Skocz do zawartości
Zdenio

PS4, X-One, Wii-U

Polecane posty

Ubisoft dostarcza, po raz kolejny chciałoby się dodać. Już pomijając techniczne i kompletnie niezrozumiałe dla mnie anomalie pokroju większej wydajności na otwartych przestrzeniach na XOne niż na PS4, to ciekawi mnie z czym uderzą przy okazji FC4 i The Division. 20fps nowym filmowym standardem?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płakać się chce, jak się te pierdoły czyta. Muszą im grubą kasę płacić, że tak błaznują.

"Moglibyśmy osiągnąć nawet 100 klatek na sekundę, ale przez SI jesteśmy ograniczeni do 30". No trzymajcie mnie.

Edytowano przez Sergi
  • Upvote 1
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to skwituję tylko w ten sposób - ta generacja konsol nie będzie trwała długo. I mówię tu zarówno o sprzęcie Microsoftu, jak i Sony. Ja rozumiem, że aby cena premierowa była dość atrakcyjna to trzeba iść na kompromisy (patrz: mało pojemny dysk twardy, nisko taktowany procesor i układ graficzny), jak i wydzialanie ciepła, ale wydaje mi się, że w tej generacji zbyt mocno się poszło na ustępstwa. A można o nich mówić, w przypadku, gdy gry w rozdziałce 1080p i 60 klatkach na sekundę nie są na nich standardem.

Nie "hejtuję", dalej będe wyczekiwał premier, dalej będę kupował gry (być może nawet i Xbox One kiedyś zakupię ze względu na Forza Motorsport 5 i Forza Horizon 2), ale niesmak pozostanie. Pozostanie, aż do czasu ogłosznia nowej generacji. Mówiąc kolokwialnie: "wypasionej". I włodarze dobrze wiedzą o opinii fanów oraz ich doskonale słyszą. Sam Phil Spencer w wywiadzie dla IGN-u o tym wspominał, także spokojna głowa.

Daję tej generacji maksimum 5 lat.

Edytowano przez Wuwu1978
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze, jak giełda przyjeła technologiczny majstersztyk, jakim bez wątpienia jest Assassin's Creed: Unity: http://finance.yahoo.com/tumblr/blog-ubisoft-gets-crushed-after-abysmal-assassins-creed-165926902.html?soc_src=unv-sh .

Wartość akcji Ubisoftu leci w dół...

Jade Raymond dobrze wiedziała, kiedy opuścić Ubisoft Toronto :) .

Oj, mamy do czynienia z gniotem, panie. Pozostaje tylko żywić nadzieję, że zostanie to jakoś połatane.

Obawiam się, że z The Crew będą podobne cyrki...

Edytowano przez Wuwu1978
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up 1080p i 60FPS? Przecież ludzkie oko nie wykrywa tylu klatek i nie widzi różnicy między HD a FullHD.

Im bardziej staram się przekonać na jakąś konsolę, tym bardziej pojawiają się kolejne argumenty, że może to nie być dobrym pomysłem. Zastanawiałem się nad AC:Unity jako jednym z powodów, ale kiepska optymalizacja nawet na konsolach robi swoje.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki mam do was jedno pytanie ;) Dużo z was posiada już najnowsze generacje konsol PS4 i XBOX One? Bo ja dalej zostałem przy PS3 i jakoś mi się nie spieszy, w tyle gier jeszcze nie zagrałem i nie bardzo wiem czy jest sens przejść i zostawić te wszystkie gry. Czy może kupić i grać i na PS4 i na PS3... Jak to u was z tym jest? Kiedy kupujecie? Ja może poczekam na wersję Slim o ile taka wyjdzie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

patrz: mało pojemny dysk twardy, nisko taktowany procesor i układ graficzny

Dysk, jak dysk. W konsolach jakoś dużo większy nie jest potrzebny. Zresztą w PS4 łatwo go wymienić, a w Xbox One można podłączyć dysk zewnętrzny, więc nie ma problemu.

Procesor ma taktowanie wystarczające do większości gier. Na obydwóch konsolach narzut na procesor jest dosyć mocno zredukowany w porównaniu z konsolami poprzedniej generacji oraz PC (PS4 i Xbox One mają coś, co na PCtach dopiero raczkuje w postaci Mantle oraz zapowiadanego DX12). W grach, które bazują na CPU może być problem, ale problemem nie jest samo taktowanie, tylko użyta architektura.

Układ graficzny - 800MHz w przypadku PS4 i 853 GHz dla Xbox One to nie jest mało. Układ Sony jest na papierze bardzo podobny do Radeona HD 8750 (PS4 ma o dwie jednostki obliczeniowe więcej), w przypadku MS sytuacja jest bardziej zakręcona, bo ma większe taktowanie, ale mniej jednostek obliczeniowych, ale i tak nie jest źle. Jednak główna przewaga konsol jest taka, że programiści nie muszą się przejmować zgodnością z dziesiątkami różnych kart, różnych producentów - robią optymalizacje pod jeden konkretny sprzęt i to pozwala na wyciągnięcie z tego sprzętu wszystkiego.

ale wydaje mi się, że w tej generacji zbyt mocno się poszło na ustępstwa. A można o nich mówić, w przypadku, gdy gry w rozdziałce 1080p i 60 klatkach na sekundę nie są na nich standardem.

Zobacz sobie ile byś wydał na PCta, który w każdej grze wyciągnie 60 FPSów w 1080p i do tego w sensownej jakości. Konsola, która byłaby zdolna do czegoś takiego zjadałaby dużo więcej prądu i kosztowała by przynajmniej dwa razy tyle, co obecne konsole.

Insza inszość, że te konsole nie są słabe. Bardzo często to programiści są leniwi i nie chce im się optymalizować kodu, ale to jest problem wszędzie - nie tylko na konsolach.

Już pomijając techniczne i kompletnie niezrozumiałe dla mnie anomalie pokroju większej wydajności na otwartych przestrzeniach na XOne niż na PS4 (...)

To niezupełnie anomalia. MS cały czas korzysta z DX i jest to technologia dosyć dobrze dopracowana. Sony tak naprawdę raczkuje na platformie x86 jako producent sprzętu. Przez to optymalizacja kodu na Xbox jest lepsza i pewnie przynajmniej jeszcze przez jakiś czas tak będzie. Dodatkowo trzeba pamiętać, że te platformy ciut się jednak różnią pod względem sprzętowym i to, że PS4 powinno przeważać w większości gier nie znaczy, że będzie przeważać we wszystkich. Tam, gdzie ważna jest wydajność CPU przewagę ma Xbox, a AC:Unity jest akurat grą, która mocno bazuje na CPU (dużo obiektów, skomplikowana fizyka itp.). No i oglądając te filmiki jednak trudno nie zauważyć, że one nie są 1:1, więc by trzeba zobaczyć porównania z przynajmniej paru przebiegów na każdej platformie.

@JediMati Jak masz PS3, to kupno PS4 na chwilę obecną średnio ma sens. Ja bym się wstrzymał jakiś czas i kupił konsolę, gdy będzie na nią więcej ciekawych tytułów.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Sevard

Nie sądziłem, że raptem 150MHz różnicy na zegarze przełoży się na +/- 5fps przyrostu. Bardziej mierzi mnie niechlujstwo ubisoftu (kolejny raz!) i glitche którymi ponoć gra jest usiana, a ja znowu jak ostatni kretyn złożyłem preordera (tak, psuję branżę). No nic, jak już odbiorę swoją kopię będę hejtował dalej.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xbox One łapie momentum. Od dwóch tygodni prowadzi w Stanach, zbliża się do dziesięciu milionów, sprzedaż potroiła się, odkąd wprowadzono na rynek wersję bez Kinecta.

http://uk.ign.com/articles/2014/11/12/us-xbox-one-sales-triple-since-price-drop-says-microsoft

Pewnie związek z tym mają też problemy PS4 z PSN, z DriveClubem, ze słabą ofertą Plusa. Na dokładkę Sunset Overdrive, Master Chief Collection i premiery konsoli na nowych rynkach. Still, trzeba przyznać, że ciężko sobie zapracowali na zmianę ogólnej medialnej narracji dotyczącej nextgenów.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Microsoft nadrabia straty w stosunku do PS4, ponieważ teraz konsola jest dostępna w ponad 30 krajach (PS4 od razu wystartował ze ze sprzedażą w 53 krajach), jest wersja bez Kinecta a ponadto co najważniejsze pojawiły się ostatnio 3 godne uwagi ekskluziwy. Mam tu na myśli Forza Horizon 2, Sunset Overdrive oraz Master Chef Collection. Dla porównania PS4 dostało rozczarowującego Drive Club i pewnie dopiero Bloodborne pokaże klasę, jeśli chodzi o tytuł na wyłączność.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiadomo, znając Sony pewnie się pojawi, ale to tylko gdybanie. Szanse są, bo Sony robi masę bundli z AAA 3rd party.

Btw zapowiedziano bundle PS4 + GTA5+ TLoU R na black friday.

Mój Boże.

A tak swoją drogą, niezłe problemy z matchmakingiem w kolekcji Master Szefa. Widać, że nie tylko Sony przydarzają się takie wpadki.

Edytowano przez MeSSer
  • Upvote 1
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to nielegalne, bo regulamin PSN umożliwia zakupy na pół i aktywację jednej gry na dwóch kontach. IMO jednak sprzedawanie takiego czegoś jest trochę nieetyczne. Ogólnie nie ma w tym nic śliskiego i jest to tylko niewygodne, bo gra nie jest "nasza". Lepszym rozwiązaniem dla gier tańszych o blisko połowę jest założenie konta amerykańskiego, kupowanie dolarów na allegro i wydawanie kasy na adres Beverly Hills 90210. Ma to kilka plusów. Po pierwsze ceny, bo 59 dolarów za GTAV w US jest lepsze niż 69 euro za to samo GTAV w EU. Po drugie, większa dostępność. Guilty Gear Xrd nie ma nawet daty premiery i wydawcy w EU, podczas gdy w US wychodzi za 2 tygodnie i ma nawet demo. Akiba's Trip na PS4 wyszedł w US w tym tygodniu. Data premiery w EU to "kiedyś w 2015". Takich przykładów jest masa. Po trzecie, lepsze promocje. W czasie czarnopiątkowej wyprzedaży w US Shadow od Mordor kosztuje 30 dolarów. W EU w ten weekend to 35 euro. Prawie 2x więcej. Po czwarte, nie warto nagradzać pieniędzmi niekompetencji europejskiego oddziału SCE.

  • Upvote 1
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lubro: Ten adres wymyśliłeś na poczekaniu, czy jest rzeczywiście skądś wzięty?

Swoją drogą, że powinien zostać ustalony adres, na który wszyscy europejczycy w ramach uświadamiania co niektórych niekompetentów mogliby zakładać konta.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądziłem, że raptem 150MHz różnicy na zegarze przełoży się na +/- 5fps przyrostu.

150GHz w tym przypadku to prawie 10%. (1,6 GHz vs 1,75 GHz). No i Xbox ma lepsze pamięci dla takich zastosowań.

@Fristron W przeliczeniu na nasze to było bardziej 1100 zł, niż 1000 zł. Biorąc pod uwagę, że do naszych cen trzeba doliczyć VAT i inne tego typu rzeczy, to w przeliczeniu u nas byłoby to jakieś 1350 zł. Jest taniej, ale szału nie ma.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie Bayonetta 2, bo oprócz tego, że to doskonała gra to ma sporo uproszczeń względem pierwszej części, które stawiają ją w mainstreamie w jaśniejszym świetle (Umbran Climax bez konsekwencji, timing Bat Within, itemy nie obniżają wyniku, checkpointy co 10 sekund, itp.). Z drugiej strony danie Bayo 2 GOTY trochę utarłoby nosa temu frontowi "EVERYTHING'S SEXISM" i bardzo by mnie zaskoczyło (pozytywnie) takie zachowanie jury Keighleya. Z tego względu obstawiam bezpiecznie Mordor albo DA:I.

Ogólnie VGA się ogląda dla trailerów (choć sam tej nocy śpię i oglądam rano), a nie dla śmiesznych nagród dla nominowanych w śmiesznych kategoriach. Połączenie mobile i handheld oraz sport i racing nie pojmuję. Czemu nie połączyli action/adventure i role playing?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...