Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Bethezer

Pillars of Eternity

Polecane posty

Wygrzebałem ten update, żeby nie mówić z pamięci - http://forums.obsidi...-and-a-tileset/.

A więc będą zarówno skille, które będą miały określoną ilość użyć podczas walki i będą resetować się po jej zakończeniu, oraz (a jednak więc tu się myliłem mówiąc, że ich nie uświadczymy) takie, do których ponownego użycia wymagany będzie wcześniejszy odpoczynek.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kuchar

Owszem, ale nawet klasę czarownika ograniczała w walce ilość rzuconych zaklęć. W zasadzie różnił się od zwykłego czarodzieja tym, ze czarodziej przykładowo w jednej walce mógł użyć trzy razy Magiczne Pociski, dwie Kule Ognia i jedną Błyskawicę. Natomiast czarownik posiadający podobny zestaw był w stanie zastosować identyczne "combo", lub równie dobrze przysmażyć sześcioma fireballami pod rząd. Przykład oczywiście wzięty "z czapy", ale tak czy inaczej ścisły limit istniał i o wściekłym spamowaniu mowy być nie mogło smile_prosty.gif

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, ograniczały nas również rundy (czy może tury? nie pamiętam dokładnie) i czas ich trwania. Chodziło mi bardziej o to, że Czarownik koło poziomu 10. mógł posłać z 6-7 kulek, zanim mu się limit na zaklęcia danego poziomu skończył. I to z niego zawsze robiłem postać ofensywną, bo było to opłacalne. Czarodziejowi zazwyczaj wybierałem zaklęcia pomocnicze (przyspieszenie, uśpienie itd.), które wystarczyło rzucić raz przed bitwą i był spokój. Dodatkową zaletą Czarodzieja była nauka ze zwojów - nie trzeba było karty postaci zaśmiecać wszystkimi dostępnymi czarami.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może nie wszyscy wiedzą/pamiętają: o 17:00 startuje panel Project Eternity prowadzony przez Chrisa Avellone'a na imprezie Rezzed. Stream na żywo na YT -

.

Ma trwać około 40 minut, nie będzie to oczywiście sam gameplay, ale na pewno rozgrywkę zobaczymy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdza się, że Cipher będzie chyba najbardziej interesującą klasą w PE.

http://forums.obsidian.net/topic/64452-update-65-ciphers/

Okazuje się, że będzie hybrydą, będzie używał broni białej, ale też używał magii. Oczywiście specyficznej.

Przy okazji, jeżeli ktoś się zainteresuje, to warto zapoznać się z tym, czym w ogóle "magia" jest w świecie PE - http://eternity.gamepedia.com/Magic

Swoją drogą, ciekawe kiedy w końcu poznamy oficjalny tytuł gry...?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z marketingowego punktu widzenia najlepiej by zrobili jakby grę nazwali Project Eternity, gdyż to jest nazwa którą kojarzy każdy mniejszy lub większy fan RPG... No, chyba, że nie zależy im na kasie. Ale której firmie nie zależy na niej? Nawet fundacje są tylko po to by prać pieniądze i notować zysk.

Sama gra zaś zapowiada się zacnie, kupię na pewno, doskonale umili oczekiwanie na Torment: Tides of Numenera smile_prosty.gif

Jedyne o co się boję, to to, że twórców może przerosnąć ich własna wizja... Może im zabraknąć czegokolwiek - czasu, kasy, zasobów ludzkich, rozwiązań, technologii... Bo w zapowiedziach wszystko przedstawia się "epicko".

Ja osobiście na ten przykład chciałbym żeby gra zawierała dużo ukrytych smaczków, całą gamę pobocznych, porywających i zróżnicowanych opowieści, niekoniecznie nastawionych na "tnij, siecz i rąb". I broń boże minimapy w grze! :)

Ale żeby nie było - trzymam kciuki!

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obsidian raczej nie jest znany z masowego zalewania swoich gier questami "Idź, zabij X potworów/bandytów", więc o questy jestem spokojny. Chciałbym tylko w końcu zobaczyć jakiś gameplay konkretny. Szczerze wątpię, że wyrobią się na "early 2014", skoro nie widzieliśmy do tej pory nic, poza technologicznym pokazem światełka fruwającego :P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, to, że nie pokazali wcale nic nie znaczy...

Gameplay Diablo 3 był ukazany na dłuuuugo przed premierą. I co? I g... guzik. Gra jest czerstwa z deka i tyle... :)

Z tego co się orientuję to mechanizm walki, zarysy postaci, etc są już gotowe. Silnik także. Ogólne wytyczne fabuły też. Po prostu chłopaki teraz zajmują się najbardziej żmudną częścią zabawy - przelewaniem pomysłów na papier. YYyyy tzn na ekran. A w zasadzie na kod :) Sporo informacji, dzienniczków z postępów, etc można znaleźć http://www.grimuar.pl

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, widzę parę nowych screenów. UI bardzo mi się podoba, jak w BG i ID.

Szkoda, że nie ma jeszcze żadnego gameplayu (nie liczę pokazówki z latającym światełkiem). To raczej nie wróży dobrze, jeżeli chodzi o premierę. Obstawiam, że gra nie ukaże się wcześniej, niż jesienią 2014... No, ale co zrobić.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogą specjalnie odkładać pokazanie działającej gry, żeby zrobić większe wrażenie. Ja szczególną uwagę zwróciłem na wygląd postaci i przynajmniej na screenach prezentuje się to bardzo dobrze. Daje to nadzieję na duży nacisk pod względem zróżnicowania wyglądu bohatera.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, widzę parę nowych screenów. UI bardzo mi się podoba, jak w BG i ID.

Szkoda, że nie ma jeszcze żadnego gameplayu (nie liczę pokazówki z latającym światełkiem). To raczej nie wróży dobrze, jeżeli chodzi o premierę. Obstawiam, że gra nie ukaże się wcześniej, niż jesienią 2014... No, ale co zrobić.

Czyli zgodnie z planem, premiera ma być właśnie wtedy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podbijam, bo w końcu mamy oficjalną nazwę: Pillars of Eternity.

Jest też pierwszy zwiastun! :)

Wygląda to dokładnie tak, jak od początku chciałem, żeby wyglądało. Pierwszy raz stwierdzam coś takiego, mówiąc o jakiejś grze z Kickstartera.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj (http://www.pcworld.c...-interview.html) znajduje się bardzo długi wywiad z twórcami Pillars of Eternity. Można się z niego sporo dowiedzieć o mechanice gry, systemie magii, reputacji itp. Z wywiadu tego wynika również, że w grze pojawi się broń palna. Jak myślicie, czy wprowadzenie muszkietów do produkcji będącej duchowym następcą Baldurs Gate to dobry pomysł?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogarnąłem cały wywiad, zapodany wcześniej trailer też i ogólnie wszystko wygląda bardzo ładnie i tak totalnie old-schoolowo - czyli chyba tak jak życzyli sobie backerzy gdy dawali kasę na Kickstarterze :D Na razie twórcy są imo na najlepszej drodze do spełnienia swoich obietnic/zamiarów. Co do zadanego wyżej pytania na temat broni palnej to dla mnie jej obecność (mówili o przykładzie muszkietu) jest kompletnie zrozumiała. Raz nawet grałem w Pathfindera (takie D&D 3.75) typem, który pruł z muszkietu i było zabawnie choć mało co trafiałem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gameplay z Gamescomu mnie oczarował. Już wcześniej byłem żywo zainteresowany PoE, ale zobaczywszy, z jaką pieczołowitością Obsidian chce odtworzyć magię gier na Infinity Engine uznałem grę natychmiastowo za must have. To po prostu wygląda jak BG3. W pierwszej chwili zdziwiłem się regenerującym się hp, ale dotyczy to tylko krótkoterminowego, które ubywa błyskawicznie i którego koniec to tylko knockdown, a obok jest długoterminowe; zobaczymy, jak wyjdzie balans, ale pomysł brzmi ciekawie. Może z jednej strony będzie mniej odpoczywania w randomowych lokacjach, a z drugiej wcale nie będzie łatwiej.

A tak to; portrety, czcionka, styl, interface... all the feels. Chwilami zastanawiam się czy ktokolwiek ma prawa do BG nie powinien pozwać Obsi z tytulu plagiatu. Cały ten śmieszny AAA pojedynek W3 vs DAI wydaje się nagle tracić na znaczeniu.

Aha. Zmartwiła mnie tylko informacja o liczbie lokacji. Wg komentującego, 140 map, podczas gdy w BG było 200. Ktoś wie, czy te dwieście odnosi się do BG1 czy 2?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia ale takie liczby do żadne zaskoczenie. Pracownicy studia przyznali, że taka dużo ilość zawartości w Baldurach to był ewenement i Pillars of Eternity nie ma być aż tak obszerną grą. Jeśli wszystko będzie odpowiednio wyważone nie powinno to być większym problemem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ilość zawartości w BG, szczególnie dwójce, to połowa magii tej gry IMO. Nie chciałbym, żeby PoE miało feeling >mniejszego Baldura<.

Nie martwię się tym jakoś szczególnie, bo PoE wygląda bajecznie, ale jednak zawsze chciałoby się grę większą i lepszą niż to, co się już zna.

Oh well. W Tormencie na pewno było wszystkiego mniej niż w BG a to i tak mój ulubiony cRPG na Infinity Engine.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały ten śmieszny AAA pojedynek W3 vs DAI wydaje się nagle tracić na znaczeniu.

Jeśli chodzi o cRPGi z krwi i kości, to ja raczej spodziewam się ostrej walki między grami PoE, Torment: Tides of Numenera, Wasteland 2 oraz Cyberpunk 2077. Po Wiedźminie 3 i DAI za dużo się nie spodziewam. Nie po tym, co obydwie te serie pokazały w swojej drugiej odsłonie. Mam nadzieję, że się miło zdziwię, ale...

Jeśli o liczbę lokacji chodzi, to nie jest to najważniejsza część gry. Bo nie tylko ilość lokacji się liczy, ale również ich jakość oraz wielkość. Zobaczymy, ale ja jestem dobrej myśli. Jak dla mnie gra mogłaby mieć jedną lokację, o ile potrafiłaby to nadrobić fabułą. ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Torment to chyba późne 2015, i to jeśli nic się nie obsunie?

Na gameplayu były pokazane dwie mapy <i urywek trzeciej>, w tym jeden dungeon. Wielkością nie porażały, podobne do tych z BG.

Aha, bardzo mi się podoba zarówno ilość rolplejowych elementów przy tworzeniu postaci, jak i pomysł, by towarzyszka pytała o nie we wczesnym dialogu i pozwalała w ten sposób jeszcze rozszerzyć podstawowe motywacje i backstory postaci. Uwielbiam tworzyć różnorodne pod względem charakterów postacie.

Ja na DAI i W3 czekam, ale to drugie pewnie znowu będzie gameplayowo fableopodobną siepanką z fajną fabułą w bonusie, a DAI zapowiada się na porządny sequel DAO... tylko że DA jako seria jest teraz w zupełnie innej sytuacji niż pięć lat temu, bo na poletku gier, które nawiązują mechaniką do klasycznych erpegów konkurencja jest zdecydowanie większa. Nie żebym na ten fakt narzekał. tongue_prosty.gif

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i mamy Backer Betę. Nie ma NDA, więc pewnie sporo informacji będzie można znaleźć w najbliższym czasie w necie. Kto wie, może sam coś tu wrzucę (o ile mi się będzie chciało).

Prawie na pewno będę miał zainstalowaną betę na lapku, więc jeśli ktoś ze zjazdowiczów będzie zainteresowany, a sam nie ma dostępu, to wiecie jak wyglądam. :P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...