Skocz do zawartości

Pomoc Szkolna - przedmioty ścisłe


Lord Nargogh

Polecane posty

Wchodzę w dział statystyki i mam problem z zadaniem.

Podaj zbiór wyników dla następujących danych :

przykład pierwszy : Średnia 13, Moda 5, Mediana 10

przykład drugi : Średnia 13, Moda 15, Mediana 13.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 788
  • Created
  • Ostatnia odpowiedź

Bardzo proszę o rozwianie pewnych wątpliwości zwiazanych z chemią :wink:

Ostatnio bawimy się z Układem Mendelejewa i co za tym idzie, na jego podstawie, wyszukujemy wartościowości. Jak wiadomo można je wyszukać względem wodoru i tlenu. Moje pytanie: czy mając np. tlenek selenu powinienem go zapisać SeO, czy SeO3? Bardziej prawdopodobna wydaje mi się druga opcja, gdyż jest to tlenek i lepiej wyszukać względem tlenu... Mam rację, czy się mylę?

Drugie pytanie. Mam ind oraz siarkę i muszę ułożyć równanie. Czy wartościowość wspomnianych pierwiastków wyszukuję względem wodoru, tlenu, czy jeszcze jakoś inaczej? Ja bym zapisał: 2In + S ---> In2S

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wiadomo można je wyszukać względem wodoru i tlenu.

Pierwsze słysze o tak dziwacznym sposobie.

Wartościowość pierwiastków odczytujemy z grupy. 1,2 grupa to wartościowość 1 i 2(zawsze). I na to jest wzór o ile sie nie myle.

Dla grup 13 i 14, odejmujemy 10, czyli 13-10 =3, 14-10=4.

Ale to też nie jest zasada, np w grupie 17 masz wartościowości 1,3,5,7.

Więcej wniosków wyciągnąc można z konfiguracji elektronowej i stopnia utlenienia. Tego 1 w LO(zakładam, że jestes w LO) nie ma a 2 różnie jest.

tlenek selenu powinienem go zapisać SeO, czy SeO3?

SeO_2 Gdyż selen najczęsciej jest 4 wartościowy. Tlen jest 2 wartościowy.

Ważne jest też nauczenie się tego w jakiej wartościowości wystepują najczęściej pierwiastki pojawiające się w szkole na zajęciach.

Choć jakoś bardzo martwić się tym nie musisz ponieważ w szkołach macie tablice z podana wartościowością(rzymskie cyfry/liczby). Do tego na kartkówce nauczyciel podaje wartościowość.

Codo siarczanu indu, (bo tak rozumiem pytanie o wyszukiwanie wartościwości względem wodoru) to będzie In2_(SO)_4

Albo chodzi Ci o siarczek indu In_2S_3?

I najlepszym sposobem na to jest rozrysowanie. Oczywiście tutaj masz zasade,że siarka w siarczkach jest zawsze II wartościowa, w siarczanach siarka jest IV a siarczynach IV. Mam nadzieje, ze nic nie poknociłem :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wiadomo można je wyszukać względem wodoru i tlenu.

Pierwsze słysze o tak dziwacznym sposobie.

Prawdę mówiąc, także się o nim dowiedziałem niedawno. W każdym razie cytat z notatki z lekcji: "(...) wartościowości, którą określamy względem wodoru i tlenu".

Dla grup 13 i 14, odejmujemy 10, czyli 13-10 =3, 14-10=4.

Mówi się też, że względem tlenu (;p) bierze się pod uwagę cyfrę jedności; co zresztą na jedno wychodzi.

Ale to też nie jest zasada, np w grupie 17 masz wartościowości 1,3,5,7.

Spoko. Zdaję sobie z tego sprawę, tylko że w poleceni mam podane, iż muszę określić wartościowość względem Układu Okresowego.

tlenek selenu powinienem go zapisać SeO, czy SeO3?

SeO_2 Gdyż selen najczęsciej jest 4 wartościowy. Tlen jest 2 wartościowy.

Pewnie bym i tak zapisał, tylko, tak jak wyżej, muszę to robić względem UO. A wtedy wychodzi mi, że selen jest dwu- (względem wodoru) albo sześcio- (względem tlenu) wartościowy.

Choć jakoś bardzo martwić się tym nie musisz ponieważ w szkołach macie tablice z podana wartościowością(rzymskie cyfry/liczby). Do tego na kartkówce nauczyciel podaje wartościowość.

Chciałbym :) Tylko, że teraz mamy tematy o Układzie okresowym i musimy się bawić w czytanie z niego. Ech, w gimnazjum faktycznie była taka tabelka :P

W każdym razie i tak wielkie dzięki za chęć pomocy :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz to robić względem UO. W zasadzie na takim poziomie nie wydaje mi się to możliwe.

Choć teraz tak zastanawiając się metoda względem tlenu i wodoru jest tylko dla grup głownych.

Grupa w jakiej jest pierwiastek wskazuje nam jego maksymalna wartościowość (niestety nie najczęstszą). Tutaj już pomaga obserwacja układu:

1-7, potem od 8 do 14 od nowa (niestety tu moge nie pamietac, nie mam dobrego ukladu).

*Wart. **wart względem wodoru

Podział grupowy:

I - I* I**

II - II* II**

III - III* III**

IV - IV* VI**

V - V* III**

VI - VI* II**

VII - VII* I**

_______________________

VIII - analogicznie robimy **

IX -

X -

XI -

XII -

Tutaj wartościowości z UO nie określisz. Nie ma takiego sposobu.

_______________________

XIII - III* analogicznie robimy**

XIV - IV*

XV - V*

XVI - VI*

XVII - VII*

XVIII - Tutaj są wyjątki.

I teraz metoda względem tlenu to chyba chodzi o to, że znając grupe i max wartościowość pierwiastka dobieramy wzór pod 2 wartościowy tlen.

Ale osobiście nie wyobrażam sobie tego by osoba zielona w chemii mogła to robić. Przy kilku wartościowościach bawimy się albo w wykluczanie albo... strzał bądź konf. elektronowa, stopnie utlenienia. Do tego powinno sie znac wartościowości grup.

Takie coś przynajmniej było w książce Pazdry którą mogę Ci z czystym sumieniem polecić.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoła się zaczęła, a ja mam ogromne braki z chemii... To, o czym mówili koledzy wyżej to dla mnie czarna magia... :/ Od razu mówię, że chemii nie lubię, nie trawię itd. A teraz mój jakże banalny problem... Oblicz, jaki procent atomu sodu-23 (chodzi o izotop, tyle wiem) stanowi:

1) łączna masa zawartych w nim elektronów

2) masa jądra

Nie proszę o rozwiązanie, wiem, że nie można... chodzi tylko o wytłumaczenie... z góry dziękuję! :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek znajdź sobie masę elektronu w unitach (proton i neutron mają po 1, elektron to było bodajże 1/1380, choć głowy nie dam). Później potrzebna ci budowa sodu - ile ma protonów, elektronów i neutronów. Jeśli sód-23, znaczy, że liczbą masową jest 23, czyli ma 23 nukleony(protony+neutrony). Z liczby atomowej wyciągasz liczbę protonów i elektronów, wyliczasz na tej podstawie liczbę neutronów, a potem to już czysta matematyka.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sód ma 23 protony i neutrony (razem). To odczytujemy z układu okresowego - liczba masowa nukleonów pozwala obliczyc ilośc neutronów. Wzór na to jest LMasowa nukleonów - Liczba atomowa (podana pod nukleonami)= Liczbie neutronów. Przynajmniej ja z takiego korzystałem.

Czyli w zadaniu:

Odpowiedzia na pytanie 1 jest twierdzenie o tym, że Liczba protonów = liczbie elektronów.

23 - 11 = 12 neutronów.

Teraz potrzebujesz mase całkowita, czyli sumujemy E+P+N:

11+12+11=34 - To jest masa całkowita.

Nie wiem teraz jak ucza w szkołach, nauczyciele czasem mają durnowate pomysły. Najprościej robić to zadanie z proporcji.

34-100%

11-x gdzie 11 to nasze elektrony

1100%=34/x |:34= 32,352 ~32%

Tyle samo więc mamy protonów

32%+32%=64%

b)

34-100%

23-x

2300%=34x 67,647 ~68% masa jadra.

Teraz musisz podstawić przeliczone masy. Jeżeli chcesz to przedstawić w U.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę się nie zgodzić. Od kiedy elektron ma masę równą protonowi? Pomimo faktu, ze chemię mam na podstawie, to jednak jestem dość pewien faktu, iż masa elektronu była przeszło 1300 razy mniejsza od protonu czy neutronu, co powtarzają i w gimnazjum i w liceum na samym początku.

EDIT: Za wikipedią: Proton - 1,67262171(29)*10^-27kg, elektron - 9,10938*10^-31kg.

EDIT2: Krótka kalkulacja wykazuje, że elektron jest około 1836,153185 raza lżejszy od protonu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to są dobre wyniki.

Pozwolę się nie zgodzić. Od kiedy elektron ma masę równą protonowi?

Oczywiście mój błąd chodziło mi o proton i neutron.

prot: 1672*10.- 27 kg

neutr: 1674*10.- 27 kg

Spoczynkowa masa elektronu w przybliżeniu to 1/1840 masy protonu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dobry temat, ale ten się najbardziej nadaje :D. Otóż mam napisać referat z technologii informacyjnej na temat "Wykonujemy czynności porządkowe na komputerze". Gdybyście mogli podesłać jakieś odnośniki o czym mógłbym napisać, to byłbym bardzo wdzięczny.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek zacznij od tego, jak łatwo się odkurza siedząc na obudowie :) (wybacz, matematyka i inne takie)

Na pewno możesz napisać o uporządkowaniu archiwów pokroju Moje Dokumęty, czy też specjalnie na ten cel wydzielona Patrycja, zrzucaniu na zewnętrzny nośnik pokroju dysku pod USB bądź optycznego. Usuwanie zbędnych programów, a następnie przejechanie się Odkurzaczem bądź CCleanerem po rejestrze. To pierwsze, co powinno się zrobić pod szyldem czynności porządkowych na komputerze, nie licząc okazjonalnego pełnego skanu wszystkich dysków oraz defragmentacji czymś lepszym, niż systemowy soft (jak choćby Defraggler).

@down: Dziękuję za uświadomienie, zawsze warto się czegoś wartościowego nauczyć.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eh i znowu muszę kogoś uświadomić.

@UP Przeczytaj proszę to oraz to. Programy czyszczące rejestr robią niewiele pozytywnych rzeczy, a mogą za to zrobić wiele złego.

Jeśli chodzi o sam problem, to należy usunąć zbędne programy, najlepiej programem typu Revo Uninstaller oraz wyczyścić katalogi z plikami tymczasowymi. Tu przydatny jest program TFC. Poza tym warto usunąć niepotrzebne już pliki. Na pewno warto zrobić defragmentację dysku po wszystkich zabawach z usuwaniem plików. Jeśli chodzi o rejestr, to można go zoptymalizować i wyczyścić, ale w nieco inny sposób, tzn. w taki, jak robi to NTREGOPT. Następnie warto go również zdefragmentować, do czego można użyć programu PageDefrag. Oczywiście należy usunąć również wszelkie paskudztwa itp.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mogę sprawdzić czy dany pierwiastek tworzy tlenek typu E2O?

Nie wiem czy dobrze kojarzę, ale nie będzie tu pomocna reguła Zajcewa? Ale na prawdę nie chciał bym tu wprowadzać w błąd, raczej głośno myślę. Nie masz jakiegoś przykładu żeby można się zorientować bliżej o co chodzi?

Ja też bym prosił o pomoc. Potrzebne jest mi praca domowa z geografii. Oto ona:

jak zmienia sie wraz z głebokością temperatura, ciśnienie, gęstość, i skład chemiczny.

Z Twojej wypowiedzi rozumiem, że ktoś ma napisać tą prace? Jaja jakieś? Masz internet (napisałeś posta...) Zadajesz pytania których nijak nie można nie rozumieć więc nie ma co tłumaczyć. Wystarczy poczytać. Do tego czego skład chemiczny? O co chodzi? Nie sprecyzowane pytanie. Czego temperatura?

Mało tego, piszesz, że potrzebujesz pracy domowej i piszesz jednocześnie "oto ona" podającz temat nie prace....

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi oto jak temperatura, gęstość, skład chemiczny, ciśnienie zmieniają się wraz z głebokością. Im większa głebokość to np. większa temperatura. Po drugie ta praca jest dla mnie bo w goggle ciężko znależć. Po trzecie "oto ona" to znaczy jak wygląda i czego dotyczy ta praca domowa. Po czwarte M@Th3V jesteś chamski. Co ty sobie myślisz że jak masz większą range możesz tak odnosić się do innych szczególnie jeśli ładnie proszą o pomoc. Nie chcę używać dosadniejszych słów bo nie chcę wylecieć z forum przez jednego idiotę.Mam nadzieje że ktoś inny mi odpowie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowie, a i jakżeby inaczej. Po wpisanie w Google zapytania temperatura ciśnienie głębokość w pierwszym wyniku znalazłem odpowiedź na prawie całe pytanie (poza składem chemicznym), więc prawda jest niestety taka, że chcesz, żeby ktoś Ciebie wyręczył, a takie coś tutaj nie przejdzie.

Jako iż widzę, że przyda Ci się trochę czasu na poszukiwania, to daję Ci 7 dni wolnego na przemyślenie swojej postawy oraz znalezienie odpowiedzi na nurtujące Cię pytania. Wyzywania innych forumowiczów od idiotów tolerować nie zamierzam.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fizyka:

Muszę się dowiedzieć, jak rozwiązuje się tego typu zadanie.

Ciało poruszające się ruchem jednostajnie przyspieszonym bez prędkości początkowej przebywa w czwartej kolejnej sekundzie drogę 10m. Oblicz przyspieszenie tego ciała.

Mam tu skorzystać z tego, że "drogi w kolejnych sekundach ruchu jednostajnie przyspieszonego mają się do siebie, jak kolejne liczby nieparzyste". Jak mam to rozumieć?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta zasada oznacza mniej więcej tyle: w pierwszej sekundzie ruchu ciało przebywa X metrów, w drugiej 3X, w trzeciej 5X itd. itp. zatem stosunki tych dróg to 1:3:5, czyli kolejne liczby nieparzyste.

Jeśli masz z tej zasady skorzystać, to sprawdź, którą wielokrotność drogi z pierwszej sekundy przebywa w czwartej, a następnie podstaw wraz z odpowiednim czasem do wzoru na przyspieszenie. Ot, i cała filozofia.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, mniej więcej tak. W czwartej sekundzie przebyło 7 razy większą drogę, niż w pierwszej.

Co do wzoru, weź ten podstawowy na przyspieszenie - a=s/t^2, przynajmniej tak mi się wydaje. W tym momencie a będzie równe 10/7m/s^2, choć tu przydałaby się konsultacja kogoś jeszcze.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, ja mam problem z pewnym zadaniem. Otóż to jego treść: Jola i Ania chodzą regularnie o tej samej godzinie na ten sam basen. Jola co 12 dni, zaś Ania - ci 15 dni.

a) Ile dni upływa między kolejnymi spotkaniami obu dziewcząt na basenie?

b) Ostatnio dziewczęta spotkały się na basenie w środę. W jaki dzień tygodnia nastąpi kolejne spotkanie?

Odnośnie moich przemyśleń, to doszedłem do wniosku, iż tutaj zastosować można układ równań. Niestety mam kłopot z samym ich tworzeniem: nigdy nie wiem, od czego zacząć, co jest najważniejsze. Jeżeli ktoś mógłby mi na początek dać jakąś wskazówkę(na rozwiązanie się nie obrażę), to byłbym wdzięczny i sprawdziłbym, czy wreszcie to rozumiem.

Proszę o pomoc, forumowicze ;).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...