Jump to content
  • entries
    74
  • comments
    377
  • views
    44,937

GameDev Diary v.0.0.2: Phantarukowa bestia

Kordgorn

705 views

udk1-1024x449-300x131.png

Dzisiejszy wpis z cyklu ?GameDev Diary? chciałbym poświęcić w większości grze ?Phantaruk?, nad którą jakiś czas temu w DevClaw?ie pracowaliśmy. Projekt, jak to projekt, jakiś status mieć musi, a ten jeszcze do niedawna brzmiał ?całkowicie zamrożony?. Czemu tak się stało i co z grą dalej będzie? O tym głównie jest ten tekst.

W pierwszej kolejności chciałbym przybliżyć czym był ?Phantaruk?. Otóż w założeniach miał być to survival horror tworzony na Unreal Engine 3, inspirowany grą ?System Shock 2?. Akcja działaby się na opuszczonym statku kosmicznym, który z jakichś powodów stracił załogę. A przynajmniej tak nam się zdaje na początku, gdy wybudzamy się w jednej z sal medycznych.

Gameplay miał polegać na liniowej eksploracji statku, omijaniu przeciwników i rozwiązywaniu zagadek logicznych. Od czasu do czasu pojawiałby się główny zły ? nemesis bohatera, przed którym możemy jedynie uciekać.

Prace nad projektem szły dość dobrze a postęp było widać regularnie. W zasadzie raz na dwa tygodnie wypuszczaliśmy kolejną wersję, każdą z nowymi elementami rozgrywki i poprawkami do poprzednich. Natomiast od wąskiej grupy pre-alpha testerów otrzymywaliśmy pozytywne komentarze. Dlaczego więc, jeśli wszystko było w porządku, musieliśmy projekt potraktować działem śnieżnym?

Powodów było kilka. Największy z nich był taki, że firma w której wtedy pracowałem wyszła z dużymi restrykcjami dla pracowników wobec prowadzenia lub dołączania do jakiejkolwiek działalności gospodarczej. Ogólnie zasada była taka, że nie można jawnie pracować nad niczym co ma związek z branżą grową. Bez sensu, prawda? Widocznie jacyś inwestorzy, albo ?krawaty? widziały w tym duży problem i stwierdziły, że tak być nie może. Ponoć mogliśmy zostać oskarżeni o to, że istnieje prawdopodobieństwo wykorzystywania godzin pracy do własnych celów. Takie, i nie tylko takie przesłanki wlatywały do moich uszów.

Phantaruk_Logo_500px-300x294.png

Druga sprawa, która mała już wobec powyższego małe znaczenie, to fakt, że w złym momencie spróbowaliśmy powiększyć zespół. Chcieliśmy rozwinąć grę, wrzucić trochę lepszą grafikę, poeksperymentować z mechaniką. Niestety, również to, że kilka osób z fimy chciało nam pomóc, prawdopodobnie nie zostało najlepiej odebrane.

W pewnym momencie stwierdziliśmy, że projekt zamrażamy i spróbujemy zrobić coś innego. A, że od jakiegoś czasu chodziły za nami gry mobilne (?Phantaruk? w pierwotnych założeniach, miał być dostępny również pod systemem iOS i Android) to wpadliśmy na pomysł eksperymentalnego projektu, który urodził ?Surface Crystals?. Prototyp gry, bo projekt również ucięliśmy z gameplayowych powodów, można znaleźć TUTAJ (przy okazji gorąco zapraszam do komentowania).

Dalej zaczęło iść z górki, i wrzuciliśmy do Google Play gierkę zrobioną w dwa dni, o nazwie ?Waves Incoming!?. Potem urodził się pomysł na ?Lolly: Surrounded by Men?, którą teraz pracowicie tworzymy. Jednakże, od czasu do czasu dostawaliśmy zapytania w stylu ?co z Phantarukiem??, ?czy będziecie go dalej tworzyć??. No i okazało się, że udało nam się wcześniej zebrać całkiem pokaźną liczbę osób grą zainteresowanych. Motywowało nas to do podjęcia jakiegoś działania. W końcu stwierdziliśmy, że coś z tym fantem zrobić i musimy i zaczęliśmy od nowa przedyskutowywać cechy ?Phantaruka?.

schemat_statku_old-300x255.png

Jaki więc jest aktualny status tej gry? Re-Design. Ogólnie rzecz biorąc, upraszczamy znacznie mechanikę i samą grę, w taki sposób aby zachowała klimat i rodzaj rozgrywki jaki chcieliśmy osiągnąć.

Z głównych zmian mogę śmiało wymienić:

1. Zmiana silnika: do tej pory Phantaruk był tworzony na Unreal Engine 3. Stwierdziliśmy, że do implementacji designu mechaniki, którą aktualnie opracowywujemy, bardziej nada się środowisko Unity3D. Jest zdecydowanie lżejszy i łatwiejszy do ogarnięcia. Może jego niestabilność i głupktowatość potrafi napsuć krwi, to jednak będzie bardziej poręczny od dużego i ciężkiego UDK.

2. Jeden, główny przeciwnik: zamiast wielu potworności, podczas rozgrywki spotkamy na swojej drodze tylko jednego wroga, nasze nemesis, które będzie towarzyszyć nam aż do końca rozgrywki. Zdecydowaliśmy się na ten ruch dlatego, że chcielibyśmy zagęścić atmosferę i uwypuklić poczucie tego, że cały czas ktoś depcze nam po piętach.

3. Eksploracja ma większe znaczenie: tytułowy statek ?Phantaruk? będzie znacznie mniejszych rozmiarów, niż początkowo zakładaliśmy, ale zostanie całkowicie oddany graczowi. Jedyne co będzie Cię ograniczać podczas eksploracji, to zagadki logiczne, których rozwiązanie i tak nie zadecyduje o tym, czy ukończysz grę.

4. Mniej różnych mechanik: zdecydowaliśmy się obciąć dużą część gameplayu na rzecz mniejszych ale bardziej dopracowanych systemów. Sama rozgrywka będzie krótsza jednak znacznie treściwsza.

Small_Bann2.png

Jakie rzeczy na pewno zostaną:

1. Pixel Art: zachowamy pierwotny styl. Zdecydowanie przejdzie on metamorfozę (technicznie rzecz ujmując, zwiększymy ilość pixeli dla tekstur, co da nam bardziej szczegółowe grafiki), jednak z racji, że był on bazowym założeniem gry, nie zniknie.

2. Klimat: chcemy aby gracz czuł się przez cały czas zaszczuty i osamotniony. Podczas gry nie możesz liczyć na jakąkolwiek pomoc, a coś niewyobrażalnie złego bez przerwy depcze Ci po piętach.

3. Tytuł i podstawa historii.

I w zasadzie to tyle na dzisiaj. Chciałem jeszcze na koniec wpisu wspomnieć, że prace nad ?Lolly: Surrounded by Men? idą bardzo dobrze i już za kilka dni wrzucimy do pogrania pierwszą, prototypową wersję. Znajdzie się ktoś, kto chciałby potestować i podzielić się z nami swoją opinią? :)

Więcej ciekawych informacji możecie znaleźć na naszym Blogu. Zapraszam Was również do dyskusji na forum DevClaw (Tutaj) oraz w komentarzach pod wpisem.



1 Comment


Recommended Comments

No i prawidłowo biggrin_prosty.gif

Oslo tekst mi przyppmniał, że miałem na sejlu kupić System Shocka 2, ale po drodze fundusze gdzieś wyparowały pokerglass.png

Share this comment


Link to comment
Guest
Add a comment...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...