Skocz do zawartości
Gość Razomak

Dark Souls (seria)

Polecane posty

Bo nie mówiliśmy akurat o problemie dynamicznego oświetlenia, ale ogólnego wyglądu gry, a to odrębna sprawa od tego przekrętu Namco. Te gry tak naprawdę nigdy nie były specjalnie ładne i dlatego nagłą pobudkę niektórych z tym ''zobacz jakie to brzydkie" uważam za absurdalną.

Mówiliście właśnie o zdegradowaniu oprawy graficznej, która miała być ważnym elementem Dark Souls 2:

Tym razem miało być inaczej, co zresztą twórcy w prost potwierdzili, że grafika ma zajmować ważniejsze miejsce w budowaniu klimatu. Mam nie zważać na to, że obiecano nam lepszą grafikę, a dano nam coś o wile gorszego, bo poprzednie gry tego studia wyglądały tak sobie i nie aspirowały do miana 'najpiękniejszej'? Nie ma mowy.

Mogę znaleźć stosowne cytaty twórców, jeżeli ktoś potrzebuje. I właśnie o to idzie cała afera z grafiką, do której są solidne podstawy, bo ludzi nawet nie ostrzeżono przed tym, że natrafiono na jakieś problemy techniczne, które uniemożliwiają grę z grafiką na takim poziomie, jaki szumnie prezentowano. Dotyczy to nie tylko pierwszych pokazów, etc. ale nawet czegoś takiego jak trailerów. Na dobrą sprawę nie wiemy nawet czy nie oszpecono oprawy tylko po to, żeby konsolowcy nie poczuli się gorzej od graczy PC (tzn. nie wiadomo czy problem - o ile taki był - leżał tylko w możliwościach konsol, czy w wymaganiach sprzętowych ogólnie). Gdyby nie to w jaki sposób przedstawiano ten aspekt przed premierą to tej afery w ogóle by nie było, bo zgadzam się, że to nie grafika była w tej serii najważniejsza.

Chciałem zobaczyć jak wygląda gra z mocno obniżoną jasnością, ale jakoś nie mogę na nic trafić. A szkoda, bo jestem ciekaw wrażeń wizualnych na takich ustawieniach. Kilku ludzi raportowało, że gra znacznie zyskuje na klimacie w ten sposób w stosunku do ustawień zalecanych. Liczę też na modderów: klik.

Edytowano przez Holy.Death
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powtórzę pytanie które ostatnio zginęło w tym natłoku postów. W jakie statystyki szczególnie warto pakować? Czy bronie skalujące się z którąś odstają jakoś wyraźnie od innych?

Standardowo zawsze warto inwestować w witalność (pkt. życia), wigor (stamina) i tym razem obowiązkowo coś trzeba wrzucić w adaptacje (szybkość picia estusów, przewrotów etc.). No i oczywiście statystyki standardowe dla danego buildu jak siłą, zręczność, inteligencja czy wiara. Główną różnicą jest to, że teraz lightning weapons skalują się z wiarą.

W kwestii broni raczej nie zmieniło się specjalnie wiele, zawsze lepsze stają się po ulepszeniu, tym razem po ulepszeniach scalling może się zmienić czasem z C na B. Zwykłe bronie możesz przerobic u jednego kowala na takie które się skalują z twoją statystyką (np. wiarą lub inteligencją). Nie poznałem się jeszcze na tym tak dokładnie jak w DkS więc nie wymienie dokładnie które odstają od reszty, ale jest kilka takich, które mają S scalling do zręczności np. często wykonywane z duszy bossów. Ale nie, chyba nie ma broni które by były wyraźnie najlepsze.

Na dobrą sprawę nie wiemy nawet czy nie oszpecono oprawy tylko po to, żeby konsolowcy nie poczuli się gorzej od graczy PC

W takim wypadku każda wydana ostatnio multiplatforma powinna dostawać w ten sposób po tyłku, zwłaszcza, że mamy rynek zdominowany przez konsole.

(tzn. nie wiadomo czy problem - o ile taki był - leżał tylko w możliwościach konsol, czy w wymaganiach sprzętowych ogólnie)

Problem mógł leżeć naprawdę gdziekolwiek. Ludzie z FS nie są mistrzami kodu i może build pełnej gry przy takich efektach się po prostu sypał albo wymagał komputera z przyszłości. Każdy może wrzucić do gry ładne efekty, ale sprawić żeby działały to podobno inna bajka, zwłaszcza w DS gdzie przecież pomiędzy kolejnymi obszarami nie ma żadnych ekranów ładowania (nie licząc tych ukrytych np. korytarzy czy innych dźwigni).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Abyss

2. Adaptibility (adaptacja) to ważna statystyka w która powinna zainwestować choć trochę właściwie każda postać. Przyspiesza m.in. ona picie estusów i przewroty.

Za bardzo przeceniasz tą statystykę. Na samym początku myślano, że jest czymś niezbędnym. Wyszło na to, że bez tych dodatkowych invisibility frames(około dwie przy 96 punktach w adp) oraz dalszym przewrocie można się obyć. O wiele lepiej zainwestować punkty w inną statystykę, ale to zależy od preferencji(chyba, że ci zależy na szybszym piciu estusów).

Ja w moich postaciach, gdzie miałem na jednej 25 adp i na drugiej początkowe ustawienie, nie zauważyłem różnicy. Spokojnie można z niej zrezygnować.

@lunatyx

W jakie statystyki szczególnie warto pakować? Czy bronie skalujące się z którąś odstają jakoś wyraźnie od innych?

Zależy, co chcesz robić. Przesadzania z pakowaniem w statystyki nie ma potrzeby. Wystarczy mieć na tyle, by używać broni, bo różnice w obrażeniach przy wysokich statach, jak 40 w str i 40 w dex(razem) są w ogólnym rozrachunku nieznaczne.

Rada dla wszystkich, co teraz zaczynają. Przypominam się, ale co tam. Stabilność(poise) nie działa tak, jak w Dark Souls 1, lecz jak w Demon's Souls (uważam nadal, że jest to zepsuta mechanika, bo potrzeba 96 poise by nie zostać zestunowanym po jednym ciosie sztyletu, a to strasznie dużo).

Edytowano przez Shaker
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O wiele lepiej zainwestować punkty w inną statystykę, ale to zależy od preferencji(chyba, że ci zależy na szybszym piciu estusów).

Dude, tak na logikę - naprawdę sądzisz, że ktoś kto pyta w jakie statystyki inwestować nie będzie zainteresowany szybszym piciem estusów? wink_prosty.gif

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Abyss

Tak. Mam nadzieję, że przeceniają nad to inne rzeczy.(szczególnie dlatego, iż jestem pewien, że szybko nie znajdą tych przedmiotów i nie zwiększą swojej liczby posiadanych estusów).

Oczywiście to nie znaczy, że nie ma innych przedmiotów do leczenia ;]

@KuniOl

Pisałem do nich i mówili, że jak tylko dostaną klucze to je roześlą.

Edytowano przez Shaker
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A najśmieszniejsze jest to, że całą sytuację można podsumować popularnym memem, z Jokerem uniwersum Batmana. Najlepiej by to brzmiało - "Dystrybutor i producenci Dark Souls 2 oszukali graczy, wciskając im zupełnie inną oprawę w grze i nikt nawet okiem nie mrugnie. Twórcy Watch Dogs trochę zdowngradowali grafikę w grze i na internetach wybuchł shitstorm". Logiko! Czemu nas opuszczasz?!

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musimy mieć chyba przeglądać zupełnie inne strony, bo ja od początku widziałem znacznie więcej "afer'' poświęconych downgrade graficznemu DSII niż Watch_Dogs. Kwestia targetu? Zresztą, takie rzeczy to norma dla gier pokazywanych na wszystkich targach, przypadek DS jest inny bo miało wypieczone demo i bete na tym buildzie.

also

trochę zdowngradowali grafikę

Spójrz na E3 sprzed dwóch lat. To też nie jest trochę, ale jak było pisane wiele razy - to norma.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam miecza dla mojego wojownika z DS II. Zastanawiam się nad Pursuer's Ultra Great Sword i następnie ulepszaniu go. Machał ktoś nim? Czy może znajdę jakiś bardziej sensowny oręż? Dodam, że w grę wchodzą tylko miecze tego typu - inne bronie mi nie podchodzą :P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miecz Pursuera w ulepszaniu będzie trochę ciężki, bo to broń z duszy bossa i będzie wymagać smoczych kości, a te są całkiem rzadkie, ale za tp A scalling z siłą nie jest taki zły. Z tego co wiem to moveset w ultra great swordach bywa problematyczny, więc może lepiej coś w stylu Claymore, Bastard sworda albo miecza Mastodona? Zwykłe greatswordy są imo nieco sensowniejsze, ale takie rzeczy to już indywidualne preferencje.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dirian

Jest dobry ze względu na skalowanie. Ma trochę problematyczny moveset, jak mówi Abyss, jednak da się spokojnie go opanować. Claymore, jak i Bastard nie jest już tak dobry w Dark Souls 2, jednak jako zapasowa się już nadaje.

@UDPATE

Klucze od fabrykikluczy.pl już dostępne.

Edytowano przez Shaker
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musimy mieć chyba przeglądać zupełnie inne strony, bo ja od początku widziałem znacznie więcej "afer'' poświęconych downgrade graficznemu DSII niż Watch_Dogs. Kwestia targetu? Zresztą, takie rzeczy to norma dla gier pokazywanych na wszystkich targach, przypadek DS jest inny bo miało wypieczone demo i bete na tym buildzie.

Możliwe, ale jeśli spojrzeć chociażby na stronę, której częścią jest to forum, to nie przypominam sobie nawet jednego newsa na ten temat. Na r/gaiming, gdzie mamy do czynienia chyba z największym skupieniem community graczy (5 milionów subskrybentów), też nawet raz nie widziałem posta o tym. W moim odczuciu hejt wobec Watch Dogs był znacznie mocniejszy. To co się dzieje z DS2 nawet o lekkie zdenerwowanie się nie ociera.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo gra tak czy inaczej była brzydka i to była widać :) Ze światłem, czy bez. Teraz po prostu wygląda jeszcze gorzej. Ja tam tradycyjnie mam to gdzieś i sobie jutro sprawiam swój egzemplarz, bo nie przepuszczę premiery, na którą tyle czekałem tylko dlatego, że gra jest tylko trochę ładniejsza od jedynki.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już dostałem kluczyk z muve, już się pre-load pobiera. Przy dobrych wiatrach (czyt. o ile łącze nie padnie) to za 2 godziny gra będzie na dysku, czyli prawie zejdzie się z północą i możliwością odpalenia. A jutro rano do roboty trzeba wstać #yolo #swag

Co do grafiki, to powiem tak: rozumiem rozgoryczenie ludzi którzy napalili się na wygląd z trailerów, jednak mnie te przekłamania niespecjalnie ruszają. Oczywiście nie popieram takich zabiegów i uważam to za zwyczajne oszustwo, ale z drugiej strony pamiętam ile frajdy sprawiło mi granie w DS1 bez żadnych fixów, w pierwszą wersję RE4 na PC czy w Deadly Premonition (tam przez jakość portu niektórzy do dzisiaj nie mogą gry uruchomić) i o ile reszta gry prezentuje porządny poziom to nic się nie stało. Gdyby cała gra prezentowała poziom oszustwa chociażby z Aliens: Colonial Marines to byłbym wściekły, ale skoro to tylko grafika jest słaba to dla mnie nie ma problemu. Może wymagania dzięki temu będą mniejsze :)

I pytanie do tych co grali, jest w grze jakaś katana? W jedynce najlepiej grało mi się dexową postacią z Uchigataną, i chciałbym coś podobnego zbudować na początek w DS2. Jak nie ma katan, to jaki jest fajny miecz na postać nastawioną na zręczność?

  • Upvote 1
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I pytanie do tych co grali, jest w grze jakaś katana? W jedynce najlepiej grało mi się dexową postacią z Uchigataną, i chciałbym coś podobnego zbudować na początek w DS2. Jak nie ma katan, to jaki jest fajny miecz na postać nastawioną na zręczność?

Pewnie, jest ich nawet kilka z czego niektóre całkiem ciekawe. Jedyny problem jest taki, że nie zdobędziesz pierwszej tak szybko jak w DkS mogłeś zdobyć Uchigatanę, bo musisz dojść do chyba do Iron Keep. Z dobrych broni pod dex dosyć szybko możesz znaleźć rapier Ricarda o ile dobrze pamiętam, ewentualnie bułaty i inne nieco gorzej skalowane zabawki od początku gry wandererem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ech, ja to jestem... Zacząłem DS2 wojownikiem, ale po 10 minutach zmieniłem na bandytę, byle mieć łuk i łatwo pokonać pierwszego trudniejszego przeciwnika

tego trolla przed chatką sióstr w czerwonym

.

Cały czas zaglądam w każdy zakątek, szukam przejść, sekretów... Chorobliwe.

Mam nadzieję, że szybko będę mógł gdzieś kupić strzały tongue_prosty.gif

Edytowano przez Zdenio
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gra chodzi na najwyższych możliwych ustawieniach płynnie, stałe 60 klatek. Radosław 6870, 6GBRAM i procek 2,6GHz wystarcza żeby to udźwignąć. Podejrzewam że i gorszy komputer sobie poradzi, bowiem grafika jest naprawdę ohydna. Ale to nie największy problem tej gry, panowie z Namco dalej nie potrafili ujarzmić sterowania na PC. Myszka jest jak najbardziej ok, w końcu kamera nie robi już tego co chce tylko przesuwa się tam gdzie my tego chcemy. Ale reszta jest skopana, już na samym wstępie zobaczyłem klawisze od pada do xboxa360, po ogarnięciu co do czego służy i czym się zatwierdza skierowałem się w stronę ustawień sterowania. Przyciski są porozrzucane po całej klawiaturze, za jedną rzecz odpowiada pół klawiatury. Stoczyłem już kilka potyczek z mniej wymagającymi przeciwnikami ale to były tylko zwykłe przewroty i spamowanie przyciskami myszki, a sama walka ma więcej opcji, w skrócie trza mieć łapy jak koreański gibon... nie chcę już narzekać, bo to naprawdę nie sprawia mi przyjemności. Ale ostrzegam ludzi którzy jeszcze wstrzymali się z zakupem, a nie podobało im się sterowanie. Tutaj jest lepiej, ale nie na tyle dobrze żeby czuć się w pełni komfortowo. Brrrr, aż przypomniały mi się te pierwsze chwile z Dark Souls 1.

Edytowano przez Buranchi
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamawiał ktoś DS2 na muve.pl z gratisową jedynką? Dwójka przyszła ładnie kurierem wraz z koszulką. Wszystko ładnie się instaluję,a jedynka miała być dostępna w wersji cyfrowej. Płaciłem przy odbiorze, ciągle brak emiala. Raczej czekać co smile_prosty.gif

Eh już myślę kim tu grać. W jedynke (na konsoli) grałem pierwszy raz Piromantą bo był to tak zwany easy-mode. A teraz chciałbym tego uniknąć smile_prosty.gif

@Buranchi

Gra była robiona pod konsolę w pierwszej kolejności. Trzeba się liczyć z tym, że twórcy mieli twardy orzech do zgryzienia z przerzuceniem obłożenia z pada na klawiaturę. Sam specjalnie do takich portów zakupiłem pad od Xbox360.

Edytowano przez Blik
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Blik

Klucz do jedynki można znaleźć na muvie. Wchodzisz na swój profil -> historia transakcji, wchodzisz na zamówienie z DS2.

W szczegółach zamówienia jest m.in. "DLC: XXXX-XXXX-XXXX-XXXXX_XXXXX". Chyba to właśnie jest klucz do 1. części.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Blik

No tak, ale to ma się stać regułą? Kupując grę na PC liczę że będzie jak najlepiej dostosowana na PC i o ile zgodzę się z tobą że to nie jest prosta rzecz to już kolorowe guziczki od pada na samym wstępie świadczą o wybitnym lenistwie kreatorów. Tutaj nawet wejście w inwentarz nie jest taki jak być powinien, już nie wspomnę o poruszaniu się w nim.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj. Teraz będziemy narzekać, że jak w większości innych podobnych produkcji wyświetlają się ikonki z pada i protestować, że nie kupimy smile_prosty.gif

Faktycznie, jak się pogra samemu, na własnym monitorze, przy największych detalach, widać, że gra wygląda znacznie lepiej niż jedynka. Na początku tylko myślałem, że mam błąd graficzny już w pierwszej sekundzie gry, bo od razu, gdy dostałem postać pod swoją kontrolę, miała ona dziwne białe plamy na sobie. Za chwilę załapałem, że to akurat inny gracz w tym samym momencie zaczyna rozgrywkę. W sumie tam nas czterech stało smile_prosty.gif Od razu widać więc, że kod sieciowy gry jest znacznie lepszy, bo w jedynce nawet, gdy miała po kilkanaście tysięcy graczy w grze na raz, widywało się duszki w pobliżu bardzo rzadko.

Edytowano przez R1P
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gra była robiona pod konsolę w pierwszej kolejności.

Że co? O ile dobrze pamiętam to zarzekali się, że to wersja PC jest tą "bazową" dla Dark Souls 2.

Bo tak miało być. Problem polega na tym, że te obietnice stały tuż obok superanckiej oprawy graficznej. Pokazali klasę, nie ma to tamto. Middlefinger ode mnie dla Bamco.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...