Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Gość kabura

Total War (seria)

Polecane posty

Ja z kolei polecam dwa inne mody do Medieval'a II. Mam tu na myśli:

"Road to Jerusalem" (v2.2)- świetna mapa, dużo więcej prowincji prowincji niż w wersji "oryginalnej", są nowe jednostki, koszt i czas wznoszenia budynków uległ zwiększeniu i wydłużeniu. Ale za to otrzymujemy większe wpływy do skarbca. Mod nie wymaga instalowania "Królestw" - to po prostu zwykła "dwójka" Medieval'a ale z bardzo urozmaiconą mapą:

http://www.strategyinformer.com/pc/mods/me...category48.html

Drugi mod wymaga już instalacji "Królestw". Modyfikacja zatytułowana jest "Kingdoms Grand Campaign" (v3.0)

Tutaj również mamy do czynienia z "wielką mapą", jednak twórcy uraczyli nas możliwością gry frakcjami jakie znamy z "Królestw". Zatem, oprócz frakcji "podstawowych, możemy sobie zagrać np. Zakonem Krzyżackim, Irlandią czy Królestwem Jerozolimy. Mod wprowadził oczywiście więcej prowincji (jednak nie aż tak dużo jak "Road to Jerusalem), poza tym mapa świata powierzchniowo jest znacznie większa w porównaniu z "oryginałem" - po prostu odległości pomiędzy ośrodkami politycznymi są większe. Dodatkowo, podobnie jak w "Road..." zwiększone zostały koszty i czas budowy "instalacji" miejskich/zamkowych. Gra rozpoczyna się 100 lat później niż w pierwowzorze, czyli w 1180r. Nie zauważyłem żadnych nowych jednostek, jednak pojawiły się smaczki uprzyjemniające nam rozgrywkę: np. grając Anglią towarzyszy nam muzyczka z Kindoms z kampanii Britania, a przy grze Niemcami (Holy Roman Empire) usłyszymy podkład z kampanii "Krzyżackiej". Niby pierdoły ale jakieś takie "klimatogenne".

Poza tym został zwiększone profity z ośrodków handlowych przeznaczonych dla kupców. Żaden problem aby nasz świeżo upieczony merchant "wyciągał" np. 500 florenów ze srebra.

Jest tylko jedno małe "ale" - często się zdarza, podczas naszego ataku na zamek/miasto wroga, że załoga owego, w cudowny sposób się powiększa - np. przed atakiem wojsko wroga w zamku liczyło (obrazkowo) trzy oddziały - ale jak się ten zamek zaatakowało, tzn podszedł zbrojny i przywalił w zamczysko mieczem, to z tych trzech oddziałów obrońców, robiła się nagle "pełna chorągiew"... Nie wiem czy to babol czy tak ma być. Wiem za to jedno: w tym modzie trzeba mieć na prawdę silną armię, żeby złamać opór obrońców.

Jednak "Kingdoms Grand Campaign" bardzo mi się podoba - to po prostu udany mix "podstawki" i "Królestw".

http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=170021

P.S.

ściągnijcie też patch'a (v4.1) - również jest pod w/w linkiem

Miłej zabawy :smile:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze chciałem zacząć przygodę z serią, ale nigdy nie mogłem zdecydować się, na którąś z części. Czy ktoś mógłby polecić mi najlepszą odsłonę dla kogoś kto jeszcze nigdy nie miał do czynienia z Total War.

Byłbym bardzo wdzięczny, z góry dziękuje.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze chciałem zacząć przygodę z serią, ale nigdy nie mogłem zdecydować się, na którąś z części. Czy ktoś mógłby polecić mi najlepszą odsłonę dla kogoś kto jeszcze nigdy nie miał do czynienia z Total War.

Byłbym bardzo wdzięczny, z góry dziękuje.

Hmmm postawiłeś tym samym fanom pytanie o najlepszy, ich zdaniem, tytuł serii :)

Ciężka sprawa z tym, ponieważ każdy z tytułów traktuje o innej epoce chronologicznej (wyjątek to Medieval i Medieval II - jak nietrudno się zorientować oba tytuły dotyczą średniowiecza).

Ja najwięcej godzin spędziłem przy Rome i Medieval II. Ten pierwszy prowadził animowane ruchy armii po mapie, poza tym ów tytuł jest prawdziwą gratką dla entuzjastów epoki starożytnej. Ten drugi, czyli Medieval II, ubóstwiam za niesamowitą grywalność. Poza tym dodatek "Królestwa" wprowadził gracza w rzeczywistość "lokalnych" konfliktów militarnych, np. wojny z Zakonem Krzyżackim czy przewlekły konflikt Szkocji z Anglią (jeżeli widziałeś Braveheart'a to wiesz o co chodzi). A ta w ogóle bardzo lubię epokę średniowiecza. Zatem wychodzi, że to Miedieval II + dodatek "Królestwa" jest moim faworytem serii.

Na prawdę polecam zabawę z w/w tytułem.

Aha - odradzam zaczynanie przygody z serią Total War od najnowszej odsłony zatytułowanej "Empire". Ta część w niezwykle skuteczny sposób może zniechęcić początkującego gracza. Od strony technicznej to po prostu "Kaszana-zone": mnóstwo bugów, crash'y i innych cudownych rzeczy. A szkoda bo potencjał tego tytułu jest spory: min ekslporacja Morza Karaibskiego czy Indii (tego nie było we wcześniejszych tytułach Total War).

Poza tym Medieval II, wraz z dodatkiem, ukazał się w platynowej kolekcji, więc za około 60zł dostajemy do rąk na prawdę solidny produkt. Nadmienię, że dodatek "Królestwa" prowadził tryb gry HOTSEAT :) (w podstawce też można go "uruchomić" - wystarczy zmienić kilka rzeczy w pliku .cfg).

I na koniec - seria Total War nie jest dla każdego - to po prostu trzeba lubić. Sama zabawa na mapie taktycznej odbywa się w trybie turowym, natomiast bitwy/oblężenia to czysty RTS (rzecz jasna o wyniku starcia decydować może "automatyczne rozstrzygnięcie" - to już jest wolą gracza). Dodatkowo ocenę serii Total War podnosi, jak sądzę, zastosowanie, rzeczywistej mapy Europy, czy Bliskiego Wschodu (pojawiają się rzeczywiste/historyczne nazwy miast/zamków - mało jest gier bazujących na tego typu aspektach).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj z rana dostałem newsletter gram.pl, w którym było o nowej ofercie WPNomanii, więc wchodzę, i przeżywam totalne zaskoczenie. Szybko składam zamówienie na Fear 2, Empire'a, i Kroniki Riddicka, klikam na "złóż zamówienie" i... rany, okazało się, że wszystko wykupione w dosłownie dwie godziny, i nie zdążyli nawet zaktualizować strony... Smaka sobie narobiłem na Empire'a, więc się pytam, czy warto zapolować jeszcze na tą grę? (używki, itp.)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poluj oj poluj....make evryone die :P nom medivalek dobry chlop...gralem wshoguna....gralem w medievala 1 i 2.... nie gralem w rome i empire. polecam world of battles....taki fantasy medieval multi...(jeszcze beta) jak nie wolno polecac....no co to zle ze moze ktos bedzei mial za moim posrednictwem 2 dni zabawy :P :P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj z rana dostałem newsletter gram.pl, w którym było o nowej ofercie WPNomanii, więc wchodzę, i przeżywam totalne zaskoczenie. Szybko składam zamówienie na Fear 2, Empire'a, i Kroniki Riddicka, klikam na "złóż zamówienie" i... rany, okazało się, że wszystko wykupione w dosłownie dwie godziny, i nie zdążyli nawet zaktualizować strony... Smaka sobie narobiłem na Empire'a, więc się pytam, czy warto zapolować jeszcze na tą grę? (używki, itp.)

Jeżeli masz anielską cierpliwość, stalowe nerwy i obca jest Tobie szewska pasja to śmiało, kup sobie Empire...

I uwierz na słowo - "poprawne" działanie (czyt. total-babole) tej gry nie będzie miało żadnego związku z konfiguracją Twojego PC. Mi akurat Empire działa "jako tako". Jednak jest masa osób, które ekipę Creative Assembly, za ich najnowsze dzieło, wystrzeliłaby w kosmos. Smaczku sprawie dodaje fakt, że "Empire...", jako pierwszy z serii, jest związany ze Steam'em.

Polecam lekturę forum na http://forum.totalwar.org.pl/index.php dział Arsenał.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby "odpalić" Hotseat w "podstawce" musisz mieć zainstalowany tylko !!!! Miedieval II (bez "Królestw" i modów)

Generalnie cały patent polega na zmianie wartości w pliku "config" - znajduje się on w głównym katalogu gry. Ten plik to

medieval2.preference.cfg.

Po instalacji gry, uruchamiamy ją, odpalamy dowolną kampanię i robimy save'a (w ten sposób system modyfikuje owy plik "config" o wartości na których nam zależy). Wyłazimy z gry, wchodzimy do jej plików i odpalamy plik medieval2.preference.cfg. za pomocą notatnika.

Pojawią się nam różne nazwy i wartości. Szukamy formuły [multiplayer]

Zatem aby uruchomić Hotseat, to co pod [multiplayer] się znajduje, powinno wyglądać tak:

[multiplayer]

playable = 1

hotseat_turns = 0

hotseat_scroll = 0

hotseat_autoresolve_battles = 0

hotseat_disable_console = 0

hotseat_disable_papal_elections = 0

hotseat_save_prefs = 1

hotseat_update_ai_camera = 1

hotseat_validate_diplomacy = 1

Po podmianie wartości, zamykamy plik, zgadzamy się na wprowadzone zmiany i już. Odpalamy grę i możemy wybrać więcej niż jedną frakcję, możemy wybrać je wszystkie.

Dopiero teraz możemy instalować "Królestwa" i mody (chodzi o to, że dodatek do Medieval'a II modyfikuje plik cfg. na tyle aby "utrudnić" wpisanie w/w wartości)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leniwie aczkolwiek z pewną nutką frustracji, odpowiadam: NIE, niestety nie ma kampanii online (jest tylko szybka bitwa morska i szybka bitwa lądowa), również nie ma, zapowiadanego jeszcze przed premierą, trybu hotseat...

Szkoda, że nie chce się Tobie pogrzebać na forach - lektura całkiem porywająca i "pieprzna" :wink:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nadal sobie nie potrafię wyobrazić kampanii w trybie online. Byłaby możliwa tylko, gdyby wszystkie bitwy były rozstrzygane automatycznie, bowiem taka bitwa może trwać do pół godziny, a co by robili inni gracze jakbyś ty sobie walczył z jakimiś buntownikami, a? W końcu bitwy to główny aspekt gier Total War, więc bez sensu byłoby robić multiplay bez bitew... :rolleyes:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładam, że pytasz o "Królestwa" - bo tylko w tym tytule istnieje "oficjalny" hotseat. Generalnie to banał ale myślę, że należy o tym napomknąć: hotseat polega (w tym przypadku) na graniu w tę samą kampanię, w dwie/kilka osób, na jednym komputerze. Zatem nie ma opcji, żeby w owym trybie rozegrać bitwę z innym żywym graczem (no chyba, że armią kumpla/kumpeli będzie dowodził komputer). Przecież bitwy w TW to czysty RTS - trudno sobie wyobrazić granie w takim trybie na jednym komputerze. Co innego jak w trybie hotseat zaatakujesz frakcję sterowaną przez kompa - wtedy bezproblemowo można rozegrać batalię.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Królestwa" to, oprócz hotseat, przecież cztery kampanie, prezentujące "lokalne" konflikty zbrojne: Bliski Wschód - epoka krucjat, wojna krzyża z półksiężycem na terenie Palestyny, Syrii.

Brytania - średniowieczne konflikty wyspiarzy - wojna Anglii z Szkocją, do tego jeszcze frakcje Walii, Irlandii oraz najazdy Norwegów

Europa Środkowa, wybrzeża Bałtyku - Wojny Zakonu Krzyżackiego z Litwą czy Polską, do tego obecność Nowogrodu czy Danii.

"Wielkie odkrycia geograficzne" (to rzecz jasna eufemizm) - dzieje starożytnych Indian; min Majowie czy Aztekowie, do tego brutalna eksploracja kontynentu amerykańskiego przez tzw konkwistadorów.

Jak dla mnie to najgorsza z czterech kampanii. Wolałbym aby zamiast /oprócz niej pojawiła się np. Wojna Stuletnia czy Reconquista (zmagania krzyża i półksiężyca na Płw Iberyjskim).

Moim zdaniem dodatek "Królestwa" wnosi poro świeżości do całej rozgrywki w Medieval'i II, do tego pojawiają się nowe jednostki i nowy "designe" zamków na mapie strategicznej. Poza tym na bazie "Królestw" powstało całkiem sporo świetnych modów, min. Steinless Steel czy Kingdoms Great Campaign .

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nadal sobie nie potrafię wyobrazić kampanii w trybie online. Byłaby możliwa tylko, gdyby wszystkie bitwy były rozstrzygane automatycznie, bowiem taka bitwa może trwać do pół godziny, a co by robili inni gracze jakbyś ty sobie walczył z jakimiś buntownikami, a? W końcu bitwy to główny aspekt gier Total War, więc bez sensu byłoby robić multiplay bez bitew... :rolleyes:

W Heroesach trójce to funkcjonowało całkiem nieźle, wiadomo że rozgrywka musiałaby być między graczami którzy się znają i nie zieją drugiemu w kołnierz żeby już skończył turę. Zapewne można by się też umówić na tryb autoresolve. Ważne żeby ten cholerny tryb kampanii online w końcu był wprowadzony, toż to jest wodzenie graczy za nos najpierw go obiecując a z tego co widzę to jest dawno po premierze a owego nawet na horyzoncie nie widać.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale o czym Wy mówicie?

Żeby uruchomić Kingdoms Grand Campaign Mod trzeba mieć zainstalowany dodatek Kingdoms.

Mod instaluje się tak jak każdą aplikację pod Win - odpalamy plik .exe (w tym przypadku "wygląda" jak ikonka przedstawiająca różowy dysk twardy) i instalujemy dokładnie tam gdzie jest zainstalowany Medieval II, np. d:/gry/Medieval 2 - dla ów moda również wybieramy identyczną ścieżkę.

Po zainstalowaniu pojawi się skrót na pulpicie i to wszystko. Aha... polecam zainstalowanie patch'a do tego moda (ver 4.1)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...