Niezwykle miło jest nam poinformować, że Phantaruk dostał się na Steam poprzez usługę Steam Greenlight! Innymi słowy: przykuliśmy uwagę Valve i któryś z pracowników Gabe'a otworzył furtkę do wydania naszego horroru na tej platformie.
Przyznam szczerze - nie było łatwo. Sam początek jednak dał nam energetycznego kopa, który musiał wystarczyć (a nawet wystarczył) do samego końca kampanii. Okazało się jednak, że po chwilowym boom podczas którego udało się wbić ok. 40% bez jakiegokolwiek marketingu, nastąpił moment stagnacji. Przez następne 30 dni o każdy, pojedynczy głos musieliśmy dosłownie walczyć. Problem nie polegał na tym, że gra się nie podobała - w końcu 60% osób, które trafiało na stronę Greenlight głosowało na TAK. Motyw był zdecydowanie prostszy: ludzie o nas nie wiedzieli. Phantaruk nie dysponuje chwytliwymi hasłami i obrazkami, nie mamy też super oryginalnej mechaniki, którą moglibyśmy zagonić do nas tłumy. Problemem podstawowym stał się więc design gry, który na początku jego powstawania nie zakładał żadnej sprzedaży produktu. Na szczęście pojawili się ludzie (i to nie tak mało!) którzy docenili klimat oraz sposób budowania strachu w grze, a więc jej główny element.
Koniec końców pojawiliśmy się też w prasie, co zapewniło nam ok. dodatkowe 10%. Pojedyncze wystąpienie w kilkunastu serwisach growych dało z jednej strony fajny wynik, bo otrzymaliśmy super feedback (i pozytywne opinie, jedna poniżej) ale z drugiej mały zawód. No bo jak to - tylko 200 głosów?
Jednakże nie chcę z tego wpisu robić postmortem, dlatego podsumuję finalnymi statystykami. Otóż w drodze do top100 mieliśmy 57%, a głosów zebraliśmy ponad 1000. Jak widać Valve nie zawsze wybiera gry z Top100 ale i nie zawsze odrzuca projekty poniżej.
Mamy nadzieję, że uda się dostarczyć Wam fajną grę, przy której nie jeden raz będziecie mogli się porządnie wystraszyć. Dlatego chciałbym podziękować wszystkim tym, którzy w nas wierzą i zagłosowali, a więc pomogli Phantarukowi w dotarciu na Steam.
Dzięki Panowie i Panie od całej ekipy Polyslash!
________________
Jeśli chcesz być na bieżąco z postępami, zajrzyj na nasz facebook Phantaruka lub facebook Polyslash albo odwiedź twitter.
0 komentarzy
Rekomendowane komentarze
Brak komentarzy do wyświetlenia.