Skocz do zawartości

Assassin's Creed (seria)


Polecane posty

Rogue #nikogo :f

http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2014/08/08/the-new-gameplay-of-assassins-creed-unity.aspx

Fajny materiał od Game Informera. Twórcy otwarcie mówią o błędach, na które osobiście narzekam od paru lat - parkour jest przestarzały. "Zawadzenie" przypadkiem o budynek i rozpoczęcie animacji wbiegania, kiedy wcale nie chce się wbiegać po ścianie jest bardzo irytujące. I tak dalej. W końcu to poprawią. Parkour wygląda naprawdę płynnie. I świetnie, bo to - obok zabójstw - esencja tej serii.

Podoba mi się też podejście do tego, by same zabójstwa uczynić bardziej "specjalnymi" oraz fakt, że otwarcie mówią, że dla nich walka nie jest "asasyńska" i sednem zabawy jest stealth.

Oj, żeby to się udało... Kusi, żeby kupić. To byłby pierwszy AC od dwójki, którego kupiłbym na premierę.

W sumie fakt, że większość ludzi jara się Rogue "bo statki" świadczy o tym, że formuła faktycznie była już archaiczna i przyda się refresh.

  • Upvote 1
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio na maila przyszedł mi newsletter GryOnline (nawet nie wiem, kiedy się tam rejestrowałem), zobaczyłem wzmiankę o AC: Rouge, więc stwierdziłem, że zobaczę, co tam napisali. Nie spodziewałem się, że jest już tak dużo informacji nt. tej gry, ale w artykule opisanych jest kilka ważnych zmian, które bardzo mnie zaintrygowały. Mam na myśli szczególnie ten cytat:

Choć asasyni nie posiadają równie imponującego ekwipunku co główny bohater, będą w stanie stosować wszystkie sztuczki, z których sami korzystaliśmy w poprzednich odsłonach: próby zabójstw z powietrza, chowanie się za osłonami lub w krzakach czy chociażby urządzanie pościgów. Do tej pory te czynności były zarezerwowane wyłącznie dla nas.

Wg mnie to genialny pomysł. Obawiałem się tego, że fakt bycia Templariuszem sprowadzi się tylko do noszenia innego stroju, ale jeżeli odwrócenie ról dotknie nie tylko fabuły, ale też gameplay'u, będę wniebowzięty. Oby ta gra wyszło ostatecznie na PC, bo z pewnością ją kupię. Żadna inna seria nie relaksuje mnie tak jak Assassin's Creed.

@Zdenio Cieszę się, że podesłałeś ten link. Nie wiem, w co ciężej mi uwierzyć -w to że twórcy dopiero przy siódmej grze zauważyli błędy, które występowały w każdej odsłonie czy fakt że naprawdę to poprawiają. Parkour w Unity wygląda świetnie, aż chciałbym od razu go wypróbować :). Jeżeli walka będzie trudna, ale nie frustrująca, jak stwierdzili twórcy, to zapowiada się gra idealna (prawie, wolałbym inną lokalizację :(). Chyba namówię kolegę, aby także zakupił Unity, to zagram w nim w co-opa.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AC: Liberation, które okazało się bardzo skróconą trójką z innym bohaterem.

?

Przecież Liberation to zupełnie nowa odsłona z własną fabułą. W dodatku to gra "zrobiona" przez Abstergo z fajnie rozwiązanym secret ending.

Ubisoft regularnie robi już 2 AC rocznie. 2 lata temu była "trójka" i Liberation, a w zeszłym "czwórka" i Pirates, które jak na grę mobilną było całkiem duże. W przyszłym roku będzie Rogue Remastered na PS4/X1/PC na początku roku, "piątka" na PS4/X1/PC i kolejna mobilna gra.

Edytowano przez lubro
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AC: Rouge wygląda trochę jak podrasowana "czwórka" (ma wyjść jak na razie tylko na X360 i PS3). Technicznie mało co się zmienia - grafika praktycznie taka sama, animacje identyczne a głównie pewnie pływa się statkami. Gameplayowo zaszło za to trochę zmian - statek ma nowe ficzery a ty grasz jako templariusz, więc podobno masz za zadanie wykonywać przeciwne czynności. Zamiast kogoś zabić, masz go chronić. Zamiast kogoś dogonić, masz przed nim uciec. Asasyni mają też stosować różne sztuczki do tej pory zarezerwowane dla głównego bohatera - zabójstwa z powietrza, ataki z siana, itp. Choć z tego co widać nie zabijają od razu, co trochę mnie zawiodło.

Warto zobaczyć:

http://www.cdaction.pl/news/39232

http://www.gry-online.pl/S022.asp?ID=9889

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o to że Liberation było bardzo małe w stosunku do reszty odsłon. a Rogue niespecjalnie jakoś zapowiada wielki świat rozmiarem przypominający Black Flag. Znając życie dostaniemy tylko parę godzin dodatkowej rozrywki na obszarze 1/4 co było w czwartej części.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Nie mam pojęcia, jak wyglądało LIberation, bo w tę grę nie grałem, ale była ona portem z PS Vita (konsoli przenośnej), więc trudno oczekiwać od niej wielkiego otwartego świata. Rogue jest produktem docelowo tworzonym na konsole poprzedniej generacji (takich na których powstał Black Flag), więc dość łatwo będzie chyba skorzystać dostępnych już zasobów i szybko stworzyć dużą mapę.

2. W pierwszym linku można zobaczyć gameplay z pływania statkiem. Mapa nie jest ani razu pokazana w całości, ale po minimapie można trochę wnioskować. Lektor używa zwrotu "open world".

3. Ma powrócić Nowy Jork (tutaj można liczyć na przybliżone rozmiary co w "trójce"). Dodatkowo "zwiedzimy także m.in. rejony Appalachów oraz niespokojne wody mroźniejszej części Atlantyku".

Dokładnych informacji nt. wielkości mapy jeszcze nie ma. Można tylko wnioskować po poszlakach takich jak te powyżej.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnosnie Rogue to jestem ujawnionym trailerem rozczarowany. Owszem, podoba mi sie pomysl z mozliwoscia wrogiego abordazu naszego statku i to, ze aby zdobyc fort trzeba pokonac assassyna, ktory juz nie siedzi i nie czeka na nas grzecznie tak jak to robili dowodcy fortow w Black Flagu. Tyle tylko, ze cala reszta w Rogue wyglada na mniej kolorowy Black Flag, w ktorym wakacyjno-egzotyczna palete barw zmieniono na chlodniejsza, a palmy zastapiono drzewami iglastymi. Nowosci w uzbrojeniu statku to tez w sumie nie sa nowosci, bo zastapienie dzialek obrotowych prototypem karabinow, a wybuchajacych beczek plonacym olejem to kosmetyka, a nie zmiana w gameplayu. No i nie podoba mi sie, ze zwiekszono juz i tak niedorzecznie wysoka zwrotnosc okretu, przez co skreca on niczym jadacy po podlodze, sterowany radiem zabawkowy samochod, a nie jak plynacy po wodach oceanu, ciezki, zbudowany glownie z drewna zaglowiec. Na chwile obecna Rogue wyglada dla mnie jak dodatek do Back Flag, jak rozprowadzany w formie DLC dosc duzy content patch, a nie jak pelnoprawna nowa odslona serii.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka, niedawno zacząłem pogrywać w Black Flaga. Zainteresowała mnie jedna informacja w grze, chciałem ją tu wrzucić, ale widzę że już jest, tylko dość głęboko. Wrócę do tego.

W sekwencjach rozgrywanych poza Animusem można znaleźć bardzo ciekawe informacje. Dzisiaj na przykład włamując się do komputera dyrektora oddziału Abstergo natknąłem się na tropy dotyczące minionych i potencjalnie możliwych, kolejnych części serii (a dokładnie umiejscowienia akcji w różnych okresach):

px4g.png

li75.jpg

A tutaj: dlaczego Ubisoft woli nie poruszać tematyki współczesności lub II Wojny Światowej (...?). Wychodzi na to, że trzeba by było zbyt wiele zmieniać, wprowadzając do gry możliwość prowadzenia samochodów, czołgów..?

eo5n.png

Wcześniej rozpatrywane było to jako "ciekawostka". Niemniej jednak warto spojrzeć: Włochy - mamy, Imperium Osmańskie - mamy, Kolonie Amerykańskie - mamy, Krucjaty - mamy. Ale, co najbardziej mnie intryguje to fakt, że wtedy nie wiedzieliśmy nic o następnej części, a teraz, gdy już wiadomo, że będzie to Rewolucja Francuska, znajduje się ona na tej liście. Powstaje pytanie: czy po Unity będziemy mieli do czynienia z częścią osadzoną w czasach wypisanych tam, np. Egipt?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@UP

Oprocz Egiptu na tych grafikach jest jeszcze m.in. feudalna Japonia, Dziki Zachod i pierwsza wojna swiatowa, wiec mozemy miec jakies pojecie o pomyslach co do przyszlosci serii. Raczej na pewno seria nie bedze sie rozgrywac w czasach bardziej nam wspolczesnych, co zreszta zostalo w zreczny sposob wytlumaczone w emailach w komputerze, do ktorego sie wlamalismy. Nie oznacza to jednak, ze kolejna odslona serii bedzie sie rozgrywac wlasnie w jednym z tych okresow historycznych. Rownie dobrze scenarzysci z Ubi moga kontynuowac realia z Unity (tak jak to bylo z Ezio) lub przeniesc nas w jeszcze inne miejsce i czas...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby Black Flag ciągle czeka aż nabiorę chęci oraz znajdę trochę czasu aby w niego zagrać i przejść, ale w sumie śledzę informację o następnych częściach - Unity zapowiada się, cóż, jestem po prostu fanem serii, całkiem ciekawie i fajnie, że gamescom potwierdził iż tryb kooperacji nie jest wymagany do rozgrywki. Na chwilę obecną ciekawi mnie - odrobinę, ale jednak - czy ten cały Rogue będzie faktycznie tytułem na wyłączność na konsole ustępującej generacji czy też będziemy mieli powtórkę z Liberation. Jakoś specjalnego parcia na tą konkretną część nie mam, choć pewnie jak bym się do niej dorwałbym robiłbym sesje po kilka albo kilkanaście godzin (co poradzić? Mam słabość do takich sandboxów)... nawet jeśli czułbym zmęczenie materiału i odczucie odgrzewanego kotleta w serii :P

  • Upvote 2
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@rayl0

A jakiż to typ gier, że Ci nie pasuje ? :P

@Black Shadow

Ja właśnie obawiałem się o co-opa, że Ubi będzie wpychać go na siłę dla graczy, jednak na szczęście tak nie jest i każdą misję co-op (ma być ich 11) będzie można wykonać samotnie chociaż podejrzewam, że grając ze znajomymi będą jakieś wyższe nagrody. Ogólnie to zmiany są kolosalne parkour, dziennik zadań, umiejętności. Wszystko to czego brakowało w poprzednich odsłonach. Wrócą bronie ciężkie z czego się bardzo cieszę, moje ulubione topory zniknęły przy AC4, teraz na szczęście powrócą. :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak rozumiem światem gry jest Paryż, odwzorowany w skali 1:1. Patrząc na mapę i biorąc pod uwagę, że będzie można wejść do 1/4 budynków (yay, to jest ciekawe!), to sprawy wyglądają interesująco. Jednak zastanawiam się, czy jedno miasto to nie za mało? Wydaje mi się, że będą jakieś pojedyncze wyprawy do innych miejscówek (jak np. Kapadocja w AC:R), ale osobiście boję się braku zróżnicowania. Np. w AC2 bardzo nie lubiłem Forli, godziny spędzałem w Wenecji, w AC1 nie przepadałem za Damaszkiem, lubiłem klimat Akki itp. Dlatego też zawsze podobała mi się możliwość wyboru tego co komu odpowiada.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co zrozumiałem w skali 1:1 będą odwzorowane tylko niektóre budynki jak katedra Notre Dame. Sam Paryż stwarza dużo możliwości urozmaicenia terenu. Np. dzielnica kupców czy zamożnych mieszczan powinna wyglądać zupełnie inaczej od dzielnic biedoty, itd. Mnie natomiast ciekawi jak bardzo akcja przeniesienie się do wnętrz budynków, mam nadzieję, że system skradania nie został zaimplementowany, tylko w celu pochwalenia się czymś nowym. Mam nadzieję, że pomoże to serii nabrać trochę świeżości, której ostatnio bardzo brakowało.

Bardzo dziwi mnie natomiast, że Ubi potrzebowało aż 6 lat na wprowadzenie poziomów do AC. Zawsze wydawało mi się to bardzo naturalne dla tej serii i miło że ktoś w Kanadzie też w końcu pomyślał tak samo, oby tylko zrobili to z głową. No i trochę boję się o poziom trudności. Jak było do tej pory wszyscy wiemy, a teraz dochodzi jeszcze coop. Skoro jeden asasyn robił z przeciwników masakrę, to co dopiero czterech.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, cały Paryż będzie odwzorowany w skali 1:1, oczywiście taki jaki był pod koniec XVIII wieku.

Co nie zmienia faktu, że Notre Dame również. :>

Poza tym nie ma co się bać o nieurozmaicenie świata gry, bo nawet cofając się do Brotherhooda, można sobie przypomnieć jak różniły się od siebie poszczególne dzielnice Rzymu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym calym Paryzem, to bym sie tak nie entuzjazmowal. Miasto bedzie spore, ale o skali 1:1 i calym Paryzu mozna zapomniec. Powod jest dosc prozaiczny - to tylko gra, a na dodatek brakuje dokumentow historycznych, ktore pozwolilyby naprawde wiernie odwzorowac cale miasto. Dlatego tez dostaniemy dosc spora miejska lokacje, z ulicami i zabudowa charakterystyczna dla paryskiego stylu w drugiej polowie XVIII wieku i kilkunastoma wazniejszymi budynkami i placami, ktore beda w miare wiernie odwzorowane, reszta to bedzie zapchajdziura utrzymana w klimacie owczesnej stolicy Francji, a nie replika miasta. Nawet dysponujac zdjeciami lotniczymi i dokumentacja trudno byloby wiernie odwzorowac Warszawe z roku 1920 w skali 1:1, a co dopiero jedno z najwiekszych miast europejskich opierajac sie na niekompletnych dokumentach i ewentualnie obrazach powstalych 230 lat temu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...