allman Napisano Maj 17, 2010 Zgłoś Share Napisano Maj 17, 2010 Ok, sorry, że post pod postem ale mam zadanie i nie chciałem, żeby się mieszało z poprzednią wypowiedzią: Matma: 1. Są dane dwa zbiorniki o jednakowej pojemności posiadające w dnie kurki; w jednym zbiorniku większy, a w drugim mniejszy. Po odkręceniu kurków woda ze zbiornika z większym kurkiem wylatuje równym strumieniem w czasie 30 min, a ze zbiornika z mniejszym kurkiem w czasie 60 min. Jak za pomocą tych 2 zbiorników wyznaczyć czas 40min wiedząc, że nie są one oznakowane? Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noniewiem Napisano Maj 18, 2010 Zgłoś Share Napisano Maj 18, 2010 Odkręcasz oba kurki. Czekasz do momentu, aż z jednego przestanie lecieć woda. W tym momencie minęło 30 min. Następnie przelewasz wodę ze zbiornika pełnego w połowie do tego pustego. Ale nie przelewasz w całości! Chodzi o to żeby woda lała się z obu kranów jednocześnie. Wówczas uzyskasz 10 min. Ponieważ pusty zbiornik ma większy kran i jego czas opróżniania jest o połowę krótszy to oznacza, że jest w stanie obrobić 2x więcej wody niż zbiornik z mniejszym kranem. Jeżeli korzystasz z obu kranów to jeden obrobi 2/3 wspólnego zbiornika, a drugi jedynie 1/3. W takim wypadku: 1/3 * 30 min = 10 min. Lub 2/3 * 15 min = 10 min. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
allman Napisano Maj 20, 2010 Zgłoś Share Napisano Maj 20, 2010 Dzięki, wszystko się zgadza. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawidek3294443 Napisano Maj 22, 2010 Zgłoś Share Napisano Maj 22, 2010 Zaraz zacznę was zalewać pytaniami z chemii Mam pytanie dot. stopni utleniania pierwiastków. Siedzę nad tym już 2h i powoli zaczynam coś rozumieć. Umiem wszystkie definicje itp., umiem już wyliczać stopnie w związkach, np.: H2SO4 (I nad H, x nad S, -II nad O) 2 * I + x + 4 * (-II)=0, x=VI H3PO4 (I nad H, x nad P, -II nad O) 3 * 1 + x + 4 * (-II)=0, x=V Dobrze to robię? Jednak tutaj pojawia sie mój problem. W definicji mam tak napisane: 'Suma stopni utlenienia wszystkich atomów tworzących obojętną cząteczkę wynosi 0, a w jonie złożonym jest równa jego ładunkowi.' Więc w powyższych cząsteczkach ma się równać 0. Czy mógłby mi ktoś podać przykład (a nawet ze dwa), kiedy ma być te -II ? I tak dla pewności: Pierwiastki pojedyńcze - 0, litowce - I, berylowce - II, wodór zawsze - I, fluor - -I ? Kolega mi to mówił przez tel. i chce się upewnić czy na pewno dobrze mi to powiedział. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Khubas Napisano Maj 26, 2010 Zgłoś Share Napisano Maj 26, 2010 Cześć, mam pewnie proste pytanie, ale nijak nie mogę wpaść na jego rozwiązanie. Chodzi o to, że w Excelu (2003) nauczyciel ma listę uczniów, i chce, by po wpisaniu liczby do jednej z komórek numeru wyświetlało pierwszy wiersz + liczba wierszy z tej komórki. Np. jeśli mam numer 13, to po wpisaniu 13 do jednej komórki pokazywało wiersz z legendą i tylko 13 uczniów ze mną na końcu ;p Mam to rozwiązać za pomocą formatowania warunkowego. Zakumałem, że trzeba po prostu sformatować wiersze, których nie pokazywać na biało. Pomocy.... Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paguł Napisano Maj 29, 2010 Zgłoś Share Napisano Maj 29, 2010 I tak dla pewności: Pierwiastki pojedyńcze - 0, litowce - I, berylowce - II, wodór zawsze - I, fluor - -I ? Kolega mi to mówił przez tel. i chce się upewnić czy na pewno dobrze mi to powiedział.Wodór -I dla związdków z metalami, co do litowców i berylowców: najlepiej byłoby, żebyś czytał tablicę. Wszystkie pierwiastki mają określoną elektroujemność. Ten, który ma większą "przeciąga" elektron w swoją stronę. 0 mają nie tylko "pojedyncze" pierwiastki, ale np. cząsteczka tlenu, azotu czy chloru. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michas93 Napisano Maj 31, 2010 Zgłoś Share Napisano Maj 31, 2010 Mam do Was prośbę: czy ktoś mógły naprowadzić mnie na rozwiązanie tych zadań (fizyka)? 1.Roleta okienna składa się z dwóch drewnianych drążków, każdy o masie m1=0,5kg i rozpiętej tkaniny. Długość tej tkaniny (rolety) wynosi l=2m. Oblicz pracę, jaką trzeba wykonać, aby zwinąć roletę. 2. Człowiek skacze na linie bunge z drewnianej platformy znajdującej się 50m nad ziemią. Oblicz maksymalną długość, jaką musi mieć nierozciągnięta lina, jeżeli wykonany skok ma być bezpieczny. Załóż, że spełnione jest prawo Hooke'a, a pod wpływem ciężaru człowieka o wzroście 1,8m lina rozciąga się o 0,5m. Ma ktoś jakiś pomysł? Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bronek Napisano Czerwiec 1, 2010 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 1, 2010 Witam! Ostatnio miałem na informatyce temat o macierzach dysków RAID. Jako prace domową dostaliśmy opisanie zalet i wad strippingu i mirroringu. Może ktoś mi pomóc w napisaniu tych dwóch punktów? Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cragir Napisano Czerwiec 1, 2010 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 1, 2010 Pokrótce to tak: Stripping: przestrzeń wszystkich dysków jest widziana jako całośćuszkodzenie jednego dysku powoduje utratę informacji z obu nośników, ponieważ informacje zapisywane są równomiernie na obu dyskachzwiększa szybkość transmisji danych Mirroring: Wzrasta bezpieczeństwo danych, które są zapisywane równolegle na drugim dyskumożliwe zwiększenie szybkości odczytu ponadto pojemność macierzy jest równa pojemności najmniejszego dysku Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Summirek Napisano Czerwiec 1, 2010 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 1, 2010 2. Człowiek skacze na linie bunge z drewnianej platformy znajdującej się 50m nad ziemią. Oblicz maksymalną długość, jaką musi mieć nierozciągnięta lina, jeżeli wykonany skok ma być bezpieczny. Załóż, że spełnione jest prawo Hooke'a, a pod wpływem ciężaru człowieka o wzroście 1,8m lina rozciąga się o 0,5m. Nie wiem co to jest to prawo Hooke'a i nie miałem jeszcze tego na fizyce, ale myślę, że można to obliczyć tak: x=długość liny * pomnożyć x*0,5m=50m 0,5x=50m /:0,5 x=100 Eeee...coś mi nie wyszło Trzeba policzyć także długość człowieka? Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michas93 Napisano Czerwiec 2, 2010 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 2, 2010 Trzeba policzyć także długość człowieka? Skok ma być bezpiczny - więc trzeba uwzględnić także długość człowieka - można przyjąć, że ma on właśnie te 1,8m. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Summirek Napisano Czerwiec 2, 2010 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 2, 2010 [A lina rozwija się na 1 metr to 0,5 metra czy cała się tyle rozwija? Bo jeżeli cała to chyba wystarczy zrobić tak : 50m - 1,8m - 0,5m = 47,7m i wtedy długość liny jest na styk. Chociaż wątpie, by to o to chodziło. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mazzakollo Napisano Czerwiec 11, 2010 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 11, 2010 Ok, jestem w 6 Klasie i zaczęliśmy wyr. algebraiczne. No i jako że jestem chory , i mnie w szkole nie ma , to muszę zapytać się was, czy dobrze myślę ( zadania domowe robię ,ale zupełnie nie wiem czy dobrze ) . Podam jeden zrobiony przykład i proszę o sprawdzenie go, a właściwie tego, czy dobrze myślę -3 x (-10-2z)=30-(-6z)=30+6z Gdzie x to mnożenie . I co to jest jednomian ? Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikaelDorren Napisano Czerwiec 11, 2010 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 11, 2010 Jednomian - wyrażenie będące iloczynem liczby oraz zmiennych. Przykłady - 5x, x2, 100 (stała). Co do przykładu - dobrze myślisz. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość teofi7 Napisano Czerwiec 14, 2010 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 14, 2010 Witam, proszę o pomoc miłośników excela - sekretarką nie będę a mimo to muszę jako zadanie wypełnić formułami dwa arkusze, znajdują się one na moim Chomiku - teofi7 . Są dwa arkusze A i B z rozszerzeniem .xls . Jeśli ktoś się już podejmie tego zadania to proszę o kontakt najlepiej przez PW dziękuję. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
horn2000 Napisano Lipiec 6, 2010 Zgłoś Share Napisano Lipiec 6, 2010 Mam problem z pewnym zadaniem na zaliczenie z probabilistyki: Gęstość prawdopodobieństwa f pewnej zmiennej losowej X jest ciągła dla x należącego do R. Czy stąd wynika, że jej dystrybuanta F jest również ciągła? Czy gęstość f może być nieograniczona w pewnym otoczeniu jednego lub więcej punktów? Proszę o pomoc z tym zadaniem Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sevard Napisano Lipiec 6, 2010 Zgłoś Share Napisano Lipiec 6, 2010 Dystrybuanta to całka Lebesgue'a w granicach -nieskończoność do x, dla funkcji ciągłych staje się ona całką Riemanna na tym samym przedziale. Całka Riemanna jest ciągła. Jeśli zaś, chodzi o to, że gęstość jest typu ciągłego (a nie jest funkcją ciągłą), to wtedy odpowiedź również jest twierdząca, co również wynika z własności całki. Tak, może. Funkcja gęstości jest nieujemna i całka z niej po całej przestrzeni ma być równa 1. Innych warunków nie ma, więc nie ma problemu, by skonstruować funkcję, która będzie nieograniczona i będzie funkcją gęstości. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cygnus Napisano Sierpień 22, 2010 Zgłoś Share Napisano Sierpień 22, 2010 Hej hej hej to znowu ja, i znowu chodzi o matmę Która nierówność jest spełniona dla wszystkich liczb rzeczywistych, a która nie zachodzi dla żadnej liczby rzeczywistej? |x|=>-7 |x|=<-7 |x|=[większe równe]-3 |x|=[mniejsze równe]-3 Mi wychodzi że ŻADNA z powyższych, bo skoro liczby rzeczywiste są to i naturalne, i całkowite, wymierne i niewymierne, to zajmują całą oś X. A jak zaznaczam przedział, to jakiś element nie jest zaznaczony. ------------------------------ Druga sprawa - skoro |x|=[pierwiastek z 3]-1, to czy da się zaznaczyć to na osi? Równanie jest takie: |x|<=>x=[pierwiastek z 3]-1[lub]-[pierwiastek z 3]+1 czy -1? Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bemeko Napisano Sierpień 24, 2010 Zgłoś Share Napisano Sierpień 24, 2010 W obu parach pierwsza nierówność jest spełniona dla wszystkich liczb rzeczywistych, druga dla żadnej. |x|=>-7 x=>-7 lub x=<7 sumą tych dwóch przedziałów jest zbiór liczb rzeczywistych. Wystarczy rozwiązać nierówność. ---------------------------- x=[pierwiastek z 3]-1 lub x=1-[pierwiastek z 3] Można te punkty zaznaczyć na osi. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
allman Napisano Wrzesień 7, 2010 Zgłoś Share Napisano Wrzesień 7, 2010 Udowodnij że liczba: (n+2)^4 - n^4 jest podzielne przez 8. Jak rozwiązuje się tego typu zadania? n jest to w tym wypadku liczba naturalna, ponieważ takie teraz omawiamy. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M@TH3V Napisano Wrzesień 7, 2010 Zgłoś Share Napisano Wrzesień 7, 2010 Udowadnianie tego jest robione wedle punktów. 1. Udowadniasz, ze dla dowolnego n wzór czy też samo twierdzenie jest prawdziwe. 2. Teraz zakładamy, ze wzór jest prawdziwy dla każdej liczby k wiekszej lub równej n0. 3. Nastepnie dla k+1 udowadniasz wzór. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
allman Napisano Wrzesień 7, 2010 Zgłoś Share Napisano Wrzesień 7, 2010 Tak, tylko... hehe... o co chodzi z tym by udowodnić że to twierdzenie jest prawdziwe? Możecie śmiało pokazać mi, jak rozwiązać ten przykład, bo ja mam tego całe zadanie... w tym udowadnianie że (2n + 1)^2 jest nieparzysta... i tym podobne, także nie chodzi mi tylko o to byście za mnie rozwiązali przykład. Zadała nam zadanie, a nie objaśniła jak się je wykonuje... Jestem teraz w I liceum na profilu matma - fiza niby powinienem wiedzieć jak to się robi (poprzednio doprowadzałem to do takiej postaci by można było np. wyciągnąć czynnik przed nawias). Poprzednio nie zetknałem się po prostu z n^4 ani nie podawałem matematycznie argumentów, czemu dana liczba będzie nieparzysta a przecie tej liczby n aturalnej nie mogę sobie podstawić. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sevard Napisano Wrzesień 7, 2010 Zgłoś Share Napisano Wrzesień 7, 2010 W tym przypadku najprostszą metodą jest po prostu rozpisanie tego. Wymnażasz wszystko, dokonujesz redukcji wyrazów podobnych i może wtedy da się coś przed nawias wyciągnąć? Indukcja, którą zaproponował M@TH3W w tym przypadku będzie bardziej skomplikowana. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
allman Napisano Wrzesień 7, 2010 Zgłoś Share Napisano Wrzesień 7, 2010 No ok, to teraz doszedłem do tego, że (n^2 + 4n +4)(n^2 +4n +4) - n^4 tylko... jeszcze nigdy nie wymnażałem dwóch nawiasów o trzech składnikach. Też jakoś każdy z każdym czy istnieje wzró skróconego mnożenia? Może jakiś znajdę w internecie. Bo zamieniłem (n+2)^4 na (n+2)(n+2)(n+2)(n+2) i wymnożyłem dwa pierwsze i dwa ostatnie. EDIT: Udało się, znalazłem wzór na wymnożenie tych dwóch nawiasów, i po kosmicznie długich rachunkach wyszło mi 8(3n^2 + n^3 +4n +2), a więc zostało udowodnione. Teraz inna sprawa. Jak to rozpisać: n^3 - n by sprawdzić, czy to cudo podzieli się przez 6? Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sevard Napisano Wrzesień 7, 2010 Zgłoś Share Napisano Wrzesień 7, 2010 n^3-n=(n-1)n(n+1) Mamy więc iloczyn trzech kolejnych liczb naturalnych, a zatem dokładnie jedna z nich jest podzielna przez 3 i co najmniej jedna jest podzielna przez 2. A zatem iloczyn musi być podzielny przez 6. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polecane posty
Zarchiwizowany
Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.