Skocz do zawartości

The Elder Scrolls (seria)


Polecane posty

@k0mp0t

Skyrim nie rozróżnia "cichego zabójstwa" od pokonania kogoś w otwartej walce. Skyrim rozróżnia, mówiąc bardzo ogólnikowo, system cyferek. Nie bierze od uwagę systemu anatomii ani nic w tym rodzaju. Jedyne co bierze pod uwagę, to modyfikatory cyferek. Atak z ukrycia to jeden z nich, ale nie licz na dobranie cyferek pod anatomię.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@k0mp0t - Na pomoc przychodzą mody smile_prosty.gif.

Sneak Tools

Throat Slitting

Whenever you:

- are sneaking and

- have a dagger or one-handed sword drawn and

- activate an NPC you are standing behind

you will attempt to slit the NPC's throat instead of pickpocketing. If succesfull, this will result in a guarantueed kill and an animation of you slitting the NPC's throat. If the throat slit is not succesfull, the target will react just as if you had attacked him, but your attack will fail.

Whether a throat slit is succesful or not depends on the difference in level between the player and the target, the player?s Sneak and One Handed Skills, the target?s Sneak Skill, whether the target is aware of the player, whether the target is in combat, whether the target is wearing any helm and if he is, what type of helm that is.

If you enabled the menu pop-ups through the MCM menu or dialogue with Horstar (see further down), there will be a confirmation menu first which asks you whether you wish to slit throat or pickpocket.

By default, you will not get the option to slit the throat of an essential NPC. This option can be changed through the MCM menu or dialogue with Horstar as well, but throat slits on essential NPCs WILL result in deaths and therefore might possibly break quests which require the NPC to be alive.

Możesz zabić każdego NPC-a (poza tymi związanymi z questami) jednym ciosem od tyłu. Trzeba się zakraść niepostrzeżenie, wyciągnąć ostrą broń i kliknąć E. Dodatkowo istnieją też takie akcje jak zabijanie śpiących postaci i ogłuszanie (pięściami lub buławą). Mod dodaje też masę różnych akcesoriów dla skrytobójców i złodziei, które niestety mi się nie podobają - nie używam ich, więc tylko zajmują miejsce w ekranie kowalstwa. Ale sprawdź sam.

More Real sneak attacks on humanoids

Let's imagine situation like that: you're sneaking to frail Necromancer to slit his throat. But you can't! Fail! And he's killing you. Doesn't sound familiar?

That mod eliminates situation of this kind. No more fail sneak attacks with daggers, sword, clubs and fists.

What this mod changes:

All weapons sneak attacks damage multipliers except bows for this:

Daggers - 255x

One-handed weapons - 102x

Two-handed weapons - 255x

Fists - 255x

Mod autorstwa największego eksperta od modów na forum - TimeXa. Po odblokowywaniu odpowiedniego perka (wymagane 50 punktów w Skradaniu) każdy atak z ukrycia na humanoidzie (NPC + np. draugry) zadaje kilkaset razy więcej obrażeń - praktycznie zabija każdego.

Porównanie z Sneak Tools (subiektywne):

+ działa nie tylko na NPC-ów, ale też humanoidalne rasy - np. draugry, dremory, falmerów

+ jest czystszy (nie zawiera zbędnych bajerów w stylu strzał odwracających uwagę, podpalających ziemię i maski pozwalającej na niezdobywanie rozgłosu (bounty)

+ nie wykonuje animacji (dzięki czemu można np. szybko zabić dwie znajdujące się blisko siebie osoby)

- nie wykonuje animacji (bo ona jednak fajnie wygląda wink_prosty.gif

Idealnym modem byłby dla mnie mod TimeXa z animacją pocięcia gardła pod "E" i atakiem bez animacji pod LPM/PPM. Poza tym fajnie by było móc zabijać natychmiastowo, trafiając bronią dystansową w głowę postaci nienoszącej hełmu.

Osobiście korzystam teraz z obu modów smile_prosty.gif.

Edytowano przez Mysquff
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@UP

Mam rozumieć, że bez modów nie da się podciąć gardła? Jeśli tak, to na razie będę musiał obejść się smakiem, bo przy pierwszym przechodzeniu zawsze gram na czysto, bez żadnych modyfikacji.

A co powiecie o tych skillach dla łucznika, w co warto zainwestować oprócz skradania, łucznictwa, lekkiego pancerza i alchemii? Widziałem, że w wielu poradnikach zalecają, aby wspomóc się jakąś dziedziną magii (zaklinanie/przywołanie/iluzja), ale nie wiem czy to dobry pomysł bez jednoczesnego inwestowania w manę... Osobiście zastanawiam się nad kowalstwem, retoryką i kradzieżą kieszonkową, ale nie wiem czy to dobry kierunek.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@UP

Mam rozumieć, że bez modów nie da się podciąć gardła? Jeśli tak, to na razie będę musiał obejść się smakiem, bo przy pierwszym przechodzeniu zawsze gram na czysto, bez żadnych modyfikacji.

Rozumiem, też tak robię. Chyba da się bez modów, ale jest to mało prawdopodobne. Nie wiem dokładnie, jakie jest procentowe prawdopodobieństwo wystąpienia animacji i jakie czynniki na nie wpływają, ale kilka razy zdarzyło mi się, że podciąłem gardło albo chociaż wbiłem sztylet w plecy. Poza tym wątpię, aby twórca Sneak Tools stworzył własną animację, najpewniej wykorzystał już istniejącą.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@UP

Pal licho tę animację, dziwi mnie tylko dlaczego nie da się zabić od tyłu szeregowego bandziora... czasem po prostu lepiej byłoby użyć sztyletu niż bawić się w strzalanie z łuku. Coś mi się wydaje, że trzeba się wpierw nauczyć ostrza zabójcy, a dopiero potem bawić się w sztyletowanie...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do braku animacji poderżnięcia gardła, jest na to sposób. The Dance of Death. Aczkolwiek, z powodu ograniczeń Skyrima, nawet ten mod nie jest 100% pewnikiem że animacja nastąpi. Zależy to od kilku czynników. Jakich? Ciężko mi powiedzieć. Tak czy inaczej, z powodu braku animacji, nie zobaczymy jej jak cel siedzi np. na krześle lub śpi. Co najwyżej można doświadczyć abominacji w stylu: zabijamy animacją stojący cel który przed chwilą np. spał/siedział. Uroki lenistwa Bethesdy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjaśniła się kwestia nieszczęsnego zabójstwa od tyłu, wystarczyło wykupić umiejętność ostrza zabójcy, wyposażyć się w sztylet i zajść cel od tyłu. Animacja nie zawsze się pojawia, ale liczy się skuteczność. Wbrew temu co piszą w internetach, nie potrzeba wcale dwóch sztyletów, a zabójstwa można wykonywać dzierżąc tarczę w drugiej ręce.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na co wam ta animacja? Co do zadawanych obrażeń przy atakach z zaskoczenia to polecam pakować w alchemię, kowalstwo i zaklinanie. Obojętnie czym gramy. Dzięki temu gdy już miałem alchemię na 100 mogłem narobić mikstur z premią do kowalstwa i zaklinania (oczywiście założyłem wcześniej znalezione rzeczy dające premię do alchemii), po czym zakląłem sobie fartuch kowala, rękawice, naszyjnik i pierścień tak, że dawały mi po 40% premii do kowalstwa (wypiłem wcześniej miksturę z premią do zaklinania), założyłem ten set, wypiłem przygotowaną wcześniej miksturę kowalstwa i ulepszyłem sobie zwykły krasnoludzki miecz tak, że miał jakieś 300 obrażeń. Potem zakląłem go i miał dodatkowe 105 obrażeń od porażenia. Z wykupionym perkiem jego damage przy atakach z zaskoczenia rósł 6 razy. Jest moc?

  • Upvote 1
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie. Jest pełno modów które poprawiają grafikę w Skyrimie a czy są mody które pogarszają jej wygląd poprawiając tym samym płynność gry? I jak dużego wzrostu płynności można się spodziewać? Bo na moim laptopie skyrim lekko zwalnia i pomyślałem że z takim modem jeśli istnieje to działał by już dobrze

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przegrałem w Skyrima już ponad sto godzin i gra wcale mi nie nudzi. Mam za sobą już wątek towarzyszy i pytanie: czy oprócz misji otrzymywanych od towarzyszy mamy jakieś inne korzyści? W Obku o ile mnie pamięć nie myli co jakiś czas dostawaliśmy wypłatę lub jakieś przedmioty. Do tej pory nie uświadczyłem jakiś koszmarnych błędów, ale teraz pojawił się uciążliwy. Uniemożliwia mi przyjmowanie kolejnych zadań związanych z poszukiwaniem krzyków. Cały czas zlecają mi nauczenie krzyku w Punkcie Zawietrznym i tu rodzi się kolejne pytanie. Czy ten błąd nie stanie na przeszkodzi w nauce wszystkich krzyków? A może ktoś z Was zna rozwiązanie?

Teraz bawię się w zaklinanie. W poprzednich odsłonach jakoś nie przywiązywałem zbyt dużej uwagi do tej umiejętności. Chyba zacznę eksperymentować jak Santus.

Edytowano przez Perun
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już nie eksperyment. Te 3 umiejętności rozwijam na każdym możliwym typie postaci niezależnie od tego czy będę strzelał z łuku, walczył bronią oburęczną, magią, bronią jednoręczną, chodził w lekkich pancerzach, ciężkich czy w ogóle bez zbroi. To się opłaca każdej postaci. Wyobraźcie sobie takiego skrytobójcę z deadrycznymi łukiem i sztyletem. Ma kowalstwo, zaklinanie i alchemię na 100. Jaką moc musi mieć ta broń po mądrych ulepszeniach? Albo dodatkowe po 100 punktów magii na diademie, naszyjniku i rękawicach dla maga (tyle jest maksymalnie po użyciu do zaklinania czarnego klejnotu duszy i mocnego, czyli przygotowanego przez nas na przypakowanej alchemii z przedmiotami dającymi premię do niej, eliksiru zaklinania). To się nie opłaca? Dodatkowo można oczywiście mocno zakląć jakąś szatę żeby dawała nam premię jakie potrzebujemy. Polecam rozwijać kowalstwo tworząc pierścienie i naszyjniki, a potem zaklinać je byle jakimi zaklęciami przy użyciu słabych klejnotów dusz aż rozwiniemy zaklinanie do 100. Przy rozwijaniu alchemii polecam zostawić sobie na koniec tworzenie eliksirów kowalstwa i zaklinania oszczędzając te składniki z premią do nich (będą silniejsze).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem, nauczenie się wszystkich krzyków chyba nie jest możliwe, ale nie dysponuje jakimiś konkretnymi informacjami na ten temat. Polecał bym liczyć na kogoś innego. A co do Towarzyszy..to nie. Jedyne co zyskujesz to możliwość transformacji, a reszta świata ma to gdzieś. Ot, strażnik coś powie od czasu do czasu XD

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smoki się respią się ciągle, ale duszy ze smoków przy Ścianach Mocy nie pozyskamy. U mnie pojawił się bug z punktem zawietrznym i kiedy się tam nie przeniosę to po pokonaniu gadziny wchłaniam duszę normalnie. Potwierdźcie, to co zawarte jest w spoilerze bez szczegółowego opisu fabuły.

Czy tych krzyków uczymy się w ciągu wątku głównego? 1. Czyste Niebiosa 2. Wezwanie Smoka

Raczej możemy się nauczyć wszystkich krzyków, bo o ile mnie pamięć nie myli jest za to osiągnięcie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie odblokowałem tego osiągnięcia, ale na Steamie widnieje takie osiągnięcie "Mistrz Thu'um". W opisie jest napisane naucz się 20 Smoczych Krzyków. W świecie Skyrim istnieje maksymalnie 20 krzyków i na każdy krzyk składają się 3 słowa. Nie wiem czy odnosi się to do czystego Skyrim czy też do DLC.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...