Jump to content

Tesu

Zwycięzcy Smugglerków
  • Content Count

    6,099
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    69

Tesu last won the day on April 6

Tesu had the most liked content!

Community Reputation

2,196 Znakomita

4 Followers

About Tesu

  • Rank
    The Viver
  • Birthday March 4

Sposób kontaktu

  • Strona WWW
    http://steamcommunity.com/profiles/76561198012640010

Informacje profilowe

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Baile Átha Cliath
  • Zainteresowania
    Gry, fotografia, komputery, książki Pratchetta o Świecie Dysku, anime, nowe technologie, historia starożytna i XX wieku, historia i kultura koreańska oraz japońska, polityka, podroże.

Dodatkowe informacje

  • Ulubione gry
    Assassin's Creed IV: Black Flag • Battlefield 1 • Battlefield BC2: Vietnam • Call of Duty Modern Warfare (seria) • Civilization (seria) • Dune 2 • Elite: Dangerous • Escape from Tarkov • Fallout (seria) • Final Fantasy VII • Frontier: Elite II • GTA Vice City • Heroes of the Storm • Hitman (seria) • Mass Effect (trylogia) • Master of Magic • Morrowind • Operation Flashpoint (2001) • Ori and the Blind Forest • Overwatch • Subnautica • Syndicate (1993) • theHunter: Call of the Wild • The Gallery (VR) • Total War (seria) • UFO: Enemy Unknown • Warcraft (seria) • Wiedźmin 3: Dziki Gon • World of Warcraft • XCOM: Enemy Unknown
  • Ulubiony gatunek gier
    FPS/strzelanki
  • Konfiguracja komputera
    CPU: Intel Core i7 6700K 4 GHz

    Mobo: ASRock Z170 Extreme6

    GPU: Asus ROG Strix GTX1070-O8G

    VR: HTC Vive

    RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB DDR4 3000 MHz CL15

    Sound: Audiotrak Prodigy Cube Black Edition + Sennheiser HD 380 Pro

    SSD: Crucial MX200 250 GB & Crucial M4 128GB SATA3

    HDD: Western Digital Black 1 TB SATA3

    PSU: Enermax Modu87+ 900W

    Case: CoolerMaster 692 Dominator II Adv.

    Monitor: AOC G2460PG 24" Nvidia G-Sync 144 Hz

    Inne: Razer BlackWidow Tournament Edition Chroma V2, Razer Naga Trinity, Razer FireFly Chroma, Microsoft Xbox 360/PC Wireless Gamepad, Logitech Formula Force EX, Thrustmaster T-Flight Hotas X, AUDIO-TECHNICA AT2020USB+, Logitech C920 USB HD Pro Webcam
  • Wyróżnienia Smugglerkowe
    [2017] Ten/Ta, który(-a) kulturą promieniuje
    [2016] Ten/Ta, który(-a) kulturą promieniuje
    [2015] Diamentowy Interlokutor && Władca/Władczyni polszczyzny
    [2015] Ten/Ta, który(-a) kulturą promieniuje
    [2014] Ten/Ta, który(-a) kulturą promieniuje

Recent Profile Visitors

68,476 profile views
  1. Skoro chcesz dalej ciagnac temat EU, to pytaj tutaj:
  2. Mam nadzieje, ze nie czepiasz sie nazewnictwa, czyli tego, ze w 2004 roku formalna nazwa Unii byla Wspolnota Europejska. Jeszcze przed naszym przystapieniem do niej potocznie uzywalo sie okreslenia Unia. Cos na tej samej zasadzie, ze o naszym kraju mowimy zazwyczaj Polska, choc oficjalna, formalna nazwa jest Rzeczpospolita Polska.
  3. @Zayatzz https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Polska_w_Unii_Europejskiej Daj plusa jesli pomoglem.
  4. Prawdopodobnie blad w CDA, bo na kilku zagranicznych stronach tez w opisie produktu jest napisane, ze odswiezanie ekranu to 60Hz.
  5. Tesu

    CD-Action 05/2019 - zapowiedź

    To juz wiem, dlaczego zrezygnowaliscie z zamykania CDA w foliowych workach. Zwyczajnie chcieliscie zwiekszyc sprzedaz pisma poprzez otwarcie sie na ludzi, ktorzy co prawda czytac (np. opisanej na folii zawartosci nowego numeru) nie potrafia, ale za to swietnie im idzie ogladanie obrazkow. Co do Gamblera - nic nie przebije recenzji, ktora w nim ponad dwie dekady temu czytalem. Nie pamietam juz teraz, o czym byl czytany tekst, za to doskonale pamietam, jak te zolte litery na rozowym tle meczyly mi oczy... Co jak co, ale ludzie zajmujacy sie DTP w Gamblerze byli bardzo, ale to bardzo kreatywni w swojej pracy. W CDA tla mi sie akurat podobaja, przynajmniej nie jest to czarny tekst na nudnym bialym tle. Jednak proporcje tekstu do grafiki moglibyscie lekko zmodyfikowac. Ja wiem, ze jeden obraz jest jak 1000 slow, ale osobiscie nie obrazilbym sie, gdyby tekst recenzji zajmowal 60% jej calosci, a nie tak jak teraz ledwie polowe lub czasem nawet mniej...
  6. Tesu

    Money, money, money…

    Akurat ten podzial z WoWa byl czysto iluzoryczny, bo nie byly to osobne waluty. Zwyczajnie gracz zamiast nosic przy sobie pierdyliarda identycznych monet nosil je dalej, tyle ze podzielone na mniejsze kategorie. Zeby kupic np. miecz nie trzeba bylo zaplacic x w walucie ze Stormwind, y w tej z Dalaran i z z Darnassus. Placilo sie dalej miedziakami, tyle ze dla wygody pogrupowanymi w ich drozsze wersje. Tak samo my za wszystko placimy de facto groszami, ale zamiast wydac ich 500, placimy piecioma zlotowkami, bo to duzo bardziej wygodne.
  7. Tesu

    Temat growy

    @Sebik Tylko jesli jestes zainteresowany zakupem ED, to wez pod uwage, ze to nie jest gra na kilka wieczorow.
  8. Tesu

    CD-Action 05/2019 - zapowiedź

    Zwyczajnie zakladalem, ze dobierajac tytuly do zrecenzowania staracie sie pisac o tych, ktore moga znalezc najwiecej nabywcow. W tym kontekscie brak recenzji kontynuacji bardzo cieplo przyjetego Beholdera, a recenzja ocenionej na 5 czy 6 niszowej gry o siatkowce pozostaje dla mnie dosc kontrowersyjnym doborem zawartosci pisma. Dobrze, ze chociaz wreszcie Atom sie pojawi.
  9. Tesu

    CD-Action 05/2019 - zapowiedź

    @Smuggler Offtop offtopem, ale do wypowiedzi zwiazanych z tematem watku to moglbys odpowiedziec.
  10. Tesu

    CD-Action 05/2019 - zapowiedź

    Sek w tym, ze np. taki WoW nie ma wersji PL, czlowiek przez lata przywyknal do takich nazw jak Stormwind czy Garrosh Hellscream, a potem czyta polskie wydanie ksiazek z uniwersum Warcrafta i nagle jest czestowany Wichrogrodem czy Garoszem Piekloryczem.
  11. Tesu

    CD-Action 05/2019 - zapowiedź

    @SilentBob Co prawda na New York mowimy Nowy Jork, a na Washington Waszyngton, ale gdyby powierzyc zadanie opracowania nowego przewodnika po USA polskim tlumaczom Blizzarda, to znalazlyby sie w nim takie perelki jak „Anioly” zamiast Los Angeles, „Swiety Franciszek” zamiast San Francisco, graniczne El Paso staloby sie „Krokiem”, a Yellowstone National Park bylby Parkiem Narodowym Zolty Kamien. Obecnego prezydenta USA nazywamy Donaldem Trumpem, a nie Donaldem Atutem, w filmach wystepuje nie Tomasz Rejs, a Tom Cruise, a jego kumpel to Nicholas Cage, a nie Mikolaj Klatka. Wiec po co na sile tlumaczyc nazwy wlasne postaci i miejsc w uniwersum Warcrafta, skoro wychodzi to sztucznie i w prawdziwym zyciu sie tego na ogol nie robi? @goliat Jednym z celow polskich lokalizacji w latach 90. bylo zachecenie ludzi do zakupu legalnej wersji gry poprzez oferowanie im czegos, czego wersje pirackie nie mialy. To samo dotyczylo zreszta zatrudniania znanych nazwisk do podkladania glosu, wrzucania fizycznych dodatkow do pudelek oraz ladne wydanie calosci. A co do samego tematu, to czy tylko mi sie rzucilo w oczy, ze CDA ostatnio odrobine zmniejszylo fizyczny rozmiar stron?
  12. Tesu

    Money, money, money…

    Szczerze to watpie, aby devsi szli w tym kierunku. W EfT zroznicowanie gotowki i stosunkowa rzadkosc znajdowania dolarow i euro ma za zadanie utrudniac rozgrywke i uniemozliwic graczom latwe kupowanie zachodniego sprzetu, podstawa jest barter i ciulanie rubli. W RPG ekonomia swiata gry jest traktowana po macoszemu, tak samo zreszta jak w strategiach traktuje sie dyplomacje, bo wiadomo, ze glowny nacisk idzie tam na rozwiazania militarne.
  13. Tesu

    Money, money, money…

    A w takim Escape from Tarkov sa cztery rodzaje waluty - ruble, dolary, euro i barter. Najczesciej handlarz akceptuje tylko jeden rodzaj pieniadza plus oferuje niektore ze swoich towarow za barter. Ok, nie jest to gra stricte RPG, a bardzo hardkorowa strzelanka z silnymi elementami survivalu i mocno stawiajaca na zdobywanie i ulepszanie ekwipunku, ale pewne elementy RPG w postaci kilkudziesieciu rozwijalnych umiejetnosci (wsrod ktorych jest tez taka ulatwiajaca barter) tez sa. Pod wzgledem ekonomii jest w EfT zdecydowanie ciekawiej, niz w wiekszosci erpegow.
  14. Tesu

    CD-Action 05/2019 - zapowiedź

    @goliat Tyle ze jesli chodzi o Polonie, to dla wielu z nich jezyk polski jest tym drugim, ktorym sie posluguja, a pierwszym stal sie angielski, bo w zdecydowanej wiekszosci przypadkow mowa tu juz o drugim i trzecim pokoleniu polskich emigrantow. Nawet w przypadku najnowszej fali polskiej emigracji, czyli tych 2 mln ludzi, ktorzy wyjechali z Polski po 2004 roku, nie jest tak, ze potrzebuja do szczescia gier w jezyku polskim. Patrze tez na dzieci Polakow urodzone tu gdzie mieszkam, w Irlandii. Wielokrotnie czy to odwiedzajac znajomych, czy tez podczas spaceru widzialem takie sytuacje, ze polscy rodzice rozmawiaja ze soba po polsku, ich dzieci rozmawiaja z nimi tez po polsku, ale miedzy soba podczas zabawy od razu przechodza na angielski, bo tak im wygodniej. A to przeciez dopiero pierwsze pokolenie, ktore urodzilo sie juz na obczyznie, a nie trzecie czy czwarte jak w USA. Co do polonizacji, fajnie jesli w grze jest polska wersja kinowa. Jesli jest polski dubbing, tez fajnie, pod warunkiem, ze jest on jednym z kilku do wyboru, a nie tak jak to czesto robi EA, czyli jedynym dostepnym. Fanem spolszczen gier Blizzarda nie jestem, o czym juz wielokrotnie zreszta pisalem, bo ich robione na sile spolszczenia nazwisk i nazw wlasnych sa dla mnie sztuczne i zupelnie niepotrzebne.
  15. Tesu

    CD-Action 05/2019 - zapowiedź

    Jestem rozczarowany ponownym brakiem recki Beholdera 2. Oczywiscie zdazylem przeczytac juz ich kilka w internetach, ale ze moje ulubione czasopismo o grach, w ktorym od 23 lat czytam recenzje (z ktorymi co prawda nie zawsze sie zgadzam - nie ma tak dobrze), przespalo grudniowa premiere tej gry, to w moim uznaniu wstyd. I tak, rozumiem, ze doba ma tylko 24h, a redaktorzy poza praca maja takze jeszcze swoje zycie prywatne, ale jakos w ostatnich 3-4 numerach pojawily sie m.in. recki dwoch gier z serii Tetris, bardzo niszowych sportowek (Spike Volleyball), dodatkow do gier czy zwyczajnych blizej nieznanych sredniakow dostajacych noty miedzy 5 a 6+. Rozumiem takze, ze objetosc CD-Action nie jest z gumy (a na dodatek ostatnio chyba takze lekko zmniejszyliscie jego wysokosc), ale jednoczesnie odnosze wrazenie, ze proporcje tekstu recenzji do ilustrujacych je screenow sa lekko przesadzone w kierunku tych ostatnich. Zeby daleko nie szukac, w urodzinowym numerze 4/19 recenzja Sunless Skies byla na dwie strony, z czego sam tekst zmiescilby sie na jednej; recenzja Crackdown 3 zostala rozlozona na 3 strony, przy czym grafika z pudelka z gry zajmowala ponad pol strony, a screeny zajely dodatkowa jedna; w przypadku Far Cry: New Dawn bylo identycznie - recka na 3 strony, ale tekst zajmuje lacznie niewiele ponad polowe; Recenzja Metro Exodus zajmujaca az 6 stron? Krigore musial sie bardzo napocic i napisac, ze recenzja jego autorstwa potrzebowala az tyle miejsca, z pewnoscia jest bardzo szczegolowa i doglebnie analizuje recenzowana gre. Tyle teorii, bo w praktyce z tych szesciu poswieconych Metro Exodus stron sama recenzja zajmuje niecala polowe, jakies 2,5 strony, reszta to obrazki. W newsie zapowiadajacym najnowszy numer CD-Action piszecie: A ja cos czuje, ze z tych szesciu stron recenzji DMC5 pelne ochow i achow Ninho beda co najwyzej trzy. Powiedz mi prosze @Smuggler, ze nie mam racji, bo prawde mowiac, chcialbym sie w tej kwesti mylic. Tym bardziej ze wedlug zapowiedzi w najnowszym numerze Berlin zapelnil piec stron recenzja Sekiro: Shadows Die Twice i byloby szkoda, gdyby po zakupie pisma sie okazalo, ze Berlinowi ten wyczyn udal sie tylko dlatego, ze polowe z tych pieciu stron recenzji zajely same obrazki z gry.
×