Skocz do zawartości

Dla miłośników RPG


Pzkw VIb

Polecane posty

Z rasowych RPG to chyba tylko sequel/dodatek do Drakensanga. Reszta to już bardziej pochodne RPG przynajmniej jeśli chodzi o klasyczna konwencję świata. Będą to niezłe gry, choć dla mnie ciężar gatunkowy w tych grach wydaje się być przesunięty bardziej na akcję. Arcania: A Gothic Tale- zapowiada się nieźle, ale nie robią tego goście z Piranha Bytes, więc może wyjść kiszka niczym Zmierz bogów. Ja tam czekam na Wiedźmina 2 :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,7k
  • Created
  • Ostatnia odpowiedź

Również kładę swój żeton na Wiedźmaka, żaden inny RPG nie zapowiada się jakoś cudownie w swojej RPGowości. Do Effektu Massy 2 wyciągnę łapki jak stanieje i te pacany wydadzą wszystkie DLC w paczca (zamiast pełnoprawnego dodatku). Albo niech przynajmniej stanieje. ME 1 kupiłem po cenie premierowej i chociaz nie żałuję w najmniejszym stopniu to jednak nie czuję potrzeby wykładania podobnej kasiory na sequel.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli w Wiedźminie nie zmieni się system walki, nie dam więcej niż 20 zł.

Na pewno kupię ME2 (już złożyłem pre order), z dużą uwagą będę również wyczekiwał recenzji Alpha Protocol i Deus Ex 3. Choć na dobrą sprawę wszystkie duże tytuły RPG z tego roku mnie interesują.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za AP odpowiada Obisidian a ten ma swój charakterystyczny sposób robienia RPG, a nawet tych hybryd, mocno różniący się od Bioware'u, co czuć choćby po Kotorze 1 i 2. W K1 klimat jest dużo lżejszy, fabuła prostolinijna a postacie poboczne dość przejrzyste, w 2 już tak nie jest.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Są szanse na to, że tym razem Obsidian wypuści dopracowaną grę. Już od jakiegoś czasu gra jest właściwie ukończona, projektanci przeszli do zespołów pracujących nad innymi projektami (tj. Fallout: New Vegas oraz nieogłoszonej jeszcze oficjalnie grą), więc dział QA ma chyba dobre warunki, żeby wszystko doszlifować.

2. Z kolei New Vegas pewnie będzie trapione bugami i nieukończonymi konceptami ze względu na krótki czas tworzenia, podobnie jak to było z drugim KOTORem.

3. Niedługo na PCtach powinna pojawić się ostatnia część Avernum, a po niej (zapewne już nie w tym roku) pierwsza od długiego czasu nowa seria od Spiderweb Games.

4. Mam nadzieję, że w końcu doczekamy się premiery Age of Decadence. Combat Beta prezentowała się dość solidnie, chociaż widać że zespół czeka jeszcze sporo poprawek związanych ze zbalansowaniem mechaniki oraz stabilnością gry.

5. I na koniec, nie do końca poważnie; na marzec planowana jest premiera najdłużej tworzonej gry w historii, legendarnego Grimoire'u, którego publiczna beta pojawiła się w sieci jeszcze zanim ogłoszono prace nad Duke Nukem Forever. W związku z tym można śmiało spodziewać się, że data wydania będzie przełożona w 2010 roku jeszcze 2-3 razy aż okaże się, że 2010 to jeszcze za wcześnie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Z kolei New Vegas pewnie będzie trapione bugami i nieukończonymi konceptami ze względu na krótki czas tworzenia, podobnie jak to było z drugim KOTORem.

O...? Coś mnie chyba w takim razie ominęło, bo mój KotOR 2 sprawował się zupełnie dobrze. Te bugi KotORowe jakieś takie charakterystyczne były?

Za AP odpowiada Obisidian a ten ma swój charakterystyczny sposób robienia RPG, a nawet tych hybryd, mocno różniący się od Bioware'u, co czuć choćby po Kotorze 1 i 2. W K1 klimat jest dużo lżejszy, fabuła prostolinijna a postacie poboczne dość przejrzyste, w 2 już tak nie jest.

Z jednej strony - racja. Z drugiej strony, to przecież Obsidian popełnił Neverwinter Nights 2 z fabułą, której zza stosów trupów siekanych w KAŻDEJ lokacji w ilościach diablo hurtowych nie było widać...

Ale dodatek już wyszedł całkiem nieźle, więc trzymam za chłopaków kciuki. Od czasów drugiego KotORa mają u mnie duży kredyt zaufania i mam nadzieję, że się na nim nie przejadę. To chyba ostatnia istniejąca duża firma, po której można się spodziewać czegoś więcej niż naparzanki z rozwojem postaci.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po AP akurat szczególnej głębi bym się nie spodziewał. Sami twórcy przyznają, że mocno inspirowali się Mass Effectem, a główny nacisk został położony na walkę.

Liczę na wciągający thriller równie umiejętnie łączący elementy RPG i shootera (tu chyba jeszcze dojdzie skradanka) co ME. I z podobnym poziomem fabularnym, tj. wciągająca, przekonująca, niepowalająca. Z drugiej strony, akurat scenarzystów odziedziczonych po Black Isle Obsi ma lepsze od BioWare'u...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. Niedługo na PCtach powinna pojawić się ostatnia część Avernum, a po niej (zapewne już nie w tym roku) pierwsza od długiego czasu nowa seria od Spiderweb Games.

Nie myślałem że to powiem, ale good riddance. Po części trzeciej seria dla mnie stoczyła się na dno, przejmując zbyt wiele cech Geneforge i nie oferując nic w zamian. IMO, jeśli ktoś chce poAvernumować, niech zajmie się trójką oraz Blades of Avernum.

Jeśli ta nowa seria będzie również tworzona w stylu Geneforge/Av4+, też raczej postawię na niej krzyżyk.

bo mój KotOR 2 sprawował się zupełnie dobrze.

Nie chodziło o to że się wiesza, a o to że ma poważne braki od strony fabularnej, tj. niepowykańczane wątki (vide fabryka robotów - kopii HK-47)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ta fabryka robotów była w ogóle "poruszona" w podstawce? O ile dobrze pamiętam, to to była mniej lub bardziej sprawna (tak mechanicznie jak i fabularni) lokacja, którą można było odblokować modem, ale nie przypominam sobie by było coś o niej gdziekolwiek wspomniane bez tego moda. Mogę się jednak mylić, grałem wiele razy, ale dawno temu. : )

Co do produkcji Spiderweb - nie sądziłem, że na tym forum znajdą się w jednym wątku aż dwie osoby, które w ogóle znają te gry. : )

Czekam z niecierpliwością na nową serię, choć Avernum od trzeciego w górę nie ruszyłem, a z Geneforge chyba tylko w pierwszy i trzeci grałem. Najbardziej bym się jednak cieszył, gdyby zrobili Nethergate na silniku Geneforge.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekam z niecierpliwością na nową serię, choć Avernum od trzeciego w górę nie ruszyłem

*Chrząk* Jedynka przechodzona, dwójka w trakcie przechodzenia, trójka w planach, czwórka grana ale trochę (bo fakt faktem mocno się zmieniła w porównaniu do dwójki).

A ja was zawstydzę - grałem w pierwowzór Avernum, czyli grę Exile. Ha! I co teraz?

I na żadną grę nie czekam specjalnie. Z prostego powodu - ani czasu ani kompa dobrego nie mam, by pociągnął chociażby nowego Mass Efecta.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Avernum... Hmm... Całkiem znośne z tego co pamiętam, nawet i po części trzeciej, choć w sumie zmieniało już się na gorsze ;)

W sumie przez tą dyskusję o tego typu grach przypomniała mi się polska CZASOPRZESTRZEŃ zrobiona w RPG Maker.

Ha, to dopiero jest coś! :D

A gier, stworzonych w tym programie, które przeszedłem nawet nie liczę, choć czuję, że szłoby to w dziesiątki...

Kiedyś miałem taką fajną stronkę z grami stworzonymi w tym cudzie, ale nie mogę jej teraz znaleźć. Może wam wujek google pomoże :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie przez tą dyskusję o tego typu grach przypomniała mi się polska CZASOPRZESTRZEŃ zrobiona w RPG Maker.

Mój brat w to grał :] Nie przeszedł (ostatni boss w drugiej formie go zjadł), ale gra sama w sobie całkiem niezła z tego co widziałem, a dwie następne części ponoć lepsze. Z tego typu produkcji to ja też Parallel Worlds pamiętam. Tego samego autora co Czasoprzestrzeń, również dobra. Tylko zakończenie było wredne, a początek mógł niektórych znudzić.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy chodzi o RPGmakerówki i podobne, nie mogę nie wspomnieć o świetnym Charles Barkley: Shut up & Jam! Gaiden (pierwszy rozdział Hoopz Barkley Saga). Całkiem miodna parodia gatunku, w której np. Charles Barkley wykonał tak potężny wsad do kosza że zrównało z ziemią pół miasta (przez co zrobił się mocno emo i rzucił koszykówkę na dobre).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ta fabryka robotów była w ogóle "poruszona" w podstawce? O ile dobrze pamiętam, to to była mniej lub bardziej sprawna (tak mechanicznie jak i fabularni) lokacja, którą można było odblokować modem, ale nie przypominam sobie by było coś o niej gdziekolwiek wspomniane bez tego moda. Mogę się jednak mylić, grałem wiele razy, ale dawno temu. : )

W ciągu gry kilka razy gracza atakują roboty będące ulepszoną wersją HK-47 i bez fabryki robotów oraz wytłumaczenia jej historii kompletnie nie wiadomo, skąd one się wzięły. W końcu sam HK nie był produktem seryjnym, a pojedynczym egzemplarzem skonstruowanym przez samego Revana.

"Cut content" w KOTOR II - całkiem imponująca lista.

Z jednej strony - racja. Z drugiej strony, to przecież Obsidian popełnił Neverwinter Nights 2 z fabułą, której zza stosów trupów siekanych w KAŻDEJ lokacji w ilościach diablo hurtowych nie było widać...

Człowiek, który ponosi za to główną odpowiedzialność odszedł jeszcze w czasie produkcji NWN2 (teraz jest głównym projektantem nadchodzącego dodatku do Dragon Age), a sam Josh Sawyer, który przejął po nim projekt, nie ukrywał, że nie był zadowolony ani ze stanu projektu w chwili, kiedy go objął, ani z ostatecznego rezultatu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bardzo się cieszę, że FO:NV będzie robione przez Obsidian. Wreszcie jakaś odmiana po tym, czym raczyła nas Bethesda - ludzie, którzy współtworzyli pierwsze FO powinni wiedzieć, czego oczekują starzy fani serii. Co do bugów -> Bethesda także nie słynęła nigdy z wypuszczania dopracowanych gier. Nieoficjalna łatka do OB (wydana bodajże po ostatnim patchu) poprawiała ponad 1.800 pomniejszych bugów, a to o czymś świadczy.

Przejrzałem listę członków zespołu pracującego nad FO:NV [click]. Za koncept graficzny odpowiada Brian Menze, główny grafik FO2.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bardzo się cieszę, że FO:NV będzie robione przez Obsidian. Wreszcie jakaś odmiana po tym, czym raczyła nas Bethesda - ludzie, którzy współtworzyli pierwsze FO powinni wiedzieć, czego oczekują starzy fani serii. Co do bugów -> Bethesda także nie słynęła nigdy z wypuszczania dopracowanych gier. Nieoficjalna łatka do OB (wydana bodajże po ostatnim patchu) poprawiała ponad 1.800 pomniejszych bugów, a to o czymś świadczy.

Przejrzałem listę członków zespołu pracującego nad FO:NV [click]. Za koncept graficzny odpowiada Brian Menze, główny grafik FO2.

Też się cieszę ;) Ale mam nadzieje, że to będzie bardziej taki oblivion jak Fallout 3, a ie taki shit, jak ME.

A najlepiej by było tak:

Aliens RPG+ armageddon= FO:NV ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się cieszę ;) Ale mam nadzieje, że to będzie bardziej taki oblivion jak Fallout 3, a ie taki shit, jak ME.

Raczysz żartować.

Po pierwsze i najważniejsze - jeśli nowy FO miał być produktem oblivionopodobnym, to po co zlecano by jego produkcję innemu studiu? New Vegas został przekazany bezpośredniemu spadkobiercy BI, a co za tym idzie oczekuję niebanalnej fabuły, ciekawych dialogów i barwnych postaci - czegoś zupełnie odmiennego od ''dzieł'', którymi raczyła nas Bethesda. Pewnie, nie będzie to na pewno coś na miarę Planescape'a, ale liczę, że nowy FO będzie trzymał poziom KotORów.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wracając do poczatku wiedzio zawszee bedzie lepszy i czekamy na wiedzmina 2 :P

Też się cieszę ;) Ale mam nadzieje, że to będzie bardziej taki oblivion jak Fallout 3, a ie taki shit, jak ME.

Raczysz żartować.

Po pierwsze i najważniejsze - jeśli nowy FO miał być produktem oblivionopodobnym, to po co zlecano by jego produkcję innemu studiu? New Vegas został przekazany bezpośredniemu spadkobiercy BI, a co za tym idzie oczekuję niebanalnej fabuły, ciekawych dialogów i barwnych postaci - czegoś zupełnie odmiennego od ''dzieł'', którymi raczyła nas Bethesda. Pewnie, nie będzie to na pewno coś na miarę Planescape'a, ale liczę, że nowy FO będzie trzymał poziom KotORów.

nie zalecano produkcji fallouta innemu studiu tylko jego współprace co doda do nowych fallout`ów cos nowego od nowej wspolpracujacej firmy,a do tego powstaną rownierz nowe wspaniale gry firmy Bethesda wspolpracojacej z np. ID,ktore już tworzą "Rage"

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zalecano produkcji fallouta innemu studiu tylko jego współprace

Fallout: New Vegas zostanie stworzony przez Obsidian Entertainment, a Bethesda będzie tylko jego wydawcą.

do nowych fallout`ów cos nowego od nowej wspolpracujacej firmy,

Do nowych Falloutów? A ile znasz ''nowych'' FO (czyt. tworzonych przez Beth)? Bo wydawało mi się, że wszystkie oprócz 'trójki' zostały wydane przez BI, którego bezpośrednim spadkobiercą jest właśnie OE ergo do kolejnej części FO ma zostać wniesione nie tyle coś nowego, co właśnie starego.

nowe wspaniale gry firmy Bethesda

Zabawny jesteś.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do nowych Falloutów? A ile znasz ''nowych'' FO (czyt. tworzonych przez Beth)? Bo wydawało mi się, że wszystkie oprócz 'trójki' zostały wydane przez BI, którego bezpośrednim spadkobiercą jest właśnie OE ergo do kolejnej części FO ma zostać wniesione nie tyle coś nowego, co właśnie starego.

De facto Black Isle powstało dopiero po ukończeniu pierwszego Fallouta, a za tą grę odpowiadał nienazwany oddział Interplay. Chociaż mogłoby się wydawać, że nie ma to większego znaczenia, bowiem Black Isle miało być po prostu formą uprawomocnienia tego oddziału i zbudowanie z niego silnej, rozpoznawalnej marki, to w rzeczywistości Black Isle nie ma wiele wspólnego z pierwszym Falloutem. Jego kluczowi twórcy (przede wszystkim ojciec Fo, Tim Cain) odeszli z I-play, większość z nich stworzyła trzon Troiki.

Z najważniejszych postaci odpowiedzialnych za Fo1 w Obsidian pozostają tylko Feargus Urquhart (projekt Hub) i Scott Everts (twórca map). Reszta, jak to w życiu, rozeszła się na swoje strony.

Chris Taylor i Mark O'Green wrócili do Interplay Entertainment, Jason Anderson prawdopodobnie bierze udział w tworzeniu Wasteland 2, Tim Cain pracuje nad nieogłoszonym jeszcze MMORPGiem, Leonard Boyarsky odpowiada za świat przedstawiony w Diablo III, Jason Taylor i Scott Cambell nie zajmują się cRPGami.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam, że o tym nie wiedziałem. Mimo to nowy FO i tak ma u mnie spory kredyt zaufania; w tworzącym go teamie znajduje się też kilka osób pracujących przy tworzeniu FO2. Żywię tylko szczerą nadzieję, że Bethesda nie wepcha się w ten projekt i nie zrobi czegoś podobnego jak z Rogue Warrior (który mógł być całkiem niezłą grą).

A skoro już przy nieogłoszonych MMORPG jesteśmy - VG247. Co o tym sądzicie?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...