Skocz do zawartości

Fallout (seria)


Gość CRD

Polecane posty

@Mistrz Jedi Rade... Oczywiście że wytłumacze dlaczego :)

Osobiście uważem że to psuje lekko klimat. To tak jakby do hardkorowego fantasy wkradł się Enterprise ze Star Treka. Bethesda poszła na całość wprowadzając lata pięćdziesiąte w grze. W F1 i F2 lat pięćdziesiątech było "trochę" mniej - znacznie lepiej się to komponowało z technologią. Tutaj nawet samoloty to Shooting Stary (z końca drugiej wojny...) więc coś jest nie tak. Chodząc po jakiś bazach mocno "nie na miejscu" wydawały się superkomputery i lasery - mnie to kłuło w oczy, bo albo robimy lata pięćdziesiąte albo przyszłość. Bo to co zaprezentowała Bethesda to naprawdę karykaturalne połączenie.

Moje zdanie :)

Edytowano przez sUk
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na nexusie można znaleźć sporo muzyki dodatkowej do gry.

Podpisuję się pod Radkiem. Było, nie było, F trzyma tym, że człowiek nie bierze udziału w tym samym po raz n-ty. Ogólnie rzecz biorąc połączenie nowoczesnej technologii i społeczeństwa sprzed połowy wieku jest oryginalne i pozwala na niestandardowe pomysły (vive wspomniane samochdy na energię jądrową), czego nie udałoby się uzyskać w "czystych" klimatach, które nie zostały urozmaicone elementami z innej epoki.

edit:

sUk, zdecyduj się. Najpierw mówisz o twórcach pierwszych Falloutów, teraz o F3. Jeżeli o tym drugim: zgadzam się z Tobą, brakuje trochę ładu w tym wszystkim. No i kapkę za dużo tych wszystkich odniesień do lat 50' (te Shooting Stary...)

Edytowano przez Paguł
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fallout ukazuje 'przyszlosc' z punktu widzenia amerykanow z lat 50. To taki niemal oryginalny Star Trek z wylizanymi podlogami, mrugajacymi swiatelkami i sporymi komputerami z powalajaca iloscia piszczacych przyciskow.

To sie chyba nazywa Retro Future

Edytowano przez TheNatooratx
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem maniakiem Fallouta ale zgadzam się z MistrzemJedi - klimat lat 50'tych, tej muzyki, ówczesnego "image'u" połączony z "kosmiczną" technologią wypadł bardzo oryginalnie. Jest o wiele bardziej interesujący niż oklepane do granic niesmaku czy wręcz obrzydzenia motywy z elfami, krasnoludami, niziołkami i innymi smokami...(moim zdaniem)

Edytowano przez Ferrou
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście nie cierpię lat 50., ale uważam że bez ich klimatu Fallout nie byłby Falloutem. Jest to nierozłączny i charakterystyczny element gry, który dodaje jej uroku. Poza tym to ma IMO ukryte znaczenie: czym dla nas są lata 50.? Przeszłością. A czym dla mieszkańców pustkowi są te plakaty stylizowane na lata 50., przedwojenne samochody (też stylizowane na te lata)? Również przeszłością. To jest po prostu obraz tego co odeszło, i już nie wróci.

A propos łączenia fantasy ze Star Trekiem - Arcanum dość zgrabnie łączy fantasy z zaawansowaną technologią.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie taką znowu zaawansowaną. W końcu był to tylko silnik parowy, oparte na nim maszyny, broń palna, kolej, sterowce i pierwsze maszyny latające (ich istnienie i tak trzeba było udowodnic). Ogółem był to poziom mniej więcej rewolucji przemysłowej tylko, że nieco bardziej zaawansowanej (pancerze wspomagane na parę i pełne zębatek). Trzeba jednak przyznac, że wyglądało to całkiem naturalnie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do komputerów to na nowoczesne nie wyglądają, bardziej jak ENIACA (komputery nie mają tranzystorów i używają lamp próżniowych) którą zresztą analizowano budowę bomby wodorowej. A z tymi latami 50 to mi się wydaje że to też było nawiązanie Interplay-a do zimnej wojny, jak by nie patrząc to w tamtych czasach w Ameryce zaczęło się prawdziwe atomowe szaleństwo a ludzie kopali schrony we własnych ogródkach. A valut-tech może być nawiązaniem do firmy Nuclear Laboratories która w tamtych czasach masowo produkowała schrony "Kidde Kocoon" na zamówienia ludzi.

Edytowano przez rajan1gno
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że miks lat 50 i laserów-bajerów kupy się nie trzyma, ale mnie ta kompilacja trafiła prosto między oczy. Uwielbiam te czasy, a w połączeniu z tym brudem i klimatem pustkowi, ,, I don't want to set the world on fire" na ustach i tym ,,czymś" Fallout stanowi dla mnie dobry pretekst do zarywania nocek

P.S

Piszę tu oczywiście o trójce bo za krotki jestem, żeby jarać się jego szacownymi przodkami, od krórych mimo szczerych chęci i oslego uporu się odbiłem

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie ukończyłem Fallouta 3 i czuję pewien nie dosyt. Wątek główny można przejść w jakieś 4-5h, ja jednak szlajałem się po pustkawiu z ciekawości.

Wczoraj dotarłem do Krypty 87 a od wizyty w tej krypcie do końca głównego wątku

minęło jakieś 2-3h. Zdecydowanie za mało. Wgrałem przed chwilą moda dzięki któremu można dalej grać nawet po zakończeniu głównej przygody i wykonywać questy poboczne. Z ciekawości wpisałem kod na odblokowanie wszystkich lokacji na mapie i co zauważyłem? Że są dziesiątki nie wykorzystanych. Szkoda, bo niektóre są na prawdę ciekawe. Nie mam zastrzeżeń do gry, mimo że można napotkać liczne bugi (ragdoll, znikające NPC itp) jednak plusów jest zdecydowanie więcej :happy: Pomimo krótkiego wątku głównego wystawiłbym grze zasłużone 10/10 :nuke:

Edytowano przez dawidek3294443
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja polecam odwiedzić oficjalny blog FOnline: 2238

http://fonline2238.blogspot.com

Dla niewtajemniczonych jest to Fallout Online, w postaci moda do Fallouta 2. Gra zapowiada się genialnie i jak dla mnie, jest to jedyny Fallout, na którego czekam z niecierpliwością. A już 15 Sierpnia będzie można testować bete... Więc do zobaczenia na pustkowiach.

Przy okazji pochwalę się, że za logo do FOnline: 2238, które możecie zobaczyć na blogu, odpowiadam ja. Mam nadzieję, że wszystkim się spodoba :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fallout Online? /v/ dawno grało w jakieś rosyjskie MMO na podstawie Fallouta 2. Czy ten projekt jest jakoś powiązany?

Ja siedze w temacie od niedawna, wiec nie wiem wszystkiego dokładnie...

Na Trzynastym Schronie jest wiele ciekawych info (po polsku) na temat FOnline: 2238

http://www.fallout3.net/news/index.php?act...s_4a5242ef88573

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby choć jeden użytkownik sprawdził źródła...

http://www.nma-fallout.com/article.php?id=35764

The necessity for, and creation of, SPECIAL occurred near the planned release date, nearly half a year before the game was actually released. The setting of Fallout was decided on long before those events, being ?a dark game, based on the horrors that 1950's science had predicted for a future apocalyptic world. So we balanced that with humour, by poking fun at those same predictions in a way that would amuse a modern player.? (ref)

Chris Taylor explains: "We wanted to make a game that felt different from the 'elves and dragons' games of the time. Part of that was the setting and part of that was the attitude of Fallout. The intro movie, with the execution scene that ended with a happy wave was one of the defining moments for us as developers. Giving over-the-top violence, with sexuality and language, combined with a happy-smiley view of the 1950s was a conscious decision." (ref)

Fallout and Children

In the European versions of the game, children were absent. Ever wonder why?

Simply, Interplay's UK office informed Tim Cain that a game that contained child-killing would either be banned, or at least considered to be in very poor taste. Cain had the options of making the children invincible or removing them altogether, he chose the latter. (ref) According to Chris Taylor, the event that triggered this response was probably the Dunblane Massacre. (ref)

During the earlier stages of development, details about the setting had shifted constantly; remnants of a medieval version of the game could even be found in the ?Goodies? folder of the original Fallout release. Eventually a retro-futuristic setting was chosen upon because "the artists just thought that 50's tech looked cool.? The artists "set out to make a future science that looked like what the Golden Era of science fiction thought that future science would look like.? (ref) Leonard Boyarsky, as lead artist/art director, played a large role in this vision, being the one to originally come up with the idea, as well as for the idea for Vault Boy 'cards' in the character screen. (ref)

Besides the ?future of the fifties? concept, there were many post-apocalyptic influences. Older science fiction movies and novels such as ?Them? and ?A Canticle for Leibowitz? proved inspiration, as well as such modern works as ?Road Warrior,? ?Brazil,? ?City of Lost children,? ?Blade Runner,? ?Batman,? ?Ghost in the Shell,? ?On the Beach,? and ?Star Wars.? (ref), (ref) Even the Roger Zelazny novel ?Lord of Light? was influential, because of Sam, the protagonist. Tim Cain would ?think ?What would Sam do?? when testing an adventure seed that required the player to want to help a town.? (ref)

Ergo: Fallout to retrofuturystyczna wizja przyszłości oparta na wizji przysżłości z lat 50 a nie, jak uparcie Bethesda twierdzi, przyszłość widziana oczami Amerykan z lat 50tych.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to ten nowy Fallout to za krótki jest. Owszem pograć można ale dla mnie to już nie jest TEN Fallout nad którym spędziłem wiele nie przespanych nocy gdy próbowałem przejść questa, a tu rachu ciachu i napisy końcowe.... ehh. Gdyby tak wskrzesić Van Burnena. Graliście w Tech Demo?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dawidek3294443 ten mod to byl Broken Steel??

To jest DLC. Jemu pewnie chodziło o moda na dalszą grę po zakończeniu głównego questa. Ja tam gram po prostu metodą powolną. Chodzę sobie bez celu i odkrywam wszystkie rzeczy jakie odkryć można. Główny wątek robię przy okazji.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to ten nowy Fallout to za krótki jest. Owszem pograć można ale dla mnie to już nie jest TEN Fallout nad którym spędziłem wiele nie przespanych nocy gdy próbowałem przejść questa, a tu rachu ciachu i napisy końcowe.... ehh. Gdyby tak wskrzesić Van Burnena. Graliście w Tech Demo?

No niestety. Raczej nie ma co liczyć na powrót stareńkiego fallouta. Teraz gry mają nie frustrować, mają być łatwe do ukończenia i trwać około 10h. Smutne, ale prawdziwe.

Sam miałem zamiar pozwiedzać świat nowego fallouta przed ukończeniem głównego wątku. No i tak zwiedzałem.. dopóki nie nabiłem 20 lvlu.. Exp przestał lecieć.. to i poszedłem skończyć główny wątek.. zajęło to chwilę i tyle było fallouta.

Chcę tylko zaznaczyć, że nie jest to gra tragiczna.. po prostu jest inna, niż każdy to sobie wymarzył mając na uwadze poprzednie fallouty.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.Mam kilka pytań dotyczących fallout 3

1.Która łatka jest ostatnia(proszę o link do niej)

2.Czy łatki instalować po kolei?

3.Czy ta ostatnia łatka daje możliwość kontynułować rozgrywkę po przejściu wątku głównego?

Grę dopiero kupiłem i dlatego zadaję takie pytania.

Edytowano przez Evunio
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najnowszy polski patch to 1.0.0.15. znajdziesz go tu http://www.download.cenega.pl/download_system/?ID=1319. Nie musisz instalować żadnej poprzedniej łatki. Patch możliwości dalszej gry po zakończeniu głównego wątku nie daje.

Edytowano przez rajan1gno
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mody na większy poziom są już właściwie od dawna. Sam używałem głównie tego, daje do wyboru poziom 30 albo 40: http://www.fileplanet.com/194456/190000/fi...-and-40-Cap-Mod

Można jeszcze użyć kodu, trzeba go wpisywać od nowa przy każdym uruchomieniu, ale max poziom ustala się samemu: setGS iMaxCharacterLevel xx jako xx maksymalny poziom jaki się chce.

I jeszcze wszystkie metody jakie sprawdzałem ostatecznie miały kilka błędów. Po wbiciu 21 poziom traciło się rangę wynikającą z karmy, resetowała się na 1 poziomowego Vault Dwellera i tak już zostawało na zawsze. Nie można było grać złym, gdy reputacja spadała poniżej poziomu dobrego albo neutralnego gra wywala się na pulpit. Jeszcze przy wyjątkowo dużym max levelu gdy wszystkie staty wbiło się na 100 a zostały jeszcze punkty do rozdania utyka się na ekranie awansu, bo nie można go wyłączyć, gdy są jeszzce wolne skillpointy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje.

Chciałem coś wykombinować, bo ograniczenie awansu postaci do 20 lvl to dla mnie tragedia :down: , bo gra praktycznie kończy się po osiągnięciu ostatniego lvl'a (jak nie ma zabawy z awansu postaci, to i nudno się robi :confused: ) - może ewentualnie gra się dla frajdy (odkryć nowe miejsca, itp.)

Nie cytujemy poprzedniego posta - Ran

Edytowano przez Rankin
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...