Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Lord Nargogh

Pomoc Szkolna - przedmioty ścisłe

Recommended Posts

Myślałem że tanges i cotanges też muszą być do kwadratu podniesione żeby zastosować jedynkę trygonometryczną.

Jeżeli mówisz o tożsamości tg alfa * ctg alfa = 1, to to nie jest jedynka trygonometryczna tylko iloraz funkcji wzajemnie odwrotnych.

Link to comment
Share on other sites

Dzień dobry. Prosiłbym o pomoc z zadaniem domowym z Excela. Praca domowa do 14 czerwca i proszę żeby ktoś mi to wyjaśnił (nie chcesz- po prostu nie pisz). Konkretnie to będę tabelę z excela w Open Office robił. Z lekcji niewiele rozumiem i pamiętam- ot informatyk gada i gada, początkowo coś tam się da ale dalej pogubić się idzie.

Nie proszę o odrobienie za mnie żeby nie było, tylko napisanie jak co w czym się robiło.

Zadania:

Uzupełnić tabelki o brakujące formuły podliczające klasy I, II i III;

Uzupełnić i posortować ranking klas;

Dokonać formatowania tabel (kolory i ramki);

Wykonać wykresy średnich ocen i frekwencji.

Dodaję również plik jakby był potrzebny.

http://www.sendspace.com/file/nc1irs

Z góry dziękuję za pomoc icon_smile.gif

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem czy ktoś mi pomoże o tej porze, no ale nic, warto zapytać wink_prosty.gif

Mam problem z zadaniem związanym z wartością bezwzględną w równaniach. Kompletnie nie wychodzi mi ten przykład i nie wiem co robię źle (w odpowiedziach jest x=1,5) confused_prosty.gif

post-137073-0-71194000-1410899474_thumb.

Link to comment
Share on other sites

@up

Kumpel mi powiedział że w złą stronę mam zwróconą funkcję 2x-7 (powinna być rosnąca). Nie sprawdzałem czy po tym zabiegu wyjdzie okej bo już nie mam siły :P (w między czasie walnąłem jeszcze kilka przykładów :D). Ale mimo to dzięki za jakiekolwiek chęci do pomocy ;)

Link to comment
Share on other sites

Prosiłbym o drobną pomoc przy kilku prostych zadaniach z logiki. Jako, że jest to mój pierwszy kontakt z logiką na studiach nie jestem pewien czy wszystko dobrze rozumuję i może ktoś z Was nieco mi to wszystko rozjaśni smile_prosty2.gif . Na początek zbiory:

1) Podać elementy następujących zbiorów:

a) {a} - Tutaj sprawa wydaje się prosta, jednoelementowy zbiór {a}

b) {{a}} - jest to zbiór dwuelementowy, w którym obie współrzędne są takie same?

c) {a,b},{a}} - z tego co do tej pory wyczytałem, jest to klasyczna definicja pary uporządkowanej według Kuratowskiego. Zatem elementami zbioru są tutaj po prostu współrzędne a oraz b?

d) {{{a}},{a},a} - zgłupiałem...

e) {xE Nat |x^2<7} - wszystkie liczby naturalne z przedziału (- sqrt(7),sqrt(7))

Prosiłbym o skorygowanie moich błędów zarówno pod względem merytorycznym jak i językowym(nie jestem pewien czy wszystko dobrze nazywamtongue_prosty.gif )

Link to comment
Share on other sites

Nie.

W a) jedynym elementem zbioru {a} jest a. W szczególności {a} nie należy do tego zbioru.

b) też ma jeden element, czyli singleton z a (singleton to zbiór z dokładnie jednym elementem)

c) Nie mieszaj do tego Kuratowskiego - masz zwyczajnie dwa elementy, singleton z a i zbiór dwuelementowy {a,b}

d zrób sam, w e powinieneś jak dla mnie wypisać te liczby.

I nie wiem skąd wziąłeś te współrzędne, pierwsze słyszę by ktoś tak mówił o zwykłym zbiorze.

Link to comment
Share on other sites

Czy wytłumaczy mi ktoś jak zapisuje się różne równania chemiczne?Wiem że są 4 sposoby np: tlenek zasadowy + kwas, reszty nie pamiętam, więc prosiłbym o podanie 3 pozostałych oraz jak się to zapisuje w miarę na chłopski rozum smile_prosty2.gif .

Poziom II gimnazjum.

Link to comment
Share on other sites

Koledze na pewno chodzi o otrzymywanie soli. :)

KWAS+ ZASADA -> SÓL + WODA

METAL + KWAS -> SÓL + WODÓR

TLENEK METALU + KWAS -> SÓL + WODA

TLENEK NIEMETALU + ZASADA -> SÓL + WODA

W sumie nie ma co tłumaczyć, trzeba znać te reakcje, liczyć ilości atomów, znać wartościowości i tyle. Musisz ćwiczyć na przykładach, nie ma innej opcji. To jest banalne, dasz radę! ;)

Link to comment
Share on other sites

Mógłby ktoś mi powiedzieć czy dobrze zrobiłem to zadanie z biologii? Dziedziczenie krwi, 1 liceum.

Określ jakie grupy krwi mogą mieć dzieci heterozygotycznych rodziców jeśli ojciec ma grupę krwi A, a matka B.

Ojciec: I(A) || i

Matka: I(B) }} i

I (A) || i - A

I (B) || i - B

i || i - 0

I (A) || I (B) - AB

Wydaje mi się, że jest dobrze, ale w sumie wolę się upewnić bo jutro sprawdzian i przydałoby się podbudować ocenę. ;x

Link to comment
Share on other sites



  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...