Skocz do zawartości

Gothic (seria) v.2


Polecane posty

No tak, ale z kodami możesz się wczuć w prawdziwego kozaka :)

Przy Gothicu 3 (najprostszym z całej serii ), nawet bez użycia kodów i z byle początkowym kordzikiem możesz się poczuć jak prawdziwy kozak, bo większość przeciwników nie stanowi zbytniego wyzwania, a na trolle to już żal patrzeć (niby takie góry a padają jak muchy). Większą trudność mogą ewentualnie sprawić przeciwnicy w większej grupie (np. orkowie) wspierani przez szamanów i kuszników, ale poza tym gra jest banalnie prosta. Bestie padają zdecydowanie za szybko jak na wyrośnięte imitacje T-Rex'a a przy odbijaniu miast czasem żal patrzeć na orków i nie dziwi już wcale widok rzeczonych orków spieprzających, za przeproszeniem, z miasta. Podczas wyzwalania takich miast jak np. Trelis, czy też Montera na usta ciśnie się nie pytanie: "O cholera, tacy słabi?", a "Dopiero teraz spieprzają? Na widok mego póltoraka powinni być już dawno w okolicach Bragi." Tak więc Gothic 3 i bez kodów dostarcza poczucia swej heroiczności i zaspakaja naładowane filmami o superbohaterach ego. A ja sam personalnie jestem wielkim kodów przeciwnikiem we wszelkiej maści grach, bo to tak jakby jechać na sterydach ścigając się z kumplem, a potem tłumaczyć, że "to przecież nic złego, nikt nas nie oceniał, to są nieoficjalne zawody, nie?".

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt. Z walką deczko przesadzili - na początku gry udało mi się ukatrupić dwa smoki. Fabularnie siła bohatera jest uzasadniona, ale gra powinna być trochę bardziej zbalansowana - może ilością potworów? Chociaż stada smoków lub trolli też nie wyglądałyby naturalnie. A wilki? Musiałyby chyba biegać setkami :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt. Z walką deczko przesadzili - na początku gry udało mi się ukatrupić dwa smoki. Fabularnie siła bohatera jest uzasadniona, ale gra powinna być trochę bardziej zbalansowana - może ilością potworów? Chociaż stada smoków lub trolli też nie wyglądałyby naturalnie. A wilki? Musiałyby chyba biegać setkami :)

Te zabawne stworki ze skrzydłami w jaskini pod Cape Dun to były smoki? SMOKI? Bracia tych smoków, które napsuły mi tyle krwi w dwójce?! Chryste, całkiem przegięli. Myślałem, że to jakieś wiwerny, lub coś, ale że smoki? Nigdy bym nie pomyślał. Zdecydowanie przegięli z poziomem trudności. Może jakiś mod utrudniający grę, a'la analogiczny mod do Wiedźmina.

Edytowano przez kettle18
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaa. Nie zapomnę chwili, kiedy zobaczyłem tego przerośniętego kurczaka na pustyni i kiedy podszedłem, by to zabić, pokazała się nazwa, że to smok O.O A i niedługo po tym było tylko ciało smoka...

Ale najgorsze jest to, że w walce liczy się pierwszy cios. Bohater może bez problemu pokonać każdego przeciwnika, ale jeśli taki byle dzik uderzy go pierwszy, to zaraz wyprowadza kolejne uderzenie i kolejne, a my nie możemy nic z tym fantem zrobić :/ Jedynie ucieczka w tym wypadku działała (zwykle).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LOL, wy mówicie i poziomie trudności, a co, może mięli znowu zrobić że Bezimienny stracił pamięć i zdolności? Ja uważam że było bardzo dobrze, no bo ten co pokonał smoki pod koniec dwójce, dla czego ma nie pokonać smoków na początku w trójce.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LOL, wy mówicie i poziomie trudności, a co, może mięli znowu zrobić że Bezimienny stracił pamięć i zdolności? Ja uważam że było bardzo dobrze, no bo ten co pokonał smoki pod koniec dwójce, dla czego ma nie pokonać smoków na początku w trójce.

Nie, to jest ok - jak już pisałem, ma to fabularne uzasadnienie. Problemem jest to, o czym pisze boromir_blitz - na początku gry bez większego problemu eksterminujesz największych zakapiorów (trolle, smoki, ogry - nie wspominając o całych garnizonach orków), a pod koniec gry opancerzony po szyję, przypakowany w opór, możesz zostać zagryziony przez jakiegoś wyliniałego, zapchlonego wilka...

Edytowano przez Norbi77
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaa. Nie zapomnę chwili, kiedy zobaczyłem tego przerośniętego kurczaka na pustyni i kiedy podszedłem, by to zabić, pokazała się nazwa, że to smok O.O A i niedługo po tym było tylko ciało smoka...

Ale najgorsze jest to, że w walce liczy się pierwszy cios. Bohater może bez problemu pokonać każdego przeciwnika, ale jeśli taki byle dzik uderzy go pierwszy, to zaraz wyprowadza kolejne uderzenie i kolejne, a my nie możemy nic z tym fantem zrobić :/ Jedynie ucieczka w tym wypadku działała (zwykle).

Dokladnie. Zamiast fajnego koszenie lewo prawo czasem wypad z G I i II mamy : ciach, uciekam, odwracam sie, ciach, uciekam, odwracam sie ciach!

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie. Zamiast fajnego koszenie lewo prawo czasem wypad z G I i II mamy : ciach, uciekam, odwracam sie, ciach, uciekam, odwracam sie ciach!

Żeby jeszcze to nie byłoby źle - tutaj schemat to "podbiegam i szybko ciach - jak mi się uda, to ciachu,ciach, póki nie padnie, jeśli jemu się uda to load i znów próba". I to ma być kontynuator serii Gothic? No cóż, ale poza wdawaniem się w te drobiazgi i gdyby tak zapomnieć o mechanice poprzednich części i przymknąć oko na nieliczne już po patchach bugi, to jest to naprawdę dobra gra ;)

Edytowano przez kettle18
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zoldator - następnym razem postaraj się nieco obszerniejsze posty pisać, bo ktoś może posądzić o statsowanie ;) wiesz - to nie GaduGadu ;p

Jeśli porównać system walki z GI i II (który też przecież był bardzo przeciętny), to... cóż... ja nie mam pojęcia JAK W OGÓLE można je porównać! Ten z III-ki jest wręcz... straszliwy x_X

A magowie, to magowie. Jaki oni mają wpływ, wiemy. Jak napisał zoldator - nie ma tu o czym gadać.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy marudzą na system walki i sterowanie z pierwszej i drugiej części Gothic, a ja powiem, że mi się bardzo przyjemnie grało bez myszki. Owszem wymaga to przyzwyczajenia, ale po kilku godzinach można swobodnie prowadzić rozgrywkę :)

A co do magów - w obu Gothicach omijałem z daleka możliwość czarowania. Bezimienny jako mistrz jedno- i dwuręcznego oręża o wiele bardziej mi pasował :) Hmm.. no oki w "dwójce" liznąłem troszkę magi grając paladynem, ale wydaje mi sie, że to niewiele w porównaniu z magikami :P

PS: W G]I[ jeszcze nie grałem...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdyby system walki miał być odwzorowany na czymś istniejącym - to co by Wam odpowiadało? Np. ja ie chciał bym systemu z Wiedźmina czy Assassin's Creed, bo pomimo, że są widowiskowe, to jak na mój gust za mało zależy do gracza. Z kolei np Oblivion jest prawie, prawie - ciut za bardzo plastikowy, ale ujdzie. Ideałem (jak na dzisiaj) walki bronią białą nadającym się do Gothica III byłby jak dla mnie system z Dark Messiah of M&M - w FPP co prawda daje więcej frajdy niż w TPP, ale i tutaj i tutaj daje radę.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi tam najbardziej by odpowiadało w G3 wzorowanie się na G2 a nie Wiedźminie czy M&M. A najlepiej jakby G3 całkowicie zrobili na silniku Nocy Kruka, może dodając trochę shaderów czy tekstur wyższej rozdzielczości. Poza lepszym i sprawdzonym systemem walki bez trików jak wielki miecz przechodzi przez wroga a trafienia nie zalicza, wyszłoby napewno coś więcej niż marna próba przebicia Buggerfalla

A jak już koniecznie robić system walki żeby więcej obsługiwało się myszą to mi by się podobał system z Jedi Academy

Co do grania magiem to w sumie fajna sprawa, ma się ten respekt wybrańca bogów, no i kasowanie poszukiwaczy zanim rzucą opętanie. To po prostu jak w Diablo 1, nie jest to postać na pierwsze przejście, ale gdy się już grę załapie, to magiem można nieźle nakopać. Tylko walka z czarnym trolem, nawet przy stosowaniu triku z biciem go w plecy trwa to strasznie długo.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to dlaczego by zjechali? Za stosowanie dobrych rozwiązań a nie staranie się na siłę robić wszystko pod grafikę? Jakoś z tego, co widzę na swoim sprzęcie to G3 na tym cudnie nowoczesnym silniku działa tragicznie i wygląda obrzydliwie, dużo gorzej niż ładne i płynne G2 NK w max detalach . I nic mnie nie obchodzą wymówki producentów w stylu kup kompa za 20 tysięcy to sobie pograsz, bo mam na to odpowiedź, gdybym mógł bez problemów te 20 tysięcy wydać, to prędzej bym kupił samochód. I jeszcze silnik G3 niby taki nowoczesny, a jakoś więcej animacji, czy nowych opcji nie widzę, których G2 nie zrobiłoby tak samo albo i dużo lepiej, jak system walki.

I niby dlaczego gra nie zyskałaby wielu nabywców? Mi się wydaje, ze mogłaby zyskać dużo więcej, bo wygląd ładny, opcje te same a działanie milion razy płynniejsze i błędów mniej. I też mi się wydaje, że tak już ugruntowana seria jak Gothic zdobyła tylu fanów, ilu mogła, bo po 1 i 2 części napewno wszyscy wyrobili sobie opinię, czy taka farma cRPG im się podoba, czy znienawidzili serię na tyle, ze nic ich nie przyciągnie. I tak fatalne wykonanie G3 (techniczne, bo fabularnie i jako zakończenie serii a juz napewno opowieści o bezimiennym, jest dobrze) raczej nie przyciągnie nowych graczy, a jedynie może zniechęcić starych fanów. I też widzę to po sobie, jako fanatyk G1 czekający z wielkim podnieceniem na cokolwiek, screeny, koncepty, zapowiedzi G2, pogrywam w G1 i 2 do tej pory, ale po porażce G3 teraz już mi tam wisi kompletnie jaki będzie i czy wogóle będzie G4. Wolę myśleć, że po odpłynięciu statkiem w G2 bohater sie rozbił o skały i zatonął, czy cokolwiek takiego, i że seria skończona w czasie swojej największej chwały, a nie to badziewie co zrobili.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...