Skocz do zawartości
Gość Razomak

Dark Souls (seria)

Polecane posty

Ostatnimi czasy, zacząłem się bardzo zastanawiać nad kupnem Dark Souls (PC), te wszystkie pozytywne komentarze, te słowa uwielbienia, chba już nie mam siły opierać się przed tą "mroczną ścieżką zdrowia". Dla mnie esencją tej gry, dopełnieniem, nierozerwalną częścią jest multiplayer, te wszystkie upiory, nawiedzania światów, co-op, biorąc to pod uwagę, mam do Was Panowie i Panie pytanie: czy jeszcze ten cały świat DS z 1 (PC) jeszcze żyje ? Czy można jeszcze spotkać, ludzi ktorzy przemierzają tę krainę, czy nie ma problemu z przyzywaniem innych graczy ? Obawiam się że wszyscy wynieśli się do DS 2, a ta gra bez tej całej otoczki multi nie ma dla mnie za bardzo dużego sensu.

2 pytanie dotyczy fixa na rozdzielczość i te wszystkie opcje graficzne, podobno nie dawno wyszedł jakiś patch, który rzekomo zepsuł działanie tego fixa, prawda to jest czy zwykłe "pomówienia" ?

Edytowano przez Rebelio
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Rebelio świat PC żyje i ma się dobrze, ALE kod sieciowy gry jest lekko mówiąc do bani - mnie, na ten przykład, nie udało się nikogo przyzwać po mniej więcej pięćdziesięciu próbach. Ale żeby samemu zostać przywołanym nie potrzebuję zwykle za dużo czasu (tak, wreszcie udało mi się to naprawić! :D ).

Co do fiksa, ja osobiście nie uświadczyłem żadnych problemów z działaniem DSfix, DSMfix ani DSCfix. Oczywiście nie licząc tego, że żeby kiedyś zaprzęgnąć DSMfix-a do pracy trzeba było mieć w połowie nieaktualną wersję gry, co równało się przekopywaniem folderów steama, Dark Soulsów itp, a kończyło się niemożnością gry online. (Na marginesie - to w ogóle było legalne? Widziałem że na forum steam ludzie pisali o tej metodzie, ale czy downgrade gry jest zgodny z regulaminem steama?) Ale wszystko zostało już naprawione, choć nie przez autora moda, który umilkł po wydaniu mousefiksa.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nabiłem ponad 60 godzin w DaS2, o ile niczego nie pominąłem to położyłem wszystkich

primordial bossów(z braku lepszej nazwy)

i chyba powoili zaczynam się nudzić ale sama gra jest imo bardzo dobra chociaż ma poważne wady. Na plus zdecydowanie nieliniowość(chyba nawet lepiej wykonana niż w DeS) i brak pierdół w stylu łażenia po truciźnie/lawie. From wprowadziło wiele zmian ale udało im się zachowac klimat pierwszych dwóch części. Nie rozumiem tylko po cholerę wprowadzili ten limit zabitych przeciwników(tj.zabijasz mobka 15 razy i więcej się nie pojawia). Lokacje wczyściłem całkowicie tylko dwa razy ale potem re-runów do bossa równie dobrze mogło by nie być.

Co do samych bossów, jak na razie też jakoś mnie nie powalili. Problem miałem tylko z

Puruserem

, głównie dlatego że do dyspozycjii miałem wtedy tylko gówniany sztylet, albo ognisty miecz. Jak teraz o tym myślę to z pamięci wyparowało mi chyba nawet parę walk, pamiętam głównie że masa bossów ma

jakichś pomagierów albo jest podzielona na kilku przeciwników

co samo w sobie nie jest złe ale brakuje mi tu jakichś świetnych pojedyńczych walk. W sumie, nawet muzyka podczas starć jakoś nie wpada w ucho. DeS wciąż jest na prowadzeniu jeśli chodzi o walki z bossami.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up Według mnie Demons souls ma słabsze walki z bossami. Z arcydemonami walczy się całkiem przyjemnie, walki są pomysłowe. Ale 'zwykli' bossowie wydają mi się mniej interesujący, są strasznie prości i mają stosunkowo mało HP. Chociaż może być to wpływ tego, że muzyka przy bossach jest powtarzalna (jedna na kilku bossów). Jak jest w DS2? Walki są ciekawe, a każdy ma swój unikalny soundtrack (tylko bez żadnych spoilerów, plis)?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest w DS2? Walki są ciekawe, a każdy ma swój unikalny soundtrack (tylko bez żadnych spoilerów, plis)?

Jak na razie słyszałem taki sam kawałek na dwóch bossach, ale muzyka jest imo o wiele słabsza. dosyć przytłumiona i monotonna, do tego stopnia że prawie w ogóle nie zwracam na nią uwagi kiedy walczę z bossem. Póki co naprawdę podobały mi się z trzy/cztery walki.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pytanko odnosnie kontrolera (piszę tu, bo pewnie szybciej doczekam się sensownej porady) Czy do grania na PC aż tak bardzo do szczęścia potrzebny jest pad od X360/PS3? Bo na zwykłem padzioszczaku za 50 zł też da sie grać, ale podobno jest sporo problemów z wykrywaniem i ustawianiem klawiszy. Co w takiej cenie (do 60 zł) byłoby najlepszym wyborem?

Mam tu na myśli obie części, bo na razie nie wiadomo jak to będzie z klawą i myszką w dwójce.

(jeśli zły dział, proszę o przeniesienie, ale jak napisałem wyzej, tutaj chyba szybciej uzyskam odpowiedź.)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@TomcioM

Nie jest Ci potrzebny do szczęścia pad od X360/PS3. Sam ostatnio grałem w Dark Souls na PC korzystając z pada, za który kilka lat temu nie dałem więcej niż te 50zł. Zainstalowałem do niego odpowiednie sterowniki, a do zmapowania klawiszy skorzystałem z pomocy Xpadder'a i nie miałem żadnych problemów w grze.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Móglby ktoś życzliwy pomóc mi ustawić DSFix tak, by uzyskać najlepszą wydajność kosztem grafiki?

Kupiłem DS na wyprzedaży Steam i kilka razy podchodziłem do gry (teraz dotarłem do Gargulców). Jednak problem w tym, że wyszystkie animacje czy to moje czy przeciwników są spowolnione o jakieś 40% - to nie jest przyjemne. Mam dość słaby procesor (Intel Pentium 4 3Ghz), a nie stać mnie na kupno nowego (razem z nim musiałbym kupić płytę główną a ostatnio kupowałem nowy system i RAM).

Jedynym rozwiązaniem jest odpowiednie ustawienie DSFix lub kupienie gry na moje PlayStation 3, jednak sądzę, że posiadanie gry na dwóch platformach to strata pieniędzy.

Proszę o pomoc w konfiguracji Dark Souls.

EDIT: Moja rozdzielczość ekranu to 1600/900.

Poradziłem sobie. Znalazłem odpowiedź na zagranicznym forum. Gra działa płynnie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słowo ostrzeżenia dla tych, którzy zamawiają Dark Souls II przez Amazon. Dziś przyszła do mnie wiadomość, że specjalna wysyłka do Polski nie jest już możliwa (była darmowa przy zamówieniu powyżej 25 funtów, o ile dobrze pamiętam). Oznacza to, że za wysyłkę trzeba będzie teraz zapłacić. Wychodzi około 7 funtów drożej, czyli jakieś 35 złotych i w sumie zastanawiam się czy mi to się teraz w ogóle opłaca, skoro w Empiku oferują za 130 złotych i może nawet odbiorę samemu... Dodatki nie bardzo mnie obchodzą.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie zastanawia wycofanie wersji cyfrowej z muve.pl. Wcześniej można było zamówić sam klucz (był o 10 zł tańszy), a teraz już nie. Znalazłem tez klucze za stówkę, ale mam pewne obawy co do źródła tych kluczy. Ogólnie to spodziewałem się, że może któryś sklep błyśnie z czasem i postara się ściągnąć jakieś lepszą wersję, niż ta z szmatą do podł... z koszulką. Naiwniak ze mnie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie zastanawia wycofanie wersji cyfrowej z muve.pl. Wcześniej można było zamówić sam klucz (był o 10 zł tańszy), a teraz już nie.

Możliwe że klucze po prostu się skończyły. Podobna sytuacja była już kiedyś przy okazji wersji digital Resident Evil: Revelations (czyli dużo mniej popularnej gry), że najpierw przez kilka dni gra widniała jako "niedostępna", a później ją całkiem usunęli. Pisałem do nich maila w tej sprawie, to się dowiedziałem że gra zniknęła bo klucze się skończyły i nie planują kolejnej dostawy. Może tutaj jest podobnie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usługa zostanie zamknięta 1 lipca tego roku, ale to nie znaczy, że Dark Souls pozbędzie się GFWL. Póki twórcy nie skasują w kodzie gry linijek, które odpowiadają za narzucenie graczom GFWL jako systemu zapisu gry (a sam zapis przeniosą na Steam), to gra będzie praktycznie niegrywalna.

Na razie się na to nie zanosi, ale do końca czerwca jest jeszcze sporo czasu :)

Edytowano przez Exclusive
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem pewien, że premiera gry jest opóźniona tylko i wyłącznie w UK no i tylko wersji pudełkowej. Tutaj zresztą jest to napisane, u nas nie ma stresu.

Also - nie mogę się doczekać aż ten temat trochę ożyje po premierze. Ja już prawie wbiłem platynę i wpakowałem w DSII już lekko ponad 100h :3

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Up No czekamy, czekamy. Póki co mam nadzieję, że na PC dostaniemy oprawę na miarę PC. I oby obyło się bez zgrzytów tym razem. Chociaż z drugiej strony, to ten sam silnik, więc nie poczekamy za długo na community fixy :).

To prawda, że na konsolach okantowano trochę z tym wychwalanym silnikiem oświetlenia?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okantowano. Tak samo zresztą okantowano wersje PC, bo też nie ma na niej dynamicznego oświetlenia pokazywanego we właściwie wszystkich trailerach prawie do samego dnia premiery. To nie jest aż tak bolesna sprawa, bo gra nie traci na tym AŻ tak wiele, ale to po prostu chamski false advertising, który ostatnio staje się coraz bardziej powszechny. Teraz nie ma już tylko fałszywych trailerów, teraz są nawet zwodnicze dema.

  • Upvote 1
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatrzymałem się na Artoriasie. Jest nie do ubicia. Próbowałem kilkadziesiąt razy, zabrałem mu maks 1/5 HP. Gram postacią zrobioną pod DEX, używam Laito z ogniem +4(wcześniej próbowałem z Laito Błyskawic +5). Na jedno uderzenie zabieram mu maksymalnie po 110 HP. On mnie ściąga na dwa. To jest mój punkt honoru! ; P

P.S. Z Wielkich Władców został mi tylko Gravelord Nito.

Edytowano przez KuniOl
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, akurat Artorias dla postaci pod dex jest nieco prostszy niż dla ociężałego woja z tarczą. Przede wszystkim musisz nauczyć się jego ataków, Arty wszystkie dokładnie markuje na długo przed tym jaki atak zamierza wykonać. Chyba nie ma innego wyjścia niż nauczyć się go na pamięć albo spróbować wezwać kogoś do pomocy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okantowano. Tak samo zresztą okantowano wersje PC, bo też nie ma na niej dynamicznego oświetlenia pokazywanego we właściwie wszystkich trailerach prawie do samego dnia premiery.

No właśnie takie pogłoski miałem okazję usłyszeć. Trochę dziwne, bo o ile stare konsole są w obecnej chwili już bardzo słabymi sprzętami, to na PC takie coś miejsca mieć nie powinno. Mam nadzieję, że twórcom nie strzeli coś do łba i nie wydadzą wersji na nowe konsole z obiecywanym silnikiem oświetlenia, sygnując ją jako jedyną next genową wersję. Chyba bym umarł ze śmiechu.
  • Upvote 1
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że twórcom nie strzeli coś do łba i nie wydadzą wersji na nowe konsole z obiecywanym silnikiem oświetlenia, sygnując ją jako jedyną next genową wersję. Chyba bym umarł ze śmiechu.

Wiesz, nie byłbym tego taki pewny, bo to może się stać i wcale nie będzie to decyzja From Software, ale Namco Bandai, które chce sprzedać wtedy Dark Souls jako ''next gen 1080p 60fps remastered edition".

W kilku wywiadach ludzie z From już twierdzili, że "nowy silnik" został stworzony głównie z myślą o next genach właśnie i taki graficzny downgrade rzeczywiście mógł być konieczny biorąc pod uwagę wielkość gry i to że prawdopodobnie jednak musieli coś poświęcić dla utrzymania stabilności (a jest znacznie bardziej stabilna na konsolach niż pierwsze Dark Souls). Najciekawsze jest jednak to, że w te dynamiczne oświetlenie było w grywalnych demach na gemescomie, E3, było pokazywane na miesiąc przed premierą w materiałach Sony, a teraz nagle zniknęło. Nie tworze tutaj żadnych teorii spiskowych, bo jak pisałem - wiele mogło się zmienić, a demo jest znacznie mniejsze niż pełna gra. Cóż, pożyjemy zobaczymy.

  • Upvote 1
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Up Może i musieli coś poświęcić żeby odpalić to na PS3, ale na PC oprawa jest raczej bezkompromisowa. Coś Ci nie chodzi? To pewnie masz słabego kompa. Ciekawi mnie czy Namco (słuszna uwaga, to w końcu oni decydują co jak wydać) zechce się zabawić w wciskanie kitu ludziom. To znaczy już to zrobili, ale potencjał do zrobienia taniej reklamy next genom jest. Czy się odważą?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz przez to powiedzieć, że Sony i MS zapłaciły Bamco, żeby ci dokonali sabotażu wersji PC, która zaraz wychodzi tylko po to, żeby wersje na PS4/X1, które będą za kilka(naście) miesięcy albo wcale, wyglądały lepiej i przez to wytworzyły wizerunek "mocnych" konsol? Ostatni raz teorie spiskowe z serii "MS i Sony pracują razem" słyszałem przy okazji wypowiedzi kogoś z Intela o GTAV. Wtedy było to równie mocno oderwane od rzeczywistości.

Namco po prostu oszukało z materiałami przedpremierowymi i dorabianie do tego ideologii jest niepotrzebne. Do tego tu nie chodzi tylko o oświetlenie. Assetty się różnią. Colonial Marines nigdzie nie zostało wydane w formie pokazowej. To samo z Far Cry 3 czy GR: Future Soldier. Pieczenie dem to wbrew pozorom powszechna taktyka.

Edytowano przez lubro
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okantowano. Tak samo zresztą okantowano wersje PC, bo też nie ma na niej dynamicznego oświetlenia pokazywanego we właściwie wszystkich trailerach prawie do samego dnia premiery. To nie jest aż tak bolesna sprawa, bo gra nie traci na tym AŻ tak wiele

Gameplayowo pewnie nie, ale jak na mój wzrok różnica w tej grafie jest po prostu kolosalna. Gameplaye prezentowane nam parę miesiący temu z komentarzem twórców mógłbym uznać nawet za ładne, a przynajmniej nie miałem w ogóle zastrzeżeń do grafiki - była OK. Gdy zacząłem oglądać gameplaye po premierze, to "odrzuciła" mnie z miejsca. Piszę w cudzysłowie, bo grę kupię i tak w dniu premiery PC, ale to, co widzę na popremierowych filmikach z rozgrywki, jest IMO szkaradne. Chyba bardziej podobały mi się modele postaci z jedynki i efekty odbijania światła, które dane pancerze generowały od tego, co widzę w dwójce.

@down

Możliwe:) osobiście przekonam się za tydzień. Taki odbiór jest zawsze najlepszy :)

Edytowano przez R1P
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...