Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Turambar

Dyskusje o Sesjach Naruto

Polecane posty

Tak jak zauważyliście - Yoshi zgodził się na przejęcie sesji Naruto dla początkujących (i przekształcenie jej według własnego widzimisię ;]). Oficjalnie więc uznaję, że moja rola tutaj właśnie dobiegła końca. Mam nadzieję, że Wasza nowa gra wypali, czego Wam serdecznie zyczę. :)

Zanim jednak stąd odejdę, chcę podjąć jeszcze ostatnią, symboliczną decyzję jako MG. Otóż ogłaszam, że wszystkie dotychczas wystawione na Naruto dla początkujących ostrzeżenia sesyjne (dla Siri, Kozioka i Silmarila) zostają cofnięte. Tak żebyście wystartowali z czystym kontem, jakbyście chcieli grać dalej. Tylko i aż tyle. Następne decyzje odnośnie tej sesji będzie podejmował Yoshi, a ja więcej tego koloru już nie użyję. Dziękuję za uwagę.

Niemniej wypowiem się o jego pomyśle - uważam, że warianty rozgrywki, jakie zaprezentował, są niczego sobie. Mówię to też dlatego, że przedstawiał mi swoje pomysły na grę, które na jego sesji mogłyby się powieść - może zobaczę, co z tego wyjdzie. :) A gdybym miał wybierać któryś z wariantów gry, wziąłbym piąty lub szósty. Szczerze mówiąc, mnie prowadzenie sesji z młodymi shinobi już nieco nudzi i chciałbym kiedyś ruszyć już z bardziej doświadczonymi. Zachowując konwencję shounena, oczywiście - IMO wiek 15-18 lat (15-21?) dla postaci byłby zupełnie w sam raz.

Aha, no i ja osobiście chciałbym poczytać opinię trochę więcej niż pięciu graczy - choć może niektórzy dali sobie spokój z sesją, wtedy nie będę się rzucał. ;)

Mimo że z prowadzenia sesji Naruto dla początkujących zrezygnowałem, nie znaczy, że przestanę używać tego kolorku dla starszej sesji Naruto. :P A mam co ogłaszać. Otóż: dlaczego tak jest, że minął grubo ponad miesiąc od mojego ostatniego odpisu, a spośród siedmiorga osób odpisały tylko cztery? Że "ta druga" sesja, to ja rozumiem, ale bez przesady... Umówmy się więc tak: każdy, kto nie odpisze do najbliższej soboty włącznie (tj. do 6 marca), dostanie ostrzeżenie sesyjne, bez pytania o powody. Jeśli ktoś jest jeszcze zajęty sesją egzaminacyjną, niech mi powie, a będzie usprawiedliwiony.

Bez odbioru.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze, to jestem za II, trochę czasu poświęciłem na swoja postać, można powiedzieć, że wplotłem w nią część własnej duszy ;) dlatego nie uśmiecha mi się gra od nowa nowymi postaciami. Ale jeśli będzie trzeba, to trudno, byłbym wtedy za VI. Ewentualnie zaproponowałbym coś takiego:

IV z modem: Prolog, w którym mamy postacie młode, geninów. Jedna wspólna kampania,a po niej time skip, w którym jesteśmy już dorośli, pozmieniały się nam relacje, światopoglądy itp. Dzięki czemu każdy z graczy będzie miał szersze spojrzenie na pozostałych uczestników, pozna lepiej ich historię. ;P To tyle.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie opinie jakie zamieściliście na forum i również za te zostawione mi na gadu.

Głosowanie przeszło szybciej niż myślałem. Jak mówiłem, nie jestem za demokracją, więc mimo iż głosy w większości padły na opcję VI, postanowiłem uwzględnić również opinie z gadu. Z lekką modyfikacją startujemy z tym:

1. Nowa sesja Naruto (Ninja Story) - oparta na świecie znanym z mangi i anime Naruto z drobnymi modyfikacjami. Okres - mniej więcej 5 lat po tym co dzieje się w sesji oryginalnej. Sytuacja polityczna zmienia się (dokładniej opiszę w poście wprowadzającym, ogólnie niżej)

2. Nowe postaci na poziomie chunina - nie tylko na poziomie, ale też z tytułem. Dlaczego chunin? Bo to daje nam kilka zalet. Nie mamy super przepakowanych postaci, nie mamy tez słabeuszów z akademii, którzy mogą rzucić jedną góra dwie techniki. Wpływa to na ilość możliwości jaką ma ninja, urozmaici walki i misje a przy okazji nie będą to epickie walki z niszczeniem połowy świata. Poziom ten też daje nam możliwość na naukę i rozwijanie umiejętności, który będzie o wiele szybszy niż dotąd.

3. Oderwanie się od starej sesji - zmienią się trochę zasady odnośnie tworzenia postaci i prowadzenia jej (opisane niżej), nie będziemy też związani z wątkami jakie dzieją się na Starej Sesji Naruto, nie wystarczy już zrobić poprawnej karty postaci, musi ona być też dobra. Jako, że od dzieci można wymagać mniej, a od mianowanych chuninów - zachowania jak na chunina przystało. Brzmi jak wada? To chociaż dorzucę zaletę. Będzie ciekawiej, bardziej epicko, więcej ninja w ninja, więcej polityki.

Co się dzieje w świecie?

(zachacza tylko troszkę o to co się dzieje w mandze, jak było naprawdę nie wiemy. To co tu piszę to moja kreacja, do lepszego zrozumienia możecie wspomóc się tą mapą - http://www.leafninja.com/country.php)

Piata wojna zakończyła się zwycięstwem zjednoczonych krajów przeciwko Madarze, podczas wojny zginął Kazekage(Gaara), Mizukage. Sojusz wielkich krajów nie przetrwał długo. Zwłaszcza Hi no kuni ostatnimi czasy zaczęła rozwijać się wyjątkowo szybko, wzbogacając tamtejszych feudałów. Kilkoro najpotężniejszych z nich zaczęło knuć przeciw silnemu władcy(wspieranemu przez Konohę) starając się pozbawić go władzy. Feudałowie nawiązali kontakty z nowym władcą Tsuchi no kuni, który od kilku lat prowadził wojny z Taki i Kusa - starając się (z pozytywnym zresztą skutkiem) zająć tereny tych państw. Również Kaminari ostatnio wzmożyło zbrojenia, a armie tego kraju przekroczyły granicę i zaczęły dążyć na południe. W Kaze no kuni natomiast nastąpił regres, tamtejszy Daimyo starał się zająć i podporządkować Sunagakurę po śmierci Gaary. Wielu ninja wyemigrowało do kraju ognia, gdzie w większości zostali mile przyjęci przez Konohę. Ci, którzy pozostali w Suna wcale nie żywią sympatii względem Konohy. Mizu no kuni całkiem skryło się we mgle odcinając od pozostałych jakie tam mają problemy? Nie wiadomo.

W takich realiach będziecie rozpoczynali przygodę. Chciałbym powiedzieć wam na czym będą polegać pierwsze misje, ale niech to zostanie tajemnica ;-). Zauważcie, że armie poszczególnych krajów składać się będą głównie ze zwykłych wojowników (piechota, łucznicy kawaleria itp), a ninja będą stanowić 0.5 % a może nawet mniej. Nie będzie mowy o pokonywaniu w czwórkę całych armii.

Kolejny element, który chce abyście przedyskutowali, to miejsce startu. Dla mnie nie jest oczywistym kim chcecie grać :). Zależy od was. Możecie startować zarówno w potężnym kraju Ziemi toczącym wojnę z krajem trawy i wodospadu, rozpoczynającym inwazję krajem piorunu, rozdartym wojną domową krajem wiatru, albo w silnym zagrożonym z kilku stron krajem Ognia (zarówno jako ninja Konohy albo imigrant z Suna). Nie mam nic przeciwko, żeby umieścić was w w jednym z mniejszych krajów (deszczu, trawy, wodospadu itp). Zdecydujcie sami wybierzcie jeden, albo dwa (wtedy podzielę was na dwie grupy).

Chciałbym abyście przygotowali karty według tego wzoru (zmieniony wzór Knightowej karty, tam gdzie zmiana to zaznaczę)

Imię:

Nazwisko:

Płeć:

Ranga: Chunin (dla każdego)

Wiek:

Urodziny: (jak kto woli)

Miejsce zamieszkania:

Wzrost:

Waga:

Zdolność klanowa:

Lista znanych jutsu:

Style walki:

Opis zdolności klanowej:

Wygląd:

Umiejętności:

Hobby: (można pominąć)

Ekwipunek: (można pominąć, jako, że zmieniać się będzie pewnie w czasie)

Charakter: (najważniejszy)

Historia: (mniej ważna)

Moje uwagi odnośnie kilku elementów:

Imię i nazwisko: Dopuszczam możliwość używania pseudonimów w rozmowach z innymi graczami o ile nie chcesz się przedstawiać, ale do wglądu dla mnie ma być zarówno imię, nazwisko, pseudonim oraz jego pochodzenie

Ranga: Tylko chunin

Wiek: od 16 do max 30

Style walki: dzielimy na podstawowe i szczególne.

podstawowe - ninjutsu, taijutsu, genjutsu

szczególne ninjutsu - ninjutsu wody, ziemi, ognia, pioruna, wiatru, czystej energii(w tym medyczne szkolenie), przyzywanie, itp (można wymyślić swoje)

szczególne taijutsu - walka wręcz, walka bronią białą (należy podać jaką), rzucanie bronią, strzelanie z łuku (można wpisać własny pomysł)

szczególne ninjutsu - antygenjutsu( techniki przeciwko użytkownikom genjutsu), iluzja, kontrola (można wpisać własny pomysł)

Po wybraniu JEDNEJ tylko specjalizacji głównej, możemy wybrać z odpowiedniej pasującej grupy JEDNĄ specjalizację szczególną. Specjalizacja oznacza, że w danej dziedzinie jest się wyjątkowo dobrym można opanować trudniejsze techniki, inne są silniejsze. Jeżeli chcemy władać naturą na przykład pioruna - wtedy wybieramy specjalizacje podstawową ninjutsu, szczególną ninjutsu pioruna.

W trakcie fabuły będzie można wyszkolić drugą specjalizację i to nie koniecznie z tej samej grupy głównej ;-)

Lista znanych jutsu: Tu najpoważniejsza zmiana. Nie ma ilości punktów. Nie można wybierać sobie techniki rangi S. Inne według własnego uznania. Liczę na waszą rozwagę tutaj. Zróbcie jak uważacie, ja przy sprawdzaniu karty ocenię czy wzięto za mało czy za dużo.

Ograniczenia - można posiadać TYLKO jedną naturę chakary, a co za tym idzie techniki dotyczące tylko jednego elementu.

Przy każdej technice należy podać nazwą japońską i polską (o ile się ją zna), a dodatkowo opisać jak wygląda lub jak jest używana przez postać (niektórzy mogą robić z jednej techniki różny użytek). Należy pamiętać aby najsilniejsze techniki były zgodne ze specjalizacją, pozostałe techniki o ile nie należą do którejś ze specjalizacji natury - MOGĄ być wybrane(czyli można uczyć się technik nie opartych na żywiołach i np. z innej specjalizacji, będą one tylko nieco słabsze). Można wymyślać własne techniki

Charakter: Najważniejszy dla mnie element. Nie możecie go traktować po macoszemu. To właśnie ten fragment może przekonać mnie o tym aby pozwolić waszej postaci na nieco więcej. Opisujecie tu jaka wasza postać jest, jak chcecie nią odgrywać. Jeżeli chcecie pisać gdzieś opisy na stronę a4 to właśnie tutaj, a historia niech się chowa. Można tu opisać wszelkie zależności i uczucia jakimi darzy się jakieś postaci, wierność, ewentualne antagonizmy, wierzenia i zapatrywania polityczne. Wszelkie zapatrywania na problemy choćby np czy postać poświęci członka drużyny dla wykonania misji, czy raczej będzie się starać mu pomóc stwarzając zagrożenie dla misji (dość ważny dylemat ninjy), kto jest dla niego prawdziwym władcą Daimyo czy Kage? (kolejny problem, liczę tutaj na waszą wyobraźnię).

Historia: Najmniej dla mnie istotna część karty. Nie wypisujcie tu specjalnie za dużo heroicznych wyczynów. Jeżeli jest coś wartego wzmianki (np. jakieś szczególne związki z rodziną, może dziewczyna/chłopak/siostra/brat/sensei z którymi chcecie jakoś się związać w przerwach miedzy misjami, możecie zawrzeć)

Jeszcze na koniec. Pozostanę przy tym kolorze w dyskusjach. Podczas samej sesji jednak będziemy używać kolorów w zależności do jakiej drużyny będziecie przydzieleni i ile ich będzie (niebieskie, zielone itd) Jeżeli macie jakieś pytania i propozycje piszcie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można posiadać TYLKO jedną naturę chakary, a co za tym idzie techniki dotyczące tylko jednego elementu.

Why?

Obowiązkiem każdego chunina jest posiadać dwie natury chakry! Czemu zdecydowałeś się na ten krok, który wykracza poza realia...?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam cię Shaker, ale rzeczywiście nieco Ci brakuje wiedzy :)

Przykład chuninów nie posiadających technik z naturą: Ino, Chouji, Shino, Iruka, Rock lee

Przykład jouninów nie posiadających technik związanych z naturą chakary: Shikamaru, Neji

To co piszesz to bzdura :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i tak, lecz zauważ, że w którymś odcinku naruto mówią, że każdy na tym poziomie powinien ( nie musi) posiadać dwie natury chakry. O ile dobrze pamiętam było to w odcinku, kiedy naruto odkrył naturę swoją naturę chakry, lub w pierwszej serii.

Chodziło mi o sam fakt.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak.

Kakashi w tym odcinku mówił, że to normalne dla Jounina, że posiada jedną a czasami dwie natury chakary. Wyraźnie zaznaczył, że posiadanie dwóch i więcej jest możliwe ale wymaga długiego i ciężkiego treningu. Zobacz na takiego Asume, który ma tylko chakarę z natury wiatru. System, który stworzyłem ma pozwolić wam na zrobienie bardziej indywidualnych postaci.

Nie wiem o co ty się kłócisz Shaker tutaj. Dwóch natur chakary od razu nie będzie na pewno (znaczy będą o ile je sobie w trakcie sesji wytrenujecie). Chciałem żebyście się skupili bardziej na RPG niż na epikowaniu swojej postaci.

Tu masz na ucięcie wszelkich wątpliwości cytat z wikipedii:

Chunin (??, Ch?nin?, literally "Middle Ninja", Viz "Ch?nin" and "Journeyman Ninja") are ninja who are qualified to watch over and guide other ninja. Chunin have reached a level of maturity that primarily consists of leadership skills and tactical prowess

I tak dalej i tak dalej. Nie ma tam nic o posiadaniu dwóch natur chakary ;]. Wyobraź sobie, że można stworzyć naprawdę ciekawe postaci które nie walczą technikami opartymi na żywiołach. Ba. Jeden z ninjów może być tylko taktykiem (posiadać wysokie IQ) i jedynie wyszkolenie w tajutsu, kontroli chakary czy innych zwykłych umiejętnościach typowych dla njnja, bez miotania ognistymi kulami - i nadal być wyjątkowo przydatną osobą w drużynie. Ja również będę zwracał uwagę co wrzucicie do "umiejętności". Jak zostaną ładnie opisane i w miarę wyważone to na pewno będę brał je pod uwagę (tropienie, ukrywanie się, perswazja słowna, zastraszanie) - na pewno znajdą się miejsca do wykorzystania większości z nich.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roni - tak możesz ;) Należy je tylko dobrze opisać. Jeżeli nie znasz japońskiego to możesz zawsze do mnie napisać o poradę przy tłumaczeniu, lub do kogoś kto się zna.

Valdi nie offtopuj . Twój śmiech jest tragicznie demoniczny... tarzałem się przez trzy sekundy na ziemi. :P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze. Wiem, że kilku ludzi mnie o to męczyło.

Zmiany do karty:

Pozostaje zasada o posiadaniu TYLKO JEDNEJ natury chakary, ale można wziąć dwie specjalizacje, co pozwoli na używanie odrobiny większego spektrum technik. Będę uznawał tą drugą specjalizację jako nieco słabszą od specjalizacji głównej (nieco tylko).

Umiejętności: Każdy ninja posiada podstawowe zdolności ninja na które składają się, podstawowa kontrola chakary (do chodzenia po ścianach i wodzie), walka kunaiem, rzucanie kunaiem i shurikenami, podstawowa walka wręcz i inne tego typu.

Pozostałe umiejętności jakie można posiadać między innymi(to nie jest katalog zamknięty, można wymyślać swoje): tropienie, skradanie się, maskowanie się, taktyka, rozpoznanie terenu, obserwacja, perswazja, prowokacja itd.

Style walki (wytłumaczenie):

Przeciętny poziom techniki u chunina to jak poziom bardzo dobry u genina

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, jako że koncept postaci mi się już wykrystalizował (specjalista taijutsu, który stara się skupić na sobie uwagę przeciwników aby reszta drużyny mogła działać), a jestem na etapie dookreślania - czy wszyscy jako miejsce zamieszkania chcą wybrać Konohę, czy może ktoś myślał o innej lokacji?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym newsem ociągałem się przez kilka dni z braku czasu i siły, ale chyba nie ma już co go odwlekać. ;] W każdym razie - Yoshida postanowił odejść z sesji Naruto*. Rozmawiałem z nim o tym już kilka tygodni temu i stwierdził, że z pewnych powodów nie chce być z nią powiązany - z jakich, to niech już będzie naszą prywatną sprawą (jak Yoshi będzie chciał, to sam o tym napisze - w świetle obecnych ustaleń jednak wydają mi się one odrobinę mętne...). Niemniej z listy graczy jest już skreślony, więc pozostaje tylko dwoje zagrożonych ostrzeżeniem sesyjnym w razie braku odpisu. ^_^

A właśnie. Zauważyłem przed paroma chwilami, że Kookoo nie odwiedzał forum przez półtora miesiąca. Na GG też go nie widziałem. Nie ma ktoś z nim bliższego kontaktu? Wysłałem mu wiadomość na GG, mam więc nadzieję, że odpowie - mimo to również pytam o to Was. Jeśli jednak nie doczekam się od niego wieści, to wraz z ostem sesyjnym dam mu status "lost in action" i się skończy. ;]

Koniec.

*Tej dla początkujących już nie prowadzę, więc gdy piszę "sesja Naruto", to mam na myśli tę starszą. To tak dla przejrzystości.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gofer. Zarówno Ty jak i Siri dostaliście ode mnie żółtą kartkę za całokształt odgrywania na Sesji Naruto dla Początkujących. Żadne z was nie korzysta z prawa pierwszeństwa (tak jak młodzi). W ogóle nie sprawdziliście się jako jounini, miejscami odgrywając gorzej niż młodzi ninja.

Jeżeli nadal Cię interesuje gra tutaj to proszę, zrób kartę według załączonego przeze mnie wyżej wzoru. Waham się jeśli chodzi właśnie o Twoją osobę, ponieważ zdarzało się, że nie odpisywałeś już na sesję, nawet nie podmawiając powodu. Jedno podobne zachowanie u mnie (niewytłumaczony brak odpisu w terminie) a Twoja postać wylatuje z sesji ze skutkiem natychmiastowym.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shaker - ja mogę poradzić tylko jednym słowem: cierpliwości. Yoshi akurat nie jest zatwardziałym no-life'em, więc możliwe, że coś go teraz zatrzymało. Prędzej czy później jednak zawsze odpowiada, więc wystarczy zaczekać.

OK, post na sesję Naruto w końcu wysłany. Chciałem się nim zająć już tydzień temu, ale wena mi na to nie pozwoliła - ważne jednak, że w końcu jest. Ale ja nie o tym. Poniekąd przez sesję egzaminacyjną, którą na pewno macie już za sobą, sesja znowu mocno się opóźniła. Grubo ponad półtora miesiąca od mojego ostatniego odpisu - zauważyliście? A że chcę naszą grę skończyć, zanim jeszcze zacznę klasę maturalną (albo choć przed Euro 2012), to chciałbym coś ustanowić (bardziej na zasadzie umowy niż punktu w regulaminie): od momentu wysłania mojego postu na sesję macie dwa tygodnie na odpisanie w danej kolejce. Jeśli ktoś przekroczy ten limit bez uprzedniego usprawiedliwienia, dostaje natychmiastowe ostrzeżenie sesyjne (zgodnie z punktem w regulaminie, w którym jest napisane o ociąganiu się z odpisywaniem). Co o tym sądzicie? Jeżeli nie doczekam się odpowiedzi, znaczy to dla mnie, że się zgadzacie. ;] I żeby było jasne: ten zapis obowiązuje od obecnej kolejki. Ale co to dla Was te dwa tygodnie, nie? ;>

Miałem coś jeszcze napisać, ale wyganiają mnie z kompa. ^_^'

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...