Bohaterem Kirkwall został: El'Dragon aka Hawke W Dragon Age: Początek zagrywałem się miesiącami, a i potem nie raz do niej wracałem. Po zapowiedzi sequela radość ogarnęła me serce, jednak w miarę ujawniania nowych informacji o grze, zacząłem się obawiać, czy powtórzy sukces "jedynki". Na szczęście po zagraniu w demo, a potem pełną wersję najnowszego dzieła BioWare'u stwierdziłem, że dostałem więcej niż oczekiwałem... Najnowszy RPG BioWare'u wywołał sporo zamieszania wśród fanów oldskulowego r
"POPRZYSIĄGŁEM ZEMSTĘ TYM,
KTÓRZY ZDRADZILI MOJĄ RODZINĘ.
JESTEM EZIO AUDITORE DA FIRENZE.
JESTEM ASASYNEM..." Zanim przejdę do opisywania moich wrażeń z lektury powieści Olivera Bowdena pragnę podziękować Treserowi za wypożyczenie mi tej książki Miło spędziłem przy niej czas, dzięki... Maestro Assassin's Creed: Renesans jest powieścią opartą na wydarzeniach znanych z drugiej części gry Assassin's Creed. Sam jakoś nigdy nie mogłem się przekonać do serii gier o Zakonie Asasynów i przed
DISTURBED
rok założenia: 1996
pochodzenie: Stany Zjednoczone, Chicago
gatunek: nu metal / metal alternatywny / hard rock
Grupa Disturbed została założona w 1996 roku przez Dana Donegana, Steve'a Kmaka oraz Mike'a Wengrena. Wszystko było fajnie, tylko do kompletu brakowało im wokalisty. Członkowie zespołu dali więc ogłoszenie do prasy, że takiego poszukują, po czym do grupy przyłączył się David Draiman, którego głos spodobał się założycielom. David również wymyślił nazwę grupy.
W 2000 roku z
Witajcie! Od teraz mniej więcej co tydzień będę prezentował Wam moje ulubione kawałki. Innymi słowy: będziecie mogli dowiedzieć się, jakiej to muzyki słucham, a i może Wam, drodzy Czytelnicy coś się spodoba. Więc bez niepotrzebnego gadania, zapraszam do słuchania W tym tygodniu słuchamy muzyki Avenged Sevenfold...
AVENGED SEVENFOLD (A7X)
rok założenia: 1999
pochodzenie: Stany Zjednoczone, Kalifornia
gatunek: metalcore / hardcore / heavy metal / post hardcore
Grupa została założona przez M.
Po Pandorze ganiał: El'Dragon
Borderlands - najnowszy FPS studia Gearbox Software nie jest zwykłym FPSem. Ze względu na to, że w grze występują elementy typowe dla RPGa często nazywa się go RPSem, czyli Role Playing Shooterem. Jak się udała taka hybryda? Różne są opinie - jednym się podoba, innym nie, a mi? Mnie Borderlands wciągnął bez reszty - czekałem na taką grę całe życie, co mam nadzieję, że udowodnię w poniższej recenzji Borderlands w skrócie można opisać jako połączenie rasowego FPS
Onezine.pl i Paradox Interactive organizują konkurs, w którym możecie wygrać jeden z trzech egzemplarzy gry RPG - Magicka.
Co trzeba zrobić? Niewiele. Wystarczy polubić profil Onezine.pl na Facebooku. Proste? Proste... A jeśli chcecie zwiększyć swoje szanse możecie w mailu do redakcji zawrzeć screen, w którym proponujecie stronę znajomym lub zamieście listę użytkowników, które dzięki Wam polubiły Onezine.pl.
Więcej szczegółów oczywiście na Onezine.pl
Poczuł się jak na wojnie: El'Dragon Kolejna dedykowana recenzja. Tym razem tekst dedykuję Treserowi, który bardzo zresztą chciał tej dedykacji... Mówisz i masz I przepraszam za lekkie opóźnienie, bo tekst miał się pojawić dużo wcześniej. Niestety na drodze do napisania recki stanęło Gearbox Software ze swoim Borderlands... 87% średnia ocen na metacritic.com oraz najlepszy FPS 2010 roku, czyli Battlefield: Bad Company 2 od szwedzkiego EA DICE. Czy potrzeba lepszej rekomendacji? Mi wystarczyło t
To tylko ogłoszenie Ostatnimi czasy szukałem pomysłu na ciekawe wpisy, żebyście nie musieli czytać tylko recenzji wielkich, sławnych, albo i niesławnych produkcji. Chodzi mi o gierki freeware. W najbliższym czasie będę dla Was wyszukiwał freeware'owe gierki, które niekiedy okazują się o niebo lepsze od tych, za które musimy zapłacić niemałe pieniądze. Oczywiście takie gry będę oceniał zupełnie inaczej niż wielkie produkcje, ponieważ są one darmowe i nie można od nich dużo oczekiwać. Zatem czeka
No, nareszcie mam odpowiednią ilość głosów, żeby porównać Waszą opinię o Tomb Raiderach do mojej opinii.
Wybieraliście najlepszego i najgorszego Tomb Raidera. Według mnie najlepszy był Underworld, najsłabsze zaś były Kroniki głównie ze względu na pojawiający się bug uniemożliwiający przejście gry i konieczność zabawy save'ami - takie coś nie powinno się w grze NIGDY znaleźć. Underworld jest dla mnie najlepszy, dzięki przepięknym lokacjom (szczególnie Tajlandia), świetnej fabule i bardzo udanym
61% - to i tak łaskawie została potraktowana, tyle powiem... (Nie) zakochał się w Scarlett: El'Dragon UWAGA! Recenzję dedykuję Phnomowi (tak jak obiecałem) - znanemu i lubianemu przez nas wszystkich Redaktorowi*, który to recenzował ten "hit" w numerze 02/2010 CD-Action. Nie udało mu się przejść tejże produkcji i powiem tyle - może to i lepiej.
Ach, Niemcy to mają talent... Programiści z Deck13 - autorzy całkiem fajnych przygodówek postanowili zrobić RPGa. Niestety troszku im to nie wyszło. A
NEED FOR SPEED
Most Wanted / Carbon
developer: EA Games / EA Black Box
wydawca: Electronic Arts
rok: 2005 (MW) / 2006 (Carbon)
gatunek: ścigałka
średnia ocen (metacritic.com): 82% (MW) / 78% (Carbon)
Ścigał się bez opamiętania: El'Dragon
Witam wszystkich. Tym razem nieco nietypowa recenzja, bo dwóch gier naraz. Nie jest to wynikiem lenistwa, czy braku czasu, a chęci porównania tych dwóch, bardzo podobnych do siebie ścigałek z serii Need for Speed. Żeby się fajniej czytało, fragmenty dot
Witajcie, Drodzy Parafianie
No, pożartowaliśmy, a teraz na poważnie... Mam raptem 14 głosów w sondzie nt. Tomb Raidera i bardzo bym chciał, żeby było ich więcej, także sonda będzie aktywna do połowy lutego, czyli do czternastego, żeby nie było. Mam ferie, dopadło mnie przeziębienie (grypie się nie dam, jakem El'Dragon) i chciałem zrobić podsumowanie, ale z czternastu głosów będzie ciężko... Także proszę wszystkich fanów (i antyfanów) o głosowanie
Następny poważny wpis powinien pojawić się w
Bry wszystkim.
Chcę ogłosić, że przez natłok zajęć (nauka, znajomi, treningi ASG, sparingi ASG, spanie, jedzenie, odpoczywanie) nie pisałem (jak z resztą pewnie niektórzy z Was zauważyli) recenzji. Obiecuję za to, że kiedy wrócę (na 101% będzie to w okolicach weekendu), zarzucę Wam recenzje AIMPa3, Fallout: New Vegas (prawdopodobnie z gameplayem), na 50% Gothica 4, wytłumaczę pojęcie ASG i jeśli ktoś z okolic Warszawy będzie chętny - mogę wprowadzić imprezę.
Jeśli jednak ktoś lubi czytać moje
Left the city behind: El'Dragon
Szwedzkie DICE (skrót od Digital Illusions Creative Entertainment) to moje ulubione studio zaraz obok kanadyjskiego BioWare'u. Obie te korporacje łączy fakt, że zarówno DICE, jak i BioWare należą do Electronic Arts oraz to, że robią naprawdę rewelacyjne gry. Twórcy znakomitej serii Battlefield niecałe dwa lata temu uraczyli nas prześwietną grą akcji FPP - Mirror's Edge. Wrażenia? Rzecz jasna - pozytywne Mirror's Edge miałem już nabyć jakiś rok temu, ale zawsze
Wpis będzie tylko reklamą wieloczęściowego FAQ, które stworzyła Ylthin.
Jeśli macie jakieś pytania, bądź problemy z Devil May Cry 3 warto tam zajrzeć, a nuż znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie... Szczerze polecam, cały cykl wpisów jest wykonany bardzo rzetelnie i na pewno kosztowało to sporo czasu, także doceńcie to.
KLIKAMY:
http://forum.cdaction.pl/index.php?autocom...logid=2476&
??????, ???????!
Metro 2033.
Wydawca: THQ
Silnik: 4A Engine
Data wydania: EU: 19 Marca 2010 || USA: 16 Marca 2010
Gatunek: Survival horror, akcja, FPP, shooter
Marahin: Metro 2033 - w wydaniu papierowym odbił się wieeelkim echem w Polsce - rzesza fanów, wiele odwiedzin autora - Dmitrya Glukhovskyego - w Empikach, LARPy, a wreszcie - gra.
W grze, oprawa graficzna wciska w fotel. Dopracowane szczegóły, piękne oświetlenie, fizyka - palce lizać. Systemy oświetleń, które są zawarte w grz
Lara Croft and the Guardian of Light (2010), czyli Lara Croft w wersji "light"
Nadszedł czas na ostatni wpis z cyklu. Przeczytacie tu króciutką recenzję Strażnika Światła, moje refleksje na temat "Dlaczego Tomb Raider jest moją ulubioną serią gier?" oraz kilka moich przemyśleń na temat najnowszego rewolucyjnego Tomb Raidera, który to ma ukazać się jeszcze w tym roku. Do tego zamieszczam dużą sondę, w której ocenicie który TR był według Was najlepszy i najgorszy...
LARA CROFT and
The Guardian
Siemasz
Słuchajcie, ten wpis nie będzie poświęcony żadnej recenzji (no, nie licząc wypromowania przeglądarki, która podczas pisania zaznacza nieistniejące słowa - tj. błędnie napisane) - chcę zwrócić uwagę na styl pisania blogów.
Również literki będą na kolorowo, by odróżnić mój wpis od screenshotow wpisów innych ludzi, mających styl bloga taki sam, co Smocza Jama
Powoli przeczytajcie to zdanie, i spróbujcie je zinterpretować. (Cytat z recenzji gry DoW2, umieszczonej na blogu użytkownika k
Joł wszystkim.
Na wstępie, chcę się przywitać - jestem Jasiek, mieszkam w Warszawię i powiedzmy że "lubię" komputery.
Na boku chcę powiedzieć, że mój komputer to procesor i5 760 overclockowany do 3.8GHz z chłodzeniem CNPS10X Flex i dwoma zephyrami, płyta główna P55-USB3, na niej karta graficzna Gigabyte GTX580 oraz dwie kości ramu po 2 gigabajty DDR3. Całe pudło jest zasilane przez Seasonic 80 silver plus, 950W tb.
Mam nadzieję że będą Wam się podobać moje recenzje, oraz że udzielicie mi cenn
Ostatni z wpisów informacyjnych. Marahin zaproponował kilka nowych rozwiązań, które są zresztą bardzo fajne i mi się podobają.
Po pierwsze: Do recenzji będziemy dodawać krótkie notki, które będą informowały o tym, co myślimy o danej grze. Będzie to uzupełnienie recenzji... Będzie to wyglądało mniej więcej tak, jak to jest przy niektórych recenzjach w CD-Action. Myślę, że każdy wie o co chodzi...
Po drugie: Marahin bardzo chętnie będzie pisał nie tylko o grach... Powiem tyle, że możecie się spo
Z radością ogłaszam wszem i wobec, że właśnie od dziś współpracuje ze mną Marahin Od teraz nie tylko moje wpisy będziecie czytać. Mam nadzieję, że dzięki temu NASZ blog nie będzie jednolity i będziecie mogli poczytać bardziej zróżnicowane teksty, bo przecież każdy ma inny styl pisania
Tomb Raider Underworld (2008), czyli jak udoskonalić to, co już istnieje
Nie jestem w stanie zrozumieć, dlaczego Underworld został przyjęty przez niektórych dość chłodno. Owszem, twórcy nie wprowadzili zbyt dużo nowości, a właściwie nie było ich wcale, ale to nie znaczy, że gra musi się przez to robić słabsza. Mi się podobała i była to według mnie najlepsza część serii...
TOMB RAIDER
Underworld
developer: Crystal Dynamics
wydawca: Eidos Interactive
rok: 2008
gatunek: akcja TPP
średnia oc
Tomb Raider Legenda / Anniversary (2006-2007), czyli zmartwychwstanie serii
Przed premierą Legendy tak naprawdę nie wiedziałem, co mam myśleć. 7 kwietnia 2006 roku był dla fanów Tomb Raidera dniem przełomowym... Wtedy światło dzienne ujrzała nowa produkcja Crystal Dynamics - ojców legendarnej chyba już serii Legacy of Kain...
TOMB RAIDER LEGENDA / TOMB RAIDER ANNIVERSARY
developer: Crystal Dynamics
wydawca: Eidos Interactive
rok: 2006 / 2007
gatunek: akcja TPP
średnia ocen w sieci (metacr
Wypadałoby wyjaśnić, dlaczego od kilku dni nie pojawiły się wpisy na moim blogu. Otóż, ja, Wielki Wszechmocny i Skromny El'Dragon straciłem wenę twórczą, czego za cholerę nie mogę znieść, i nie byłem w stanie kontynuować pracy nad cyklem o Tomb Raiderze. Jutro zacznę wszystko nadrabiać i opublikuję kolejny wpis.
Tyle dobrego, że przynajmniej wybrnąłem z zagrożenia z chemii i już jest fajnie, ale i tak mam ten przedmiot gdzieś, bo nie będę żadnym chemikiem, ani doktorem Pozdrawiam
Tomb Raider: The Angel of Darkness (2003), czyli jak dobić konającego
Trzeba przyznać, że ostatni Tomb Raider od Core Design zmiażdżył mnie na całego. Jak można, ja się pytam, robić grę przez TRZY lata i jej nie dopracować. Core chciało rewolucji - to ją dostało, bo jak wspominałem to był ich ostatni TR. Szkoda tylko, że Eidos nie zdecydowało się wcześniej na odsunięcie Core od Tomb Raidera...
TOMB RAIDER
The Angel of Darkness
developer: Core Design
wydawca: Eidos Interactive
rok: 2003
ga