Czasami w internecie zdarzy się co ciekawsza akcja, podjęta przez kogoś bohaterskiego inicjatywa ? w tym wypadku jest to The Free Bundle. A cóż to za twór? Otóż pięć gier niezależnych, zebranych razem, całkowicie za darmo. Za produkcje, wypracowane w pocie czoła ich autorów, nie trzeba (choć można wnieść dotację) wydawać absolutnie żadnego grosza. I muszę przyznać, że gry słabej jakości nie są ? każda z nich reprezentuje jakiś poziom, jest w czymś dobra. Sam zagrałem w Ascension, świetną storyte
Złość wylewam. Szaleńczą, ukierunkowaną na świat i bezgranicznie oddaną emocjom z mojej głowy. Wpis choć lekko niepunktualny względem całego poruszenia jakie nastało pod Kordowską przyłbicą, to prawdziwy i wystarczająco przemyślany. Ludzie! Czemuż to Wy potraficie być tak źli? ------------------------------ Czemuż to, drogie osobistości, potraficie szydzić z innych i rżnąć bezlitośnie plany oraz marzenia? Jak migają wasze neurony, że bez zastanowienia strzelacie agresywnością na coś czego nie zn
To wciąga, dość szybko. Pomimo tego, że ciągle jest dziełem pokroju bomby-prowizorki z ryżu i przeterminowanej musztardy to dostarcza ładunek pewnego rodzaju nieskomplikowanej satysfakcji. Piszę, bo znowu popełniłem wideo. Tym razem o zombie, bo pomysł wpadł do głowy w ciągu pięciu minut z racji, że były pewne problemy techniczne i temat który miał być zrealizowany początkowo automatycznie odpadł. Jeśli chodzi o mikrofon, cóż - okazało się, że karta dźwiękowa nie dała rady z jakością studyjną i
Tak, stało się. Zawsze się musi coś stać. Szczególnie gdy moja łepetyna zostanie zainfekowana jakimś pomyślunkiem a potem, drogą akcji, zaczynam działać i wychodzą mi takie bajery jak ten poniżej. Parówki, ogórki i pomidory wy moje - obejrzyjcie, posłuchajcie i pooglądajcie pyskol mój. Pierwszy raz w życiu popełniam coś takiego - jeśli komukolwiek się spodoba to będę robił więcej. Jeśli nie, będę robił jeszcze więcej. Jeśli macie jakieś uwagi, propozycje lub ostrą, pieprzną krytykę - strzelajcie
Level Designer nie samym projektowaniem poziomów żyje, trzeba być elastycznym aby nadążać za innymi. Wiadomo, że co jest do wszystkiego to jest do niczego, jednak obeznanie z podstawami różnych przydatnych dziedzin może czasami nam bardzo ułatwić naszą pracę. Level Design to nie tylko układanie klocków w lokacjach, trzeba o tym pamiętać. Przedstawię tutaj trzy bardzo przydatne umiejętności które warto rozwijać i najzwyczajniej męczyć. Język Angielski Należy zacząć od najbardziej trywialnego skil
Są takie miejsca oraz scenerie z którymi projektanci poziomów zawsze mają problem, są kłopotliwe i ciężko wymyślić w nich coś oryginalnego. Może i nie jest ich dużo (klimatowi Ziemi niech będą dzięki!) ale z racji tego, że Level Designerzy często bolączki z nimi mają, przyjrzymy im się w tym artykule. Dżungla Ot, dżungla jak dżungla ? każdy powie, nic trudnego do zrobienia. Ba, co to za problem wziąć poustawiać drzewa, takie jak w tym lesie występują, dodać dużo zielonego i tylko przeryć jakąś ś
W tym mini-artykule chciałbym przedstawić częsty problem pojawiający się podczas tworzenia poziomów, a raczej występujący na niekorzyść gracza już podczas samej, właściwej rozgrywki. O czym mowa dokładniej? Czy nigdy nie miałeś, drogi czytelniku, wrażenia podczas przechodzenia danego tytułu, że poziom na którym rozgrywa się akcja jest jedną, wielką mieszanką modeli a Ty sam nie możesz zawiesić oka na czymkolwiek? Spójność poziomu to jedno, drugie - cel, do którego dąży gracz i elementy odstające
Z czego wynika owa dysproporcja natury codziennej i za czym stoi kolorowy znaczek na środku wpisu? Cóż to za czary-mary? Ano pomyślałem sobie, że jeśli mój blog już tutaj egzystuje to mógłbym podzielić się z Wami moją nową inicjatywą związaną zarówno z tworzeniem gier jak i (głównie) projektowaniem poziomów. Zapraszam wszystkich serdecznie na nowy mini-serwis internetowy związany z Level Designem oraz tworzeniem gier wideo. Jeżeli interesujesz się tym w jaki sposób projektuje się gry, jak stworz
Czasami musimy się na chwilę wyłączyć, odpiąć kable od procesora i zatopić swoje myśli w jakimś azylu. Każdy sposób na osiągnięcie spokoju ducha może być dobry a więc szukałem czegoś odprężającego, co mogłoby skutecznie rozciągnąć tkanki mózgowe bez względnie dużego niebezpieczeństwa zarażeniem się uzależnieniem. Trafiłem dobrze, bo moje łapska sięgnęły w kierunku ?Deadlight?, półindora wyklutego przez studio ?Tequila Works? i koncepcyjnie tworzonego przez pana Raula Rubbio. Moje oczekiwania dot
Level Design na przestrzeni czasu. Chciałbym powiedzieć co nieco o historii Level Designu oraz tym, w jaki sposób ewoluował od pierwszych, prostych gier do dzisiejszych ? rozbudowanych i wielowątkowych produkcji. Na samym początku gdy gry były jeszcze banalnie proste konstrukcyjnie, projektowaniem poziomów zajmowały się te same osoby które zazwyczaj grę programowały. Początki gamedevu w ogóle wyglądały w taki sposób, że kilku zapaleńców programowało, robiło grafikę, dźwięki oraz tworzyło poziom
Przez dłuższy okres czasu nie wrzucałem nic, szczególnie jeśli chodzi o tematykę growo-produkcyjną, dlatego teraz rekompensuję to dłuższym tekstem związanym z Projektowaniem Poziomów. Jeśli chcesz dowiedzieć się czym jest Level Design i "jak to działa", zapraszam do lektury. Czym jest projektowanie poziomów? Każda gra wideo jaka istnieje w jakiś sposób komunikuje się z graczem. Dostarcza nam wiadomości które my odbieramy, weryfikujemy i nadajemy w zwrocie własną odpowiedź utwierdzając aplikację
Kocham porządną rozwałkę w grach. Niszczenie wrogów na różne sposoby daje mi pewnego rodzaju przyjemność której w normalnym świecie w moralny sposób uświadczyć się nie da. Co prawda, wolałbym tym wszystkim biednym istotom pomóc wyjść w jakiś sposób z ?problemów? jakie napotykają w okrutnym świecie, ale po co? Po co, skoro mogę ich zdzielić wężem po mordzie? Smak ciemności o poranku. Do The Darkness II podchodziłem dość niepewnie. Nie miałem bladego pojęcia czego mogę się po tej produkcji spodzie
Kordgorn: W momencie gdy prostota spotyka skomplikowanie, krytyka neutralność, a głupota głupotę, mogą mieć początek rzeczy niesłychane. Nie każdy byłby w stanie przetrzymać piekło jakie spowodowały kły, łapy i pazury na salach wykładowych. Specjalnie dla Was, świeżo z Gdańska... Draco Nared: O ile coś mającego kilka dni można nazwać świeżym. Moja mama mówiła, że jak się wsadzi świeże do zamrażarki, to potem jest świeże. K: Wspólnie z Draco Naredem wrzucamy na pożarcie relację z Krajowej Konfere
Każdy ma w życiu jakieś marzenia. Jedne pozostają tylko w naszych głowach a inne czasami się ziszczają, powodując nagłe zmiany na polu naszej szarej egzystencji. Kilku Szwedów patrzyło długo na spadające gwiazdy wchłaniając nadzieję. Nadzieję, dzięki której postanowili, że otworzą ?Star Vault? i urealnią swój sen. Wszystko ma jakąś histerię. W roku 2006 pierwszy raz usłyszałem o grze ?Mortal Online? która w początkowych założeniach miała być niesamowitą grą typu MMORPG skierowaną do ludzi wybred
One zaraz wyjdą. Wiem to. Wywleką swoje powykręcane gnaty i dorwą się do mojego biednego brzuszyska. Żebym to ja im jeszcze coś zawinił. No gdzie do diaska to wszystko się nagle pochowało, co? O Szlag! O Szlag! <słychać strzały i upadające krzesło> Jak go nie zabijesz to utniemy im ręce. Od razu mówię, że nie jestem żadnym fanem horrorów w formie growej. Filmy są dla mnie bardzo zjadliwe ale jeśli chodzi o twory w postaci elektronicznej rozgrywki... Jejku. Nie jestem w stanie powiedzieć co
Tak szczerze mówiąc, to jakoś nigdy mnie Orkowie nie kręcili. Zielone, zazwyczaj nieświeże mięcho wywalające się spod fałd śmierdzącego tłuszczu. Tego się nawet porządnie ugotować nie da a przy pieczeniu fetor jest tak niesamowity, że kuchmarzyć trzeba z klamerką na nosie. Rodzice zawsze mi powtarzali, że bycie Orkobójcą to dobra zabawa. Pf, nawet zmiana profesji na górnika nie pomogła, bo ta zielonoskóra plaga wszędzie się wepcha. Jak nie węzły magiczne to wózki z rudą. I co tu poradzić? Orkow
Wstępu słowem Dzisiejszy wpis (spontaniczny) będzie poświęcony kategorii gamedev. Chciałbym zaatakować wydarzenia które mają miejsce przy produkcji, a raczej projektowaniu, cyfrowej rozrywki jaką są gry wideo. Dokładniej pomęczę temat opierając się na dość popularnych produkcjach z kategorii AAA oraz jednym ?niszowcu?. Stoję w miarę pośrodku bycia konsumentem i producentem więc uważam, że moja obiektywność jest obiektywna Krew błędami się lejąca Zacznijmy od tego czym jest, a raczej jak można z
1. Wstęp Witam serdecznie. Dziś zamieszczam wpis który poświęcony jest w całości firmie Google oraz temu dlaczego jest ona uważana za jedną z najbardziej innowacyjnych firm świata. Tekst jest dość długi ale zapewniam, że warty przeczytania (i powinien zainteresować nie tylko ludzi siedzących w zarządzaniu) Treść powstała dość dawno temu w pewnej serii o innowacyjnym zarządzaniu. 2. A było to tak? Dolina krzemowa ? rok 1996. Dwóch doktorantów informatyki z Uniwersytety Stanforda wpadło na iście
Wpis dla tych którzy chcieliby zająć się projektowaniem poziomów ale nie mają pewności czy to odpowiednia dla nich praca. Tekst pochodzi z mojego pewnego większego projektu i jeśli się spodoba, może dam radę umieścić więcej. #######Kto może zostać Level Designerem?######## Odpowiedź na wyżej postawione pytanie jest tak naprawdę banalna. Nie ma tutaj żadnych ograniczeń, bez względu na to kim jesteś, skąd pochodzisz i jakimi środkami dysponujesz - możesz zostać projektantem poziomów! Wygląda to ta
Tak! Nareszcie! W końcu docieramy do etapu gdzie żaby latają, słonie siedzą w karafkach a crunch* stanowi zapałkę pod okiem każdego pracownika w zespole. Etap produkcji (począwszy od pierwszych linijek kodu na alfa i beta testach kończąc) stanowi ten najbardziej namacalny i zarazem kawo-żerny element całego procesu powstawania gry wideo. To tutaj hektolitry gorącej kofeiny wypijane podczas kolejnych nadgodzin wypalają piętna na wszystkich pracownikach i powodują samoistne ustawienie zombie mode
- EXO do mostka, EXO do mostka, zgłoście się. ? Tak, EXO? Jakie informacje? ? To potwierdzone, Sir. Cywilny statek zbliża się do floty. Wykrywamy ładunek jądrowy, prawdopodobnie dwie głowice bojowe. Na statku może znajdować się kilkuset cywili. Proszę o instrukcje, Sir. ? Strzelać. ? Sir? ? Strzelać! Podobna do powyższej sceny akcja miała miejsce w serialu Battlestar Galactica, gdzie kapitan tytułowego statku musiał zadecydować o zestrzeleniu cywilnego okrętu, który zagrażał całej flocie ładunk
Hejka. Cieszę się, że poprzedni i zarazem mój pierwszy wpis zdobył zainteresowanie. Chciałem poczekać trochę dłużej przed wrzuceniem kolejnej części "Grę tworzymy? jednak zdecydowałem, że umieszczę ją już teraz. Tekst opowiada o etapie Projektowania gry wideo, jeszcze przed momentem tworzenia jej zawartości. Miłej lektury. ##########PROJEKTOWANIE######### Posiadając już gotowy oraz konkretny pomysł wraz z opracowanym GVD* przystępujemy do drugiego etapu i zaczynamy tą bardziej właściwą pracę kre
Witam wszystkich serdecznie. Jest to mój pierwszy, debiutancki i zarazem zapoznawczy wpis. Kiedyś, gdy chaos był bardziej powszechny niż jest teraz, zdażyło mi się prowadzić blog na łamach cdaction.pl, następnie przerzuciłem się na blogspot.com a później ? szalonego ale i pięknie perfekcyjnego wordpressa. Postanowiłem, że nawrócę się jeszcze raz, ze względu na dyskusje jakie można uzyskać pod wpisami. Na blogach zewnętrznych, bez zbudowanego twardego community, ciężko jest o konfrontację i wymia