Skocz do zawartości

Dziura w ścianie

  • wpisy
    74
  • komentarzy
    377
  • wyświetleń
    45421

O blogu

O gier wytwarzaniu, projektowaniu i rzeczach spod czerepa

Wpisy w tym blogu

Szukamy kogoś na staż przy produkcji gier (jest hajs!)

Hejka Wam. Dawno nic tutaj nie pisałem, a szkoda bo trochę ludziów moje gamedevowe wpisy lubiło i śledziło blog, i stwierdziłem, że zrobię drobny ukłon w stronę cdactionowej blogosfery. Mam nadzieję, że moderatornia mi wybaczy Otóż kiedyś Wam spamowałem o grze "Phantaruk", którą robiliśmy z Draco po godzinach. Dalej ją robimy: ale już w pełnym wymiarze czasowym. Mamy fajne biuro i w ogóle. W każdym razie poniżej podrzucam treść ogłoszenia, bo szukamy kreatywnego "kogoś" na staż 3D / Projektowan

Kordgorn

Kordgorn

Lęk a strach, różnice i wykorzystanie w grach

Lęk i strach często padają obok siebie jako swoje synonimy. Jednakże istnieją pomiędzy nimi różnice, które definiują sposób (a raczej miejsce) ich powstawania. W tym wpisie, chciałbym opowiedzieć o ich miejscu w grach wideo, pokazać zastosowanie w horrorach. Zanim przejdę do sedna i przedstawię pewną konkluzję, pozwolę sobie opowiedzieć trochę o strachu i lęku osobno. Zaznaczam również, że nie będę wdawał się w niuanse patologicznego powstawania lęku czy strachu, tak jak robił to Freud czy K. Ho

Kordgorn

Kordgorn

Newsman poszukiwany (i nie tylko)

Tak, znowu się w coś wpakowałem. Tym razem projekt na mniejszą skalę, ale ciekawy i z potencjałem. W skrócie: poszukiwana jest osoba, której zadaniem będzie dostarczać świeżych (lub nie) newsów na stronę związaną z grami horrorowymi, w języku angielskim. Tak naprawdę będzie to polegało na tworzeniu shortów na akpit-dwa. Wynagrodzenie równe ustalonemu % zarobków serwisu, a po pewnym czasie możliwość stałej współpracy. Dodatkowym plusem jest to, że serwisu tego typu w sieci jeszcze nie ma (szczeg

Kordgorn

Kordgorn

Na co cierpi obcy w Alien: Isolation?

Muszę na początku przyznać: grając w horrory wczuwam się bardzo mocno, przez co jestem ultra-czuły na wszelakie pojawiające się straszaki i niuanse dźwiękowe. Ostatnio w łapy wpadł mi Alien: Isolation, którego nadgryzałem już dawno (w ramach późnego researchu, po tym jak wrzuciliśmy pierwsze demo Phantaruk?a) ale niestety skończyłem go dopiero kilka dni temu. Od razu mówię, że tekst ten nie jest recenzją a jedynie przemyśleniami dotyczącymi wybranych przeze mnie mechanik i ich wpływu na poziom

Kordgorn

Kordgorn

BOX the revenge

W ostatni weekend na gamejam #MultijamUltra2015, który zakładał stworzenie gry multi w dowolnym typie, zrobiliśmy BOX the revenge. W skrócie jest to szybka, prosta napierdzielanka dla dwóch osób przy jednym kompie, w przyjemnej, nieskomplikowanej szacie graficznej opierającej się o Cuby z Unity. Gierka powstała tak naprawdę w jeden dzień, ok 14h z przerwami. Nie daliśmy rady zaimplementować wszystkiego (np. customizację bohaterów, więcej graczy, bonusowe bronie) ale i tak był/jest fun. Gierkę m

Kordgorn

Kordgorn

Phantaruk is Greenlit!

Niezwykle miło jest nam poinformować, że Phantaruk dostał się na Steam poprzez usługę Steam Greenlight! Innymi słowy: przykuliśmy uwagę Valve i któryś z pracowników Gabe'a otworzył furtkę do wydania naszego horroru na tej platformie. Przyznam szczerze - nie było łatwo. Sam początek jednak dał nam energetycznego kopa, który musiał wystarczyć (a nawet wystarczył) do samego końca kampanii. Okazało się jednak, że po chwilowym boom podczas którego udało się wbić ok. 40% bez jakiegokolwiek marketingu,

Kordgorn

Kordgorn

O dojrzewaniu do strachu

Twórca gier. Nie brzmi to tak poważnie jak architekt, malarz czy pisarz. W końcu gier nie można dotknąć, rozsiąść się na nich albo uznać za dom. Profesje te mają jednak kilka cech wspólnych: wymagają kreatywności zarówno w tworzeniu jak i odbiorze, oraz potrafią nieść ze sobą ładunek emocjonalny. I na tym pocisku emocji, który emituje każdy rodzaj zauważalnej sztuki, pragnę się skupić. Tak samo jak malarz, który wystawia swoje dzieło i czuje spełnienie, gdy ktoś je zrozumie, ja odczuwam to samo

Kordgorn

Kordgorn

Phantaruk gotowy do ściągnięcia!

Demo gry Phantaruk jest już oficjalnie dostępne! Każdy zainteresowany może zagrać w grę, wyrazić własną opinię i podzielić się pomysłami. Wszystkie sugestie bierzemy pod uwagę i rozpatrujemy z żywym zainteresowaniem. W tej wersji Phantaruka, zadaniem gracza jest przedostać się do sekcji Biomedycznej statku ?Colonial-02? na którym jesteśmy uwięzieni. Poznamy część historii, dowiemy się o tajemniczych eksperymentach prowadzonych w kosmosie i będziemy uciekać przed krwiożerczą bestią. Demo dostarcz

Kordgorn

Kordgorn

Demo Phantaruka i Greenlight'owanie

Zdecydowaliśmy się na opublikowanie dema naszej gry - Phantaruk, horroru w którym klimatu nie budujemy za pomocą jump scare'ów. Ostatnie tygodnie były dla nas ciężkim okresem, w którym nieźle walczyliśmy aby móc coś zaprezentować. Po ośmiogodzinnym dniu pracy (a często i dziesięciogodzinnym) siadaliśmy przed Phantarukiem, żeby skończyć zaczęty projekt i pokazać światu naszą wizję małego horroru. Kilka dni temu zdecydowaliśmy się zrobić krok na przód i zamieścić grę na Steam Greenlight, ale z ra

Kordgorn

Kordgorn

Phantaruk na Steam Greenlight!

Stało się! Phantaruk, nasza mała gra tworzona po godzinach, wylądowała na Steam Greenlight i już czeka na Waszą pomoc oraz głosy na ?TAK?. Przypomnijmy, czym jest Phantaruk: To mały horror, dziejący się na opuszczonym statku kosmicznym. Zadaniem gracza jest przetrwać i uciec z opuszczonej maszyny. Wykorzystując dostępne środki i przekradając się, rozwiązujemy zagadki i walczymy o każdą minutę życia. Gra aktualnie jest w fazie beta - wszystkie główne systemy takie jak np. AI, inwentarz, przedmiot

Kordgorn

Kordgorn

Sneak peek gameplay z Phantaruka!

Panie i panowie, mam zaszczyt przedstawić sneak peek gameplay z naszej gry, Phantaruk! Youtube Video -> Oryginalne wideo Gierkę męczymy już trochę czasu. Jak dobrze pójdzie to za jakieś półtora miesiąca wydamy. Nie jesteśmy jeszcze pewni, czy wrzucać za darmo czy za drobną opłatą via Steam. Zastanawiamy się również nad wypuszczeniem czegoś w rodzaju open bety. Co myślicie? Macie jakieś uwagi? Każdy komentarz mile widziany. Strona projektu: www.phantaruk.com Fanpage: www.facebook.com/p

Kordgorn

Kordgorn

Szukamy testerów do Phantaruka

Budzisz się na opuszczonym statku kosmicznym. Szybko znajdujesz log, zostawiony przez niejakiego doktora Heartmana, którego lektura przyśpiesza Twój puls. Czujesz jak serce uderza w Twojej klatce piersiowej, nie wierząc w to co czytasz. Starasz się zebrać myśli, uspokoić i opanować zawroty głowy. Wydaje Ci się, że słyszysz odgłos kroków; mógłbyś pomyśleć, że doktor Cię okłamał, gdyby nie nagły, nieludzki ryk. Czym jest Phantaruk? Phantaruk jest małą grą z gatunku survival horror, w której przyjd

Kordgorn

Kordgorn

Biały Mrok

Stałem jak wryty, nie rozumiejąc sytuacji, w której właśnie się znalazłem. Patrzyłem w dal, a raczej próbowałem wytężać wzrok, żeby móc zobaczyć cokolwiek, jednak wszelkie starania spełzały na niczym. Absolutnie nie miałem pojęcia co o tym wszystkim sądzić. Znaleźliście się kiedyś w takiej sytuacji, że nagle i nie wiadomo skąd jesteście w całkowicie innym, obcym Wam miejscu? Właśnie takie coś mi się przydarzyło. Tak, jak gdyby ktoś pstryknął palcami i za pomocą jakiegoś demonicznego ciągu wypowi

Kordgorn

Kordgorn

GameDev Diary v.0.0.4: Co te Phantaruki

Gra ?Phantaruk? powstaje już dość długo. Jakiś czas temu zdecydowaliśmy się jednak na śmiały krok - zmianę całej szaty graficznej i części mechaniki. Ewolucja ?Phantaruka? była bardzo ciekawym doświadczeniem. Analizując proces, który przebyliśmy, wyszło na to, że tak naprawdę cały czas klarowała nam się finalna wizja gry. I pomimo tego, że wciąż pojawiają się nowe rzeczy, które delikatnie kierują designem projektu w różne strony, to mogę rzec: wiemy na czym stoimy. Najpierw chciałem opowiedzi

Kordgorn

Kordgorn

GameDev Diary v.0.0.3: Lolly i metalowa szafa

?Lolly: Surrounded by Men? już jest online! Po dwóch tygodniach prac udostępniliśmy grę dla wszystkich. Możecie znaleźć ją w linku poniżej, na #wathta jam. Link do gry: http://kordgorn.itch.io/lollysurrounded Tymczasem chciałbym napisać o zmianach, które wprowadziliśmy do najnowszej wersji, czego dodać nam się nie udało bo czasu mało, oraz jakie mamy dalsze plany dotyczące tej gry. 1. Niektóre zmiany w Loli: - wszystkie bronie zamieniliśmy na jednoręczne ale podwójne; - dodaliśmy dużo efektów cz

Kordgorn

Kordgorn

GameDev Diary v.0.0.2: Phantarukowa bestia

Dzisiejszy wpis z cyklu ?GameDev Diary? chciałbym poświęcić w większości grze ?Phantaruk?, nad którą jakiś czas temu w DevClaw?ie pracowaliśmy. Projekt, jak to projekt, jakiś status mieć musi, a ten jeszcze do niedawna brzmiał ?całkowicie zamrożony?. Czemu tak się stało i co z grą dalej będzie? O tym głównie jest ten tekst. W pierwszej kolejności chciałbym przybliżyć czym był ?Phantaruk?. Otóż w założeniach miał być to survival horror tworzony na Unreal Engine 3, inspirowany grą ?System Shock 2?

Kordgorn

Kordgorn

GameDev Diary v.0.0.1: Lolly i (jej) roboty

Od jakiegoś czasu chodziła za mną myśl, szepcąca mi do ucha o rozpoczęciu pewnej serii wpisów, za których sprawą mógłbym łączyć tworzenie gier z rozwijaniem własnych umiejętności rzucania słowami, bez zbędnego wymyślania. Bingo! Stwierdziłem, że będę wrzucał treści - ciekawostki, na temat projektów nad którymi aktualnie pracuję. Tak więc oto, panie i panowie, prezentuję pierwszy z cyklu ?GameDev Diary? wpis, o pięknym indeksie ?v.0.0.1?. Przed Wami: ?Lolly i (jej) roboty.? Na początku wypadałoby

Kordgorn

Kordgorn

Trudne gry na telekomórki

Niektóre gry są po prostu trudne i uruchamiając je mamy ochotę po kilku minutach rzucić telefonem z impetem o ścianę. Niestety, coś mnie podkusiło, żeby sprawdzić jak to jest być po tej drugiej stronie (nie ściany). Jakie uczucia wypływają na wierzch w momencie gdy daję komuś coś bardzo trudnego do osiągnięcia. I powiem tak: epickie. Ale o co chodzi? Otóż zrobiłem jedną z tych gier, na które mówi się "Flapy". I nie mam wcale na myśli klona Flappy Birda, ani nic z tych rzeczy. Tego terminu używa

Kordgorn

Kordgorn

KATETHOE

KATETHOE Młoda kobieta w białej todze szła w kierunku wzgórza, nazywanego w jej mieście Pagórkiem Płaczących. Lubiła tam przebywać w letnie, ciepłe popołudnia, gdzie siadała na miękkiej trawie i zajmowała swoje myśli marzeniem o bliżej nieznanych i niezbadanych dotąd krainach: lasach Kardahalu, które były ponoć zamieszkiwane przez wiele magicznych istot, czy też miastach z śnieżnobiałego marmuru Thoren i Kallardon, zarządzanych przez majestatycznych władców. Myślała o tym, żeby po prostu opuścić

Kordgorn

Kordgorn

Packey

Popełniajmy błędy całe swoje marne życie. Siedzenie w głębokim, miękkim fotelu, było z całą pewnością najlepszą czynnością, za jaką się dzisiaj wziąłem. To był mój czas. Cathey wraz z dzieckiem wyjechała do Elizabeth, a mi pozostało się lenić do momentu aż wrócą, co zresztą miało nastąpić późnym wieczorem. Moja wspaniała żona nie mówiła nic o tym, że zabiera ze sobą naszego pieska, rocznego yorka, którego nazywaliśmy Packey. Wywnioskowałem jednak, że musiała go ze sobą wziąć na wycieczkę, bo nie

Kordgorn

Kordgorn

Pani Teterley

Lovecraft zaczyna mieć na mnie ciekawy wpływ. Jako pewnego rodzaju skandaliczny eksperyment popełniłem oto opowiastkę "Pani Teterley", gdzie tytuł coś oznacza. Nigdy nie lubiłem tego pokoju. I mówię to całkowicie szczerze, z ręką na sercu ? nigdy nie przepadałem za tym pomieszczeniem. Gdyby nie to, że całe mieszkanie było wynajmowane od sędziwej już pani Teterley, to z całą pewnością wyniósłbym z tej sypialni wszystkie meble i zamurował ją od zewnątrz tak dokładnie, że żaden promień światła nie

Kordgorn

Kordgorn

"Gdy upada moneta", Rozdział I. cz. 1.

We wschodnich lasach, szczególnie o tej porze roku, dająca się wszystkim we znaki niska temperatura sprawiała, że pomiędzy liściastymi i iglastymi drzewami pojawiały się gęste, zjawiskowe mgły. Z całą pewnością można powiedzieć, że to tereny wyjątkowe, a wielu podróżników opisuje je jako straszne i nie do przebycia. Co tak naprawdę jest bzdurą, dzięki której co mniej odważni podróżują królewskim traktem, biegnącym od samego morza, aż do dolin Kahlanu. To, że ród Dahryj przyczynił się do rozbudow

Kordgorn

Kordgorn

Warsztaty SkillDev - tworzenie gier wideo

Chciałbym zaprosić wszystkich Wrocławian, oraz ludzi z okolic tego wspaniałego miasta, na warsztaty SkillDev, które odbędą się już 8. lutego. Zajęcia poprowadzi Mateusz Piaskiewicz, Senior Level Artist & Designer w firmie Techland. Koszt udziału to jedynie 30zł. Warto dodać, że warsztaty odbywają się cyklicznie co miesiąc, a już niedługo, bo w marcu, ruszą w Krakowie oraz Warszawie. Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej Fundacji SkillDev -> www.skilldev.pl

Kordgorn

Kordgorn

Medkity vs. Regeneracja

Ostatnio, pracując nad mechaniką przy projekcie gry Phantaruk, zastanawiałem się nad tym, jaki system zdrowia i obrażeń, pasowałby do rozgrywki najbardziej. Zadałem sobie pytanie: ?Na co ma on największy wpływ?? oraz ?Czy dzięki niemu mogę zmusić do czegoś gracza??. Jednym już z bardziej staromodnych systemów, operujących zdrowiem bohaterów gier wideo, jest zwykły Health Point System, połączony z uzupełnianiem braków w punktach życia za pomocą znajdowanych apteczek. Z drugiej strony jednak mamy

Kordgorn

Kordgorn

Poszukiwani wojownicy-testerzy

Hejka! Od jakiegoś czasu, po godzinach, pracuję z Draco Naredem nad pewną grą wideo. Doszliśmy jednak do momentu gdzie oboje mamy bardzo mało czasu, a przydałoby się w jakiś sposób oceniać i testować nowe systemy, które wprowadzamy do produkcji. Z tego powodu poszukujemy wojowników-testerów, którzy pomogliby rozwijać nam naszą grę. Chcemy aby Phantaruk, twór nad którym pracujemy aktualnie, podobał się też innym osobom. Jeżeli chciałbyś popatrzeć jak wygląda produkcja gry od środka, pogadać z lud

Kordgorn

Kordgorn

×
×
  • Utwórz nowe...