Skocz do zawartości
RoZy

Red Orchestra (seria)

Polecane posty

Witam,

Mam pytanie, czy sporo ludzi gra jeszcze w pierwszą część? Bo to ogólnie dość specyficzna seria i wielkiego grona fanów nie ma (w porównaniu do Battlefielda czy CoD). Jeśli dodatkowo większość się przesiadła na "dwójkę", to czy będzie ktokolwiek grał w RO 1? :) Przymierzam się do kupna, bo od jutra w Biedronce RO będzie za 10 zł :)

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jarjar88 - Kilka tygodni temu słyszałem (z ust starych weteranów), że ciężko znaleźć jeden, dwa pełne serwery do gry w RO 1.

P.S. Chyba jedyna gra, w której można wymienić lufę karabinu maszynowego w przypadku jej przegrzania. Miodzio.

To mi przypomina wczorajszą grę na NCO Barracks - skończyły nam się bilety po stronie niemieckiej, więc pozostali przy życiu żołnierze przygotowali się do obrony D. Powiedziałem coś w stylu: "We have lost already, but make them pay when they'll come". W pewnym momencie celów było tak dużo, że karabin zaczął się przegrzewać. Może lufa by się stopiła, gdyby nie to, że wreszcie (przeżyłem i tak zaskakująco długo, dłużej niż wynosi przeciętny czas, i dłużej niż się przeżyć spodziewałem) dosięgła mnie kula. Padłem jako jeden z ostatnich, a przeciwnika naprawdę srogo przetrzebiliśmy, bo dosłownie dziesiątki padły przy szturmie i przewaga ZSRR stopniała do 17 biletów.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jednak nadzieję, że nie jest aż tak źle jakby mogło wynikać to z twojego posta :D Głównie z tego względu, że dzięki jednemu serwisowi wyrwałem całkowicie legalnie darmowy klucz do pierwszej części Red Orchestra na Steamie i dociągam teraz pliki co by móc sobie przetestować grę na własnej skórze ;] Choć z drugiej strony, sporo modów na multi nie jest zbyt popularnych a mimo to ekipę można znaleźć.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważna wiadomość, szczególnie dla fanów Red Orchestry 1, Tripwire wypuściło Betę Red Orchestry 2 stylizowaną na Red Orchestrę 1, zwaną Red Orchestra 2 - Classic. Można grać w trybie klasycznym lub standardowym (lista zmian dla obu trybów w linku). Myślę, że gra się świetnie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłby ktoś na szybko napisać, czy teraz warto zaopatrzyć się w RO2? Chodzi mi o ogólną przyjemność płynącą z grania. Czy od czasu premiery naprawiono bugi? Chętnie bym ją kupił, bo BF3 totalnie mi się przejadł, a ostatnie patche sprawiły, że gra mi się już totalnie nie podoba. Szukam czegoś innego, może nawet to być "coś symulatorowego", dlatego właśnie się pytam o RO2.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up

Trudno powiedzieć. Grałem przy premierze i wówczas było źle. W tym tygodniu chyba możesz sam grę sprawdzić, bo na Steam jest darmowy weekend. Lista wprowadzonych usprawnień w najnowszej aktualizacji jest spora, a

Spróbuj w tym darmowym weekendzie i wtedy zdecydujesz. W trwającej promocji za 10euro myślę, że można się wokół gry zakręcić. Jeśli ci się nie spodoba to polecam zainteresować się Iron Front - Liberation 1944, który pojawił się w tym tygodniu.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest darmowy weekend z Red Orchestra 2: Heroes Of Stalingrad, to i temat nam odżył :trollface: .

Jak nie wiadomo, o co chodzi, to chodzi o pieniądze.

Muszę dziś wieczorem przetestować, jak "w praniu" się sprawdza ten nowy "Free Content Update". Może nawet jakiś achievement wpadnie...? Najbardziej interesuje mnie nowy tryb gry o nazwie "Action", czyli ukłon w stronę rusherów spod szyldu Call Of Duty :trollface: .

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja pogrymaszę. Nie powiem - gra jest "sympatyczna", ale to menu... gdyby nie całkiem przyzwoita mechanika pomyślałbym, że mam do czynienia z betą. Jak oni mogli wywalić tyle tekstu na ekran!? Informacja z kim jestem w drużynie zlewa się z jakimś level upem(?) broni. Nie wygląda to za fajnie. Ogólnie jednak spasuję, bo choć gra mi się nieźle, to czuję, że wkrótce zaczęłaby mnie strasznie denerwować. Troszkę zmarnowany potencjał :/.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się, że od samego początku prac RO2 było zaplanowane jako scam. Dowodzi tego ogólny stan w dniu premiery, później opitalanie się, parę paczy, które nie poprawiły nic (dość powiedzieć, że do wczoraj nawet browser serwerów nie działał poprawnie).

Na forach dbanie o dobro klienta, tzn. masowe bany i kasacja użytkowników wyrażających krytykę, taki BSN tylko parę razy mniejszy.

A obecny free weekend, arcade update, sale = kolejny scam. Prawie rok "pracy" nad dodaniem celownika, JEDNEJ mapy, i naprawę paru skandalicznych aspektów (hitboxy). Widać, że nie zamierzają, ani nie zamierzali, zrobić dobrej gry. Mieli na celu tylko sprzedanie reklamowanego produktu i rozłożenie się na tapczanku.

Dwa tygodnie i znowu będzie 200 ludzi online max łupiących w nową mapkę z botami.

Classic mode jest dobry - tylko on miał być dostępny w dniu premiery, zaś i tak w obecnej formie jest dosyć daleki od tego, czego spodziewałbym się po sequelu Ostfront.

90% obecnych serwerów i kilka tys. ludzi jest położonych na "arcade mode".

Ciekawi mnie tylko ile ich kosztowało kupno GOTY od pc gamera.

Nie kupuj. Gra znowu zdechnie i zacznie się rozkładać po free weekend, zaś łupanina na 2/3 działających serwerach classic (gdzie i tak pewnie trafią się boty) na paru mapkach nie jest warta nawet tych paru euro, które teraz chcą. Już Ostfront/Darkest Hour są żywsze niż RO2 heroes of scamgrad.

Edytowano przez Imachuemanch
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość b4ry

Sa dwa w miare aktywne serwy, gdzie srednia ilosc graczy oscyluje wokol 40. Gra sama w sobie jest sympatyczna. Duzo funu ze strzelania, duzo bugow. Czy kupowac? To juz zalezy od Ciebie. Dziesiec euro bym dal, wiecej juz raczej nie. Tworcy obiecywali duzo, ale na tym sie skonczylo - s(z)koda.

@UP

Nie uswiadczylem zadnych bledow z hitboxami. RO1 fajna, ale nie widzi mi sie strzelanie do kolesia z piec m, zeby pozniej popatrzyc, jak pocisk leci pińcet metrów w bok.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A obecny free weekend, arcade update, sale = kolejny scam. Prawie rok "pracy" nad dodaniem celownika, JEDNEJ mapy, i naprawę paru skandalicznych aspektów (hitboxy). Widać, że nie zamierzają, ani nie zamierzali, zrobić dobrej gry. Mieli na celu tylko sprzedanie reklamowanego produktu i rozłożenie się na tapczanku.

Szkoda, że nie wspomniałeś o tym, że do Free Weekendu bardzo poprawiono optymalizację, a poza tym jest cała lista zmian w stosunku do premiery. Zmian, które były przeprowadzane zgodnie z sugestiami graczy. Nawet osoby ostro krytykujące Red Orchestrę 2 po premierze przyznają, że gra się świetnie (także ci, którzy granie wkrótce po premierze zarzucili). Jeśli dodać do tego fakt, że gra ma w dalszym ciągu być wspierana (dodatkowa zawartość ma być za darmo), to twoje uwagi są nieobiektywne i nieprawdziwe. Albo inaczej - zawierają same negatywy, bez żadnych pozytywów (które przecież też są) i w rezultacie przedstawiają zafałszowany obraz. O hitboxach pierwsze słyszę.

ShadowNinja - po to był Free Weekend, żebyś mógł sprawdzić czy ci gra przypadnie do gustu. Ja kupiłem w wydaniu premierowym i biorąc pod uwagę zmiany jestem z zakupu zadowolony, ale to kwestia gustu. Biorąc pod uwagę zmiany i liczbę chętnych na Free Weekend myślę, że można się spodziewać solidnego wzrostu liczby regularnie grających. Po tygodniu wykresy powinny się ustabilizować na tyle, żeby dało się zobaczyć efekty.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Up

No nie wiem czy dojdzie do tego wzrostu liczby grających. Jeśli to co napisałeś jest prawdą, to może i tak będzie. Ale z drugiej strony za rogiem ostatnio wychyliło się kilka fajnych symulatorów, które mogą z łatwością odwrócić uwagę od - mimo wszystko jeszcze wymagającego szlifu - RO2. Mówię tu o nieźle zapowiadającym się Iron Frontcie, czy o grze, która może i opowiada o innym konflikcie, ale dzięki silnikowi ARMA 2 staje się coraz bardziej popularniejsza (DayZ mod).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wprowadzono rzeczy i naprawiono błędy, co powinno być zrobione w dniu premiery, a nie 10 miesięcy po.

Gra dla mnie jest przekreślona. Nałupałem w to 100 godzin, codziennie widząc te same twarze na tym samym serwerze, chcąc się przekonać do tej gry i czekając na patche. Gra byłaby całkiem niezła, jednakże stan do nowego patcha był po prostu żalowy. Co mi po takim update, gdy 10 miesięcy traktowali graczy jak powietrze, wprowadzili "sugestie" graczy (tych niezbanowanych, mnie banowali 2 razy), to teraz mam ze łzami w oczach lecieć i całować ich miecze za to, że naprawili hitboxy? Po 10 miesiącach?

Gdyby taki update zrobili w tydzień po premierze, byłoby jak najbardziej ok. Tak nie jest, tym bardziej, że nowy content ogranicza się do jednej mapki. Nie usprawiedliwia to moim zdaniem powrotu do gry, by z powrotem łupać w te same mapki i jedną nową, tylko, że teraz w grę która działa w miarę sprawnie.

Ale i tak najbardziej reklamowany jest podczas sale i free weekend "action update" i to podnosząca od razu sprzedaż pieczątka "GOTY" ma na celu, no właśnie, jak największe opchnięcie tytułu. Ludzie zagrywający się teraz w action mode rzucą to po dwóch, trzech tygodniach (bo jestem pewien że przez najbliższe miesiace tripwire nie ruszy tyłka), zaś większość graczy ostfronta znudzi się nową mapką po chwili (ja po trzech razach zacząłem przysypiać i znowu odinstalowałem grę i raczej do niej nie wrócę). Znowu będzie 200 graczy online w peak hours i tyle.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem czy dojdzie do tego wzrostu liczby grających. Jeśli to co napisałeś jest prawdą, to może i tak będzie. Ale z drugiej strony za rogiem ostatnio wychyliło się kilka fajnych symulatorów, które mogą z łatwością odwrócić uwagę od - mimo wszystko jeszcze wymagającego szlifu - RO2. Mówię tu o nieźle zapowiadającym się Iron Frontcie, czy o grze, która może i opowiada o innym konflikcie, ale dzięki silnikowi ARMA 2 staje się coraz bardziej popularniejsza (DayZ mod).

Może, ale moim zdanie gry w stylu ARMA trafią do innej grupy odbiorców, więc nie jest to bezpośrednia konkurencja. Skala Iron Frontu jest dużo większa, sama gra bardziej skomplikowana, wymagania sprzętowe znaczne (dosyć powiedzieć, że u mnie Iron Front chodzi ze wszystkim na very low, a Battlefield 3 i Red Orchestra 2 od 40/50 FPSów w górę), które ograniczają liczbę potencjalnych odbiorców. W przypadku świeżo wydanych gier dochodzą jeszcze bugi i różnego rodzaju błędy, które będzie trzeba poprawiać.

(tych niezbanowanych, mnie banowali 2 razy)

Zbanowali cię? Za co? Różne historie na ten temat słyszałem - bo krążyły różne rzeczy - ale nic 100% pewnego.

Podejrzewam, że to nie hitboxy były złe, tylko po prostu włączony był server-side hit detection. Teraz można wybierać między server- i client-side detection (tzn. właściciele serwerów mogą, domyślnie jest client-side) i z tego powodu teraz jak dobrze celujesz to na bank trafisz.

Gdyby taki update zrobili w tydzień po premierze, byłoby jak najbardziej ok. Tak nie jest, tym bardziej, że nowy content ogranicza się do jednej mapki.

Pytanie tylko, jak szybko da się takie rzeczy robić. Szczególnie, że TWI bliżej chyba do małego developera niż do największych na rynku i może im po prostu brakować rąk do pracy. Sam się na tym nie znam, więc staram się nie narzekać na to, bo w końcu nie mam pojęcia co i ile zajmuje. Z tego co słyszałem to modele pojazdów już są, a nowe mapy (3 albo 4) są w fazie testów. Biorąc pod uwagę ostatnie usprawnienia teraz powinni popracować nad SDK i zająć się dodatkową zawartością (no i wspierać mapy robione przez modderów).

Nie usprawiedliwia to moim zdaniem powrotu do gry, by z powrotem łupać w te same mapki i jedną nową, tylko, że teraz w grę która działa w miarę sprawnie.

W Left 4 Dead 1 i 2 zagrywałem się pomimo przechodzenia raz po raz tych samych map, bo najważniejsza była rozgrywka. Potem dochodziły nowe mapy i zwiększały pulę, ale dalej rozgrywane były te ulubione przez graczy. Zgadzam się jednak ze stwierdzeniem, że powinni skupić się teraz do dodaniu nowej zawartości (pojazdów i większych map, może też broni).

Ale i tak najbardziej reklamowany jest podczas sale i free weekend "action update" i to podnosząca od razu sprzedaż pieczątka "GOTY" ma na celu, no właśnie, jak największe opchnięcie tytułu.

TWI sprawdza czy tworzenie trybu Action ma w ogóle sens, a "GOTY" zostało wykorzystane, żeby zwrócić uwagę na znacznie odświeżony gameplay (oraz tryby Action i Classic). Dla mnie to nie grzech, bo jakoś trzeba przekazać wiadomość, że w grze nastąpiły spore zmiany.

Znowu będzie 200 graczy online w peak hours i tyle.

Czas pokaże. Myślę, że gra ma jednak potencjał.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A temu nie przeczę, że ma potencjał, tylko po tempie pracy i ilości zmian nie widać by twórcy w ogóle chcieli coś z nim zrobić. Z narzędziami też o wiele gorzej niż w ostfroncie, bo wieści z frontu donoszą, że sdk jest bardzo nieprzyjazne - to też pewnie powód praktycznie zerowej aktywności moderów, którzy w ogóle nic nie tworzą.

(porównać do ilości i jakości modów do ostfronta)

A z hitboxami był właśnie taki problem - i 10 miesięcy im zajęło go rozwiązanie. Obecny patch wraz z classic mode to robota na dwa weekendy na oko, zaś mapka jest taka sobie, jak na mój gust. To powinno być wydane w tydzień, dwa po premierze, a najlepiej - w dniu premiery razem z moim pudełkiem powinno do mnie dotrzeć. A na dzień dzisiejszy powinniśmy mieć już coś na kształt Darkest Hour.

A nie In Country Vietnam, gdzie po paru miesięcy klikaniny udostępniają nam obrazek jednego modelu broni.

Zbanowali mnie za rozpiskę w jakimś temacie w którym po premierze ludzie wylewali żale, że nadal po tygodniu nie działa serwer browser i że to skandal i że gdybym mógł, to bym odsprzedał za 10zł grę, ale nie mogę bo korzystają z najbezczelniejszej zasady steama "no refunds".

Jeszcze z rewelacji około apdejtowych, jeszcze przed 3, 4 miesiącami była nie naprawiona heca z tym, że leżącego na ziemi (czołgającego się) żołnierza nie dało się zabić bagnetem.

Edytowano przez Imachuemanch
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Imachuemanch, czyli najczęściej wypowiadający się w temacie o grze, którą odsprzedałby za 10 zł. Nie wiem, gdzie dochodziło do tych banów za krytykę, ale widziałem mnóstwo krytycznych uwag na oficjalnym forum Tripwire i jakoś nikt tego nie banował. Poza tym RO2 i tak jest sukcesywnie poprawiane, więc nie mówiłbym o niej, że została porzucona przez autorów i była skokiem na kasę. To, że tobie się nie podoba, nie oznacza, że innym też. Skoro to wszystko takie proste, to czemu wychodzi Iron Front, który ma również podobne problemy z optymalizacją?

Największą wadą tej gry jest sposób w jaki zaprojektowano pojazdy. Liczyłem na coś w stylu Bad Company 2, że będzie można wsiąść do takiego czołgu oraz z niego wysiąść, a tutaj zrobiono z czołgu osobny świat. Czołgista jest uwięziony w środku, a z drugiej strony inne klasy nie mają tam czego szukać.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up

Jaki to realizm, jeśli czołgista nie może wyjść z unieruchomionego czołgu. Można przecież było zrobić tak, żeby w przypadku uszkodzenia pojazdu mógł wyjść na zewnątrz i wspomagać walczących za pomocą pistoletu. Żeby zachować realizm wystarczyłoby, że tylko czołgiści mogliby wsiadać do swoich tanków.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość b4ry

@UP

Aaaa, to miales na mysli. Teraz to sie, jak najbardziej zgadzam. W sumie dziwie sie, ze dalej tak jest. Przeciez to bug, a nie zamyslone dzialanie ;/.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to jedna z najlepszych gier z kategori realistyczne. Grałem dużo w RO1 i w drugą część również. Już sam fakt ręcznego przeładowywania broni czy wymiany lufy jest bardzo fajny. A nie jak w innych grach, wystrzelisz pół magazynka i amunicją się dodaje. Ja dwójkę gorąco polecam, a jak ktoś chciał by grać to na steamie mam nick: Digger.

Edytowano przez szymon1944
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż, ja zakupiłem grę dopiero na steamowej promocji (specjalnie czekałem tongue_prosty.gif) i jestem zadowolony. Już beta mi się spodobała, pomimo błędów. Gra jest świetna - ma się poczucie uczestnictwa w bitwie, jeden strzał to zazwyczaj kill, realizm to genialna odskocznia od arcade'owych shooterów. Dodałem sobie do ulubionych 3 serwery, na których zawsze jest sporo ludzi i gra mi się bardzo przyjemnie. Nie uświadczyłem żadnych bugów, złych hitboxów i innych problemów, więc pewnie patch zrobił swoje.

P.S. Mam 3 guest passy pozwalające grać w RO2 za free przez 3 dni. Chętni niech piszą PW.

Edytowano przez ZdeniO
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...