Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Lord Nargogh

Pomoc Szkolna - przedmioty ścisłe

Polecane posty

Powiedzcie mi jakie mogę znaleść różnice między metanem a dekanem. Muszę mieć 4 i jednej mi brakuje. Mam :

- ilość atomów w cząsteczce

- stan skupienia

- temperatura topnienia i wrzenia.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kolei mam problem z innym zadaniem :

Oblicz pole figury ograniczonej wykresami funkcji :

a) y=|x+4| i y=6

b) y=|x|-5 i y=2

Wiem że wartości w | | to wartość bezwzględna. Zrobiłem tabelkę do pierwszego wzoru. Czy argumenty są przyporządkowane poprawnie?

x -2 -1 0 1 etc.

y 2 3 4 5

Jeżeli nie, to proszę u wytłumaczenie.

PS. Już wiem, że warto uważać na lekcjach...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

p1240891.jpg

Witam. Zadanie polega na dokończenie próby Tollensa ( w przykładzie I i II) i dokończenie próby Trommera (III). Mam pytanie czy dobrze to dokończyłem i nazwałem I-butanal II- chyba też butanal III 3metylopentanal, tak? Druga sprawa, w P III na końcu jest +2H2O, ale właściwie nie wiem dlaczego, tak mam w innych przykładach dlatego tak napisałem, ale nie wiem czy tak powinno być a jeżeli tak to skąd takie cudowne rozmnożenie tlenu i wodoru? jeżeli ktoś jest w mi w stanie pomóc to będę niezmiernie wdzięczny.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RaxusV:

W pierwszym przypadku mamy moduł z całości, więc lustrzane odbicie będzie tego co jest na dole, na górę. Natomiast we wzorze drugiej funkcji sam moduł z x oznacza skopiowanie tego co po prawej stronie, na strone lewą. Rysujesz x + 4 a potem to co na dole, idzie symetrycznie na "górę", czyli nad oś OX.

W pierwszym przypadku powstanie nam trójkąt. Wysokośc łatwo obliczyć: z rysunku widać, że będziemy mieć 6 jednostek długości (wierzchołek trójkąta leży na prostej y = 0, a podstawa leży na y = 6). Następnie wypadałoby obliczyć długość boku. Szukamy punktów wspólnych - porównujemy obie funkcje: |x+4| = 6. Mając długość i wysokość, mamy wszystko co potrzebne do obliczenia pola. Drugi przykład analogicznie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zadanie polega na dokończenie próby Tollensa ( w przykładzie I i II) i dokończenie próby Trommera (III). Mam pytanie czy dobrze to dokończyłem i nazwałem I-butanal II- chyba też butanal III 3metylopentanal, tak? Druga sprawa, w P III na końcu jest +2H2O, ale właściwie nie wiem dlaczego, tak mam w innych przykładach dlatego tak napisałem, ale nie wiem czy tak powinno być a jeżeli tak to skąd takie cudowne rozmnożenie tlenu i wodoru? jeżeli ktoś jest w mi w stanie pomóc to będę niezmiernie wdzięczny.

I - butanal

II - 2-metylopropanal

III - 3-metylopentanal

W próbie Tollensa możesz napisać nad strzałką NH3 (próba zachodzi w zasadowym środowisku).

W próbie III musisz zbilansować równanie reakcji (reagują 2 cząsteczki wodorotlenku miedzi (II), nie jedna). Jak to zrobisz, to powinieneś widzieć skąd się ta woda bierze.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o pomoc.

Mam zapisać sekwencję nukleotydów w mRNA komplementarną do DNA :

TACGTAGTCCCAAATCCTATTAAA

Wszystko byłoby proste, jednak nauczycielka powiedziała, że zamiast adeniny na pierwszym miejscu (w miejsce t) trzeba wstawić uracyl. Zmyliło mnie to, a chce mieć zadanie poprawnie wykonane. Głównie chodzi mi o to, czy w miejsce aneniny (A) wstawić tyminę czy uracyl.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Potrzebuje pomocy z granicami ciągu. Prosiłbym o wytłumaczenie tego zagadnienia na poniższym przykładzie.

Zbadaj czy ciąg jest ograniczony (ograniczenie dolne i górne)

cig.th.png ( Mathcad uparcie zamiast "=" wstawił symbol definicji lokalnej)

Naprawdę potrzebne mi bardzo solidne wytłumaczenie, ponieważ wszystkiego muszę uczyć się sam. Na wykładowce na uczelni nie mam co liczyć bo facet ma ewidentnie swój świat. Może to i proste zagadnienie, ale sprawia mi trudność. Dzięki za pomoc.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takich przykładach jak ten, które podałeś, bardzo fajnie sprawdza się podstawianie pod "n" bardzo dużych liczb. Np. 1000. Otrzymasz ułamek 1000/1000001 - dosyć mały. Im większą dasz liczbę, tym ułamek będzie mniejszy - stąd możesz wnioskować, że całość dąży do 0 (ale tylko w tak prostych przykładach, w których masz wielomiany w liczniku i mianowniku). Zatem granica tego ciągu wynosi 0 - a ponieważ DĄŻY do 0, nigdy go nie osiągnie - więc jest ograniczony z dołu przez 0 - jest zawsze większy niż 0. Z góry też jest ograniczony, bo pierwszy wyraz tego ciągu jest największy - czyli ciąg jest ograniczony z góry przez każdą liczbę większą od 1/2 (bo taką wartość ma ciąg dla n=1). Oczywiście wszystko dla n naturalnych dodatnich.

Jeśli chcesz, by Ci ogólną zabawę z ciągami wyjaśnić przez internet, to, muszę Cię zawieźć, nie znajdziesz nikogo, kto Ci to wyłoży lepiej niż jest napisane w wielu książkach. Pamiętam całkiem sympatyczną "Matematykę dla 0-ego roku studiów", Analizę Żakowskiego albo Włodarskiego. Wybór jest ogromny.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie rzecz biorąc, lepiej jest jednak wyciągnąć przed nawiasy n z każdej strony, otrzymując 1/(n+(1/n)). O ile 1 się nie zmienia, a (1/n) dąży do 0, to można zamienić to na 1/n. Które to jak już poprzednio ustaliliśmy zmierza do 0.

To jest prosty sposób na zrobienie tego, jeżeli potrzebna jest większa pomoc i bardziej skomplikowane coś, wal na PW (Politechnike Warszawską :D), tam Ci takie coś wyt... żartuję - na GG albo PW. :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tebegu i HammerHead'ie serdecznie dziękuję za pomoc i cenne wskazówki. Wasze posty + książka do analizy pomogła mi zrozumieć co nieco. Rozwiąże dużą ilość przykładów i na pewno wszystko stanie się jasne ;) Dzięki wielkie.

P.S.

HammerHead-nie prowokuj mnie bo zaskoczę Cię kiedyś na uczelni i będziesz żałował, że się spotkaliśmy :P Zadaje dużo trudnych pytań ;) Pozdrawia student PW z wydziału SiMR :D.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z takim oto zadankiem z chemii:

Z 5 ton rudy pirytowej zawierającej siarczek żelaza FeS2 otrzymano 850 kg żelaza. Obliczyć zawartość FeS2 w procentach wagowych w tej rudzie.

Prosiłbym o pomoc w rozwiązani. Dzięki za wskazówki ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie i panowie mam taki problem. Biologia chyba należy do ścisłych czy tam jakiś ale mniejsza z tym.

Mianowicie na jutro lub pojutrze mamy podać 5 roślin i 5 zwierząt, które przystosowują się do trudnych warunków. Potem opisać znaczy napisać referat o tym, ale to akurat proste tylko nie mogę znaleźć tych zwierząt i roślin. Pomoże ktoś-

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam kalkulatora naukowego i nie wiem jednej rzeczy.

Jak policzyć np sina=0,175 sinb=0.17502?

Wiem, mogę skorzystać z tablic ale wtedy wychodzi 10 stopni, więc to samo. Da się to jakoś na kalkulatorze? Bo próbowałem w tym windowsoym to da się ale tylko w druga stronę chyba tzn. jak mam wartość kąta to mogę z niego wyliczyć wartość sin tego kąta.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest funkcja arcus sinus, którą ma niewiele kalkulatorów, głównie graficzne, i która sinusowi przyporządkowuje odpowiedni kąt. I to w zasadzie tyle, co można zrobić, poza skonstruowaniem kąta o podanym sinusie (prosta postaci y=a i okrąg o środku w punkcie (0,0) i promieniu r, gdzie a/r=sinx) i zmierzeniem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z banalnym zadaniem, już trochę matmy nie miałem i musiałbym przypomnieć sobie kilka rzecz, a więc:

W pierwszym zadaniu mogę skrócić wielomian do postaci (x+1)^3, czyli x= -1? Taki jest wynik?

Z drugim się już uporałem. ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...