Skocz do zawartości

S.T.A.L.K.E.R. (seria)


RoZy

Polecane posty

Dżętęlmen.

Gram w Zew Prypeci na weteranie i gra wydaje mi się zdecydowanie za łatwa (i za mała, ale tu musiałbym na porządnie się rozejrzeć). Gram ledwo kilka godzin, niespiesznie, i mam już wintara, dość ulepszony kombinezon, najlepszy detektor, fajne artefakty (-promieniowania i +regen) i spasa na wszelki wypadek, jestem dość niezniszczalny, przez anomalie biegnę bez strachu, a dopiero dziś opuściłem Zaton. O ile jednak pierwsze ukończenie gry zrobię na czysto, zaczynam się już rozglądać za dobrym modem w stylu dawnych oblivion lostów, stalker complete czy innych AMK. Czy macie jakieś godne uwagi propozycje?

@down - dzięki, ale potrafię znaleźć mody w internecie. Poszukuję konkretnych propozycji.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@UP - osobiście wolę grać na modach w poprzednie części jednak do Zewu też jest kilka ciekawych pozycji. Polecam Ci White Mod Gamma, który dodaje zimę, odrobinę zwiększa poziom trudności (zaznaczam, że odrobinę :P ), powracają wycięte mutanty i mamy jedną nową broń, plus zonie dodano kilka nowych dźwięków, dzięki czemu w niektórych miejscach można odczuć swego rodzaju samotność, mnie grało się świetnie, tylko jest jeden błąd na pewnych wersjach Stalkera mod może się zacząć wysypywać przy wejściu do Prypeci.

Słyszałem, że całkiem niezły jest też Sigerous Mod COP, jednak sam nie sprawdzałem ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście poecę ci z modów sigerous mod z braz/bras (nie pamiętam) version Kupa nowych broni i pancerzy ( w tym egzoszkielety poszczególnych frakcji i ghile suit za 1k rubli) i troche zmieniona fabuła.

Oraz Misery w wersji 1.0 (chyba, ze 2.0 już jest. Nie jestem na bieżąco) Ten znacząco podnosi poziom tródności i dodaje 3 klasy postaci do wyboru (przy instalacji).

To chyba najlepsze mody do zewu prypeci.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zew Prypeci ukończony. Uczucia mieszane. Dlaczego? Bo z jednej strony, pod względem mechanicznym i technicznym jest to zdecydowanie NAJLEPSZY Stalker. Wszystkie elementy ładnie współgrają ze sobą. Z drugiej strony jednak, gra jest strasznie mała, ciasna - te trzy lokacja może indywidualnie są większe od miejsc z poprzendich częsci, choć mając w pamięci Czerwony Las i Bagna, wątpię, ale są tylko trzy z dwoma małymi podziemiami (X8 bardzo klimatyczne owszem, podobnie Prypeć), a wątek główny jest, cóż, co najwyżej wąteczkiem.

Wąciątkiem.

Wątusiem.

Dlatego IMO stalkerem doskonałym byłaby gra ze szlifem Prypeci, wojnami fakcji Nieba i lokacjami ze wszystkich trzech części.

Sporo na szczęście wynagradza sekwencja końcowa, znaczy seria slajdów. Sokołow znów miał pecha, hehe. Jedynie żałuję, że nie odnalazłem kumpli Kardana, wiem, że są martwi, ale nie chciało mi się po FAQach szukać miejsca. Widok Striełoka Wchodzącego znienacka do bazy wywołał u mnie uśmiech, tym bardziej, że nadal miał swojgo steranego kałacha. Parę spraw zostało niewyjaśnionych - ciekawi mnie chociażby, kto wynajmował najemników, skoro najwyraźniej nie był to rząd, co będzie porabiał Włóczęga z oddziałem i kto kontrolował Monolit, domyślam się, że kwestie te miały być poruszone w Stalkerze 2, do którego nie dojdzie...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam bo znalazłem moda http://forum.stalker.pl/viewtopic.php?f=49&t=6131&start=468 z tej strony niestety nie da się pobrać tego moda, ma ktoś na to sposób? mam błąd jak inni

tj.

Witam,

wykonałem wszystko jak trzeba (chyba) z instrukcji na stalkerteam.pl i dalej nie mogę pobierać z tego cholernego serwera, czy nie mógłby ktoś umieścić tych plików na serwerze stalker.pl albo jakimś innym ludzkim? Czy te wartości które trzeba wkleić w plik 'hosts', należy wkleić w jakiś szczególny sposób, z odstępem, bez odstępu etc.?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej strony jednak, gra jest strasznie mała, ciasna

Mam trochę inne odczucia. Gra jest mała, owszem, ale równocześnie jest wypełniona po brzegi zadaniami pobocznymi, ciekawymi miejscami do eksploracji i większą ilością przeciwników. Zadania poboczne właściwie są tutaj wielkim plusem. Wreszcie mają sens i nie ograniczają się jedynie do biegnięcia w kierunku atakowanego obozu. Wątek główny nie jest bardzo rozbudowany, jednak zadania poboczne IMO to wszystko rekompensują.

W najnowszym stalkerze strasznie podoba mi się system ekwipunku. Wreszcie można nosić dwie bronie długie, czego strasznie brakowało mi w poprzednich częściach. Zamiast "krótkiej" można wreszcie wsadzić snajperkę. Właściwie na samym początku idzie zdobyć naprawdę dobre wyposażenie, wystarczy się trochę przejść po świecie gry i odkryć kilka kryjówek.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chętnie bym powrócił do STALKERa, ale jak dla mnie lektor psuje niemal cały klimat. Czy można jakoś pogrzebać w grze, żeby wyłączyć polskiego lektora a zamiast niego dać tylko polskie napisy? Lubię słuchać rosyjskiego języka, a lektor mi to uniemożliwia. Poza tym nawet w filmach zawsze wolę napisy od lektora. :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie ten lektor wzmacniał o wiele ten klimat, i nadawał fajnego, filmowego charakteru :D Obawiam się, że nie odpalisz napisów do niektórych dialogów (np. do niektórych z radia lub do tych, gdy czasem ktoś cię zaczepi i zacznie mówić).

Nie da się "normalnie" wyłączyć lektora, gdyż został on oryginalnie nagrany na ścieżce dźwiękowej. Możesz podmienić pliki z angielskiej wersji, albo wgrać jakiegoś moda (Np. Dima's mod).

Ps. Domyślam się, że chodzi o SoC?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówcie co chcecie, ale Utta jako lektor w Stalkerze pasuje idealnie. Nie lubię go jako lektora w filmie, bo ma taki specyficzny głos, ale akurat tutaj wypada świetnie. Powiem szczerze, że grałem w angielską wersję językową Zewu Prypeci i strasznie mi brakowało głosu naszego rodaka. Potem dla sprawdzenia zagrałem po polsku i już całkiem inaczej się grało ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoli, acz sukcesywnie przechodzę CoP, dzisiaj powinienem obejrzeć napisy końcowe. Co rzuca mi się w oczy :

- Questy poboczne w końcu wyglądają tak, jak powinny od początku! Dają nieźle zarobić, wziąść udział w ciekawych wydarzeniach (podróż z Głuszcem, Oaza). W CS były to zapętlone misje typu, obroń obóz, dostarcz pieniądze itp. No nie porywało, a w SoC skupiałem się tylko na fabule

- Usprawniono system napraw i upgradów broni. Brakuje mi opcji samodzielnego usprawniania pukawek, ale nie ma co jest dobrze

- Trafiono w złoty środek z artefaktami. Nie leżą na każdym kroku jak w SoC, ale i częściej znajduje je niż w CS

- Chomiki, burery, chimery - dobrze, choć niewielkie rozszerzenie aersenału pokrak

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ciach]

@Mishocod

Sporo jest zmian, w zasadzie większość masz ukazane na trailerze:

O reszcie przeczytasz pod adresem:

http://www.moddb.com/mods/stalker-misery

PS: Ale ShadowNinja ma trochę rację - znaleźć te informacje na własną rękę to dosłownie 10 sec, więc następnym razem jak zapytasz o coś, zastanów się czy na pewno sam postarałeś się znaleźć odpowiedź, czy tylko chcesz iść na łatwiznę, czekając aż ktoś odrobi lekcję za Ciebie.

Edytowano przez Bethezer
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wprawdzie dopiero co zacząłem grać w CoP, ale mocno zaskoczyło mnie tempo psucia się sprzętu. W CS grałem już jakiś czas temu, ale z tego co pamiętam nie było tak, że kilka serii z karabinu i parę ciosów od potwora obniżało wskaźnik sprawności broni/pancerza do połowy. W CoP kilka minut po rozpoczęciu gry trafiłem na opuszczoną i zdewastowaną stację benzynową, no, może nie całkiem opuszczoną, bo czaiła się na niej wygłodniała pijawka. Po ubiciu stwora nowiutki sprzęt był już w takim stanie, że musiałem iść naprawić go do Skadowska, gdzie okazało się, że mnie na to nie stać (a grę zaczynamy z pewnym zapasem gotówki).

Nie żebym wolał rozwiązanie z SoC, gdzie praktycznie nic się nie psuło (ściślej mówiąc, psuło się w takim tempie, że do czasu gdy zaczynało to utrudniać grę znajdowało się już lepszy pancerz/karabin) i kasy miałem aż zbyt dużo, ale twórcy poszli chyba aż zbyt bardzo w drugą stronę.

Edytowano przez Murezor
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze to zepsucie broni nigdy nie było dla mnie problemem w Prypeci i nawet jak korzystałem z najlepszego sprzętu to miałem tony kasy w zapasie i naprawy wykonywałem tylko "przy okazji". Wystarczy zrobić jedną rundkę po anomaliach i już cię stać nie tylko na naprawę, ale i usprawnienia. Grałem na średnim (3 z 5) poziomie trudności.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...