Skocz do zawartości
Gość Razomak

Dark Souls (seria)

Polecane posty

Grać na K+M się da, jest to trochę średnie i wymaga przyzwyczajenia ale się da. Sam tak grałem. Pod LPM/PPM ataki, pod Shift/F blok i parowanie (z tym że parowania ani razu nie użyłem...). A spacja to oczywiście roll

Co do tego "jak giniesz to wyłącznie twoja wina" to bym się kłócił. Co chwila trafia się na pułapki o których człowiek nie ma bladego pojęcia i które albo nas insta killują albo wpuszczają w hordę mobów (jak ta z bazyliszkami w tych kanałach co się do Gaping Dragona idzie). Już nie wspominając o tym że gra w kilku miejscach jest po prostu nie fair (Capra Demon)

To taka moja mała opinia. Ostatnim razem jak grałem, zanim zmieniłem sprzęt, to doszedłem do Blighttown i pokonałem Quelaag, więc jak jest dalej to osobiście nie wiem ale wiem że jest jeszcze bardziej wkurzająco. Odkąd mam nowego PC to jakoś mi się nie chce wracać do DS (nie wspominając o tym że jak raz odpaliłem to już jakieś problemy były, gra chodziła w full screenie a mimo to obraz gry był pomniejszony był tylko w lewym górnym rogu, tak na 1/4 ekranu a 3/4 to po prostu czerń była, za to gdy klepałem esc do menu to wtedy się powiększał obraz na cały ekran)

Edytowano przez KafarPL
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba że masz broń dwuręczną. Albo dwie bronie. Albo używasz czarów. Albo masz w drugiej ręce cokolwiek innego niż tarczę. A i to nie zawsze, bo niektóre tarcze mają ataki.(...)

1. Czy mam broń dwuręczną, czy magię -dual wield to w tej grze nieporozumienie.

2. Jeśli idzie o Blok i Parowanie to mam je tam gdzie napisałem: gigantyczny Num 0, i, niemal mimochodem naciskany podczas używania kursorów, Control. Combosów w grze brak, więc nie muszę mieć wszystkich możliwych ataków pod jedną dłonią chyba, że mash'uję kilka ataków by się uwolnić z uchwytu (o czym wspomniałem). Kombinacji z Shift'em używam tylko do takich błahostek jak poruszanie się po menu'sach (tylko tych, które nie obsługują myszy) i chodzenie - dzięki temu mam akcje ofensywne i defensywne rozłożone wygodnie, a w razie potrzeby, za naciśnięciem jednego modyfikatora zmieniam ich funkcje w te "nadobowiązkowe" np Ctrl + kursor W prawo = prawa opcja, Shift + łuk to Zbliżenie itd.

3. Czy to mniej wygodne niż pad? Zależy kogo pytasz i jakie ma doświadczenie z danym kontrolerem -trzymałem kiedyś pada i osobiście nie wyobrażam sobie rytmicznego naciskania jednocześnie X, Y i Z jednym kciukiem. Z kolei dzięki modom i obyciu z klawiaturą i myszą, jedyne ślady niewygody jakie JA odczuwam w porcie Dark Souls to sytuacje gdy trzeba mash'ować kilka klawiszy na raz - a nawet to zależy od chwytającego.

4. Kręcenie kółkiem w tej konkretnej grze nie jest zbyt precyzyjne, dlatego, uwaga, nawet takie akcje jak Zmiana Czaru i Zmiana Przedmiotu pod kółkiem myszy są "dla chętnych". Osobiście wolał bym możliwość przypisania skrótu do każdego slotu z osobna - Num Key'ów ci u nas na PC dostatek wink_prosty.gif

Edytowano przez zadymek
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez się zupełnie nie zgadzam ze zgonami na własne zyczenie. Co rusz można trafić na jakąś złośliwie ułożona dziure w ziemi, w która wpadniesz, bo w ogóle nie była widoczna, albo na przeciwnika, który wdrapie się na most w punkcie, który juz minales i ubije Cie od tylu. Jakim cudem np. śmierć od szlamu spadającego na łeb w Depths w jedynce może być moja wina? To samo w dwójce - zalana świątynia z przeciwnikami praktycznie niewidzialnymi póki się nie rusza, połączona z magami ciskajacymi samonaprowadzajace pociski i z milionem rowów, których bez pochodni nie widać wcale to złośliwe zaprojektowanie niektorych lokacji. Nic więcej. Po co w Undead Burg są schody za krata (te, którymi idziemy do dolnego miasta do Capry), które po otwarciu kraty zostawiaja jakieś 40 cm przestrzeni do przepaści? Jak ktos za pierwszym razem normalnie na nie wejdzie, pewnie poleci.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakim cudem np. śmierć od szlamu spadającego na łeb w Depths w jedynce może być moja wina?

Eee, śmierć od szlamu w Depths to pospołu twoja i From Software wina. Ich bo nie poinformawali cię, że można to coś z siebie zrzucić, twoja bo, znając ich olewcze podejście do informowania gracza, się nie dowiedziałeś ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile z nich ma cztery przyciski ataku? Jestem pierwszym kolesiem do wypominania kiepskich portów, nawet DMC3 nie jestem w stanie polecić na PC (a DMC3 to moja najukochańsza gra), ale w tym wypadku nie ma na co narzekać, to po prostu niemożliwe.

Bez znaczenia. Dzięki kombinacji klawiatury z myszką liczba przycisków jest wystarczająca. Chyba jesteś konsolowcem, skoro nie zdajesz sobie z tego sprawy. Tylko trzeba DAĆ MOŻLIWOŚĆ DOWOLNEGO PRZYPISYWANIA KLAWISZY, czego w Dark Souls 2 - mającej rzekomo być główną platformą - nie było można zrobić. Kolejny dowód na to, że winą należy obwinić twórców, a szukać wymówek, że "to gra konsolowa".

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jesteś konsolowcem, skoro nie zdajesz sobie z tego sprawy

http://steamcommunity.com/profiles/76561197980553035/

To ma ogromne znaczenie, bo jeśli twój atak w takiej grze nie jest na mysze, to z miejsca jest niewygodne. A jako że w Soulsach jest więcej przycisków ataku niż myszka ich w ogóle ma, to z miejsca nie możesz tego zrobić.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biedak, nie wie.

Czego nie wie? Że w DS 2, doszedł porządny support dla postaci władającej dwoma broniami -co było wiadomo każdemu zainteresowanemu, bagatela, już na etapie zapowiedzi?

Nah, z pewnością nie o to ci chodzi, skoro rozmawialiśmy o słabym PC-towym porcie Dark Souls - którego mankamenty poprawiają dopiero wspomniane mody. A poza tym ja nawet nie grałem [jeszcze] w Dark Souls 2 (skoro już się wszyscy chwalimy profilami na Parze, to wyszukaj profil "zadymek" wink_prosty.gif) to co miałbym krytykować?

PS A propos DMC3 PC -podobno ten port to ogólnie kaszana: do tego stopnia, że ostatnią rzeczą, którą wspiera jak należy to ...pad.

Edytowano przez zadymek
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem żadnych problemów z klawiszami ataków, gdy już miałem możliwość ich skonfigurowania. Gorzej było ze zmianą celu, bo na myszce jest to nieco nieprecyzyjne, a na klawiszach strasznie arbitralne. No i nie można było obracać kamery bez obracania całej postaci. Poza tym uważam, że można grać zarówno na padzie, jak i na kombinacji klawiatura + mysz. Wiem, bo grałem na obu. Zadymek ma rację, że po prostu port był do kitu, skoro to czego nie zrobili twórcy modderzy jakoś mogli zrobić. Jeżeli grałem głównie na padzie (w pewnych okazjach wspomagając się kombinacją), to tylko dlatego, że mając pada mogłem się wygodniej usadowić w pewnym oddaleniu od biurka i dlatego, że lubiłem być takim mobilnym łucznikiem (co było trudniejsze na klawiaturze).

Edytowano przez Holy.Death
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czego nie wie? Że w DS 2, doszedł porządny support dla postaci władającej dwoma broniami

Zrób przejście do kolesia beastującego PvP w Demon's/Dark I za pomocą wielkiego kamiennego dildo. Tudzież do tych wszystkich ludzi mówiących mi, że mieczem Gutsa w Dark II nie możesz nikogo zabić w PvP. I tego stosu trupów, które nim zabiłem w PvP.

PS A propos DMC3 PC -podobno ten port to ogólnie kaszana: do tego stopnia, że ostatnią rzeczą, którą wspiera jak należy to ...pad.

Nie, nie wspiera. Potrzebujesz oddzielnego programu, żeby sterowanie postacią było pod lewym analogiem zamiast prawego.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób przejście do kolesia beastującego PvP w Demon's/Dark I za pomocą wielkiego kamiennego dildo. Tudzież do tych wszystkich ludzi mówiących mi, że mieczem Gutsa w Dark II nie możesz nikogo zabić w PvP. I tego stosu trupów, które nim zabiłem w PvP.

Nie będę udawał, że w ogóle cokolwiek z tego zrozumiałem. Grunt, że ja nie o DS2 piszę, i jak to nie dociera to sam "zrób przejście do kolesia beastującego" ...a zresztą sam wiesz lepiej ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem grę i jestem po 2 godzinach grania w DS.

Na razie gra się przyjemnie. Sterowanie mogłoby być lepsze.

Pisaliście o jakichś modach. Moglibyście podać które warto zainstalować.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem grę i jestem po 2 godzinach grania w DS.

Na razie gra się przyjemnie. Sterowanie mogłoby być lepsze.

Wow, "gra się przyjemnie. Sterowanie mogłoby być lepsze", to zwykle się pisze już po zainstalowaniu modów wink_prosty.gif

Gratuluję wytrwałości - dobrze, będziesz jej potrzebował, bardzo dużo.

Pisaliście o jakichś modach. Moglibyście podać które warto zainstalować.

DSfix -podstawa: umożliwia ustawianie takich "PC-towych luksusów" jak wewnętrzna rozdzielczość renderowana, różne metody wygładzania elementów sceny czy zdjęcie blokady płynności (ustawionej domyślnie na 30 klatek/s). Na jego bazie działa też DSMfix i kilka innych modów.

DSMfix -przyda ci się jeśli grasz kombinacją K+M. Umożliwia konfigurację klawiszy myszy, zwiększa płynność ruchu i funkcjonalność w grze ...ogólnie, w praktyce, dodaje do Dark Souls obsługuje tego typu sprzętu.

Jeśli masz ochotę grzebać głębiej, to skieruj kroki do Nexus mods, gdzie w sekcji Dark Souls mają całą masę reskin'ów, retexture'ów itp.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie pomyślałem o jednej rzeczy i ciekawi mnie, czy w Dark Souls da się używać specjalnych ataków broni jeżeli statystyki nie pozwalają na używanie tej broni? Powiedzmy, że mam Stone Greatsword (STR:40, DEX:10), ale mam tylko 10 siły i 0 zręczności - mogę wtedy użyć jego specjalnego ataku?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie pomyślałem o jednej rzeczy i ciekawi mnie, czy w Dark Souls da się używać specjalnych ataków broni jeżeli statystyki nie pozwalają na używanie tej broni? Powiedzmy, że mam Stone Greatsword (STR:40, DEX:10), ale mam tylko 10 siły i 0 zręczności - mogę wtedy użyć jego specjalnego ataku?

Ja wiem, że np niedobór Wiary, przy używaniu Prostego Miecza Astory, nie wpływa na to jak się nim macha (staty powiązane są tradycyjnie zmniejszone). Testowałem też Drake Sword, gdzie miałem z kolei za mało DEX i jest tak samo: machasz normalnie, ale odpowiednie DMG jest obniżone.No i jak najbardziej da się użyć specjala

Z kolei w przypadku niedoboru STR, a więc głownie dwuręczniaków, działa tylko animacja "ledwo, ledwo macham tym złomem" -nawet jako Mocny Atak -więc nie spodziewam się, że Specjal zadziała.

IOW Jeśli brakuje ci STR i nieledwie machasz żelastwem: zapomnij. Jeśli czegoś innego i broń "chodzi" normalnie: dajesz ostro.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest chyba całkowicie zależne od broni. Nie pamiętam, w których Soulsach (tak, Demon's też jest częścią serii dla tych, co zapomnieli) ani przy jakiej broni, ale przy zmniejszonych statystykach moja postać ledwo mogła ja dźwigać, o używaniu nie mówiąc.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Demon's Souls nie jest częścią serii Dark Souls. To osobne uniwersum. Można co najwyżej mówić zbiórczo o "Soulsach", czyli o grach współdzielących tą samą mechanikę rozgrywki. Bloodborne będzie tym dla Dark Souls, czym Dark Souls było dla Demon's Souls. Zasady - z grubsza - te same, tylko akcja osadzona w innym uniwersum (tutaj dodatkowo na innym etapie rozwoju technologicznego).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można ją uznać za serie, ale uniwersa Demon's i Dark Souls nie są ze sobą powiązane i tak samo będzie z Bloodborne.

Co do ciężkości broni, to nie będziesz mógł wykorzystać w pełni potencjału broni, a gdy jest za ciężka to animacje będą wolniejsze. Co do wolniejszy animacji, to polecam się ubrać w sprzęt ważący więcej niż połowa twojego udźwigu. Jak to pierwszy raz zobaczyłem, to padłem, bo z unikaniem to raczej nie miało za wiele wspólnego :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można ją uznać za serie, ale uniwersa Demon's i Dark Souls nie są ze sobą powiązane i tak samo będzie z Bloodborne.

Dokładnie. Klasyczne serie mają to do siebie, że mają cyferki. Fallout to inna seria niż Wasteland, choć Fallout powstał w zastępstwie Wastelanda 2. Fallout: Tactics był spin-offem osadzonym w tym samym uniwersum, ale nie stanowił części serii. Torment: Tides of Numenera nie ma nic wspólnego z Planescape: Torment. I tak dalej.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę godzin w Dark Souls 2 za mną i śmiało mogę stwierdzić, że gra jest równie dobra co pierwsza część. Aktualnie jestem po pokonaniu 4 Bossów i walczę teraz z 5 Flexile Sentry w lokacji No Man's Wharf. Udało mi się zdobyć Knight set i Heide Sword który zrobiłem sobie +2. Zdobyłem też parę świetnych pierścieni. Gra mi się fantastycznie i zaczyna się robić trudno, co z jednej strony mnie cieszy a z drugiej martwi ;) Lokacja są śliczne i bardzo często zdarza mi się stanąć w miejscu i podziwiać widoki, co tu więcej mówić? Wracam do Drangeleic ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...