Jump to content
  • entries
    74
  • comments
    377
  • views
    44,937

GameDev Diary v.0.0.4: Co te Phantaruki

Kordgorn

437 views

Phantaruk_Logotype-300x56.png

Gra ?Phantaruk? powstaje już dość długo. Jakiś czas temu zdecydowaliśmy się jednak na śmiały krok - zmianę całej szaty graficznej i części mechaniki.

Ewolucja ?Phantaruka? była bardzo ciekawym doświadczeniem. Analizując proces, który przebyliśmy, wyszło na to, że tak naprawdę cały czas klarowała nam się finalna wizja gry. I pomimo tego, że wciąż pojawiają się nowe rzeczy, które delikatnie kierują designem projektu w różne strony, to mogę rzec: wiemy na czym stoimy.

Phantaruk_New-300x134.png

Najpierw chciałem opowiedzieć trochę o ewolucji strony graficznej. Początkowo chcieliśmy zrobić grę 3D, korzystając tylko i wyłącznie z pixelartowego stylu. Praktycznie od razu natknęliśmy się na różne problemy. Przykładowo: chcieliśmy pokazać jakiś drobny element w grze (dajmy na to baterie) ale ilość pikseli jaką przeznaczaliśmy na daną jednostkę wymiaru była zbyt mała aby móc nią cokolwiek sensownego przedstawić. Jakiś czas później stwierdziliśmy, że podrasujemy stylistykę i dodamy więcej pikseli. Wyszło całkiem fajnie (co możecie zobaczyć poniżej) ale to jednak wciąż nie było to co chcieliśmy uzyskać. W końcu, całkiem niedawno zostawiliśmy Pixel Art i wkroczyliśmy w rejony stylu realistycznego.

Oczywiście trudność pokazania niektórych elementów nie była najważniejszym powodem. Zdecydowaliśmy się na ten krok również dlatego, że zależy nam na uzyskaniu jak największej imersji. Chcemy aby gracz mógł wczuć się w rolę głównego bohatera jak najmocniej.

Poniżej zamieszczam screen obrazujący jak po kolei zmieniała się grafika w Phantaruku.

Phantaruk_Evol-300x300.png

Druga sprawa, zdecydowanie ważniejsza niż wygląd gry, to mechanika. Wprowadziliśmy kilka zmian, a ważniejsze z nich to:


  • Półotwarty świat. Ciężko co prawda nazwać otwartym światem zamknięty statek kosmiczny, ale bajer polega na tym, że będziesz miał go dostępny cały bez żadnych ograniczeń. Możesz pójść gdziekolwiek chcesz, o ile rozwiążesz zagadkę lub rozszyfrujesz w jaki sposób możesz przedostać się do następnej sekcji.

  • Fabuła nie będzie motorem gameplayu, a jedynie tłem. Nie będziesz musiał w nią wsiąknąć aby przejść grę, ale w wielu momentach pozwoli Ci wyciągnąć przydatne wnioski.

  • Nacisk na survival. Nie ma światła w zasięgu ręki, a baterii do lampy brak? Potwór tuż tuż, a drzwi jeszcze otwarte? Ktoś tutaj nie czytał dobrze logów pokładowych.

  • Wsparcie dla coopa i VR. Gratisowo i eksperymentalne zdecydowaliśmy się stworzyć tryb kooperacji dla dwóch graczy oraz umożliwić korzystanie z gogli Oculus Rift podczas rozgrywki.

Przy okazji, kilka informacji dodatkowych:

- zmieniliśmy wygląd ogólny zaplecza produkcji (np. phantaruk.com, indiedb.com/phantaruk),

- przebudowaliśmy forum, przez co jest przyjaźniejsze dla nowych userów -> phantaruk.com/forum

- zakończyliśmy etap prototypowania i aktualnie mamy stworzone ok. 60% elementów gry.

I w sumie to tyle. Do następnego razu!

A, i nie zapomnijcie lajkować tutaj: www.facebook.com/phantaruk

Strona projektu: www.phantaruk.com



4 Comments


Recommended Comments

Guest
Add a comment...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...