Skocz do zawartości
Smuggler

The Elder Scrolls (seria)

Polecane posty

No nie do końca... [hehe]

To jest bardzo ciekawa forma rywalizacji.

Poza wykorzystywaniem ewidentnych błędów gry (choćby speedruny HL2, które w większości polegają na wpadaniu między tekstury i wspinaniu się po trzymanym w rekach przedmiocie) należy się wykazać dogłębną znajomością mechanizmów gry i jej scenariusza.

Np. speedrun z Morrowinda opiera się głównie na słabym scenariuszu - na tym, że główny wróg jest dobrze znany i broń do jego unicestwienia jest w znanej lokacji a jej zdobycie dość proste. Do tego wykorzystanie mechaniki gry (czary, lewitacja, a nawet fakt, że postać diagonalnie porusza się szybciej niż idąc przed siebie) aż po stworzenie postaci nastawionej na szybkość. I wszystko byłoby pięknie gdyby nie ewidentne wykorzystanie błędu gry - związanego z kumulowaniem się efektów magicznych - co pozwoliło na przeżycie kilku konfrontacji z wrogami. Czyli jest "oszukany".

Co innego takie przejścia z Quake'a - gdzie faktycznie należało wykazać się ogromnymi umiejętnościami i precyzją...

I taki jest moim zdaniem sens - współzawodnictwo w zakresie zręczności, znajomości gry i precyzji gracza. Tak jest się czym pochwalić.

A, ze czasem wyjdzie na jaw słabość techniczna gry... no to trudno :P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście, speedruny polegają na wykorzystaniu wszystkich możliwych glitchów (nie mylić z cheatami, które są zabronione). Choćby gry na silniku Infinity (seria IWD i BG), gdzie bardzo szybkie przejście zapewnia bug z klonowaniem itemków. Swoją drogą, ciekawe ile dłużej trwały by speedruny tych gier bez tego buga.

Żeby jednak podbić rekord w przejściu gry trzeba znać grę na wylot, przejść ją wzdłuż i wszerz na każde możliwe sposoby.

tutaj przejście najlepszego cRPG w historii P:T w nieco ponad 20 min

a tutaj ta sama gra... 733 część, każda po ok. 12 minut co daje ~146 godzin

Także speedruny to nie "zapierniczanie do samego końca", bo gdybyś pograł pierwszy raz w takiego P:T i chciał przejść go najszybciej, nie robiąc zadań dodatkowych, czytając tylko najważniejsze rzeczy, to i tak posiedziałbyś ze 30 godzin.

Pytanie, po co robić speedruny, ma taki sam sens, jak pytanie po co biegać na 100m. Po to, żeby przekroczyć dolną granice... raz za razem.

Wracając do samego przejścia w 2h głównego wątku Skyrima... za jakiś czas i tak ktoś przejdzie go w 15-30 minut.

p.s. oddam nerkę za kolejną grę w świecie Planescape.

Edytowano przez LordRegis
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i główny wątek krótki ale bardzo dużo było pobocznych questów. Co rusz jakieś zadanie. Niektóre ciekawe a inne trochę mniej. Od zdobywania miecza po łowienie ryb :D No ale to prawda - główny wątek był bardzo krótki. Mam nadzięję że w Skyrim wezmą to pod uwagę. Chociaż czytając newsy "grę można przejść w 2,5 godziny" to mam co do tego wątpliwości. No ale jak dużo pobocznych questów będzie to wiadomo, że nie będziemy samego wątku głównego przechodzić. Będziemy dłużyć grę jak sie da :happy:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się nie martwił o długość wątku głównego. Ten speedrun trwał tak krótko tylko dlatego, że twórcy znali lokalizację każdego npc, questa, itemu itd. Normalnemu graczowi samo szukanie tych rzeczy zajmie pewnie ponad 2h. Oni nawet nie walczyli. Jeden z nich skończył na 1, a drugi na 4 lvl postaci więc właściwie nie bawili się, tylko biegli na przód. Na korzyść Skyrim przemawia też fakt, że takie same "firmowe" speedruny Obliviona i Fallouta 3 były o godzinę krótsze.

Poza tym kto będzie grał w wątek główny, skoro w tej części będzie trudniej ponoć dostać się do gildii(znaczy trzeba będzie spełnić wymagania) i questy z nimi związane mają się nie kończyć nawet po zostaniu szefem gildii :)

Żeby mi tylko złodziei i mrocznego bractwa nie spsuli. Jeśli będzie taki poziom tych gildii jak w Obku, będę bardziej niż zadowolony. :)

btw premiera 11 listopada to chyba fikcja, bo to przecież dzień wolny od pracy. U nas w sklepach gra będzie od 12, co nie?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ogólnym zarysie chyba nie powala - "jesteś urodzonym zabójcą smoków i ... zabijasz smoki" :)

Mam nadzieję, że realizacja tego będzie faktycznie wciągająca, być może nieliniowa i niuansami - bo klimat tych górskich, mroźnych okolic i ruin jest niesamowity...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę jednak, że główna fabuła nie będzie polegała na wędrówkach od smoka do smoka ( choć w gothicu 2 to działało, nie mówiąc o shadow of colossus, gdzie cała gra się na tym opierała :P) i będzie wiele ciekawszych rzeczy, ale i tak NIGDY w tES'ach główna fabuła nie stała na 1 miejscu. Otwartość świata i ogrom możliwości to jest to :) Mam tylko nadzieję, choć w to wątpię, że powróci sprzeczność interesów gildii

z tego co wiem będzie można tylko stanąc po jednej z 2 stron wewnętrznego konfliktu między Nordami buntownikami i resztą cesarstwa

. Żebym znowu nie został władcą wszystkich możliwych ugrupowań podczas jednego przechodzenia. Choć bycie arcymagiem posiadając tylko podstawowe czary było śmieszne :D

Edytowano przez Borwol
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to dlatego, że nawet wybierając znak "Maga" nie dało się większości lepszych zaklęć rzucać z powodu zbyt małej ilości posiadanej many?

Moim zdaniem gra ze znakiem "Atronacha" jest mało sensowna, bo oznacza tachanie masy mikstur regeneracji many. A wszystkie inne ogromnej ilości mikstur fortyfikacji Inteligencji i / lub many.

No sorry - co ze mnie za (arcy)mag jak do każdego ciekawszego zaklęcia muszę sie ożłopać odżywek i sterydów... Toż w takiej sytuacji nawet tępy osiłek z Gildii Wojowników może zostać arcymagiem! Ot, i jest tak faktycznie :-/

Ciekawe co nas czeka w Skyrim, gdzie - o ile pamiętam - nie ma być już opcji tworzenia własnych zaklęć :(

Edytowano przez LiOx
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Up zawsze pozostają patche. Twórcy mogą za jakiś czas wypuścić patch, żeby poprawić takie niedogodności jak tworzenie własnych zaklęć. No ale wszystko zaobaczymy w swoim czasie. Najbardziej podoba mi się ten zimowy krajobraz - tego w Oblivionie mi brakowałe (Bruma i jej okolice nie miał dużej powierzchni) :D
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze pozostają patche. Twórcy mogą za jakiś czas wypuścić patch, żeby poprawić takie niedogodności jak tworzenie własnych zaklęć.

Problem tylko w tym, że twórcy świadomie zrezygnowali z systemu tworzenia własnych zaklęć.

Naturalnie w ostatnim czasie mamy do czynienia z istną masą nowych artykułów o TES V. Mainstreamowe serwisy nie mogą prześcignąć się w zachwytach.

PS: Wygląda na to, że znany skądinąd

M'aiq

pojawi się również w Skyrim. :)

Edytowano przez Murezor
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do braku możliwości tworzenia własnych czarów, to mi to nawet pasuje, o ile dzięki temu twórcy bardziej się wysilą w tworzeniu narzuconej palety zaklęć. Np. tworzenia pułapek magicznych chyba w Obku nie było, a w Skyrim będą. Ot taka miła rzecz. Choć jeśli o magię chodzi to gry wideo strasznie cierpią. Nie ma jak porządna księga magii DnD i całkiem ciekawa Warhammera. W grach komputerowych niestety jest to bardzo ograniczone i jeśli chodzi o Skyrim to w rewolucję nie wierzę. Co mi tam. Ważne żeby system skradania się był dopracowany :P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie czary są bardzo ważne, bo jedyne czym zawsze gram to magowie, ot takie moje małe zboczenie. Trochę szkoda, że nie będzie własnych zaklęć, to była fajna sprawa. Kupowanie zaklęć następowało rzadko, bo tych najfajniejszych i tak nie mogłam rzucać (brak many naprawdę był dużym problemem).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Choć bycie arcymagiem posiadając tylko podstawowe czary było śmieszne :D

A czy można było zostać prezydentem nie mając matury...? :tongue:

Mnie martwi tylko dlaczego Bethesda we wszystkich filmikach pokazuje nam praktycznie to samo... Czyżby gra faktycznie była tak ograniczona i krótka fabularnie (przecież nikt oficjalnie nie przyznał, że te 2 godziny to był speedrun...)?

Wczoraj pojawił się jeszcze jeden, krótki gameplay, a tu jego wersja bez głosów osób trzecich: Skyrim: Brutal Beatdowns

Edytowano przez Sonne
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiesz, Bethesda pokazuje to, co najbardziej spodoba się masowej publiczności. Czyli walkę, walkę, smoki, walkę i smoki :P Nie ma w tym nic dziwnego. Howard powiedział w jednym z wywiadów, że to co pokazują, to tylko "wierzchołek góry lodowej".

Sam czekam na więcej info dot. wampiryzmu. Chciałbym, żeby zaimplementowano jakieś zadania związane z tym elementem, zwaśnione klany wampirów itp...

Choć i tak już wiem, że Skyrim kupię. Raz, że najważniejsza w TES i tak była dla mnie zawsze wolność (przynajmniej większa niż w innych grach) i klimat, a dwa... Mam akurat zniżkę w muve.pl :P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem w ciemno Tes III, kupiłem w ciemno Obliviona, kupię też w ciemno Skyrima. Wiem, że seria TES oraz nadchodzący Skyrim to gwarancja co najmniej kilkudziesięciu fantastycznie spędzonych godzin i nie spodziewam się fuszerki. Podejrzewam, że gra pobije naszego Wiedźmina (z całym szacunkiem dla niego)

Edytowano przez Listonosz
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Up ja szanuję nasze, polskie produkcje. Świetne i wgl. Tu idealnie pasuję powiedzonko "cudze chwalicie, swojego nie znacie", ale.. No właśnie.. też uważam że Skyrim pod pewnym względem przebije naszego "Wieśka 2 ". Co nie zmienia faktu, że gra bije na łeb tegoroczne produkcje. No ale wiadomo, wszystko się kończy :D
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie martwi tylko dlaczego Bethesda we wszystkich filmikach pokazuje nam praktycznie to samo... Czyżby gra faktycznie była tak ograniczona i krótka fabularnie (przecież nikt oficjalnie nie przyznał, że te 2 godziny to był speedrun...)?

A odwiedzałeś może bloga Bethesdy? Tam wytłumaczyli całą tradycję i zasady przeprowadzania speedrunów na grach swojej produkcji. To był speedrun i do tego poprowadzony przez ludzi znających grę od podszewki.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby rozumiem, że pokazują ciągle to samo żeby jak najmniej spoilować, ale z drugiej strony... trochę szkoda.

Z drugiej strony ciekawe jak się ma do minimum spoilowania informacja, którą podali podczas jednego z wywiadów, że daleko w grze możemy jednego smoka

przekonać by przystał do nas a potem (o ile tylko będziemy "na powierzchni") na nasze wezwanie przybywał by wspomóc nas w walce. Ponoć najbardziej epickio ma być wtedy, gdy będziemy walczyć z innym smokiem

:)

Ciekawy jestem czy nie jest to trochę OP. Z drugiej strony... Jeśli mamy być herosem, przed którym smokom miękną kolana...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed premiera Skyrim chcialem zagrac w ktoras czesc TES i chcialbym abyscie powiedzieli mi w ktora lepiej zagrac. Morrowind czy Obliwion? Grafika dla mnie nie jest wazna. Chce wiedziec ktora gra jest lepsza i daje wieksze mozliwosci. Poza tym chce wiedziec gdzie mozna kupic te gry poza netem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up:

Zależy, czego oczekujesz od gry. Morrowind jest bardziej "hardkorowy" i... jest w ogóle "bardziej" - pozwala na więcej zabawy od Obliviona. Jeśli oczekujesz hardkorowego erpega, weź Morrka, jeśli chcesz coś łatwiejszego i "mniejszego" - Oblivion będzie lepszym wyborem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Morrowind zdecydowanie. Spotykam wielu ludzi, którym przeszkadza grafika. Kto jak lubi, ale jeśli to naprawde byłby dla ciebie taki "słaby punkt" to jest mnóstwo modów, poprawiających grafikę. Niektóre są tak dopracowane, że wygląda jak zmodowany Oblivion. Fani zawsze znajdą sposób :D

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś chce hardkorowego RPG to nie powinien się brać za ukonsolowanego Morrowinda, a za darmowego Daggerfalla od razu. Gigantyczne podziemia, wrogowie potrafiący zajść za skórę bez odgórnego ustalania ich dziesięć poziomów przed graczem, ogromny świat, więcej gildii, więcej questów i intrygująca linia fabularna...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...