Skocz do zawartości
Lord Nargogh

Pomysły na nowe zagadki

Polecane posty

Paul, doskonale znam i uwielbiam tę zabawę, ale wątpię żeby wypaliła, gdyż często widziałem, że ludziom nie chciało się zażarcie dyskutować i wybierać winnych. Poza tym za dużo PW, jak dla mnie... Chodź głos należy do moderatorów. Ja się piszę. :wink:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może by tak zrobić zagadkę w stylu gilotyna ?

Podajemy ciąg słów i musi ktoś słowo klucz odgadnąć, albo

podawać te słowa co np. 2 min. I kto pierwszy odgadnie słowo

klucz zadaje następną zagadkę . Pasuję coś takiego ?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem na nie :) W przeciwieństwie do innych zagadek to tutaj szansa na stats była by jeszcze większa, bo ile słów mamy w słowniku? Po prostu ludzie wchodzili by sobie tutaj, rzucali kilkoma z nich, tak każdy z powiedzmy dwudziestu uczestników... Nie, ja tego nie widzę inaczej jak prawdziwa wylęgarnia statsu :happy:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być zagadka typu "zgadnij co to za sportowiec" ? Podajemy najważniejsze etapy kariery sportowca, jego charakterystykę, ewentualnie nazwę samego sportu wykonywanego przez znanego sportowca itp.

Edytowano przez moniek007
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mogło by wypalić tylko ilu jest takich forumowiczów którzy aż tak znają się na sporcie ?

Acha i jestem zagadką P_aul .

@ UP Faktycznie Stillborn masz rację jest taki temat .

Edytowano przez WWE
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fragment regulaminu "Przepytki ze sportu"

W zasadzie można spytać o wszystko związane ze sportem, w obojętnie jaki sposób. Obrazek, wierszyk, hieroglif, piosenka, pytanie - cokolwiek.

Jeśli to nie są zagadki pisane, to nie wiem, jakie są :)

W "Przepytce" można zadawać JAKIEKOLWIEK zagadki sportowe. Jako, iż FA jest zdecydowanie bardziej komputerowe (jak samo CDA) niż jakieś inne, to tylko dla gier PC jest kilka różnych tematów. Wszystko inne - muzyczne, biologiczne, o sztuce i podobne - tutaj można zadawać jak się chce.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedną propozycję. Miałem coś takiego na obozie: wymyślam historyjkę z zagadkowym zakończeniem, forumowicze zadają serie pytań, i jedyne odpowiedzi jakie mogę udzielać to tak lub nie . Podam przykład : Pewien mężczyzna z psem idzie do szpitala. Ze szpitala wychodzi bez psa. Idzie na stację, wsiada do pociągu, jedzie nim i w tunelu umiera na zawał serca. Uczestnicy zabawy zadają serię pytań, i gdy któryś będzie pewien podaje rozwiniętą historyjkę z wyjaśnieniem zagadkowego wydarzenia. Teraz podam rozwiniętą wersję: Niewidomy człowiek z psem-przewodnikiem idzie do szpitala na operację oczu. Po operacji już widzi i zostawia psa dla innego niewidomego. Następnie udaje się na pociąg, w pociągu wjeżdża do tunelu, w pociągu nic nie widać, człowiek boi się że znowu przestał widzieć i umiera na zawał. Nie mylcie tego z CSBones , bo tu nie ma osób które podają ciąg dalszy, jest tylko zadawanie pytań i podawanie prawdopodobnego wyjaśnienia. Wersję potwierdza (lub nie) ten, który wymyślił historyjkę. Osoba która zgadła wymyśla następną historyjkę lub oddaje następnemu chętnemu.

Ja także popieram P_aula.

Edytowano przez moniek007
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rankin, Lordzie, mam poparcie radosnego tłumu (i Rankina, z którym konsultowałem pomysł na GG :D) więc teraz chciałbym się dowiedzieć, co muszę zrobić, żeby dostać temat?

Swoją drogą długo myślałem nad samą formułą i na forum zabraknie jednej rzeczy, która sprawia, że na żywo gra jest taka zabawna - komunikacji niewerbalnej. W sumie jeśli nie można spojrzeć drugiemu graczowi prosto w oczy, czy usłyszeć zawahania w jego głosie (albo przeciwnie, nie da się nawrzeszczeć na tych drani, którzy wymyślili sobie, że cię powieszą =) ) wybór skazanego staje się kompletną zgadywanką, przynajmniej na początku. Potem można już kombinować - np. "hmmm, Rankin głosował, że mordercą jest Lord N, a dziś rano już nie żyje. Coś w tym musi być. Chyba, że morderca z premedytacją miesza nam w głowie..." Wydaje mi się, że to jednak trochę mało. Dlatego zacząłem się zastanawiać nad dodatkiem do oryginalnych zasad w postaci śladu. Ślad ten byłby zagadką naprowadzającą na mordercę, ale też na tyle ogólną, by przy odrobinie dobrej woli dało się dopasować do każdego (robotą mordercy byłoby dopasowanie do niewinnego tak dobrze, by wszyscy uwierzyli :D). Ślad mógłby być jeden, lub mogłyby się pojawiać kolejne po każdym morderstwie (w drugim przypadku mnóstwo dodatkowej roboty dla prowadzącego).

Tak czy siak, jak dostaniemy zielone światło proponuję rundę testową z 6 lub maks 8 graczami. Powinniśmy skończyć szybko, poprawić zasady i rozkręcić kolejną rundę (o ile nadal będą chętni :D)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co muszę zrobić, żeby dostać temat?

Ot, niewiele. Wysmażyć regulamin (do master listy) oraz przedstawienie zasad zabawy (do postu utwierającego) i postawić je w tym temacie, aby zainteresowani mogli zgłosić ewentualne uwagi bądź pytania. Jak nie będzie zastrzeżeń, temat zostanie otwarty.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do śladów... To trzeba by było stworzyć postacie... Wtedy zgadywanie miałoby sens. Np. Podejrzewam Nekromantę, bo ofiara została zatłuczona piszczelem... Czy jakoś tak. inaczej to będzie po prostu strzelanie w ciemno.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no, jest prostszy sposób, a mianowicie... Ślady do tego, co mamy w sygnaturach, avatarach, nickach...

Choćby w moim przypadku można by powiedzieć, iż przy ofiarze zostało krucze pióro (nick), została spalona (zdjęcie osobiste, sygnaturka), albo COŚ! Wszak tutaj już wszystko zależy od inwencji "prowadzącego".

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, oto zestaw zasad, mam nadzieję, że jest przejrzysty i niczego nie pominąłem. Póki co postawiłem na jedna tura = jeden dzień, zobaczymy jak to będzie działało. Podobnie wypróbujemy od razu system z jedną podpowiedzią, później to również można zmodyfikować ;)

Zasady gry:

I. Przygotowania

- W grze może brać dowolna liczba graczy oraz jeden prowadzący, ale wskazane jest by graczy była parzysta liczba.

- Jeden z graczy jest mordercą, inny policjantem. Pozostali gracze to obywatele.

- Prowadzący wybiera mordercę i policjanta w dowolny sposób (najlepiej losowy) i powiadamia tych graczy przez PW.

II. Podstawy rozgrywki

- Rozgrywka jest podzielona na tury, które odpowiadają dniom czasu rzeczywistego.

- Każda tura jest podzielona na dwie rundy - dzień i noc. Noc zaczyna się o 20.00.

- Rozgrywka zaczyna się od rundy nocy (czyli po 20 pierwszego dnia po odpaleniu).

- Każda osoba "zabita" w trakcie gry nie bierze dalej udziału w rozgrywce.

III. Działania graczy

- w trakcie nocy morderca wysyła do prowadzącego PW z jedną ksywą. Osoba ta została w nocy zamordowana (i odpada z dalszej gry). Tak, to oznacza, że jeden z graczy wylatuje na samym starcie. Life is brutal ;]

- W trakcie nocy policjant wysyła do prowadzącego PW z jedną ksywą. Prowadzący odpowiada zgodnie z prawdą "Tak" lub "Nie", czy wskazana osoba jest mordercą.

- Na początku dnia prowadzący umieszcza w temacie informację o tym kto zginął w nocy. Pierwszego dnia ponadto podaje on ślad.

- Ślad to zagadka w dowolnej formie, która powinna być dość otwarta w interpretacji, ale przy prawidłowym zintepretowaniu powinna wskazywać na mordercę.

- W ciągu dnia wszyscy gracze umieszczają w temacie swoje głosy, kto według nich jest mordercą (i powinien zostać powieszony). Głosowanie musi wyłonić jedną osobę, która zostaje powieszona (odpada z dalszej rozgrywki) i powinno skończyć się przed 20 (chyba, że nie ma zwycięzcy). Posty poza ksywką powinny zawierać jakąś dyskusję czemu głos idzie na daną osobę i/lub czemu inna na pewno nie jest mordercą. Do głosowania liczy się ostatni post w temacie.

- O 20.00 prowadzący zbiera wyniki głosowania i jeśli morderca nie został powieszony następuje kolejna noc...

IV. Warunki zwycięstwa

- Policjant i obywatele wygrywają jeśli powieszą mordercę.

- Morderca wygrywa jeśli zostanie ostatnią osobą w grze.

EDIT:

Regulamin, w wersji beta:

1. Regulamin FA & Netykieta obowiązują.

2. Słuchać moderatorów.

3. Zasady gry są tu [link do pierwszego posta tematu ;)]

4. W temacie z rozgrywką mogą pisać tylko prowadzący oraz aktywni gracze.

5. Staramy się argumentować swoje decyzje i prowadzić dyskusję, a nie tylko rzucać sucho ksywkami.

6. Tożsamość mordercy i policjanta są tajne na starcie rozgrywki ale dopuszczalne jest pisanie "to ja jestem policjantem". Inna sprawa, czy należy tej osobie wierzyć ;)

7. Prowadzący musi pilnować zasad i samemu w pełni się do nich stosować - "zabijać" wskazaną przez mordercę osobę oraz odpowiadać policjantowi zgodnie z prawdą. Nie może pomagać graczom (poza wskazówką na starcie gry ;) )

8. Sprawy gry pozostają w grze. O ile w temacie rozgrywkowym "powiesiłeś mnie w poprzedniej grze to teraz się zemszczę!" jest dopuszczalne, o tyle flejmowanie poza nim już nie.

9. To tylko zabawa, szczególnie obrażanie się na mordercę jest bez sensu ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brawo dla pana powyżej. W końcu zabawa którą ogarniam(żarcik taki) i w której jak nikt nie powiem na dzień dobry "You shall not pass" to chętnie wezmę udział.

Nie szło by dodać do tego jeszcze opisu wyglądu ofiary po zajściu(zbyt dużo książek Tess Geritsen i discovery wieczorami) niby mała rzecz,a doda trochę "fabuły" i pokaże jak gry komputerowe wpłynęły na naszą wyobraźnię.

--

Co do tego jak wyobraża to sobie kruczek to wydaje mi się to najlepszym rozwiązaniem.

Edytowano przez Syskol
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to sądzę że jeden temat mógłby być na dyskusje a drugi na głosowanie, aby było łatwiej i określona godzina do której nie można zmienić głosu(a zmiana poprzez edycję postu, a nie nowy, po co robić jeszcze większy bałagan ;) ). A nazwa? Nie może być po prostu "Mafia", lub coś w forumowym stylu "Mafiosum Actionum" :P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niezłe, takie połączenie OFZ z Agentem (takim starym reality show) i "And then there were none" A. Christie :D ale przyznam, że ciężko ogarnąć zasady - nie mogłem do końca zrozumieć np roli policjanta. poza tym nie mam pojęcia, dlaczego powinna być parzysta liczba graczy...

i chyba mnie poniosła fantazja, bo usprawniłbym co nieco tak, żeby powstał właśnie taki kryminał a'la Agatha Christie - określona lista graczy, tło fabularne, jeden dzień na wprowadzenie, czyli stworzenie tego tła - historia nie musiałaby być hiperszczegółowa a każdy gracz stworzyłby króciutki profil swojej postaci (a morderca oczywiście udawałby jednego z obywateli) i dopiero po tym dniu padłaby pierwsza ofiara. a ciekawiej by było, gdyby jeszcze morderca miał jakiś motyw (coś niewyszukanego, jak np kolejność alfabetyczna nicków :turned:) reszta tak, jak to opisał P_aul

nazwa? "Murder on the Forum Actionum" :P

Edytowano przez poor_leno
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rola policjanta jest prosta - jeśli będzie miał farta to pozna mordercę pierwszej nocy. Jeśli mniej to będzie choć wiedział kto na pewno mordercą nie jest. Problem w tym, aby przekonać resztę graczy, że jest się policjantem (a nie mordercą, który próbuje być sprytny ;]) i że wskazywana przez nas osoba jest mordercą (a nie przypadkową osobą ;) )

Co do tła fabularnego to jestem łagodnie na nie. Coś takiego jest (w zasadzie było) na Sesji pod nazwą Ballada upadłego anioła, jak ktoś chce zawsze może tam odpalić coś w stylu kryminału Christie (wtedy zasady będą mniej ważne ;]). To tylko prosta gra. Z drugiej strony nie będę miał nic przeciwko jeśli rozwiniemy ją z czasem o elementy fabularne, ale póki testujemy zasady proponuję nie komplikować sprawy ;)

Tematy przydadzą się dwa - jeden na zgłoszenia do nowej rundy, drugi do samej rozgrywki. Lepiej dawać nowy post niż edytować, bo liczę na dyskusję kto ma być powieszony, a nie proste rzucanie ksywkami ;) Termin składania głosów to godzina 20.00, jak już wspominałem w zasadach ;)

Czemu parzysta liczba graczy? Jest 6. Pierwszej nocy odpada jeden, zostaje 5. Po głosowaniu zostaje 4. Po nocy 3. Wtedy jest ostatnie głosowanie, jeśli nie trafi się mordercy to zostaje tylko on i druga osoba, która ginie w nocy. Przy nieparzystej liczbie osób ten schemat nie działa i trzeba kombinować ;)

Zastanawiam się jeszcze nad zasadą co robić jeśli liczba głosów będzie równa pod koniec dnia. Póki co apeluję by taka sytuacja się nie zdarzała, bo zasada "nie zabijamy wtedy nikogo" też psuje powyższy schemat.

No to chyba tyle, póki co. Oczywiście zgłaszam się na ochotnika by poprowadzić pierwszą rozgrywkę ;) Nazwa? Forum Mafiosum wpisuje sie w tendencję =)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...