowane od odświeżenia klasyka (gdyż tutaj chodzi tylko, w gruncie rzeczy, o podrasowanie szaty graficznej. Nie o wymyślanie gry na nowo). To po pierwsze. Po drugie - po wypuszczeniu remastera (i zgarnięciu zysków) Activision Blizzard dalej ma wolne pole dla Warcrafta IV, co jest lepszym ruchem niż sprawienie, żeby "czwórka" weszła w paradę "trójce". Przynajmniej ja tak to sobie tłumaczę, bo przyznam szczerze, że jeżeli chodzi o WoWa to już od bardzo dawna jestem poza obiegiem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj tam, oj tam, Orc & Humans miał dwie wykluczające się kampanie, podobnie Tides of Darkness, jakoś z tego Blizzard wybrnął, to i teraz sobie by poradzili. A jak nie, to parę nieeleganckich retconów zrobiliby, jak w SCII - uznali to i owo z WoWa za niebyłe - i jakoś tam historię się udałoby pociągnąć w WIV. Mi tam zwykły WIII wystarcza, więc pewnie jak w przypadku remastera SC, będę śledził postępy prac nad "nowym" WIII z raczej umiarkowanym zainteresowaniem. No ale życzę powodzenia Blizzowi, może dzięki temu faktycznie prędzej czy później zobaczymy WIV.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Holy.Death

No ja w sumie tez. W koncu ile razy mozna praktycznie od zera rozwijac swoja postac i jeszcze pozniej robic te same questy na altach. Moja przygoda z WoWem dobiegla konca w zasadzie razem z koncem Wrath of the Lich King. Postac Arthasa zawsze najbardziej mi sie podobala w tym uniwersum. No i gra Death Knightem bardzo przypadla mi do gustu. Po kilku latach wrocilem do WoWa na miesiac, przebieglem przez podstawowa zawartosc dodana w Cata i Pandarii i na tym poprzestalem. Luzno sledze fabule kolejnych dodatkow, chetnie ogladam CGI wypuszczane przez Blizza, ale nic poza to. Chetnie ogralbym jakas inna gatunkowo gre osadzona w tym uniwersum, chocby to bylo Visual Novel. ;) Niestety karcianki to kompletnie nie moja bajka, Hearthstone dalem szanse, ale po kilku godzinach w nim spedzonych bez zalu go sobie odpuscilem. Tyle dobrego, ze w Heroes of the Storm, w ktorego sporadycznie grywam, jest sporo warcraftowych postaci i ich umiejetnosci inspirowanych grami, wiec z wcieleniem sie w Lich Kinga, Thralla czy pociesznego Stitchesa nie ma problemu. No ale to nie to samo ofc...

@Arlekin

A to trzeba az czytac artykuly, zeby to zauwazyc? ;) Przeciez od lat ten gatunek znajduje sie w stanie agonalnym. Ostatnimi wiekszymi byly Company of Heroes 2 sprzed 5 lat i SC2: Legacy of the Void wydany 3 lata temu. Seria Command & Conquer umarla, Homeworld: Deserts of Kharak wielkim sukcesem nie byl. Dawn of War III okazal sie byc w najlepszym razie przecietny, tak samo zreszta jak Grey Goo. Duzo lepiej radza sobie strategie turowe/taktyczne (Total War, Stellaris, Civ), ale czyste RTS-y leza i prosza o dobicie. Bez zainwestowania sporej kasy, stworzenia (lub wykorzystania juz istniejacego i lubianego) interesujacego uniwersum z wyrazistymi stronami i postaciami oraz zadbania o element multiplayerowy, ktory bedzie zachecac graczy do rozgrywek sieciowych, dzieki czemu gra nie umrze w ciagu kilku tygodni po premierze, nie ma co liczyc na wielki hit RTS, ktory bylby impulsem dla innych wydawcow do ponownego zainteresowania sie tym gatunkiem. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z RTSami problem był taki, że większość firm zaczęło robić mobilne RTSy (oraz MMO Rts) i okazały się klapą (między innymi Age of Empires MMO),

teraz czekamy na ruch wielkich firm i przypominam, że zapowiedziano nowe AoE - wcześniej zremasterowano AoE 2 i sprzedaż była bardzo dobra

więc @Arlekin dobrze zauważył, że Blizzard sprawdza reakcję graczy (czytajmy: sprawdzi słupki sprzedaży....)

Edytowano przez Scouser
zapomniało się :)
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tesu nie śledzę na bieżąco rynku strategii i jest to gatunek, który mało mnie interesuje poza kilkoma wyjątkami. Wolę więc swoją wiedzę opierać na jakimś lepiej poinformowanym źródle. A tak na marginesie. Po przeczytaniu o remasterze, naszło mnie na powrót do Warcrafta 3. Niestety stara kopia zapodziała się gdzieś lata temu więc pomyślałem, że kupię sobie nową wersję cyfrową. Wchodzę na allegro i aż przetarłem oczy ze zdumienia. Podstawka plus dodatek w cenie 100zł! Ja rozumiem, że klasyka ale bez przesady. Taka cena za szesnastoletni tytuł? Kogoś tam chyba pokręciło.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś chce to może kupić wersję cyfrową w Empiku. Wersja podstawowa - 73,20 zł. Wersja z dodatkiem - 137,90 zł. Wiem, że to szalenie okazyjna cena, ale mimo wszystko polecam poczekać na Reforged, bo ponoć ma być także z dodatkiem, a wyjdzie nie tylko taniej (30 euro = 129 zł), ale także w lepszej oprawie graficznej.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem:

Minimum Requirements:

Operating System - Windows Vista®, Windows® XP (latest service pack)

Processor - Windows XP: Pentium II 400 MHz Windows Vista: 800 MHz processor
 
Video - DirectX video card with 800 x 600 resolution
 
Memory - Windows XP: 128 MB RAM Windows Vista: 512 MB RAM
 
Storage - 1.3 GB available hard drive space
 
Internet - Multiplayer requires a low-latency internet connection rated at 28.8 KBps+. LAN play requires a TCP/IP connection.
 
Resolution -800 x 600 (1024 x 786 for Windows 8 ) The game requires a minimum resolution of 640 x 480
 
Recommended Specification:
 
Operating System - Windows® 7 / Windows® 8 / Windows® 10 64-bit (latest service pack)
 
Processor - 1 GHz processor
 
Video - DirectX video card with 800 x 600 resolution — 1024 x 786 for Windows 8
 
Memory - 32-Bit Windows: 1 GB RAM 64-Bit Windows: 2 GB RAM
 
Storage -1.3 GB available hard drive space
 
Internet - Broadband internet connection. LAN play requires a TCP/IP connection.
 
Resolution -800 x 600 (1024 x 786 for Windows 8 ) The game requires a minimum resolution of 640 x 480

Edytowano przez Holy.Death
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Arlekin napisał:

Nie spodziewałem się, że będą aż tak niskie. Może i grafika to nie poziom Dzikiego Gonu ale prezentuje się całkiem ładnie. Myślałem, że minimum to będzie jakiś dwurdzeniowy procesor.

Te wymagania to na bank jakiś placeholder.

1,3 GB miejsca na dysku dla tekstur przystosowanych pod 4K? Powodzenia.

Ze względu na to, że Wc3R jest robiony na starym silniku W3 to wymagania z pewnością nie będą wysokie ale na pewno nie tak niskie jak te podane wyżej.

IMO placeholder na bank.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodze sie z @Zekarem. Wymagania systemowe widniejace pod W3 Reforged sa w zasadzie identyczne z tymi, ktore swego czasu byly umieszczone pod oryginalnym W3 dostepnym na ich stronie. Podejrzenie budzi tez fakt, ze najnowszym wymienionym w nich systemem operacyjnym jest Windows 8. To juz bardziej aktualna wersja wymagan zwyklego W3 jest tu: https://eu.battle.net/support/en/article/32839

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdarzyłem przeczytać zapowiedź W3 Reforged z najnowszego CDA i tylko jeszcze bardziej się napaliłem :D Zapowiadają poprawki, które powinny być w każdym remasterze. Nowe animacje, modele, załatanie dziur fabularnych. Nie przeszkadza mi zbliżenie wyglądu budynków i map do tych z WoWa (pewnie po tylu latach i tak bym różnicy nie zauważył). Rozśmieszyło mnie zawarte w zapowiedzi narzekanie graczy, że graficznie poszli bardziej w realizm, a mniej kreskówkowo (a mi się tam podoba). Śmieszy mnie to, bo pamiętam zapowiedzi W3 z lat 2001/2002, oczywiście tytuł wielokrotnie i obszernie opisywany bo to przecież wielka premiera była, i tam znowu gracze narzekali że grafika jest zbyt cukierkowa, kolorowa w porównaniu do W2. A teraz się przyjęło, każdy się przyzwyczaił i musi tak być :D Jedyne co mi humor popsuło to polskie tłumaczenie. Uthera Światłodzierżcy nie zdzierżę i innych podobnych. W Hearthstone raziło mnie to strasznie. Ewentualnie będę grać po angielsku.

Recenzja z Click! nr 8/2002, na screena wspomniane o tej cukierkowości :P (tylko tutaj jasność na tych screena jest podkręcona przez co wydają się jeszcze bardziej pastelowe)

W3.2.thumb.jpg.13e762aff3d7df031374f333a9e2626f.jpg

Edytowano przez Despero23
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Despero23

Ja do dzis sie dziwie, ze polscy tlumacze nie zdecydowali sie przetlumaczyc Sylvanas Windrunner jako Wiatropedna. ;)

W gry Blizzarda gram tylko po angielsku wlasnie przez te robione na sile spolszczenia nazwisk i nazw wlasnych. W ksiazkach strasznie mnie to razi. :(

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tesu Tak się nie ciesz z tą Sylvanas, bo na polskiej stronie Reforged jest jako "Sylwana"... W ogóle kto na to wpadł? Po co to na siłę spolszczać? Tłumacze myślą, że to uniwersum dla dzieci? Bo tak sie robi głównie w bajkach dla dzieci. W Warcrafcie III tłumaczenie było fajne. Imiona i przydomki zostały oryginalne angielskie, ale tłumacze wrzucili coś od siebie, nie psujacego odbioru gry, np orkowy szaman nucacy piosenkę z "Czterech pancernych", a i podłożone głosy były jak najbardziej okej jak dla mnie.

Ale z tym szamanem to naprawde było super. Szaman władający siłami natury podśpiewuje "Deszcze niespokojne, potargały sad" :D I to jest pomysłowe tłumaczenie

Edytowano przez Despero23
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Despero

Akurat spolszczenie imienia Sylvanas na Sylwana az tak bardzo mnie nie boli, bo nie dosc, ze roznica miedzy tymi wersjami jest znikoma, to polskie imie Sylwana wywodzi sie od lacinskiego Sylvanas. Jest to wiec spolszczenie dosc naturalne, a nie robione na sile. Za to tlumaczenie nazwisk/przydomkow z uporem maniaka jest zwyczajnie sztuczne i niepotrzebne. Grommash Hellscream powinien pozostac w wersji oryginalnej, a nie wystepowac jako Grommasz Pieklorycz. Jakos Harry Potter w polskich wydaniach ksiazek J.K. Rowling nie zamienil sie w Henia Garncarza, Jonatan Snieg nie zajal miejsca Jona Snowa w polskiej wersji GoT, a Frank Underwood pozostal soba zamiast zamienic sie we Franciszka Podlesnego.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...