Skocz do zawartości

Polecane posty

Ale i tak, w stosunku do takiej Bety 1.3_01 (do której chyba wrócę), obecny MC jest zarówno olbrzymim krokiem naprzód, jak i krokiem wstecz.

Krokiem naprzód, bo doszło bardzo dużo nowej zawartości, nowe tryby, itp. więc Minecraft stał się bardziej erpegowy i przystępny dla mas (i obstawiam, że najdalej w 1.5 będziemy już mieli tryb Adventure).

A krokiem wstecz - bo gdzieś po drodze zaczął się gubić duch i idea Minecrafta. Na początku gra polegała na kombinowaniu, wymyślaniu własnych rozwiązań, obchodzeniu ograniczeń gry (bramki wodne, windy...) i ogólnie, tworzeniu CZEGOŚ. Teraz jest Creative - niby idealny dla budowniczych, ale jednocześnie zabija klimat gry; po prostu budujesz, budujesz, buuuduuujesz i nic więcej. Survival i Hardcore - w Survivalu doszło pełno udziwniaczy, bez których niby można spokojnie grać, ale... No właśnie, ale - po prostu bonusy z zaklinania i alchemii są tak użyteczne, że gra bez nich jest... nazwijmy to, "średnio przyjazna".

Stary Minecraft miał w sobie właśnie to coś - trzeba było samemu odkryć, jak "oszukać system" i wspomóc gameplay - boostery, windy, drabinki wodne, floodgate... Jak dla mnie, MC po prostu odszedł od korzeni i jest teraz inną grą. Podobną, ale mimo to, nie tą samą.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w Survivalu doszło pełno udziwniaczy, bez których niby można spokojnie grać, ale... No właśnie, ale - po prostu bonusy z zaklinania i alchemii są tak użyteczne, że gra bez nich jest... nazwijmy to, "średnio przyjazna".

Dokładnie. O wiele mniej przyjazna od MC w starszych wersjach, które różniły się tym, że... Nie było "udziwniaczy"...

Siejecie panikę bez sensu. Nikt nie każe Wam budować na wysokość 250. klocków, nikt nie każe Wam zaklinać przedmiotów.

Od czasów wczesnej bety zmieniła się JEDNA rzecz - trzeba jeść, żeby HP się regenerowały. Cała reszta jest opcjonalna, więc jak ktoś chce, może grać po staremu (tak, jak ja - ani razu niczego nie zaklinałem, nie bawiłem się w alchemię, nawet do Netheru w zasadzie nie zaglądam).

Ale za to nie mogę się już doczekać zebrania surowców do postawienia "stuklockowej" fortecy na górze, która sama jest wysoka na 120.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Imho MC idzie za bardzo w stronę RPG'a obecne golemy kompletnie eliminują element survivalu w MC, po prostu biorę ze sobą parę kostek żelaza i dynię stawiam golema a on robi resztę. Do wprowadzenia pistonów było dobrze potem za dużo udziwnień, jeśli miksturki alchemiczne są jeszcze ciekawe tak enchanty miecza to totalny kosmos więc będę musiał poszukać wersji 1.8 Beta i tyle...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Alaknar

Zgoda, ale zauważ, że gdyby w starym MC zaklinanie i alchemia byłyby obecne, można by było spokojnie bez nich grać, natomiast obecnie są one w zasadzie wymagane w niektórych częściach gry (np. w Endzie albo w fortecach w Netherze). I nawet nie chodzi mi o nowinki w gameplayu, które (z trudem) przeżyję, ale o stopniowe eliminowanie przez Notcha elementów, które dla mnie (i zakładam, że nie tylko) były esencją gry. I które to zmiany nie są bynajmniej opcjonalne...

Przede wszystkim - boostery. Ich zastosowanie jakoś tak... ożywiało torowiska - i wymuszało w niektórych miejscach kombinowanie. Teraz są szyny przyspieszające, ale to mimo wszystko nie jest to samo... To trochę tak, jakby zabrali ci Frugo i zamiast niego dali Tymbarka (przykład typu "random") - niby podobny, ale jednak nie to samo. Po prostu, jak dla mnie, obecne systemy torów są takie jakieś pozbawione ducha.

Windy - mała rzecz, a genialna. Błyskawiczny transport i dość kreatywne domy z takimi wejściami (na minecraft wiki jest chyba dalej na stronie o windzie obrazek z lewitującym zamkiem, właśnie z wejściami typu "winda wodna") ; do tego, proste w budowie. Obecnie (chyba) da się stworzyć windy, ale jest to znacznie trudniejsze i mniej opłacalne.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słodki Jezu. Ile nowości. Alchemia? Zaklinanie? Udziwniacze, udziwniacze, udziwniacze? Golemy? Minecraft się zrobił jeszcze mniej minecraftowym tworem, niż się robił. Chyba jednak preferuję tradycjonalny tryb gry, chociaż nie ukrywam, chętnie wypróbuję i pobawię się nowym, kto wie - może nawet spodoba mi się on bardziej. Póki co, muszę się doedukować.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

natomiast obecnie są one w zasadzie wymagane w niektórych częściach gry (np. w Endzie albo w fortecach w Netherze)

Ale nikt Ci nie każe do Netheru, czy Endu biegać. Chcesz mieć MC z wersji wczesnej bety? Bierz kilof w dłoń, nie buduj golemów, tylko rób kopalnie, rób zamki, rób miasteczka - absolutnie nikt Ci nie broni całkowicie olać ciepłym moczem WSZYSTKICH (poza głodem) nowinek wprowadzonych od czasów bety. Nikt i nic nie stoi na przeszkodzie.

Ja, można powiedzieć, zatrzymałem się na jeszcze wcześniejszych etapach MC, bo nawet Redstone w zasadzie nie używam, kolejek nie robię. Tylko sobie buduję i cieszę się z nowych klocków, jak się pojawiają. Albo z tego, że teraz po vines można wchodzić, jak po drabinach. Ale znowu - gdybym chciał mieć "klimat starego MC", to bym po prostu postawił drabinę.

Więc powtórzę: nie rozumiem i nie zrozumiem płaczu, że MC się zmienia, bo (poza głodem) nie wprowadzono ANI JEDNEJ zmiany, która byłaby obowiązkowa i zmieniała gameplay w stosunku do wcześniejszej wersji gry.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mi się wydaje, czy duża część grających w Minecrafta i wypowiadających się w tym temacie nie zakupiło go w ogóle? :trollface:

To tylko moje niecne podejrzenia, nie przejmujcie się :cheesy: Ogólnie jeśli ktoś nie chce mieć nowej wersji to Minecraft Version Changer i możecie sobie wybrać, który wam najbardziej pasuje ;]

@Alaknar

Tak. Zwiększenie limitu wysokości światów to wielki plus ;] Może uda im się przekształcić ,,Morię" na przynajmniej 1 do 3 :O

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Alaknar: Jak dla mnie nie jest problemem, jakie zmiany zostały wprowadzone, tylko jak gra się rozwija. MC z sanboxowej gry o budowaniu przekształca się coraz bardziej w rpg/mmo. Nie mam nic przeciwko wprowadzeniu alchemii, ale niech za tymi zmianami idą też inne. Takie, które usprawniają to, co oddaje prawdziwego ducha gry. Zaś tutaj, od kilku dobrych miesięcy gra idzie w zupełnie innym kierunku. Zakłada się na to, że wszystkie nowe upadate'y będą również iść w tym samym kierunku. Minecraft więc, coraz mniej będzie się skupiał na budowaniu, a coraz więcej na udawaniu rpg. Jedyne co, ratuje sytuacje, to duże zapleczy modderów.

Edytowano przez Dedexus
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Alaknar

A usunięcie boosterów, nerf (albo totalne usunięcie) windy, wywalenie drabinki wodnej, to nie są niby zmiany w gameplay'u? Tak samo dziwne jest dla mnie, że nie jest oficjalnie dodana możliwość prowadzenia redstone po ścianach, co powinno być oczywistą oczywistością, mimo że mod to umożliwiający istnieje już od wczesnej bety, jeśli nie dłużej. Po prostu uważam, że kierunek zmian w MC idzie nie koniecznie w kierunku lepszego, a część wkurzających niedopatrzeń jest regularnie omijana w kolejnych wersjach, przy jednoczesnym usuwaniu "niedopatrzeń" składających się na klimat i faktycznie wnoszących coś do gameplay'u - boostery, windy, drabinki wodne...

@EDIT

Nevermind, znalazłem na forum MC moda przywracającego część gameplay'u z starej bety (do wyboru) i z 1.9-pre (Endermana). Do tego, w modzie OldSurvival:

Removes experience

Removes hunger

Makes food heal directly amd instantly

Disables food stacking

Rearranges HUD to 1.7.3 look

Removes bow charging

Removes bow durability

Makes animals not flee when damaged

Removes critical hits and increases damage

Makes armor reduce damage like in 1.7.3

Makes mobs drop old items (zombies drop feathers etc)

Makes sheep drop wool when punched

Disables 1.2 rare loot (swords etc)

Gdyby kogoś interesowało, http://www.minecraftforum.net/topic/534818...n-and-endermen/

Edytowano przez Thaarael
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja wymyśliłem taki projekt.

Zrobiłem miasteczko (cały czas buduję) wysoko nad ziemią.

W centrum jest mały budynek - elektrownia. Zasila on całe miasteczko - oświetlenie dróg i budynków. W centralnym budynku jest wyłącznik odcinający prąd. Gasną wtedy lampy na ulicach i oświetlenie w domkach.

Każdy domek ma włącznik dzięki czemu można zaświecić lub zgasić światło. Jedynym warunkiem jest to że "elektrownia" musi dostarczać prąd. Tak więc jeśli elektrownia ma awarię to w całym mieście nie ma prądu :D

Zabawy z instalacją trochę jest ale efekt moim zdaniem wyszedł super.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łoo... dawno mnie tu nie było... let's spam!

A zwróciliście uwagę przy wyborze języków, na Pirate Speak? Polecam, świetny patent, Mojangowi widocznie bardzo się nudziło :wink: Tylko ta czcionka męczy oczy.

Taka próbka:

OK - Plundered

Tak - Aye

Nie - Nay

Nawet nazwy przedmiotów są pozmieniane. Bardzo przyjemna opcja.

Iron Golem? Ale on jest taki miły! Uwielbiam go, może racja, że jest z nim za łatwo ale... tak się śmiesznie kołysze na boki :laugh: . A takie moje pytanie - golem może mnie zaatakować, jeśli go uderzę? Bo taki Snow Golem nie kontratakuje, ale siły Iron Golema trochę się boję. :wink:

Pozdrawiam
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U was tyż iron golemy wyciągały nie wiadomo skąd czerwone kwiatki? U mnie stoi sobie taki, nagle pojawia mu się w łapie kwiat a on się na niego gapi. Po jakimś czasie kwiat znika a on dalej łazi bujając się jak Tytanic.

Gdy grałem na Creative, wbiłem do jakiejś wioski i zacząłem ją rozbudowywać. Porobiłem tam trochę NPCów i golemów. Nieraz zdarzyło mi się, że tego golema walłem niechcący ale nie zareagował w związku z tym wrogo. Więc w jakich okolicznościach one atakują?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieraz zdarzyło mi się, że tego golema walłem niechcący ale nie zareagował w związku z tym wrogo. Więc w jakich okolicznościach one atakują?

Na Creativie nic cie nie tknie poza creeperem który jak będziesz dostatecznie blisko to buchnie. Co do kwiatków to no idea, nie robię golemów bo za bardzo ułatwiają grę...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno znowu ma nastąpić jakaś rewolucja w rolnictwie - sam nie wiem co teraz dodadzą. Może w końcu ten nieszczęsny kakaowiec ?

Co do żelaznego golema to IMO trochę za mocny ale plusem jest to, że nie może za nami podążać i także potrafi być nawet wrogo nastawiony wobec nas jak go zaatakujemy. To w miarę wyważa ułatwienie jakie one dają graczu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne zmianą będzie kakaowiec.

Od czasów "ery Jeba" MC po stokroć się polepszył, moim zdaniem. Ostatnio nie mam zbytnio na owego czasu, nawet zastanawiam się, czy nie odsprzedać/wymienić konta... Ktoś zainteresowany?

U was tyż iron golemy wyciągały nie wiadomo skąd czerwone kwiatki? U mnie stoi sobie taki, nagle pojawia mu się w łapie kwiat a on się na niego gapi. Po jakimś czasie kwiat znika a on dalej łazi bujając się jak Tytanic.

Tyż, nawet bardzo często. Może to oznaka, że dany golem jest adorującym jakąś golemicę? Golem też człowiek.

Edytowano przez EvilWarlord
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tirdaw

To zarąbiście. :) Od dawna czekam na możliwość handlu z wieśmakami. Wtedy chyba znów zacznę grać na survivalu. :)

Ostatnio wyszła jakaś nowa wersyja Minecrafta, ale nie wiem co ona dodaje nowego, nie aktualizowałem bo dużo modów wgranych mam. Ktoś wie co zawiera najnowszy update?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...