Skocz do zawartości

Dziura w ścianie

  • wpisy
    74
  • komentarzy
    377
  • wyświetleń
    45417

GameDev Diary v.0.0.1: Lolly i (jej) roboty


Kordgorn

573 wyświetleń

Loly_600px-300x150.png

Od jakiegoś czasu chodziła za mną myśl, szepcąca mi do ucha o rozpoczęciu pewnej serii wpisów, za których sprawą mógłbym łączyć tworzenie gier z rozwijaniem własnych umiejętności rzucania słowami, bez zbędnego wymyślania. Bingo! Stwierdziłem, że będę wrzucał treści - ciekawostki, na temat projektów nad którymi aktualnie pracuję. Tak więc oto, panie i panowie, prezentuję pierwszy z cyklu ?GameDev Diary? wpis, o pięknym indeksie ?v.0.0.1?. Przed Wami: ?Lolly i (jej) roboty.?

Na początku wypadałoby mi powiedzieć czym, a raczej kim jest Lolly. Otóż jest ona bohaterką aktualnie tworzonej przeze mnie i Grześka gry pt.?Lolly: Surrounded by Manliness?. Co w bardzo bezpośrednim tłumaczeniu oznacza: ?Lola: Otoczona Męskością?. Oczywiście nie chodzi o żaden narząd rozrodczy, a jedynie o mężczyzn, bowiem nasza pixelowa dziewczyna jakimś cudem została ostatnią i zarazem jedyną kobietą na świecie. Tak więc nie trudno się domyślić, że przyjdzie nam walczyć o przetrwanie: oczywiście nie w sposób taki jak nam przed oczami się pojawia, a bronią. W sensie, Bronia umarła, ale pozostają nam do dyspozycji takie zabawki jak: pistolety, strzelba, wyrzutnia rakiet czy nieśmiertelny minigun.

Guns_Show-300x24.png

Ogólnie rzecz biorąc, gra jest tworzona dopiero od kilku dni na Game Jam, czyli pewnego rodzaju konkurs (w sumie ten jest bez nagród), podczas którego autorzy mają określoną liczbę godzin lub dni na zrobienie gry o danej tematyce. Ten, w którym my bierzemy udział nazywa się ?Women are too hard to animate?. Został uruchomiony po tym jak ze strony firmy Ubisoft padły słowa ?W naszych grach jest mało postaci płci żeńskiej, ponieważ są one trudne do animowania.? Jedynym warunkiem jest to, aby główną rolę w grze brała udział postać płci żeńskiej.

Stwierdziliśmy, że musimy zrobić jakąś dynamiczną strzelankę. No i padło na Lolę. W tym momencie na potrzeby wyżej wspomnianego Jamu tworzymy ją z trybem rozgrywki ?Przetrwanie?, jednak już teraz wiemy, że jak skończymy to zabieramy się za fabularną część projektu.

Ale przejdźmy może do jakichś ciekawszych rzeczy. Dzisiaj chciałem napisać o tym, jak tworzone są animacje naszych przeciwników oraz głównej postaci. I nie ukrywam, że są one niesamowicie proste. Cała ich mechanika opiera się tylko na trzech klatkach kluczowych dla poruszania się, oraz dodatkowych w zależności od akcji. Przykładowo, poniżej zamieściłem obrazki składające się na ruch podstawowego przeciwnika ?Soldier?.

Soldiers_Show-300x112.png

Klatki następnie są przełączane pomiędzy sobą co 0,1s. co daje całkiem fajny efekt:

Soldier_Show.gif

Przy okazji dodam, że wrzuciliśmy do gry następnego przeciwnika. Nie mamy dla niego jeszcze konkretnej nazwy (choć w ucho wpadło nam "Heavy"), dlatego zdecydowanie lepiej będzie jak po prostu wrzucę Gif. Dodam, że posiada on z wyrzutnię rakiet, i jedyny bezpieczny sposób aby go zlikwidować to ostrzał z dużej odległości, zanim zdejmie własną broń.

Lollly_New_Enemy_Show2-300x100.gif

(Kliknij aby odtworzyć)

I w zasadzie to by było na tyle, jeśli chodzi o Lolę. W następnych ?dziennikach? będe na bieżąco wspominał o niej i o zachodzących w projekcie zmianach. Tymczasem jednak chciałbym wspomnieć, że serwis 1ndieworld również rozpoczął swój własny Jam w którym każdy chętny wziąć udział może. (Info w tym miejscu). Wisienką na torcie jest to, że finał konkursu odbędzie się na tegorocznym Poznań Game Arena. My udział bieżemy, ale info o samym projekcie opublikujemy dopiero na chwilę przed oddaniem gry do oceny.

Jeśli wpis Ci się spodobał, to zapraszam do odwiedzenia Kord?owego fanpage TUTAJ, natomiast jeśli jesteś zainteresowany grą ?Lolly:...?, to śmiało odwiedź stronę DevClaw.

Dodatkowo, wpis możesz przeczytać również na moim blogu, o tu -> Kordgorn.pl

4 komentarze


Rekomendowane komentarze

#emqi, no to wbiłeś gwóźdź do trumny. tongue_prosty.gif Sprawa z Phantarukiem jest taka, że cały czas myślimy co z nim zrobić. Zamrożenie projektu było związane głównie z restrykcjami firmy, w której wtedy pracowałem. Teraz zastanawiamy się nad tym, czy go generalnie nie uprościć i przenieść na inny silnik. I prawdopodobnie to zrobimy, ale dokładne info co z nim będzie, chciałem opublikować w następnym DevDiary (za tydzień jakoś). Tymczasem podrzucam link do forum, gdzie można pobrać coś w rodzaju prototypu (alpha prototype?) Phantaruka -> http://devclaw.com/f...php?f=15&t=4083

Link do komentarza
Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...