Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Gość kabura

Disciples(seria)

Polecane posty

1) na jedno pole mogą wejść naraz dwie jednostki?

>nie widziałem dotąd

2) zdolności specjalne czasem są nielimitowane (np. mogę supportem ciągle odświeżać cover points)?

>jak dotąd specjalne skille prawidłowo się wyczerpują

3) zdolności specjalne w ogóle się nie wyświetlają w pasku?

>te aktywowane ręcznie, jakie miałem, wyświetlają się

4) czy cover przy ręcznej obsłudze działa za każdym razem?

>nie kojarzę mechanizmu zwanego "cover". Może chodzi o intercept?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4) czy cover przy ręcznej obsłudze działa za każdym razem?

>nie kojarzę mechanizmu zwanego "cover". Może chodzi o intercept?

Jestem niemal pewien, że chodzi o interception. Przetestowałem właśnie ręczną obsługę, i działa bardzo dobrze. Jeśli wyłączymy auto interception, gra spyta nas nawet czy wykorzystać swoją "osłonę" jeśli wróg atakuje nas a nie tylko przechodzi/atakuje kogoś obok - wtedy tak czy siak oczywiście dostajemy, ale dodatkowo wyprowadzamy kontrę. W zasadzie opłaca się wyłączyć automat, bo z włączonym gra nigdy nie wykorzystuje punktu interception do samego kontrowania, a to się przydaje.

Warto chyba też dodać, że w Reincarnation zwykłe przejęcie działa tak, że najpierw przejmujący sam dostaje a dopiero potem kontruje, a nie tak jak wcześniej na odwrót.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, że doprowadzili grę do stanu używalności. Poczekam na oficjalny release na steamie.

Całkiem możliwe, że się nie doczekasz, a nawet jeśli, to nie rozumiem po co. Żadnych patchy ani rozszerzeń już nie będzie, bo studio developerskie zostało rozwiązane. Gra jest już kompletna, a Steam najwidoczniej nie może się dogadać z Akellą (lub nie chce prowadzić sprzedaży tej gry/polityka im nie pozwala). Akella ma zresztą większe kłopoty na głowie (ledwo dychają, są wciąż parę kroków od upadku). Wciąż, gra w pełni funkcjonuje z użyciem Steam (multi również działa, jedynie forum gry nie jest założone i jest problem ze screenami).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@UP - to i tak dobrze, w podstawce i dodatku nie dość, że postacie często znikały to na dodatek nie na chwilę tylko od początku do końca bitwy ;) Tak swoją drogą znalazłem w Resurrection buga uniemożliwiającego ukończenie jednej misji pobocznej (chyba w czwartym akcie, nie pamiętam dokładnie), niby pojawiają się dialogi a zadania i tak nie uznaje do tego nie mamy Sir Daniela w oddziale, szkoda :(

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeszedłem wreszcie pierwszą misję kampanii Imperium. Pod koniec w sumie przekonałem się do łowców czarownic, ale ich upgrade'y nie będą powalać, więc skupię się już na drugiej stronie drzewka. Leczenie obszarowe również zostawię, aż będę mógł osiągnąć finalny poziom (dispel się przyda daleko bardziej niż revive). Odpowiedziałem sobie wreszcie na pytanie odnośnie transferów herosów między misjami kampanii - bohater fabularny przechodzi oczywiście automatycznie, ale ponadto gracz wybiera jednego, który będzie również od razu dostępny, a pozostali herosi z poprzedniej misji są dostępni, tak jak pisałem, w zakładce Veteran, za dość sporą opłatę (2250 złota za 5-poziomowego łowcę). Z itemów przechodzi tylko i wyłącznie ekwipunek - potki, runy i itemy na sprzedaż znikają.

Z gorszych rzeczy - pisałem o kapłance mówiącej męskim głosem. Teraz widziałem inkwizytorów gaworzących po rosyjsku. Also, trafił mi się już parę razy bug powodujący znikanie postaci, ale dzieje się to wyłącznie podczas animacji ataku (możliwe, że efekt zamierzony) i animacji końca bitwy.

(heh, z @up zrobiłem pikazowi @down)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bojów z Disciples Reincarnation ciąg dalszy. Mam nabite ponad 20 godzin i jestem już na trzeciej misji kampanii Imperium; moim głównym herosem został jednak Arcymag - z itemami i awansami daje już szacowne 50 dmg na olbrzymim obszarze. Nadal może to wygląda nieco śmiesznie (już czeladnik maga zadaje 50), ale i tak wolę go osobiście od innych opcji. Jego skill specjalny - ten, który odblokowałem pierwszy - jednak nie działa tak, jak myślałem. Opis twierdzi, że daje on wskazanej jednostce +100% odporności na broń i magię, ale jednostki potraktowane tym buffem nadal otrzymują obrażenia od wrogów. Jak się teraz zastanawiam, chyba po prostu włączył się limit odporności, który i w poprzedniej części był.

W trzeciej misji widziałem już naprawdę spore zagrożenia porozrzucane na mapie, coś chyba nawet o randze minibossa - np. niedaleko zamku jest obszar, do którego wejścia broni ekipa dwóch jednostek: nosferatu i (nazwa uleciała mi z głowy). Dwie jednostki to niby nic takiego, ale, zanim zdążyłem cokolwiek zrobić, Nosferatu już zdążył zaatakować dwukrotnie: obszarowe 60 dmg + debuff dający spore dodatkowe obrażenia przy trafieniu krytycznym. W takiej sytuacji nie czekałem nawet na atak drugiej jednostki (zasięgowe 100 obrażeń od śmierci, 3 ataki jednocześnie). Wrócę tu jednak i z przyjemnością odwrócę sytuację ;).

Eksperymentuję też z zaklęciami, choć są z tym pewne trudności - znany z poprzednich części limit jednego rzutu na czar na turę zastąpił limit jednego zaklęcia w ogóle (!) na turę. Mimo to, już od drugiej mapy zdobywam tyle many, że mogę rzucać coś co turę i wychodzić na plus, więc nie mam oporów przed ciskaniem na lewo i prawo. Teraz bardzo polubiłem pierwszopoziome zaklęcie dające 25% odporności na powietrze (meh) i buff - tarczę piorunów. Ten buff to bardzo fajna rzecz, każde otrzymanie obrażeń powoduje zadanie 20 dmg dookoła jednostki. Jeśli wróg ma podwójny atak, będzie to już 2x20 dmg itd. W standardowej walce z neutralnymi, gdy jednostki oblatuje stado wilków czy innych goblinów, te niezawodne 20 dmg, nawet w odpowiedzi na strzał, ścina HP aż miło.

W ogóle metagame chyba przeszło od "kto ma maksimum odporności i maksimum dmg" Disciples 2 do "kto ma najwredniejsze specjalne skille i szansę na trafienie krytyczne". Prawidłowe dobranie jednostek z debuffami i wykorzystanie interceptów to połowa sukcesu... dlatego też zdecydowanie wolę w Imperium drzewko jednostek usuwających debuffy od drzewka wskrzeszania i mam wciąż poważny dylemat, czy inkwizytorzy z ich debuffami i taktycznymi skillami nie będą lepszą opcją od mało urozmaiconych rycerzy.

Aktualnie zatem moja drużyna główna przedstawia się tak:

Arcymag

2xRycerz (docelowo Anioły, bo maksymalnie 3 upgrade mam)

Mag Bojowy (tym razem zobaczę tego White Wizarda, ale summoner wydaje się daleko bardziej użyteczny, może i summonować bez zważania na limit dowodzenia, i zadawać normalny obszarowy dmg odpowiedni do swojej rangi)

Łucznik (Zabójca to bardzo fajna sprawa w walkach na przetrzymanie)

Kleryk (czyli heal obszarowy)

Also, właśnie zauważyłem, że jednostki które zginą w bitwie i tak otrzymują swoją działkę expa. Ciekawe, jak to ma się do awansu i zmian klasy.

Nie pamiętam, czy już o tym pisałem, ale oprawa jest IMO minimum bardzo dobra. Choć ma swój własny styl, nadal jest niezaprzeczalnie Discplesowa. Animacje jednostek są dobre, a czasem nawet bardzo fajne - ja np. lubię patrzeć na gestykulację Battle Mage'a gdy razi wrogów gromami. Muzyka jest różnej jakości - czasem epicka, czasem bardziej drażniąca (osobiście np. nie lubię tego motywu bojowego z męskim, zawodzącym, rosyjskim wokalem), ale dostatecznie urozmaicona.

Jak po tych 20+ godzinach mogę ocenić Disciples 3: Reincarnation? Prosto - jest to IMO najlepszy nextgenowy fantasy TBS. Lepszy od HoMM5, znacznie lepszy od MMH6, lepszy od Eadora (pfhaha). Niemal tak dobry jak Disciples 2, w wielu miejscach nawet lepszy. Gdyby nie miejscami bardzo widoczna betowość i mała ilość map multi, zastąpiłby D2 na moim prywatnym podium gatunku (obok Age of Wonders 1 i HoMM3). Zresztą niewykluczone, że i tak zastąpi.

P.S. Steam support wreszcie mi odpisał w sprawie screenów - kazali mi wywalić wszystkie pliki z katalogu steama poza steam.exe i folderem steamapps. Faktycznie pomogło, po niemal 200MB aktualizacji Steama - pisząc "pomogło" mam na myśli "pojawiło się wreszcie info podczas wysyłania screenów, że będą one na stałe ukryte". Powodem jest fakt, że Rein nie zostało w ogóle wydane na steamie, firma padła zanim zfinalizowała negocjacje z Valve. Jak natomiast ma się do tego dostępność gry u Cenegi i kto z tego tytułu dostaje kasę - nie mam pojęcia.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Also, właśnie zauważyłem, że jednostki które zginą w bitwie i tak otrzymują swoją działkę expa. Ciekawe, jak to ma się do awansu i zmian klasy.

W takiej sytuacji jednostki te dostają lvlup/awansują od razu po wskrzeszeniu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, kupiłem klucz na muve, pobrałem grę i....kurde mam bug'a, który strasznie irytuje, mianowicie przy jakimkolwiek ruchu myszy obraz się 'zamraża' (muzyka dalej gra). Próbowałem zmieniać parametr cursor w pliku user.ini, próbowałem odpalać grę w okienku i nic nie pomaga. Czy ktoś miał może podobnie i zna lekarstwo? Dzięki z góry za pomoc.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mapy w kampaniach dalej są te same, czy zmieniono w nich coś? Pamiętam że w oryginalnej "trójce" irytowały mnie właśnie te tunelowe mapy, które polegały głównie na parciu przed siebie w jednym słusznym kierunku, zabijając po drodze kilku wrogów (tak przynajmniej wyglądały te przez które udało mi się przebrnąć :P). Nie było znanego i uwielbianego przeze mnie szukania konkretnych celów, skarbów czy silniejszych wrogów do podbicia expa. Oryginalna trójka strasznie leżała pod względem otwartości map.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@UP - mapy kampanii były jeszcze niezłe, ale potyczki to kpina w zwykłej trójce i dodatku. Pełne błędów, w niektóre miejsca nie da się dotrzeć, a powinno, do tego taka sobie konstrukcja. Liczę, że to wszystko poprawiono :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Mam do was takie pytanko, otóż posiadam w swojej kolekcji Disciples III+dodatek i zastanawiam się czy jest sens kupować wersję reincarnation. Podpowiecie? Ja ogólnie mogę się poskarżyć tylko na bład z losowym doświadczeniem (tj. za wilka 2k exp'a, a jakiś bardziej wymagający przeciwnik 200), zanikanie niektórych obiektów i kilka pomniejszych błędzików, jak niepokazywanie umiejętności na polu walki. No i troszkę irytowało to, jak wiele doświadczenia trzeba było zebrać, aby awansować jednostki...

@down

Dzięki wielkie za odpowiedź ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mapy w kampaniach dalej są te same, czy zmieniono w nich coś?

Totalnie je odnowiono, dzięki czemu jest o wiele mniej tunelów a więcej terenów otwartych, ale nie aż tak mocno jak w dwójce. Dodano też do niektórych z nich możliwość pływania po wodzie i dodatkowe obiekty, np. słupy które zadają obrażenia wszystkim dookoła oprócz właściciela terenu. Pod tym względem jest o WIELE lepiej.

Witam wszystkich. Mam do was takie pytanko, otóż posiadam w swojej kolekcji Disciples III+dodatek i zastanawiam się czy jest sens kupować wersję reincarnation. Podpowiecie? Ja ogólnie mogę się poskarżyć tylko na bład z losowym doświadczeniem (tj. za wilka 2k exp'a, a jakiś bardziej wymagający przeciwnik 200), zanikanie niektórych obiektów i kilka pomniejszych błędzików, jak niepokazywanie umiejętności na polu walki. No i troszkę irytowało to, jak wiele doświadczenia trzeba było zebrać, aby awansować jednostki...

Moim zdaniem jest, bo jest po prostu tak jak należy - błędów praktycznie nie ma, a jak już się jakieś pojawią to nie mają większego znaczenia. Z drugiej strony, jednostki przybierają kolejną formę co 3 poziomy, ale co każdy dostają jakiś określony dla jednostki bonus do statystyk lub umiejętność pasywną.

Co też warto wspomnieć - gra potrafi być niesamowicie trudna i na niektórych mapach wręcz wymaga od gracza wykorzystania magii/run i szukania jednostek, które nas nie pozabijają (zaczyna się od 5 misji Imperium, a z niektórych relacji wynika, że 3cia misja kampanii nieumarłych jest niemal niemożliwa do przejścia). Dla mnie bomba, bo gra będzie na dłużej, ale nie każdemu może się to podobać.

Szkoda, że CDA nie zrecenzowało Reinkarnacji - może więcej graczy by się zainteresowało, a tak to multi puste. No ale pewnie polityka im nie pozwala, z racji faktu że gra nie została odpowiednio wydana.

Dodam jeszcze, że zgodzę się z Rankinem - w moim odczuciu Reinkarnacja pokonuje HoMM5 i MM:H6. Ponadto, w przeciwieństwie do zwykłej trójki i wskrzeszenia, może dumnie stać obok Disciples 1 i 2 :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mapy w kampaniach dalej są te same, czy zmieniono w nich coś?

Pierwsza mapa kampanii Imperium. Myślę, że to dostatecznie dobra odpowiedź na pytanie ;)Also, mina łucznika - :3

zanikanie niektórych obiektów

Jak już pisałem, zanikanie zdarza się tylko w jednym miejscu - podczas animacji ataku jednostki postronne bywają chowane aby lepiej widać było potyczkę. Jeśli taki atak zakończy bitwę, jednostki "ukryte" nie zostaną odsłonięte przy ukazaniu wyniku bitwy. Nie jest to żadna niedogodność, ot czasem te +80 xp zawisa w powietrzu albo kleryk "uleczy" trawę. Natomiast umiejętności są zawsze wyświetlane.

Szkoda, że CDA nie zrecenzowało Reinkarnacji

Hm, warto by coś chociaż na blogu napisać.

Z drugiej strony, jednostki przybierają kolejną formę co 3 poziomy, ale co każdy dostają jakiś określony dla jednostki bonus do statystyk lub umiejętność pasywną.

Ten wymóg trzech leveli trochę IMO sztucznie wydłuża awansowanie, tym bardziej że jednopunktowy - a są tylko takie - bonus do statystyk ma niewielki efekt, ot 10 HP i 9 dmg czy inne 3 do celności. Pasywy, przynajmniej u Imperium, to też mało fascynujące 25% odporności na powietrze czy inne takie bajery.

Fajnie przynajmniej, że każda jednostka ma pożyteczną rozpiskę ukazującą dokładnie jaki wpływ na osiągi ma która statystyka (później zrobię screena i wrzucę).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://raptr.com/game/Disciples-Reincarnation

Malutki krok do przodu - raptr zaczął w okolicach piątku rejestrować godziny Reincarnation. Co prawda nie ma importu godzin, ale spróbuję choć screeny łapać i publikować w ten sposób.

U mnie w kampanii niewiele nowego - trzecia misja, niemal całą drużynę mam już poawansowaną do czwartej klasy. Ostatecznie zdecydowałem się w następnej misji rozwinąć żołnierzy na inkwizytorów, choć intercept bywa okrutnie pożyteczny. Mam też dosłownie tony many życia, więcej, niż mógłbym wydać gdybym co turę rzucał najdroższe zaklęcia (a nie mogę bo innych mana już mi brak).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Może takie były plany, ale nic z tego nie wyszło. Aczkolwiek jako neutralnych widziałem krasnoludy już parę razy.

Also, właśnie zauważyłem, że ukończone misje kampanii są potem dostępne w trybie hotseat. Huh.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo iż mam Disciples III wraz z dodatkiem, i bardzo chcalem w przyszłości kupić Reincarnation, ale to zakup był raczej odległy, póki nie sprzedam "wersji starej". Dzisiaj jakoś dziwnie mnie naszło, by jednak kupić wcześniej... przychodze do domu i co ja pacze?

sklep.cdaction.pl - promocja - "Disciples: Reincarnation ? 29,99 zł", normalnie szósty zmysł smile_prosty.gif

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pewni czujni osobnicy zauważyli i donieśli, Disciples Reincarnation jest już oficjalnie na steamie. Co prawda nadal po cenie dwakroć wyższej, niż na muve, ale przynajmniej mogę znajomym spamować screenami, jak znowu (już wkrótce pewnie) będę grał.

P.S. Grajta w Reincarnation, są z tego profity.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, hej, hej. Wiem, że odkopuję trupa, przepraszam.

Ktoś mi powie, jak w tej grze działają krytyki? Mam na myśli Reincarnation.

Historia jest taka, że większość jednostek z którymi walczę co chwilę ładuje mi krytyczne obrażenia. Cios za ciosem. Chciałbym więc wiedzieć, czy to wynika ze statystyk wszystkich jednostek z którymi do tej pory walczyłem (2 misja kampanii), czy może gra jest popsuta.

Poza tym drażni mnie powolny rozwój jednostek. Kampania też jest dziwna, jakby chciała być rpg, a nie strategią turową. Nie przypominam sobie, by w dwójce misje polegały na lataniu od npca dającego questy do potworka i z powrotem po nagrodę. Dziwnie się gra na takiej mapie bez realnego przeciwnika.

Ogólnie i tak jest lepiej niż w normalnej wersji Disciples 3, która była tragedia z jedną zaletą, czyli Strażnikiem miasta hasającym w drużynie (dziecięce marzenia spełnione!).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...